Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 20:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-01-2022, 19:15 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Remote pisze:
Przeliczyłem prędkosci na 6 biegu w tej skrzyni AGS.
Krótka skrzynia jak na dzisiejsze standardy :(
Silnik będzie mocno hałasować w trasie.

6b:
100km/h = 2450 rpm (118 km/h w AT 1,4T BJ)
120 km/h = 2950 rpm (142 km/h w AT 1,4T BJ)
140 km/h = 3450 rpm (166 km/h w AT 1,4T BJ)
150 km/h = 3700 rpm (178 km/h w AT 1,4T BJ)


bo Hybrydy są do miasta , krótka skrzynia ma dać efekt WOW na starcie i pewnie tak jest . Duster 1.0TCE ma na tyle krótkie biegi , że na 2-biegu max 80 a na 3 nie wiem czy do 120 dojedzie , gdzie Vitara 1,4T ponad 150km/h , ale dzięki krótkiej skrzyni taki Duster "wydaje" się dynamiczny , w rzeczywistości ponad 13s do 100km/h jak Vicia Strong Hybrid ( choć śmiem twierdzić , że będzie sporo niżej , bliżej 11,5-12s )

moje poprzednie auto miało też bardzo krótką skrzynię biegów i np przy 140km/h było już 4,5krpm na obrotomierzu , ale na miasto i na starcie niejeden się zdziwił jak się ładnie odpychało mimo skromnych 64km

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 07-01-2022, 19:19 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
mattman pisze:
Dlatego wersja Mild Hybrid ze swoim spalaniem, jest moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem.


tak jak pisałem , jakby palia po mieście do 5l , to ma sens , jak dobrze się postarasz to i takim 1,4T MH da radę zejść poniżej 6l , a to bardzo dobry wynik

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 07-01-2022, 21:43 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
fox pisze:
Pojemność bagażnika zmalała z 375 litrów do 289 litrów, miejsce zajmuje akumulator litowo-jonowy o napięciu 140 V i pojemności 840 Wh.

Właśnie się zastanawiałem, czy ta zmiana wpłynie na pojemność bagażnika, bo najczęściej u konkurencji wpływa. I niestety tu też tak jest, te 375 litrów to od biedy może być, ale 289 litrów to zdecydowanie za mało jak dla mnie - we wcześniejszym Hyundai'u i20 tyle miałem i wolałbym nie wracać do takiej pojemności.


Na górę
Post: 12-01-2022, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
Vitara Strong Hybrid jest póki co dostępna jedynie w Holandii (od marca '22) i w Polsce. Na 2024 rok planowana jest nowa generacja, również w wersji plug-in.
https://electricvehicleweb.com/2021-suzuki-vitara-details/
Ciekawe, że w artykule podana pojemność akumulatora Li-Ion jest większa niż ta podana na stronie suzuki.pl

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-01-2022, 09:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
W holenderskiej broszurze na str. 6/7 jest zestawienie danych technicznych vitary w wersji mild hybrid i strong hybrid:
https://media.suzuki.nl/documenten/specificatieprijslijsten/Vitara/index.html?_ga=2.143173877.1109597547.1602491115-1859090299.1601896112

Z broszury tej wynika też, że pojemność akumulatora Li-Ion to 24 Ah, co przy 140 V daje 3,36 kWh. Z kolei na polskiej stronie suzuki.pl jest podane 840 Wh (0,84 kWh), czyli dokładnie cztery razy mniej. Ciekawe zatem, czy Vitary na rynek polski i holenderski mają faktycznie akumulatory o innej pojemności i stąd ta różnica w ich cenach, czy też jest to jakaś pomyłka.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 14-01-2022, 13:56 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Bardziej bym podejrzewał, że jedna strona podaje pełną pojemność akumulatora a druga 'używalną' - ze względu na trwałość baterii oprogramowanie nie pozwala ani do pełna baterii naładować ani do końca jej rozładować. Ale 4 krotna różnica to trochę dużo... Chyba, że Polska strona podaje wielkość akumulatora z miękkiej hybrydy.


