Kruziotv pisze:
nikt niewie ile ma amper fabryczny alternator w benzynówce ? jestem ciekaw czy jak będe miał bezpiecznik z car audio 100A -120A i dwa wzmacniacze jeden ma bezpieczniki 40 A a drugi 2x30A to czy auto to wytrzyma czy musze alternator wymieniać
Zawsze ktoś wie. Jeśli mnie pamięć nie myli, to w 1.6 był Denso DAN1316, czyli 100A. Więcej o nim tu:
https://intercars.pl/produkty/2008251-a ... so-dan1316Sprawa nie jest aż tak prosta, by ograniczyć ją tylko do prądu alternatora. Sam prąd znamionowy bezpiecznika niewiele mówi. Bardziej miarodajne jest natężenie prądu pobieranego przez wzmacniacz, powiązane z mocą, którą rozwija. Można je zmierzyć zasilając wzmacniacz na próbę np. z akumulatora i zmieniając siłę głosu. Wzmacniacz może działać zarówno przy wyłączonym silniku, jak i przy pracującym. Jaki prąd i mniej więcej jak długo będzie pobierany, gdy silnik nie będzie pracował? Podobnych pytań pojawi się więcej.
Zasilanie urządzeń elektrycznych samochodu, to jak wiadomo współpraca alternatora z akumulatorem. Przy projektowaniu tego tandemu tworzony jest bilans energetyczny instalacji, ale nie polega on na zwykłym zsumowaniu mocy zainstalowanych urządzeń i dobraniu do tego alternatora o identycznej mocy. Wyszłyby niezłe cuda. Temat jest szerszy, nie na jeden wpis na forum. Raczej wykluczyłbym konieczność wymiany alternatora na mocniejszy.
W przypadku dodatkowych samochodowych wzmacniaczy audio ważna jest osobna instalacja zasilająca - przede wszystkim przewody o odpowiednio dobranym polu przekroju + właściwy bezpiecznik. Jeżeli każdy ze wzmacniaczy ma swój bezpiecznik 40A i 2x30A, to dlaczego chcesz jeszcze włączyć dodatkowo bezpiecznik 100A?