Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-11-2018, 04:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 09-02-2017, 11:29 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 113
ja swoją Suzi już drugi raz konserwowałem 2 razy.
używam starego sprawdzonego Bitex. do profili to był Boll a raz coś podobnego
Bitex sie sprawdza dobrze , gdyż tez używałem go w innych autach od lat
rdza była czyszczona , potem farba Crizon i bitex na to
najgorsze miejsce co miałem do roboty to było między zbiornikiem paliwa a tylnym mostem maskara aby tam sie dostac. to długim śrubokrętem wyskrobałem tam rudą , potem posmarowałem fosolem, corizon i bitex
narazie spód jest ok. zobaczymy po tej zimie jak sól dała w znaki


Na górę
Post: 12-02-2017, 14:33 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 15:40
Posty: 24
Lokalizacja: Norda
Berias:
robiłem łatki w Terrano i po roku wypadły z rdzą wokół. Wymiana progów wyszła bardzo dobrze.

_________________
GV 2009 1.9 DDiS


Na górę
Post: 13-02-2017, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 252
Lokalizacja: Wolbrom
Ferszta, myślałem żeby wyciąć cały kawałek i dopiero wtedy nakleić włókno, potem to wszystko dobrze zakonserwować. Jeśli nie będzie rdzy może nie odpadnie?


Na górę
Post: 14-02-2017, 07:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 198
Lokalizacja: śląsk
ja miałem już 2 łatki wokół tylnych błotników - jedna na lakierze pod klapką baku a druga na lakierze pod uszczelką drzwi tylnych - jak na razie nic nie wyłazi :-)


Na górę
Post: 08-03-2017, 12:58 
Offline

Rejestracja: 08-03-2017, 12:46
Posty: 9
Panowie,
dobre środki do konserwacji podwozia to Noxudol, można śmiało powiedzieć, że to najwyższa światowa klasa, stosowana w nowych samochodach Volvo. Niestety Bitex, tanie baranki, środki Boll to tylko pacykowanie po wierzchu, a pod spodem rozwija się korozja. Te środki nie odcinają dostępu tlenu. Popularne farby reaktywne na rdzę, niestety również są niewiele warte.

Dobrym środkiem na mocno oczyszczoną rdzę jest APP R Stop, do podkładowania zdrowych blach zdecydowanie tylko epoksyd, a na to poliuretany. Wtedy będzie zrobione 5 razy lepiej niż w fabryce.


Na górę
Post: 24-04-2017, 20:44 
Offline

Rejestracja: 02-08-2016, 11:47
Posty: 4
Jakieś trafne podpowiedzi w sprawie fachowca od konserwacji podwozia z Olsztyna ?


Na górę
Post: 22-01-2018, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-12-2011, 11:26
Posty: 62
Witam !

Odgrzewam temat, ma ktoś dobry warsztat od konserwacji w Toruniu lub Kuj-Pom.

P.S. Polecacie jakieś konkretne środki ?

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 03-02-2018, 15:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-03-2016, 12:18
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Odświeżam również temat.
Co sądzicie o konserwacji podwozia w GV? Od wyjazdu z salonu w 2009 zrobiłem 140 tys. km i nigdy podwozia nie konserwowałem, jedynie było myte kilka razy po zimie.

Mam sprzeczne informacje, bo w jednym ASO w Krakowie proponowali mi czyszczenie z konserwacją za 1000 zł netto, natomiast w innym autoryzowanym serwisie mechanik stwierdził, że rdzy nie ma za dużo i nie proponowałby w aucie z 2009 roku nic więcej poza mechanicznym wyczyszczeniem i pozostawieniem tego bez powłoki, która w jego opinii pokrywając podwozie może spowodować "gnicie" do wewnątrz.

Reasumując warto to zrobić? A jeśli tak to gdzie w okolicach Krakowa lub Rzeszowa?

_________________
Liana 1.6 2004, Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: 04-02-2018, 19:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2627
Lokalizacja: Warszawa
Robić, koniecznie. Nie czekać tylko robić w przyzwoitym warsztacie, gdzie dobrze oczyszczą i zabezpieczą. Profile oczywiście też.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 05-02-2018, 16:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-03-2016, 12:18
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
czoboki pisze:
Robić, koniecznie. Nie czekać tylko robić w przyzwoitym warsztacie, gdzie dobrze oczyszczą i zabezpieczą. Profile oczywiście też.


Dzięki. Zatem będę musiał się rozglądnąć w tym temacie po zimie. Może ktoś tu ma jakieś dobre warsztaty w Krakowie do polecenia?

