Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-04-2024, 02:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-09-2023, 11:08 
Offline

Rejestracja: 11-09-2023, 09:48
Posty: 15
Suzuki: Vitara II
Suzuki Vitara Hybrid 1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT, przebieg 40.000 km, to będzie mój trzeci przegląd.
Rozważam go zrobić poza ASO, a konkretnie w stacji autoryzowanej przez Bosch. I tutaj mam kilka pytań wraz z listą czynności. Na początek lista czynności, które chciałbym zrobić:

1) Wymiana oleju
Zdecyduję się chyba na ten olej:
https://allegro.pl/oferta/olej-suzuki-e ... 1611271149

2) Wymiana filtru oleju
Tutaj posłużyłem się wyszukiwarką Intercarsu:
https://intercars.pl/produkty/297545-fi ... ron-op-564

3) Wymiana świec
Czy te będą odpowiednie?
https://allegro.pl/oferta/suzuki-vitara ... 3989835535

4) Wymiana filtru powietrza
Tutaj mam problem. Szukałem tutaj:
https://aparts.pl/czesci/suzuki/vitara- ... -powietrza
i wyskakuje kilka wyników, ale każdy filtr ma inne wymiary, a pisze, że pasuje. To nie już nie wiem...

5) Wymiana filtru kabinowego
https://intercars.pl/produkty/1715218-f ... owy-k-1369

6) Wymiana płynu hamulcowego
Instrukcja podaje, aby wymieniać co 40.000 km lub co 24 miesiące, parametry płynu DOT4, ale nie podaje pojemności. Czy ktoś poradzi ile i jaki kupić?

7) Czyszczenie i odgrzybianie klimatyzacji - robicie co rok?

Poza powyższymi, mam jeszcze wątpliwości dotyczące czynności poniżej:

a) Płyn w chłodnicy
Instrukcję mam po angielsku i jest napisane, że jeśli mam płyn SUZUKI LLC Super (Blue), to pierwsza wymiana płynu po przebiegu 160.000 km lub po okresie 96 miesięcy, a dopiero potem 80.000 km lub 48 miesięcy.
A jeśli mam płyn SUZUKI LLC Standard (Green), to zawsze wymieniać po przebiegu 40.000 km lub po okresie 36 miesięcy.

b) Olej w skrzyni biegów
Instrukcja podaje, że jeśli mam oryginalny olej SUZUKI GEAR OIL 75W, to tylko wykonuję tylko inspekcję co 40.000 km lub co 24 miesiące.
Ale jeśli mam inny, to go wymieniam co 40.000 km lub co 24 miesiące. Zakładam, że mam oryginalny:)

c) Poza wymianą instrukcja mówi o okresowym sprawdzaniu różnych elementów: wydech, zbiornik paliwa, tarcze i klocki hamulcowe, hamulec ręczny, sprzęgło, olej w skrzyni, olej w mostach.
Czy jeśli zlecacie takie przeglądy okresowe poza ASO, to należy im to wszystko wypisać co mają przeglądnąć?

d) Czy serwis spoza ASO zresetuje mi kontrolkę, która się zaświeciła aby wykonać wymianę oleju?

I na koniec cena usługi. Dzwoniłem do ASO Suzuki i za kompletny przegląd podali cenę 1390 zł.
Podliczyłem natomiast ceny zakupu oleju, filtrów, świec i płynu hamulcowego, które wyszczególniłem powyżej - wyszło około 600 zł.
I teraz się zastanawiam, czy rzeczywiście poza ASO wyjdzie z robotą tak znacząco taniej?


Na górę
Post: 24-09-2023, 11:55 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
Filtr powietrza do Suzuki Vitara Hybrid 1.4 turbo K14D pasuje ten:

https://aparts.pl/filtr-powietrza-herth ... hbj1328060


Na górę
Post: 24-09-2023, 18:24 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Po co świece tak wcześnie wymieniać?


Na górę
Post: 24-09-2023, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Olej w skrzyni bym wymienił. Jak również w tylnym dyfrze i w przekładni kątowej napędu 4WD.

W skrzyni 75W GL-4, ja w swifcie 2 lata temu zalałem Valvoline, na wiosnę przymierzam się do Elfa NFX.
Dyfer i kątówka - poproś o wytyczne w ASO, powinni dać (w Dacii dają bez problemu). Wg mnie tu i tu 75W90 GL-5, być może wystarczy litr razem.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 24-09-2023, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przy takim przebiegu i roczniku, nie ma jeszcze potrzeby wymiany oleju w przekładni kątowej i tylnym dyfrze.
Olej silnikowy - jak najbardziej Ecstar.
Świece - wymienić. Boosterjety są wymagające pod tym względem, dobre i świeże świece zapewniają bezproblemową eksploatację.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-09-2023, 08:43 
Offline

Rejestracja: 11-09-2023, 09:48
Posty: 15
Suzuki: Vitara II
mayya pisze:
Po co świece tak wcześnie wymieniać?


Tak instrukcja podaje.


