Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-04-2024, 02:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-03-2022, 09:47 
Offline

Rejestracja: 02-06-2021, 08:45
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Nie wiem jakie jest doświadczenie użytkowników tego forum, jeśli chodzi o jazdę hybrydami, ale ja przejeździłem ponad trzy lata i 70 tyś. km C-HR i wiem jedno: hybrydą trzeba się na nowo uczyć jeździć. Trzeba wiedzieć jak operować gazem by możliwie długo jeździć na prądzie, kiedy odpuszczać hamulec by wykorzystać maksymalnie odzyskiwanie energii i ładowanie itd. Nie da się ruszyć, zrobić kilkadziesiąt kilometrów i wykorzystać całego potencjału takiego napędu.
Druga sprawa, to DUŻA różnica w spalaniu, między ciepłymi miesiącami, a np. pogodą, którą mamy obecnie.
Latem w mieście C-HR bez problemu spalał 4 litry paliwa, w miesiącach chłodnych 5,5-6 litrów (1.8 122 KM).


Na górę
Post: 14-03-2022, 08:50 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
maciejosss pisze:
Tomasz62 pisze:
maciejosss pisze:
Bardzo fajny tescik. Na YT znajdziesz też test spalania Vitary 1.4 MH po mieście . Filmiki są 2 i gość uzyskuje wynik 5l po mieście bez korków więc jak dla mnie strong hybrid to nie jakiś super wynik jak wyjdzie 5.5-6l , pomijam osiągi , gdzie do miasta dużo nie potrzeba , ale na trasie to już moc się przyda przy wyprzedzaniu .

Bzdura

W czym ?

https://youtu.be/7CjPp2RxS3I
I mój wynik po 340km . I cały czas na tempomacie nie było 75km/h tylko przez ok 80km


Przykładowo wczoraj zrobiłem w trasie 230km Nowy Sącz-Zakopane i z powrotem. Jeżdżę spokojnie zgodnie z przepisami rzadko hamuję używając hamulca, częściej przewiduje konieczność hamowania i ew. redukuję biegi hamując silnikiem. Spalanie wyszło mi 5.2. Stąd moje stwierdzenie dotyczące podawania takich wyników :).

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 14-03-2022, 16:30 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Tomasz62 pisze:
maciejosss pisze:
Tomasz62 pisze:
maciejosss pisze:
Bardzo fajny tescik. Na YT znajdziesz też test spalania Vitary 1.4 MH po mieście . Filmiki są 2 i gość uzyskuje wynik 5l po mieście bez korków więc jak dla mnie strong hybrid to nie jakiś super wynik jak wyjdzie 5.5-6l , pomijam osiągi , gdzie do miasta dużo nie potrzeba , ale na trasie to już moc się przyda przy wyprzedzaniu .

Bzdura

W czym ?

https://youtu.be/7CjPp2RxS3I
I mój wynik po 340km . I cały czas na tempomacie nie było 75km/h tylko przez ok 80km


Przykładowo wczoraj zrobiłem w trasie 230km Nowy Sącz-Zakopane i z powrotem. Jeżdżę spokojnie zgodnie z przepisami rzadko hamuję używając hamulca, częściej przewiduje konieczność hamowania i ew. redukuję biegi hamując silnikiem. Spalanie wyszło mi 5.2. Stąd moje stwierdzenie dotyczące podawania takich wyników :).


ta moja fotka ze spalaniem 4,7l była na trasie Zakopane > Gdynia , do momentu wjazdu na A1 , jazda raczej zgodna z przepisami też , potem jak wskoczyłem na autostradę wzrosło do 6,5l ( cała trasa Gdynia - Zakopane )

,w tym roku ta sama trasa Gdynia>Zakopane , raczej szybka i na autostradzie niekonieczne przepisowo , wynik 7,7l na 720km
powrót wolniej ( mocny wiatr ) - wynik 6,4l

na bocznych , lokalnie udaje mi się zejść poniżej 5l , po mieście u mnie okolice 5,5-6l też da radę uzyskać

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 15-03-2022, 08:24 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
dalej twierdzę, że po mieście nie ma mowy o 5l :) Jazda po mieście bez korków? co to za jazda :)
Wszyscy mają genialnie oszczędne samochody tylko ja jakoś nigdy nie mam :(