Na górę
Post: 31-01-2022, 22:51 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Miałem okazję 2 razy pojeździć trochę po mieście Vitarą z tym nowym układem napędowym, warto zaznaczyć że była to topowa wersja, w szczególności chodzi o to, że najcięższa z całej gamy z masą wynoszącą ok 1350kg+kierowca.
1.gdy średnie temperatury wynosiły ok 5 stopni, samochód stał wewnątrz i nie był zmarznięty. Płynna trasa po mieście ok 50km, połączona z nauką działania tego układu oscylowała w okolicach 5.5l/100km, najpierw używałem trybu eko, w którym samochód był ospały ale zdecydowanie częściej korzystał z napędu EV, później przełączyłem na normal.
2. średnie temperatury wynosiły ok -5stopni, z opadami śniegu i porywistym wiatrem (obecny niż Nadia) trasa ponownie po mieście tym razem pokonałem ok 100km, samochód na początku stał na zewnątrz i był zmarznięty, przełączył się na EV dopiero po upływnie ok 10min, rzadziej także korzystał z EV, nawet na eco, czego efektem było średnie spalanie z tego przejazdu 6.2l.
Przechodząc do samego działania układu strong hybrid 1.5:
działa on płynnie, ruszanie standardowe jest połączeniem działania silnika spalinowego oraz elektrycznego, nie obserwujemy tutaj zjawiska charakterystycznego dla skrzyń zautomatyzowanych jakim jest "żabkowanie" przy powolnym ruszaniu. Jeżeli natomiast powoli popuszczamy hamulec i samochód podjeżdża to wtedy zazwyczaj odbywa się to na silniku elektrycznym. Sama zmiana biegów odbywa się bardzo porównywalnie jak w klasycznym automacie z 1.4shvs, nie są to stare AGS, skrzynia ponadto nie przeciąga obrotów. Korzystając tylko z EV byłem w stanie rozpędzić się do ok 75km/h przed załączeniem silnika spalinowego, ale trzeba to robić bardzo delikatnie, da się nawet wyczuć te położenie pedału przyspieszania po którego przekroczeniu włącza się spalinówka. Dynamiczne ruszanie trochę na minus, chwila zwłoki (dosłownie odpalenie silnika za pomocą ISG 0.2-0.5sek) najpierw chce napędzić z elektryka, ale gdy system wykryje że sam elektryk nie da rady to jakby chwilowo odcinał gaz uruchamiał spalinówkę i wtedy cała naprzód. Samochód ten jest także lepiej wyważony poprzez akumulatory znajdujące się w bagażniku, lepiej się prowadzi i jest stabilniejszy, odniosłem też wrażenie że jest ociupinkę lepiej wyciszony niż 1.4shvs (myślę że akurat to wymusiła unia europejska) Ostatnia kwestia, dynamika, no ameryki nie odkryje, jest słabiej niż 1.4, samochód jedzie, przyspiesza, ale nie z taką gracją jak silnik boosterjet, przyspieszenia nie mierzyłem, ale do miasta w zupełności wystarczające, działanie z allgripem, tryb EV działa tylko i wyłącznie w ustawieniu Auto, w innych ten tryb się nie załącza. Podsumowując, nie taki diabeł straszny jak go malują, skrzynia AGS nie jest jednak czystym złem wcielonym w namacalnej postaci, a w tym układzie działa zaskakująco sprawnie, odbiór całego samochodu bardzo pozytywny, choć należy pójść na pewien kompromis i zapomnieć o bardziej dynamicznej jeździe. Latem po odpowiednim korzystaniu z tego układu myślę, że da radę zejść z spalaniem poniżej 5l/100km. Taka jest moja opinia o tym pojeździe, ale zachęcam każdego do odbycia jazdy testowej takim samochodem i wyrobienia sobie własnego zdania. :)

