Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 14:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-01-2024, 19:17 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Hej.
Mam problem z autem córki.
Po wymianie chłodnicy wody i napełnieniu układu chłodzenia z korka , auto po 3 minutach pracy zaczęło pracować nierówno aż do całkowitego samo zgaszenia.
Ponowne uruchomienie nie jest możliwe.
Po wykręceniu świec okazało się , że we wszystkich cylindrach stoi płyn wlewany z korka :(
Do czasu zagaszenia silnik pracował równo i temperatura rosła płynnie.
Prawdopodobnie problem z głowicą silnika.
Szukam kogoś ze Szczecina , kto zna się na rzeczy i pomoże lub zrobi naprawę na zlecenie.
Jak wygląda sprawa napełniania układu chłodniczego w K14D ?
Czy taki zestaw do próżniowego napełniania za stówkę będzie przydatny ?
Gdzie najlepiej wysłać głowice do regeneracji sprawdzenia ciśnieniowego ?
pozdrawiam Adam


Na górę
Post: 28-01-2024, 19:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
Dziwne, wlewanie płynu do chłodnicy nie powinno spowodować wlania płynu do cylindrów, ewidentnie coś jest nie tak. A dlaczego zmieniałeś chłodnicę? Od suzuki znam ambros-serwis ale raczej masz tam kawałek...

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 28-01-2024, 22:45 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Potrzebuję więcej informacji bez lawety powyżej 50 kilometrów.
1 instrukcja ustawiania łańcucha rozrządu w K14D ?
2 czy jest dostępny zestaw blokady wałków i łańcucha , koła zamachowego i tak dalej.
3 czy uszczelka pod głowice ma być z SUZUKI czy może być z REINZ-a ?
4 pytanie nr 3 o uszczelniacze trzonków zaworów i inne materiały przy ściąganiu/zakładaniu głowicy ?
Czas zdjęcia głowicy szacuję na dwie godziny technologiczne , oby operacja odwrotna nie zakończyła się lawetowaniem do ASO , tak jak 6 lat temu , zdarzyło mi się z BMW :)
Tylko Szczecin i okolice i tylko kumaty i rzetelny mechanik z pojęciem o tym co robi...


Na górę
Post: 28-01-2024, 23:46 
Offline

Rejestracja: 17-12-2023, 00:14
Posty: 2
Suzuki: Vitara II
To wygląda jakby ktoś nalał płynu nie do chłodnicy a do wlewu oleju...
No bo co by to mogło być? Popękana głowica? Popękany blok? Tuleje?
Dziwna sprawa.


Na górę
Post: 29-01-2024, 05:38 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Proszę o nie wtrącanie dywagacji w temacie.
Olej czysty- nie ma emulsji i poprawny poziom.
Silnik po nagrzaniu zasysa płyn chłodniczy po nagrzaniu do czterech cylindrów jednocześnie.
Komputer OBD pokazuje temperaturę 96 stopni , ale wskaźnik na zegarach pokazuje około 30% skali (skala nie jest w stopniach tylko ma czerwone kreski na końcu).
To zasysanie jest prawdopodobnie wynikiem ciśnienie wytwarzanego w układzie chłodzącym i wtłaczania płynu do kolektora ssącego.
Prawdopodobne usterki to UPG lub deformacja termiczna G lub mikropęknięcie G .
Blok w zasadzie odpada , bo nie ma w nim kanałów zasysanego powietrza.
Potrzebujemy konkretnych informacji bądź odpłatnego wsparcia w mieście Gryfa lub okolicach.
Jeszcze nie sprawdziłem czy pasek od pompy wodnej jest obecny na kołach.
Taki motor mam w rękach po raz pierwszy i robię niewielki doktorat , bo to frajda jest umieć zrobić coś samemu :)


Na górę
Post: 29-01-2024, 11:53 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
Może jednak do specjalisty mechanik/ASO a nie dywagacje na forum ? skoro robisz doktorat to z tego co wiem robi się go nie u funfli, a na uczelni ?

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 29-01-2024, 11:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Oj, ja rozumiem, że operację serca to raczej w szpitalu, a nie scyzorykiem w domu. Ale jak ktoś chce się bawić w samodzielny remont silnika, to czemu nie? A forum jest od tego, żeby pomóc. :-)

Oczywiście pewnie 90% użytkowników forum nie odczuwa potrzeby podnoszenia maski i to też jest ok. Ale każdy ma inne potrzeby i oczekiwania względem auta. Czasem to po prostu hobby. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-01-2024, 12:03 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Kąśliwa uwaga , zupełnie bez powodu..
Mój doktorat pozwoli użytkownikom uratowanie 15tys PLN , w przypadku powtarzalnej i popularnej awarii, które mogą pozostawić w takim przypadku w ASO.
Z informacji od handlarzy SUZUKI z alledrgo i olx wynika, że głowica to najczęstsza awaria tego silnika/
UPG ORG 270PLN , UPG REINZ 167PLN , obie brutto.