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 15-03-2022, 09:32 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Pocieszę Cię... moja Vitara też nie jest tak oszczędna jak tu wielu pisze. Jeżdżę raczej spokojnie, ale w mieście 7-8 litrów to norma, owszem w trasie (bez autostrad) schodzę do 6 litrów (rekordowo miałem jakieś 5 z hakiem), ale jak już jadę autostradą przepisowo do 140km/h, to znów spalanie w okolicach 7-8 litrów. Napęd AllGrip i opony całoroczne zapewne trochę tu podwyższają spalanie. Przy czym nie narzekam, bo się spodziewałem, że będzie tyle palić, natomiast jestem pełen podziwu dla tych, co potrafią zejść ze spalaniem do tak niskich wartości, ja nie potrafię.


Na górę
Post: 15-03-2022, 10:25 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
a ja sądzę, że ściemniają :) autostradowo i miastowo mam takie wyniki jak Ty :) fizyki nie da się oszukać :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 22-03-2022, 09:18 
Offline

Rejestracja: 22-03-2022, 09:10
Posty: 1
Suzuki: Vitara Strong Hybrid
Po 1000km przejechanych strong hybrid ( temperatury są jakie są, prędkośc do 120km/h , troche trasy , trochę małego miasteczka i kręcenia sie po okolicznych polach) średnie spalanie 6,3 l/100km.


Na górę
Post: 02-04-2022, 07:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Test z wynikami spalania etc.

https://autogaleria.pl/suzuki-vitara-st ... -test-2022

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 02-04-2022, 09:00 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Remote pisze:


Cytuj:
Przede wszystkim, aby samochód nie szarpał i nie sprawiał wrażenia, że gdzieś po drodze nastąpiła przerwa w dopływie energii, trzeba pedał gazu muskać delikatnie niczym baletnica w tańcu. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje kilka równoczesnych problemów. Skrzynia usiłuje zredukować, a napędy usiłują się dogadać. Najpierw robi się głośno, ale nic się nie dzieje, potem jest głośno, ale dzieje się niewiele. Łączna moc systemu to 116 KM, ale samochód przyspiesza, jakby miał ich 80. Do tego każda zmiana biegu to szarpnięcie - te zautomatyzowane przekładnie nie potrafią inaczej.


No nie. O ile naprawdę uważam, że Vitara to przyjemny samochód, to wersja Strong Hybrid nie ma żadnych zalet, jeśli chodzi o napęd. Jest bardzo droga, a silniki nie są w stanie zrekompensować tej ceny. Vitara jest wolna, wcale nie bardzo oszczędna, a przede wszystkim irytuje brakiem płynności jazdy. Szkoda. Może zmiana skrzyni na jakiś płynniejszy "automat" by pomogła. W tym przypadku pozostaje Wam delikatna i powolna jazda.


Pozostaje się tylko podpisać pod tą recenzja.


Na górę
Post: 02-04-2022, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
To jedna recenzja. Miałem okazję rozmawiać z doświadczonym recenzentem innej redakcji i stawia tę skrzynię powyżej eCVT Toyoty - pod warunkiem nauczenia się, jak z nią jeździć. Przy spokojnej jeździe działa bardzo dobrze, jeśli natomiast ktoś chce pojeździć dynamicznie - tryb Sport, tryb manualny i odpuszczenie gazu przy kliknięciu łopatką (jak w manualu przy zmianie biegu) - wtedy zmiany biegów są bardzo szybkie. Pełne zamulenie skrzyni i całego samochodu jest w trybie AUTO.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-04-2022, 11:03 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ja się z tym nie zgadzam, ta skrzynia działa słabo przy każdej jeździe, a przy dynamicznej to już jest tragedia. Jeżeli ktoś poleca jeździć skrzynia automatyczna operując manualnie manetkami i jeszcze bawić się w odpuszczanie gazu to przecież to jest śmieszne. Mam na myśli oczywiście konstrukcje skrzyni, a nie samego kierowcę. Do tego zwyczajnie pali dużo, skrzynia Toyoty to przy tym bajka, szczególnie nowsze generację gdzie ograniczono wycie. Już nie mówiąc, że w przeciwieństwie do pancernego ecvt na ten moment trudno oceniać jaka będzie żywotność systemu Suzuki, bo jest on bardzo nietypowy.
Suzuki wprowadziło silnik, który pali niewiele mniej, kosztuje więcej, dynamika jest tragiczna, płynność jazdy slaba i tracimy miejsce w bagażniku. Sprzedawcy Suzuki sami mi mówili, że ich salon kontaktował się z centrala Suzuki z pytaniem/prośbą o jakąkolwiek poprawę działania tej skrzyni, bo to będzie ciężkie do sprzedania.


