Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

mild hybrid
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=21113
Strona 1 z 1

Autor:  ozu1963 [ 03-02-2022, 20:20 ]
Tytuł:  mild hybrid

Witam! ktoś się orientuje akumulatory w mild hybrid ze sobą współpracują czy pracują niezależnie? który akumulator obsługuje całą elektrykę w czasie jazdy /światła,media itp/

Autor:  jantonik [ 03-02-2022, 21:18 ]
Tytuł:  Re: RE: mild hybrid

ozu1963 pisze:
Witam! ktoś się orientuje akumulatory w mild hybrid ze sobą współpracują czy pracują niezależnie? który akumulator obsługuje całą elektrykę w czasie jazdy /światła,media itp/
Myślę, że to w czasie jazdy obsługuje alternator. A z wyłączonym silnikiem, to jak w tradycyjnym samochodzie, tak myślę.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ozu1963 [ 04-02-2022, 05:27 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

w czasie jazdy wiadomo że alternator raczej mi chodziło o sytuację kiedy start-stop wyłączy silnik i wtedy który aku podtrzymuje funkcje życiowe auta

Autor:  mattman [ 04-02-2022, 06:39 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Rozruch jest normalnie z rozrusznika i akumulatora pod maską, następnie wszystkie funkcje "życiowe" i S/S obsługuje akumulator pod fotelem i ISG (który pełni funkcję rozrusznika i alternatora).

Autor:  emeryk113 [ 04-02-2022, 07:03 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

To wszystko jest opisane w instrukcji obsługi samochodu.

Autor:  prebenny [ 17-03-2022, 10:07 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Dodam tylko, że w tym aucie nie ma alternatora - jego funkcje przejmuje ISG, który ładuje 48v akumulator. Akumulator 12v jest ładowany z 48v akumulatora przez przetwornicę 48v->12v
https://www.youtube.com/watch?v=Lfvig36a3og

Autor:  mattman [ 17-03-2022, 10:12 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Zapytam tutaj, czy Wam też nie zawsze załącza się odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora ? Czasem działa od razu, a czasem musi minąć sporo czasu by pojawiła się kontrolka ładowania baterii i by było czuć opór i hamowanie po puszczeniu gazu.

Autor:  Jaclaw [ 17-03-2022, 11:31 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Nie zauważyłem czegoś takiego. Wydaje mi się, że zawsze jak tylko puszczę gaz pokazuje mi się kontrolka ładowania akumulatora, jedynym zaobserwowanym wyjątkiem jest sytuacja, gdy auto toczy się bardzo powoli. Przy czym nie wykluczam, że coś przeoczyłem. Może masz akumulator na full i dlatego nie doładowuje?

Autor:  prebenny [ 17-03-2022, 11:54 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Ja zauważyłem, że jak auto stoi na dworze przy niskich temperaturach to faktycznie pierwsze 2-3 kilometry 'niechętnie' korzysta z odzyskiwania energii (żeby nie powiedzieć wcale).
I do tego mam wrażenie, że czasami się 'zawieszał' i w innym wątku ktoś radził wyłączyć i włączyć światła - pomaga.

Autor:  Remote [ 17-03-2022, 12:52 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Akumulatory nie powinny byc ładowane w niskich temperaturach.
Zapewne jest układ który zapobiega takiemu działaniu. (standard w elektrykach)

Autor:  zucio1 [ 13-11-2023, 20:57 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Odświeżając temat - mam pytanie. Do jakiego poziomu naładowuje się akumulator 48V w Vitarze mild hybrid? Mam auto dopiero kilka dni i najwięcej doładowany zosta łdo cztereh kresek. Animacja ładowania pokazuje jego ładowanie przy hamowaniu silnikiem, a przy hamowaniu hamulcami już nie.

Autor:  Jaclaw [ 13-11-2023, 21:07 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Da się na full, ale w normalnej jeździe chyba rzadko, bo ten system jest tak zaprojektowany, aby w miarę szybko oddawał energię. Ja u siebie na full widział chyba tylko w górach, a konkretnie przy zjeżdżaniu.

