Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=22872
Strona 1 z 1

Autor:  THUN [ 30-03-2024, 19:06 ]
Tytuł:  Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

Dzień dobry,

Zgodnie z obietnicą wrzucam przeprowadzone badanie oleju i zachęcam do dyskusji:
https://www.youtube.com/watch?v=_HjdK4RZurI

Autor:  Jaclaw [ 30-03-2024, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

Dzięki. Ja wprawdzie jeżdżę na 0W20, ale też olej czuć paliwem, czyli pewnie wyniki będą podobne lub gorsze. Niestety taki chyba urok jazdy na krótkich trasach i może w takiej sytuacji lepiej w ogóle zrezygnować z systemu start/stop? Chyba wtrysk bezpośredni dokłada tu jeszcze swoje trzy grosze i niestety jest to problematyczne rozwiązania, a korzyści z niego są dość słabe, ale co zrobić... "ekologia" rządzi.

Autor:  prebenny [ 30-03-2024, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

Tu nie tyle problemem jest start stop co 'rozgrzewanie' katalizatora przy odpalaniu zimnego silnika - wtedy ECU zalewa silnik paliwem.

W dieslach z kolei podobny problem jest przez wypalanie DPFa. Nie wiem w sumie jak często wypala się GPF w benzyniakach więc też ciężko powiedzieć czy to ma jakiś wpływ.

Autor:  Remote [ 31-03-2024, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

prebenny pisze:
Nie wiem w sumie jak często wypala się GPF w benzyniakach więc też ciężko powiedzieć czy to ma jakiś wpływ.


GPF w benzyniakach wypala się co ok. 0.8-1 tys km. (jak auto eksploatowane w mieście)
Jak w trasie to rzadziej.

Kia czy Hyundai zalecają jazdę od 1,8 do 4k rpm aby wypalić prawidłowo filtr.

Autor:  Arborysta [ 31-03-2024, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

To gdzie tutaj zalecana wymiana co 20 tys. km… Ostatnio byłem w Nowej Zelandii, i tam Vitara jest dość popularnym samochodem. Z ciekawości sprawdziłem częstotliwość serwisów - dla silników z turbiną serwis olejowy co 10 tys. km. Mitsubishi Outlander, którego wynajęliśmy ma serwis olejowy co 7,5 tys km.

Autor:  DS [ 31-03-2024, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

Instrukcja obsługi:
Obsługa zalecana w trudnych warunkach eksploatacji.
Harmonogram określony w zamieszczonej dalej tabeli należy stosować, jeśli pojazd jest zwykle użytkowany w warunkach odpowiadających co najmniej jednej z następujących sytuacji:
• Jazda przeważnie na odcinkach do 6 km.
• Jazda przeważnie na odcinkach do 16 km przy ujemnej temperaturze otoczenia.
• Częsta praca silnika na biegu jałowym lub powolna jazda w gęstym ruchu ulicznym.
• Jazda przy bardzo niskich temperaturach i/lub drogami posypanymi solą.
• Jazda po nierównych i/lub błotnistych drogach.
• Jazda w warunkach znacznego zapylenia.
• Częsta jazda z dużą prędkością lub z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika.
• Holowanie przyczepy (jeżeli jest dozwolone).

Olej silnikowy i filtr oleju - Wymiana co 7500 km lub 6 miesięcy.

• Klasa 1: silnik K10C
• Klasa 2: silnik K14C
• Klasa 3: silnik K14D

Autor:  niuteq [ 01-04-2024, 10:07 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

Ostatnio zrobiłem zmianę po przejechaniu 12 tys. Mechanik powiedział żeby skrócić interwał bo olej był strasznie czarny, nie adekwatny do przejechanych kilometrów.
A że miałem już zakupiony opisywany olej to już zalałem ale po ok7tys pójdzie zmiana na Shell

Wysłane z mojego RMX3521 przy użyciu Tapatalka

Autor:  DS [ 01-04-2024, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

To nie jest kwestia oleju, tylko sposobu użytkowania, mówi o tym instrukcja.
Paliwo w oleju to nie wina oleju.

Autor:  THUN [ 03-04-2024, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Badanie oleju Suzuki Ecstar 5W30 w K14D

Auto w poniedziałek-piątek ma do pokonania 5 km w jedną stronę w tym kilkaset metrów drogą gruntową (jadąc drogą gruntową obroty silnika wynoszą 1000-1200). Kilka razy na tydzień wyjazd na miasto i/lub do sklepu (auto więc jest często gaszone i odpalane pomimo, że system Start&Stop jest wyłączony). Raz na miesiąc trasa powyżej 100 km. Wydaje mi się, że robię po prostu zbyt małe przebiegi. Następna wymiana oleju za poł roku lub za 4000-5000 km + kolejny test na youtubie. Planuję zmienić olej na 0W20 Shell HELIX ULTRA SP 0W-20 (strukturalnej lepkości oleju w niskich temperaturach tj. CCS nie podają) i wtedy jeszcze kolejny test po sezonie zimowym.

Komputer pokładowy w momencie wymiany oleju miał 70 motogodzin (driving time). Wydaje mi się, że jednak nieświadomie zrestartowałem ten wynik jakoś wcześniej.

PS. Na niektórych rynkach producent zaleca wymianę co 6 miesięcy lub 7500 km:
https://www.oils-finder.com/index.php?m ... e=vitara15

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/