Na górę
Post: 02-04-2022, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Napisałem: jeśli natomiast ktoś chce pojeździć dynamicznie.
Na tym polega profesjonalna recenzja - ktoś sprawdza, co i jak można wycisnąć z danego rozwiązania, a nie bezmyślnie wciska gaz do dechy i stwierdza "źle". Szyny były złe, a podwozie... Też było złe.
Tak samo skrzynie CVT wymagają odpowiedniego podejścia, żeby dynamicznie dało się z nimi jeździć, wcale nie gaz w podłogę. Klasyczny automat Vitary też ma tryb manualny, dzięki któremu można trochę więcej wycisnąć z auta.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-04-2022, 11:31 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Przykro mi, jak dla mnie jeżeli ktoś stworzył w 2022 roku skrzynię, która do dynamicznej jazdy wymaga zabawy w trybie manualnym to znaczy, że ta konstrukcja jest ułomna. Nic dziwnego, że producenci już dawno wycofali się w zabawę w zautomatyzowane przekładnie już lata temu w poważniejszych samochodach, a obecna cena Vitary to nie są grosze gdzie takie coś można uznać jaką wadę akceptowalną w tej cenie.
Vitara to jest typowy samochód miejski lub na krótsze trasy gdzie przeciętny użytkownik automatu wymaga skrzyni, która 90% czasu będzie działała przeciętnie, ale kiedy będzie trzeba dynamicznie włączyć się do ruchu albo kogoś wyprzedzić to wciskamy pedał w podłogę to auto ma jechać, a nie wariować i robić kangury. Tryb manualny to powinien być dodatek, czasem jest bardzo przydatny (chociażby zjazdy w górach), ale od samochodu startującego od 108 000 oczekiwałbym poprawnego działania bez jego użycia. Przeciętny użytkownik sposobu zaprezentowanego przez tego recenzenta nigdy nie użyje.
Ja naprawdę jeździłem bardzo wieloma samochodami w automatach ze względu na kiedyś częste wyjazdy służbowe i chociaż każdy miał swoje plusy/minusy to działały zawsze poprawnie. To co zaprezentowało Suzuki to jest zdecydowanie najgorszy napęd jakim jeździłem kiedykolwiek w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Ja nawet myślałem, że to może jakiś uszkodzony model dostałem do testów, ale sprzedawcy stwierdzili, że niestety te skrzynie tak mają i potwierdzają to też recenzje jak ta przytoczona wyżej.


Na górę
Post: 02-04-2022, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przypominam, że w 2022 cały czas mamy na rynku równie "ułomne" oferty. Obstawiam, że takie Subaru XV 1.6 CVT (a może i wersja 2.0) będą bardziej zmulone niż Vitara Strong Hybrid. To oczywiście nie tłumaczy Vitary, ale też nie czyni z niej najwolniejszego auta.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-04-2022, 12:59 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Żeby było jasne, mi nie chodzi nawet o to, że Strong Hybrid jest wolnym samochodem - chociaż oczywiście to prawda. Jest dużo wolnych samochodów i dla wielu to wcale nie jest problemem. Ja mam zwyczajnie problem z tym jak ta hybryda się zachowuje w kontekście połączenia obu silników i skrzyni biegow. Ten samochód, którym jechałem robił kangury jak ktoś kto nie umie dobrze zmienić biegów w manualu. Są automaty lepsze i gorsze, ale z czymś takim się nie spotkałem. Jeżeli chodzi o wspomniane przez Ciebie Subaru to nie miałem okazji jeździć, ale jestem przekonany, że taki coś tka nie występuje że względu na sposób działania CVT. Jak rozumiem nie miałeś okazji jeździć strong hybrid, polecam się przejechać i ocenić, może rzeczywiście będziesz miał o tym napędzie lepsze zdanie niż ja. W każdym razie cieszę się, że udało mi się dostać na koniec 1.4 zamiast tego wynalazku.