_________________
Liana 1.6 2004, Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: 06-02-2018, 12:00 
Offline

Rejestracja: 02-11-2017, 00:21
Posty: 20
Witam.
Konserwacja odwrotnie niż się większości wydaje jest to bardzo skomplikowany temat i jeżeli ktoś by mi ją zaoferował za jakieś śmieszne pieniądze to podejrzewam, że polegałaby ona na zamalowaniu podwozia bez wnikania w szczegóły. Ja osobiści nie wiem czy bym oddał komuś taką pracę z obawy na spartaczenie i wspomniane pomalowanie po wierzchu. Akurat jestem po konserwacji którą wykonywałem sam. Niestety auto jest bardzo korozyjne o czym chyba wiemy. Należy zwrócić uwagę na kolejność prac i użytych środków bo nie jest tak że wszystko pasuje do wszystkiego. Ja po oczyszczeniu mechanicznym stosowałem odrdzewiacz Fertan, natomiast później podkład epoksydowy Novol Classic Car, na to wszystko Noxudol 900 i w profile Noxudol 700. dodatkowo w moim przypadku po zdjęciu listwy progowej lewej i nadkola pcv tylnego lewego okazało się, że trzeba robić wstawki bo są dziury, warto więc dokładnie auto obejrzeć.


Na górę
Post: 07-02-2018, 00:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-12-2011, 11:26
Posty: 62
Zdaję sobie sprawę że zachlapanie rdzy tylko zakryje korozje i ją przyspieszy.

W Toruniu konserwację robi np. SMH Honda, profile zamknięte + podwozie (demontaż nadkoli, mycie, suszenie, nałożenie konserwacji) 800-1000 zł.
Ale nie zabezpieczają jakoś szczególnie ognisk korozji, żadnych podkładów itd co zaznaczają.

Czyli raczej zabieg dla aut świeżych. Ja szukam kogoś kto się przyłoży licząc się z kosztami.


Na górę
Post: 08-02-2018, 16:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-03-2016, 12:18
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Ja nie mam doświadczenia w mechanicznych sprawach przy samochodzie i wolę zlecić to odpowiedniemu fachowcowi, tylko gdzie takiego znaleźć? :)

_________________
Liana 1.6 2004, Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: 08-02-2018, 21:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2627
Lokalizacja: Warszawa
Mam kontakt do jednego, chwalonego przez parę znanych mi osób, ale... pod Warszawą :D

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 09-02-2018, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-03-2016, 12:18
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
czoboki dzięki, ale mam nadzieję, że może ktoś poleci mi jakieś miejsce bliżej na południu Polski :)

_________________
Liana 1.6 2004, Grand Vitara 2.0 2009


Na górę
Post: 09-02-2018, 14:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2627
Lokalizacja: Warszawa
A rozważałeś lub ktoś rozważał, a może ktoś robił takie zabezpieczenie: http://krown.pl/ ? Swego czasu moja mama zabezpieczała malucha używając Rust Check i maluch bardzo ładnie wyglądał. Swego rodzaju wadą (jeśli to wada) jest konieczność powtarzania co roku, a koszt dla GV II to 750 pln - 850 pln...

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 15-02-2018, 10:24 
Offline

Rejestracja: 08-03-2017, 12:46
Posty: 9
Może to duże uogólnienie, ale konserwacja za 1000zł to wyrzucone pieniądze. Oprócz mycia i suszenia bezwzględnie trzeba mechanicznie oczyścić miejsca z korozją, zapodkładować to epoksydem, pokryć farbą poliuretanową i dopiero wtedy można natrysnać na spód masę trwale elastyczną. Noxudol to najlepsze co można użyć.


Na górę
Post: 15-02-2018, 21:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2627
Lokalizacja: Warszawa
Może tak, może nie... Mamy auto po 10 latach pod chmurką nie miało problemów z rdzą, a maluchy nie były fabrycznie odporne na rdzę... Jak pisałem, minusem (?) jest konieczność powtarzania co rok.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 18-04-2018, 09:47 
Offline

Rejestracja: 21-10-2015, 21:28
Posty: 5
Przymierzam sie do konserwacji mojej GV II, w mojej okolicy znalazlem takie cos:
https://mechanikbydgoszcz.eu/konserwacja-podwozia
strona sprawia wrazenie wzglednie profesjonalnej - czy ktos mial moze jakies doswiadczenia lub moze polecic cos w kuj-pom?


Na górę
Post: 05-11-2018, 13:13 
Offline

Rejestracja: 05-11-2018, 10:31
Posty: 1
Witam wszystkich. Jestem świeżo po kupnie Grand Vitara II i też szukam polecanego warsztatu (Toruń/Bydgoszcz/okolice) pod katem zabezpieczenia antykorozyjnego. Pomyślałem kto mi pomoże jak nie Forum...


Na górę
Post: 05-11-2018, 15:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2627
Lokalizacja: Warszawa
Sugeruję zadać takie pytanie w jednym z poniższych tematów. Więcej osób zobaczy.

viewforum.php?f=47
lub
viewforum.php?f=21

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl