Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 05:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-08-2022, 17:33 
Offline

Rejestracja: 14-07-2022, 20:49
Posty: 6
Suzuki: Vitara 1,4 BJ
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać a więc :
Witam wszystkich serdecznie.

Przejdę od razu do rzeczy :
Zauważyłem ostatnio lekkie zapocenie w silniku. Czy ktoś z Was przerabiał już ten temat ?
dla zobrazowania załączam foto.
Obrazek

Pozdrawiam
Kuba


Na górę
Post: 04-08-2022, 10:02 
Offline

Rejestracja: 31-10-2021, 17:05
Posty: 35
Wada fabryczna tych silników. Widziałem już kilka takich silników z tym problemem, w tym też mój. Miałem to reklamować ale po wymianie oleju z 5W30 na 0W20 przestało się pocić. Teraz jak przyjdzie czas na wymianę w aso to znowu zaleją 5W30 i zobaczę czy problem wróci. Podejrzewam że przyczyną jest wyższe ciśnienie oleju na 5W30, no ale taki olej przecież dopuszcza instrukcja obsługi więc ten wyciek to ewidentnie usterka.


Na górę
Post: 21-08-2022, 15:47 
Offline

Rejestracja: 23-10-2017, 20:11
Posty: 58
Lokalizacja: Łęg Tarnowski
Suzuki: Vitara S
Miałem podobny wyciek, opisywałem we wcześniejszym wątku:
viewtopic.php?p=181897#p181897
Po czasie doszedłem do tego samego wniosku co TomPL - powodem wycieków jest za wysokie ciśnienie oleju. A powstawało niestety przez zalewanie oleju przez serwis Suzuki w Tarnowie przy gwarancyjnych wymianach powyżej wskazania na bagnecie na zimnym silniku. Jak im zwróciłem uwagę że nie powinni tak dużo zalewać uznali że właśnie tak trzeba... Po skończeniu gwarancji wymieniam olej sam i zalewam niewiele powyżej kreski min. i pocenie ustało. Zalewam cały czas 5W30 i podejrzewam że 0W20 wcale nie będzie lepszy a raczej gorszy gdyż jest rzadszy...
Bezpośredni wpływ będzie miał za to styl jazdy - przy spokojnej jeździe nie ma dużych ciśnień ani temperatur, przy ostrym bytowaniu objaw szybciej się pokaże jeśli będzie więcej oleju niż być powinno.


Na górę
Post: 22-08-2022, 08:51 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Generalnie w boosterjecie jest rozrząd na łańcuszku i hydro napinacz na ciśnienie oleju - więc tutaj Suzuki ma rację. Lepiej oleju zalać nawet deliaktnie ponad stan niż np na połowę skali - szybciej olej dotrze do napinacza.

A co do 5w30 vs 0w20 - zależy od silnika. Nie wiem jak w 'zwykłym' 1.4 turbo ale w miękkiej hybrydzie silnik zdecydowanie lepiej chodzi na 0w20.


Na górę
Post: 08-09-2022, 18:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2021, 13:25
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4 S-cross 1.4 129K
W sx4 s-cross 1.4 też mam w identycznym miejscu zapocenie. Przebieg to 35kkm, póki co nic z tym nie robię.jezdze na oleju 5w30.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS 1.4 Hybrid + LPG (KME), Chevrolet Spark 1.2 PB/LPG, Suzuki GSX 1250 FA PB.


Na górę
Post: 03-11-2022, 22:21 
Offline

Rejestracja: 14-07-2022, 20:49
Posty: 6
Suzuki: Vitara 1,4 BJ
Sprawa zgłoszona przy okazji wymiany oleju w ASO.
Uszczelka pod klawiatura do wymiany - naprawa gwarancyjna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]