Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 21:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: 07-04-2022, 22:13 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
W zasadzie większość odczuć z tej recenzji mam podobne, mocna hybryda, która potrafi spalić więcej od mild hybrid, geniusz inżynierów Suzuki ;) Podziwiam autora (bez ironii), że chciało mu się tak w to bawić i dokładnie opisać w jaki sposób można nieco uratować jazdę tym silnikiem

Cytuj:
Wszystko zmienia się przy dużym obciążeniu, kiedy gaz wciskacie mocniej. Wtedy silnik elektryczny nie już daje rady synchronizować skrzyni z silnikiem, więc podczas zmiany biegu na wyższy następuje przyhamowanie, odczuwalne nie jako szarpnięcie, lecz jako długi czas zmiany biegu. I słusznie, bo kiedy wciskamy gaz, silnik musi odciąć moc przed włączeniem sprzęgła, żeby zmniejszyć obroty. Jeśli nie rozumiecie dlaczego, to weźcie auto z ręczną skrzynią, wciśnijcie gaz w podłogę i bez puszczania go zmieńcie bieg na wyższy. Temu właśnie zapobiega automat w skrzyni zautomatyzowanej.

Jak więc jeździć, by być zadowolonym? Są dwa rozwiązania i żadne nie jest idealne. Pierwsze to takie, że wyczuwamy skrzynię biegów i w momencie, kiedy ona prawdopodobnie może zmienić bieg na wyższy, to na chwilę zdejmujemy nogę z gazu. W ten sposób wysyłamy sygnał, że tego oczekujemy, a zmiana trwa krótko i sprawnie. To wymaga oczywiście nauki i niestety przekreśla trochę sens posiadania automatu.

Drugim rozwiązaniem, moim zdaniem lepszym, jest okazjonalne korzystanie z trybu manualnego. To oczywiście też pozbawia sensu posiadania automatu, ale nie trzeba tego robić zawsze, lecz wtedy, kiedy wiecie, że automat was zawiedzie. Czyli w sytuacji, kiedy potrzebujemy dynamiki. Ale i tu uwaga.

Manualna zmiana biegów musi przebiegać tak, jak w skrzyni ręcznej, a nie jak w klasycznych automatach. Czyli kiedy włączamy wyższy bieg, na chwilkę trzeba zdjąć nogę z pedału gazu. Klik w łopatkę pod kierownicą i zdjęcie nogi z gazu jednocześnie.

Kiedy zaś chcecie przeprowadzić redukcję, trzeba tuż przed zmianą biegu wcisnąć gaz. Zapewniam was, że wtedy wszystko będzie grało, a co więcej… skrzynia ASG okaże się lepsza niż niektóre automaty i z pewnością lepsza niż typowe dla hybryd przekładnie bezstopniowe.


Fajna ta skrzynia automatyczna, taka niezbyt automatyczna i w zasadzie to trzeba jeździć jak manualem. Z ostatnim zdaniem się absolutnie nie zgadzam, nowe generacje e-CVT gdzie mocno ograniczono wycie to jest bez porównania lepsza skrzynia niewymagająca tej całej powyższej zabawy.

Cytuj:
Oczywiście rozumiem, że tak po prostu można powiedzieć, iż przekładnia jest do kitu, dlatego bez zrozumienia tej mechaniki będziecie rozczarowani – tak jak napisałem w tytule, że nie każdemu to się spodoba.
Napęd ma jeszcze jeden mankament w postaci opóźnionego ruszania. Kiedy na przykład chce się wyjechać szybko ze skrzyżowania, nie można pozwolić zgasnąć silnikowi lub trzeba delikatnie pobudzić go gazem przed ruszeniem. Zwykłe ruszanie z miejsca oznacza sekundę oczekiwania, co naturalnie każe nam wcisnąć gaz mocniej, co z kolei powoduje szarpnięcie, a dalej już tylko irytację.