Na górę
Post: 29-01-2024, 12:06 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
Ja Ci nie wróg :) Na forum 99,9 nie ma specjalistycznej wiedzy :) Moim zdaniem oczywiście ;) a tu jest taka potrzebna :) próbuj :)masz wiedzę na temat tej popularnej jak twierdzisz usterki jak widać z wiarygodnych źródeł :P
Skoro robisz doktorat znasz taki przedmiot "metodologia badań naukowych" ? Auto z takim silnikiem mam 4 rok znaczy mam się bać ? :pa:

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 29-01-2024, 14:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No to przyznam, że jestem zaskoczony problemem z UPG. Myślałem, że ten temat zostawiliśmy za sobą jakieś 20 lat temu. Sądziłem, że dziś to raczej wynik awarii termostatu czy coś podobnego, a nie wada głowicy. Dodatkowo zaskakuje ta losowość awarii w japońskim aucie.

@Tomasz62: jeśli nie akceptujesz idiomu "doktoryzować się na temat", to może chociaż zaakceptujesz doktorat wdrożeniowy. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-01-2024, 14:20 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
wawax pisze:
No to przyznam, że jestem zaskoczony problemem z UPG. Myślałem, że ten temat zostawiliśmy za sobą jakieś 20 lat temu. Sądziłem, że dziś to raczej wynik awarii termostatu czy coś podobnego, a nie wada głowicy. Dodatkowo zaskakuje ta losowość awarii w japońskim aucie.

@Tomasz62: jeśli nie akceptujesz idiomu "doktoryzować się na temat", to może chociaż zaakceptujesz doktorat wdrożeniowy. ;-)


Wszystko akceptuję :) :reggae:

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 30-01-2024, 08:42 
Offline

Rejestracja: 30-01-2024, 08:13
Posty: 10
Lokalizacja: Konin
Suzuki: Vitara 2WD 1,4 K14D
ADAMK101 pisze:
Hej.
Mam problem z autem córki.
Po wymianie chłodnicy wody i napełnieniu układu chłodzenia z korka , auto po 3 minutach pracy zaczęło pracować nierówno aż do całkowitego samo zgaszenia.
pozdrawiam Adam


Cześć,

Jeżeli ci to coś pomoże:

Obrazek

oraz link opisu silnika 14KD (Chłodzenie coś około 93 strony. Jest tez pokazana głowica):

https://www.scribd.com/document/4548026 ... ISG48V-pdf


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 05-02-2024, 06:44 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Ta instrukcja poprzeplatana reklamami z NETTO jest bezcenna dla początkujących.
U mnie głowica idzie do roboty i zastanawiam się jak ustawić przy zakładaniu łańcuszek rozrządu?
Na kołach w głowicy są tajemnicze trójkąciki i otwory na pręciki ustawienia startowego.
Na kole wału pewnie tez , ale to za nisko jak na poniedziałkowy poranek.
Śruby głowicy zakrywa wałek, więc musi pojechać w górę.


Na górę
Post: 17-02-2024, 13:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
a ma ktoś tego PDFa na normalnym serwerze? bo tutaj ona nie daje się ściągnąć....

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 17-02-2024, 13:21 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Wyślij mi info na e-mail , to Ci wyślę pdf. Silnik w Vitarce jest już naprawiony. Naprawa głowicy wraz z nowymi 16-oma uszczelniaczami 800PLN , UPG 210PLN, UPKW 45PLN , robocizna za całość 2500PLN
Razem z olejem około 4tys. Uwaga głowicę należy powierzyć komuś , kto ma doświadczenie i wie o co chodzi. Udało się nam ustalić przyczynę i konsekwencje uszkodzenia. Przy dobrze zrobionej naprawie jest jak nowe. Sorki za delay, ale w natłoku spraw zapomniałem dopisać wzmianki o rozwiązaniu.


Na górę
Post: 17-02-2024, 20:11 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
ADAM101; jaka była przyczyna awarii twojej Vitary?


Na górę
Post: 17-02-2024, 20:38 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
emeryk113 pisze:
ADAM101; jaka była przyczyna awarii twojej Vitary?


szczerze wątpię żebyś (-my) dostał precyzyjna odpowiedź. Aczkolwiek chciałbym sie mylić


Na górę
Post: 17-02-2024, 20:43 
Offline

Rejestracja: 05-10-2017, 10:11
Posty: 62
Suzuki: vitara 4x4
Myślę, że to jednostkowy przypadek z pęknięciem głowicy . Nikt nigdzie na żadnym forum poza twoim postem nie wspomniał. Na zagranicznych forach też cisza.