Na górę
Post: 02-04-2022, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Nie miałem okazji jeździć, szczerze mówiąc jakoś mnie ku temu nie ciągnie. Spróbuję przy okazji i bez wątpienia wykorzystam wskazówki, o których pisałem wyżej.
Jeździłeś wersją 4WD, porównywałeś pracę skrzyni trybie AUTO i SPORT?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-04-2022, 13:24 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Tak, to była wersja 4WD. W obu trybach podobnie, w SPORT wydaje się mniej korzystać z przechodzenia na silnik elektryczny co jest logiczne, natomiast ogólny problem pozostaje taki sam, jak nie większy, bo silnik biegi przerzuca przy wyższych obrotach i jeszcze bardziej czuć przeciąganie/kangury. Pewnie z czystych pomiarów przyspieszenia wyjdzie, że w trybie sport samochód przyspiesza lepiej, ale odczucia są takie same, albo i gorsze niż w AUTO. Nie jeździłem w trybie ECO. Sam z ciekawości czekam na jakieś recenzje konkretniejsze na youtubie czy ini recenzenci też będą mieli podobne spostrzeżenia, czy może ja tak się czepiam, chociaż biorąc pod uwagę tą recenzję papierową to odczucia podobnee.


Na górę
Post: 03-04-2022, 09:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Żadnemu producentowi nie udało się zrobić dobrej skrzyni zautomatyzowanej.
Nawet BMW poległo w modelu M5 E60 ze skrzynia SMG. Wolna jazda tym autem z komfortem nie miała za dużo wspólnego.

A w Vitarze Strong po prostu brakuje mocy silnika elektrycznego.
Jest co najmniej o 30-40 KM za słaby i dlatego jest to taki pasztet.

Ten konkretny wariant Vitary nie ma żadnych zalet i po prostu trzeba o nim zapomnieć. Nie udał się i tyle.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 05-04-2022, 21:52 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Pierwszy polski test:
https://www.youtube.com/watch?v=U72tdsM399k&t=635s
cytat: "Jeżdżąc po Warszawie spalanie 4-5l, podmiejskie i wsie 4l, droga krajowa 5l, ekspresówka 6.5l, autostrada 8l"
samochód niecałe 5k km, wersja 2wd. Redukcja zaskakująco szybka (3:55 filmiku), przyspieszanie 0-100 bardzo porównywalne do 1.6 a/t (11.5vs 11.7) pomiar przyspieszenia 1.6 a/t-źródło: https://www.youtube.com/watch?v=9AtVHyBan-E&t=32s
Podsumowując do miasta i podmiejsko ok, trasy szybkiego ruchu nie ok bo czego można byłoby się spodziewać po pełnej hybrydzie i tak specyficznej skrzyni jaką jest AGS.

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 06-04-2022, 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W czwartek pojawi się recenzja na Autokult, sporo uwagi będzie poświęcone skrzyni AGS.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-04-2022, 11:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie do końca rozumiem dlaczego zrezygnowali z normalnego automatu.
Tymczasem w Indiach w lokalnym bestsellerze (Ertiga) debiutuje "all new 6-speed automatic gearbox with paddle shifters" :o
https://www.autocarindia.com/car-news/n ... oon-424072


Na górę
Post: 07-04-2022, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
AGS jest dużo tańszy od hydrokinetyka czy dwusprzęgłówki.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-04-2022, 12:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No niby tak, więc dlaczego na "biedniejszym" rynku wprowadzają klasyczny automat, a w Europie takie cuś...?


Na górę
Post: 07-04-2022, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Fakt, dziwne posunięcie.
Może po prostu chcą zmaksymalizowac zyski w EU...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-04-2022, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Nauka jazdy Suzuki Vitarą Strong Hybrid (wskazówki odnośnie AGS):
https://e.autokult.pl/44471,test-suzuki ... jak-jezdzi

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]