Przekładnia jest do kitu, nie po to ktoś wymyślił, a kto inny kupuje automat żeby robić doktorat z jazdy i kończyć jazdą z manualem. To jest podręcznikowe wymienienie wszystkich wad skrzyni zaautomatyzowanych nieco przykrytych silnikiem elektrycznym, który i tam gubi się w synchronizacji.

Cytuj:
I dobrze, jeśli zastosujecie się do powyższego, i źle, kiedy macie to gdzieś. Dynamika auta nie odbiega za bardzo od wersji 1.4 Turbo Hybrid i jest porównywalna z wczesnym 1.6

Dynamika nie odbiega od 1.4 turbo i porównywalna z 1.6 się wzajemnie wyklucza ;) Zgadzam się, że strong hybrid ma porównywalną dynamikę z 1.6 co automatycznie oznacza, że jest wielka różnica między 1.4


Na górę
Post: 07-04-2022, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Dynamika auta nie odbiega za bardzo od wersji 1.4 Turbo Hybrid i jest porównywalna z wczesnym 1.6
Przemekc1 pisze:
Dynamika nie odbiega od 1.4 turbo i porównywalna z 1.6 się wzajemnie wyklucza ;) Zgadzam się, że strong hybrid ma porównywalną dynamikę z 1.6 co automatycznie oznacza, że jest wielka różnica między 1.4

Porównanie dotyczyło wersji 1.4 Hybrid, a nie zwykłej 1.4 - wg pomiarów Słowaków, różnice pomiędzy tymi wersjami (skrzynie MT) są spore, przy automatach różnic prawie nie ma.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-04-2022, 22:32 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Widać to mocno subiektywne, ja mam bezpośrednie porównanie między 1.6 w manualu, a 1.4 hybrid zarówno w manualu jak i automacie i różnica moim zdaniem jest bardzo zauważalna, w życiu nie okreslilbym tych dwóch silników jako porównywalne.


Na górę
Post: 08-04-2022, 08:52 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ciężko porównywać 1.4 z turbo i miękką hybrydą, które do setki ma 9 sekund z wolnossącym 1.6, które do setki ma 11?
Do tego elastyczność zawsze będzie na korzyść silnika turbo.


Na górę
Post: 21-06-2022, 19:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
https://www.youtube.com/watch?v=5eRUEX3RZXE
Strong Hybrid...


Na górę
Post: 20-07-2022, 21:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jeśli ktoś potrzebuje samochodu z napędem na cztery koła i waha się pomiędzy Vitarą Strong Hybrid a Yarisem Cross - warto zapoznać się z wynikami tego testu:
https://youtu.be/BhxCJH4-uxQ

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 29-07-2022, 08:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Pojawił się właśnie s-cross w wersji strong hybrid od 120 900,- zł. To kolejny samochód suzuki z takim napędem obok vitary strong hybrid. Po tej wersji zapewne nie należy się spodziewać nic innego niż to co proponuje vitara, jeśli chodzi o napęd i skrzynię. Natomiast co ciekawe, o ile przy vitarze wraz z wprowadzeniem wersji strong hybrid ze skrzynią AGS wycofano całkowicie z oferty skrzynię automatyczną klasyczną, to w przypadku s-cross'a jest taka pozycja w najnowszym cenniku (przy wersji mild hybrid jest AT).

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 29-07-2022, 09:00 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Nie śledzę na bieżąco, ale jakiś czas temu dilerzy twierdzili, że jest to już wirtualna pozycja i nie da się zamówić takiej wersji (na pewno tak mówili co do wersji 4x4)


Na górę
Post: 31-07-2022, 09:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Zgadza się, 29 sierpnia w salonie usłyszałem to samo.


Na górę
Post: 31-07-2022, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Strong Hybrid kupić czy nie? Ewentualnie jaka alternatywa?