Na górę
Post: 22-02-2024, 06:29 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Wysłałem genialnego pdf-a użytkownikowi na priv email . Nawet nie podziękował.
Silnik w tym aucie jest lekko pochylony do tyłu , a kolektor wydechowy jest od przodu. Daje to efekt natychmiastowego przegrzewania w przypadku przegrzewania głowicy z wielu różnych przyczyn, na przykład utrata płynu w wyniku nieszczelności w głowicy lub chłodnicy , uszkodzenie termostatu itd itd. Wszystkie głowice sprzedawane na alledrogo lub olx z opisem "stan jak na zdjęciach" są zdeformowane.
Żaden handlarz o zdrowych zmysłach nie ściągnie z silnika o wartości 10k głowicy i nie sprzeda jej za 3k. Głowica jest do uratowania tylko w zakładzie, który zna się na rzeczy i umie korzystać z posiadanych maszyn oraz zna konstrukcję i zasady regulacji hydraulicznej luzu. Zakłady robiące planowanie za 700PLN trzeba omijać szerokim łukiem. Informacje te przydadzą się w przyszłości nawet tym, którzy nie maja pojęcia na ten temat, celem uratowania swoich mniej lub ciężej zapracowanych pieniędzy przed wyssaniem przez ściemniaczy lub ASO. Zdjęcie głowicy to dwie godziny technologiczne , założenie cztery godziny.
Schematy ustawień łańcuszka są w pdf.
Pozdro ADAMK101


Na górę
Post: 23-02-2024, 19:29 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Potrzebuję jeszcze konsultacji.
Po naprawie wszystko ładnie działa , ale coś dziwnego dzieje się z płynem chłodnicznym , a właściwie z poziomem.
Na zimno poziom jest pomiędzy kreskami , a po nagrzaniu poziom spada lekko poniżej dolnej kreski.
W każdym normalnym aucie jest odwrotnie, w wyniku wzrostu temperatury płyn rozszerza się i jego poziom rośnie.
Wygląda na ukrytą poduszkę powietrzną , która się zmniejsza w wyniku wzrostu ciśnienia w zamkniętym obiegu..
Napisałem do ASO , zaproponowali płatną konsultację wu nich w serwisie wraz ze skasowaniem błędów przez OBD.
Błędy oczywiście za pomocą ELM327 skasowałem sobie sam i obecni potrzebuje drobnej pomocy organoleptycznej.
Czy w waszych K14D jest tak samo z poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?
Czy tez my mamy wyjątkowy egzemplarz?


Na górę
Post: 23-02-2024, 23:48 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 240
Suzuki: S-Cross
ADAMK101 pisze:
Potrzebuję jeszcze konsultacji.
Po naprawie wszystko ładnie działa , ale coś dziwnego dzieje się z płynem chłodnicznym , a właściwie z poziomem.
Na zimno poziom jest pomiędzy kreskami , a po nagrzaniu poziom spada lekko poniżej dolnej kreski.
W każdym normalnym aucie jest odwrotnie, w wyniku wzrostu temperatury płyn rozszerza się i jego poziom rośnie.
Wygląda na ukrytą poduszkę powietrzną , która się zmniejsza w wyniku wzrostu ciśnienia w zamkniętym obiegu..


Niekoniecznie - pamiętaj, że to jest 'tylko' zbiorniczek. Ważne jest żeby płyn był w 'układzie' (chłodnica, silnik) i po zgaszeniu silnika temperatura 'w bloku' może wzrastać powodując wzrost ciśnienia płynu, który wtedy się 'przelewa' do zbiorniczka. A jak odpalisz auto to wtedy to co 'brakuje' sobie zassie z powrotem. Nie wiem jak to u mnie wygląda w K14D (jak nie zapomnę to spojrzę) ale w Grand Vitarze XL7 z 2.7 v6 miałem dokładnie tak samo - w trakcie jazdy było mniej płynu w zbiorniczku niż po nocy.


Na górę
Post: 25-02-2024, 05:49 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Proszę spojrzyj na zbiorniczek wyrównawczy oraz wskaźnik temperatury na zegarach w dwóch stanach:
1 na zimno
2 po nagrzaniu i otwarciu termostatu (wąż do chłodnicy gorący)
O ile nie stanowiłoby to problemu , poprosiłbym o fotki.
U mnie spadek poziomu jest o 1cm , co daje około 250ml wchłonięcia na gorąco.


Na górę
Post: 29-02-2024, 22:57 
Offline

Rejestracja: 27-01-2024, 18:55
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Dzięki uprzejmości kolegi endriu333 otrzymałem potrzebne fotki na e-mail.
Podsumowując temat:
Odpowietrzenie układu wymaga wiedzy i narzędzi podciśnieniowych. Poziom płynu na zimno i po nagrzaniu jest w sprawnym układzie prawie identyczny.
Zegary temperatury przy nagrzanym silniku pokazują lekko poniżej połowy skali.
Auto zostało naprawione i temat jest do zamknięcia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]