Na górę
Post: 25-09-2023, 17:41 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
jarekpiotrowicz pisze:
przebieg 40.000 km, to będzie mój trzeci przegląd.
Rozważam go zrobić poza ASO I tutaj mam kilka pytań wraz z listą czynności. Na początek lista czynności, które chciałbym zrobić:

1) Wymiana oleju

2) Wymiana filtru oleju

3) Wymiana świec

4) Wymiana filtru powietrza

5) Wymiana filtru kabinowego

6) Wymiana płynu hamulcowego

7) Czyszczenie i odgrzybianie klimatyzacji - robicie co rok?

Poza powyższymi, mam jeszcze wątpliwości dotyczące czynności poniżej:

a) Płyn w chłodnicy

b) Olej w skrzyni biegów

Czy jeśli zlecacie takie przeglądy okresowe poza ASO, to należy im to wszystko wypisać co mają przeglądnąć?

I teraz się zastanawiam, czy rzeczywiście poza ASO wyjdzie z robotą tak znacząco taniej?


Będzie to przegląd jeszcze w czasie obowiązywania gwarancji?
Więc tak: wiem, że nie każdy lubi, umie i ma gdzie sobie w bolidzie pogrzebać, ale ja Ci nie odpowiem na pytanie, czy serwisowi trzeba wypisać czeklistę :] bo nie daję tym (...) zarobić :nono:

Olej w skrzyni - u mnie ma być 75W80 gl4 i jest superhiperextra Ecstar za jedyne 549zł za 5l :haft: chociaż do skrzyni wchodzi niby 2,5 litra ale to i tak daje jakieś 225zł na wymianę, więc ograniczyłem się Shell'a Spirax'a - 180zł / 5l.

Płyn chłodzący - sam użyłem K2 niebieski i po temacie. To nie prom kosmiczny :]

Płyn hamulcowy: ponieważ mam włączony tryb emeryt mode ON :] to wystarcza mi K2 DOT 4. litr to może być za mało/na styk (sprzęgło też korzysta z tego samego płynu).

Filtr oleju: po co kupować za 35zł, jak można za 15?
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-filtron-op564-11624285483

Być może pozostałe utensylia też da się dostać taniej, szczególnie olej silnikowy. Bo rozumiem, że chcesz robić przegląd poza ASO z oczywistego powodu: ja też nie sram pieniędzmi :] a nie zawsze status ASO = najwyższa jakość świadczonych usług.

Filtr kabinowy: jeśli tylko nie jest tak umiejscowiony, jak we fordzie/volvo, toż to sama przyjemność jego wymiana :] taka mała dygresja: serwis specjalizujący się w volvo: na FV co roku był "odfajkowany" filtr kabinowy, bo jest tak umiejscowiony, że ktoś, kto zleca jego wymianę - na bank nie sprawdzi, czy rzeczywiście wymieniony został. Wkład był chyba jeszcze fabryczny po 7. latach "serwisowania"... pytanie: ile czynności na czekliście też było tylko tak odfajkowanych? Kontrola najwyższą formą zaufania :pa:

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 26-09-2023, 04:52 
Offline

Rejestracja: 11-09-2023, 09:48
Posty: 15
Suzuki: Vitara II
romano-ruda-sl pisze:
Będzie to przegląd jeszcze w czasie obowiązywania gwarancji?

Rocznik 2020, więc jeszcze tak, ostatni rok.

Cytuj:
Olej w skrzyni - u mnie ma być 75W80 gl4 i jest superhiperextra Ecstar za jedyne 549zł za 5l :haft: chociaż do skrzyni wchodzi niby 2,5 litra ale to i tak daje jakieś 225zł na wymianę, więc ograniczyłem się Shell'a Spirax'a - 180zł / 5l.

A po jakim okresie wymieniałeś? Bo nie wiem czy już pora?

Cytuj:
Płyn hamulcowy: ponieważ mam włączony tryb emeryt mode ON :] to wystarcza mi K2 DOT 4. litr to może być za mało/na styk (sprzęgło też korzysta z tego samego płynu).

Czyli rozumiem, że 2 litry będzie ok?

Cytuj:
Filtr kabinowy: jeśli tylko nie jest tak umiejscowiony, jak we fordzie/volvo, toż to sama przyjemność jego wymiana

Zmotywowałeś mnie :)


Na górę
Post: 26-09-2023, 16:33 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
jarekpiotrowicz pisze:
Rocznik 2020, więc jeszcze tak, ostatni rok.

A po jakim okresie wymieniałeś? Bo nie wiem czy już pora?

Czyli rozumiem, że 2 litry będzie ok?

Zmotywowałeś mnie :)


Co do gwarancji... osobiście u mnie trzeci przegląd nie był w ASO, bo lista wyłączeń gwarancji była dłuższa, niż to, co gwarancja obejmować miała. Rozwaliło mnie stwierdzenie, że gwarancja na elementy/podzespoły/części wymienione w czasie jej trwania kończy się wraz z końcem okresu gwarancyjnego... :haft:

Olej w skrzyni dopiero do mnie jedzie, i chcę go wymienić bardziej dla kaprysu i dobrego samopoczucia (jeśli kierować się zapisami dot. interwałów wymian zawartych w IO - w przypadku oleju fabrycznego wymiana co 150 000km/120m-cy, dla innego oleju 45 000km/36m-cy), niż z konieczności. Ale nie wierzę też w to, że olej w skrzyni jest wieczny, jak to sugeruje większość producentów aut.