Na górę
Post: 31-07-2022, 12:11 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Przejedz się i ocen. Ja bym nigdy nie kupił, strasznie kiepski silnik, a szczególnie słaba jest skrzynia biegów. Do tego traci się pojemność bagażnika i jest droższy niż poprzedni.
Ja bym szukał jakiegoś 1.4 z placu


Na górę
Post: 02-08-2022, 09:24 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Jak się przejechalem testową Vitarą to powiem tak:
- mocy wystarcza do normalnej jazdy ale miękka hybryda z turbo daje na twarzy banana a strony hybrid nie
- skrzynia szarpie... oj szarpie
- pojemność bagażnika traci się 'wirtualnie' - sam bagażnik jest taki sam tylko tracisz 'podwójną' podłogę
- spalanie faktycznie na mojej 'trasie' testowej (kawałek trasy, kawałek autostrady i kawałek miasta) - mild hybrid 7.8 litra a strony hybrid 6.3 - przy czym po mieście myślę okolice do 5 da się zejść bez problemu
- moim zdaniem przy delikatnej jeździe zbyt ochoczo odpala się silnik spalinowy - bez tego na pewno spalanie byłoby fajniejsze

Generalnie nie jest to zły samochód. Skrzynia faktycznie szarpie i trzeba do tego przywyknąć. Ja natomiast mojego S-Crossa na pewno nie zamienię, bo miękka hybryda w gazie i tak daje mi okolice 35 zł/100 km przy obecnych cenach więc.


Na górę
Post: 02-08-2022, 10:39 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
W zasadzie podzielam powyższą opinię, z tym, że ja jestem bardziej krytyczny, bo to jest nowy-droższy silnik, który jest zauważalnie gorszy (pomijając niższe, ale nie drastycznie spalanie). Mamy 2022 rok, a Suzuki wprowadziło samochód z szarpiącą skrzynią...

Co masz na myśli mówiąc o wirtualnej stracie podwójnej podłogi? Przyznam, że tego nie sprawdzałem gdy jeździłem strong hybrid, ale mi sprzedawca powiedział, że tracę przestrzeń, bo baterie zajmują miejsce podwójnej podłogi.


Na górę
Post: 02-08-2022, 11:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
prebenny pisze:
- pojemność bagażnika traci się 'wirtualnie' - sam bagażnik jest taki sam tylko tracisz 'podwójną' podłogę

A ktoś w ogóle jeździ z tą paździerzą w bagażniku? Moja leży gdzieś na strychu. Strata jak najbardziej realna. :-)

prebenny pisze:
- moim zdaniem przy delikatnej jeździe zbyt ochoczo odpala się silnik spalinowy - bez tego na pewno spalanie byłoby fajniejsze

Widziałem tego co słyszał, że ponoć magiczny przycisk "eco" poprawia to działanie tak jak chcesz. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-08-2022, 12:08 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Jechałem w trybie eco - w innych trybach chyba nie da się na samym elektryku (acz nie sprawdzałem).

Co do bagażnika - ja te półke zawsze miałem włożoną żeby mieć równą podłogę w razie obalenia tylnej kanapy. Teraz pod spodem mam butle z gazem i kompletnie mi tej 'głębokości' nie brakuje


Na górę
Post: 02-08-2022, 12:15 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
wawax pisze:
A ktoś w ogóle jeździ z tą paździerzą w bagażniku? Moja leży gdzieś na strychu. Strata jak najbardziej realna. :-)

Ja. :) Cały czas tego używam i dla mnie nie byłaby to wirtualna strata. Dla mnie to super sprawa.
Pod podłogą mam całą masę sprzętów "na wszelki wypadek" np. koszyk na zakupy, parasol, koc roboczy, kijki trekkingowe, łańcuchy (wiem, że nie ma zimy, ale nie chce mi się ich wyciągać). Dzięki temu w bagażniku mam wizualnie pusto i tam ewentualnie wrzucam bieżące rzeczy np. jakąś torbę, plecak lub zakupy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]