Autor:  zucio1 [ 14-11-2023, 15:51 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Właśnie tak myślałem. Dzięki za info

Autor:  THUN [ 16-11-2023, 12:40 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

System odzyskiwania energii ładuje akumulator "hybrydy" w przedziale 40-60%. Rzadko kiedy 20-80%. Jest to najlepszy (najzdrowszy) zakres dla ogniw litowo-jonowych.

Co do działania układu mild hybrid - na to pytanie nie potrafili mi odpowiedzieć panowie w salonie Suzuki. Generalnie pierwsze uruchomienie silnika jest z akumulatora 12V (ale nie mam tutaj 100% pewności), natomiast układ Start-Stop działa już na akumulatorze 48V.

Autor:  prebenny [ 16-11-2023, 13:37 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Tak jak napisałeś - pierwsze uruchomienie jest rozrusznikiem z akumulatora 12v a start/stop działa bazująć na silniku elektrycznym i akumulatorze 48v

Autor:  y4r3k [ 19-11-2023, 11:46 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

Kiedyś sądziłem, że miękka hybryda to jakieś super komplikacje i w ogóle zapowiedź wielkich problemów, ale wyszło na to, że nie jest tak źle. Z grubsza jest 1 zmiana (motogenerator ISG zamast alternatora) i 1 dodatkowy element(bateria, ale bardzo mała i pracująca w optymalnych warunkach). ISG połączony przez pasek do silnika albo odbiera energię albo ją oddaje jako dodatkowe Nm. Może wznawiać pracę silnika po postoju w taki sposób, że korzystanie ze start-stop jest w końcu przyjemne i nie tyra rozrusznika. Dodatkowo może samodzielnie podtrzymywać wolne obroty podczas jazdy na luzie i łąduje aku 12V. Jest i pewne uproszczenie bo aku 12V jest zwykły i mały. Auta ze start-stop bez hybrydy wymagały większych i drozszych akumulatorów AGM i mocniejszych rozruszników a tutaj jest prosty mały akumulator i "jakiś" (nie wiem jaki) rozrusznik do pierwszego odpalenia.

Moje obserwacje:
- u mnie podczas zjazdu z góry ładuje tak pi razy oko jedną kreskę na kilkanaście sekund
- im bardziej jest naładowany tym lżejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje dodatkowe 'doladowanie' (przy 5 kreskach doładowuje cały czas, więc to bardzo rzadko się zdarza i trwa krótko)
- dodatkowy moment obrotowy z ISG jest odczuwalny
- malo jezdzę i kiedyś przez parę dni obserwowałem baterię na 100% i brak doładowania - podobno układ ładował akumulator 12v
- jeśli zjeżdżamy lub zwalniamy, można dosłownie chwilę hamować regeneracyjnie i wtedy dać na luz - bardzo często obroty spadną do 600rpm, co znaczy, że wolne obroty są podtrzymywane tylko silnikiem elektryczym przez pasek z ISG (układ musi się kręcić aby działało wspomaganie kierownicy/hamulców itd), po dłuższym czasie wskakują na 700 - chyba dlatego, że ten mechanizm został stworzony tylko aby odcinać paliwo na ostatnich metrach przed zatrzymaniem; osobiście czasem wykorzystuje to na łagodnych zjazdach

Jestem bardzo ciekawy jaka będzie trwałość tych aku zważywszy , że pracują w lepszych warunkach niż w pluginie/elektryku (wiekszosc czasu 40-60% naladowania). Teoretycznie samochód powinien normanie jezdzić nawet jak będą bardzo słabe lub martwe. W każdym razie ich koszt jest chyba aktualnie porównywalny z serwisem takich rzeczy jak turbo/dwumasy i powinien spadać - ciekawe czy ktoś będzie je regenerować, a może dla wielu aut okażą się dożywotnie ?

Autor:  Remote [ 19-11-2023, 12:10 ]
Tytuł:  Re: mild hybrid

W hybrydach Toyoty trwałość aku do pierwszej wymiany cell to ok 250 tys km.
Koszty z reguły mieszczą się w 2,5-3,5 tys pln.
To dotyczy baterii NI-MH.
Baterie Li-Ion mają za mały staż rynkowy aby to ocenić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/