y4r3k pisze:
Po przesiadce na Vitare, zmieniając biegi z przyzwyczajenia ("na ucho") ciąglę łapię się, że ląduje na dość niskich obrotach np. 1400 na 4 biegu albo 1000 na 3.
We wcześniejszych autach starałem się jeżdzić docelowo koło 2000rpm na płaskim.
W 1.4 hybryda mam wrażenie, że jedzie z każdych obrotów jakby silnik nie miał ciężko (czyżby zasługa ISG) i zastanawiam się gdzie jest jakaś rozsądna dolna granica poniżej której lepiej nie schodzić aby nie dopuszczać do zbyt dużych przeciążeń na elementach silnika. Czy ISG w ogóle coś zmienia w tym temacie ? (Czy on zwiększa czy zmniejsza naprężenia na wale korbowym ?)
u mnie tak w MH ,im wyższy bieg to i zmiana lub utrzymanie obrotów wyższe. Jak na 3 biegu to 1.2krpm ale jak już 5 bieg to utrzymanie ok. 1.5 krpm , jak i na 6 biegu. Choć obroty są dość niskie