Prosty przykład z życia wzięty: ford twierdzi, że olej w skrzyni jest wieczny i nie ma korka spustowego. Zgrzytający wsteczny to problem powszechnie znany na forum forda. Ponoć TTTM, tylko że wymiana oleju likwiduje zgrzyty i nie tylko ja tego doświadczyłem. Ford dostał olej aftermarketowy (nie K2 :] ), bo z certyfikatami forda zabawa robi się mało przyjemna finansowo... :haft: wychodzę z założenia, że nie muszę mieć oleju z certyfikatem NASA, ale tańszy mogę wymienić częściej.
W tym akurat bolidzie fabryka też nie przewiduje wymiany płynu w układzie wspomagania kierownicy. Normalnie, czyli teraz, płyn po roku jest w kolorze burgunda :] i odsysam ze zbiorniczka, ile się da, razem z pozostałymi płynami i filtrami. Po 10 latach fabryczny płyn, którego nikt nie wymieniał, bo i po co, kolorem bardziej przypominał olej silnikowy z diesla...

Suzuka mam już 10 lat i to bardziej z tego względu zmienię olej, bo przebieg... ledwo co dotarty - już przekroczyłem 40kkm :]
Zastanawiam się też nad świecami, tylko nie mam pewności, co tam jest teraz wkręcone: ponoć fabrycznie można trafić albo świece irydowe, albo zwykłe.
Do tego wypada też pomierzyć luzy zaworowe - oby były, jak we fiaciku - przy 100kkm tam mieściły się w granicach tolerancji :uznanie:

Płyn hamulcowy - 2 litry wystarczą, rurki przecież cieniutkie, z przodu krótkie odcinki.

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 26-09-2023, 16:49 
Offline

Rejestracja: 22-07-2023, 08:22
Posty: 9
Suzuki: SX4 s cross 1.4 129
Jeśli płyn chłodniczy i hamulcowy trzyma parametry a przyrządy kosztóją grosze to nie wymieniać tak robię w 3 moich autach


Na górę
Post: 27-09-2023, 14:32 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Ja wymieniałem olej w świecie przy 30tys w vitarze po 60tys. W obu przypadkach było brudno i śladowe ilości opiłków.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 27-09-2023, 19:06 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
andrzeekj339 pisze:
Jeśli płyn chłodniczy i hamulcowy trzyma parametry to nie wymieniać


Można i tak, tylko że:
- płyn chłodzący ma też za zadanie smarować pompę - tego nijak nie zmierzysz;
- płyn hamulcowy - do badania temp. wrzenia próbkę weźmiesz skąd: ze zbiorniczka.
I tu nie jestem pewien, który fragment i miejsce układu hamulcowego ma potencjalnie największą możliwość "zassać" wilgoć z otoczenia - teoretycznie zbiorniczek, ale... jeśli doprowadzisz płyn do wrzenia, to nie w zbiorniczku, tylko w zaciskach... (lub w cylinderkach - sam osobiście do tego doprowadziłem, startując cywilnym maluchem w KJS-ie :skoczek: to były czasy...). Poza tym przy wymianie płynu wyraźnie widać po jego kolorze, kiedy przez odpowietrznik leci już płyn nowy - u mnie zawsze nowy jest jaśniejszy :]

Mała dygresja odnośnie płynu chłodzącego - z zapisków profesjonalnego amatora :] otóż swego czasu w bolidzie, który posiadałem, w zbiorniku wyrównawczym zintegrowanym z chłodnicą, pojawiła się piana, niczym po płynie do mycia naczyń Ludwik :zakrecony: w myślach już się szykowałem na wymianę UPG, ale okazało się, że wystarczyło wymienić jeszcze fabryczny płyn (ok. 10 lat) i piana więcej się nie pojawiła.
Koszt pomijalny, a spokój ducha bezcenny. Żeby to było co tydzień, to co innego, ale raz na kilka lat/dekadę... stać mnie :]

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 06-10-2023, 04:13 
Offline

Rejestracja: 11-09-2023, 09:48
Posty: 15
Suzuki: Vitara II
Nie ukrywam że trochę zaskoczony jestem. Właśnie jestem po rozmowach z ASO oraz z niezależnym serwisem certyfikowanym przez Bosch Car Service.
Koszt kompletnego przeglądu serwisowego z wymianą wyżej wymienionych elementów:

ASO: 1390 zł
Bosch: 1500 zł


Na górę
Post: 06-10-2023, 14:44 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
:szok:


Na górę
Post: 06-10-2023, 17:00 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Ja nie wiem czy wydaje 400zl na wszystko

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-10-2023, 18:23 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
jarekpiotrowicz pisze:
Nie ukrywam że trochę zaskoczony jestem:

ASO: 1390 zł
Bosch: 1500 zł


Dobrze, że siedziałem... :zakrecony: :]

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]