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 01-02-2022, 08:29 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Fajna recenzja. :)
Spadek dynamiki w stosunku do 1.4SHVS byłby pewnie do przeżycia, ciut mniejsze spalanie zawsze mile widziane, ale szału raczej nie ma, natomiast dla mnie nie do przyjęcia jest dużo mniejsza pojemność bagażnika. :( Te dotychczasowe 370 litrów było jeszcze akceptowalne, ale zmniejszenie do niecałych 300 litrów słabo wygląda - wcześniej podobnej pojemności bagażnik miałem w Hyundaiu i20 i nawet dla 2 osób brakowało miejsca. Oczywiście jeśli dla kogoś taka Vitara będzie drugim autem do jazdy po mieście, to pewnie ta pojemność starczy... tylko, czy Vitara to dobre auto tylko do miejskiej jazdy? Niestety, chyba póki nie nastąpi jakaś rewolucja odnośnie akumulatorów, to ta cała elektryfikacja motoryzacji będzie kulała. No i cały czas mam mieszane uczucia odnośnie tej automatycznej skrzyni, chyba wolałbym jednak sprawdzonego hydrokinetyka.


Na górę
Post: 01-02-2022, 19:36 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Pan Jakub pisze:
Miałem okazję 2 razy pojeździć trochę po mieście Vitarą z tym nowym układem napędowym, warto zaznaczyć że była to topowa wersja, w szczególności chodzi o to, że najcięższa z całej gamy z masą wynoszącą ok 1350kg+kierowca.
1.gdy średnie temperatury wynosiły ok 5 stopni, samochód stał wewnątrz i nie był zmarznięty. Płynna trasa po mieście ok 50km, połączona z nauką działania tego układu oscylowała w okolicach 5.5l/100km, najpierw używałem trybu eko, w którym samochód był ospały ale zdecydowanie częściej korzystał z napędu EV, później przełączyłem na normal.
2. średnie temperatury wynosiły ok -5stopni, z opadami śniegu i porywistym wiatrem (obecny niż Nadia) trasa ponownie po mieście tym razem pokonałem ok 100km, samochód na początku stał na zewnątrz i był zmarznięty, przełączył się na EV dopiero po upływnie ok 10min, rzadziej także korzystał z EV, nawet na eco, czego efektem było średnie spalanie z tego przejazdu 6.2l.
Przechodząc do samego działania układu strong hybrid 1.5:
działa on płynnie, ruszanie standardowe jest połączeniem działania silnika spalinowego oraz elektrycznego, nie obserwujemy tutaj zjawiska charakterystycznego dla skrzyń zautomatyzowanych jakim jest "żabkowanie" przy powolnym ruszaniu. Jeżeli natomiast powoli popuszczamy hamulec i samochód podjeżdża to wtedy zazwyczaj odbywa się to na silniku elektrycznym. Sama zmiana biegów odbywa się bardzo porównywalnie jak w klasycznym automacie z 1.4shvs, nie są to stare AGS, skrzynia ponadto nie przeciąga obrotów. Korzystając tylko z EV byłem w stanie rozpędzić się do ok 75km/h przed załączeniem silnika spalinowego, ale trzeba to robić bardzo delikatnie, da się nawet wyczuć te położenie pedału przyspieszania po którego przekroczeniu włącza się spalinówka. Dynamiczne ruszanie trochę na minus, chwila zwłoki (dosłownie odpalenie silnika za pomocą ISG 0.2-0.5sek) najpierw chce napędzić z elektryka, ale gdy system wykryje że sam elektryk nie da rady to jakby chwilowo odcinał gaz uruchamiał spalinówkę i wtedy cała naprzód. Samochód ten jest także lepiej wyważony poprzez akumulatory znajdujące się w bagażniku, lepiej się prowadzi i jest stabilniejszy, odniosłem też wrażenie że jest ociupinkę lepiej wyciszony niż 1.4shvs (myślę że akurat to wymusiła unia europejska) Ostatnia kwestia, dynamika, no ameryki nie odkryje, jest słabiej niż 1.4, samochód jedzie, przyspiesza, ale nie z taką gracją jak silnik boosterjet, przyspieszenia nie mierzyłem, ale do miasta w zupełności wystarczające, działanie z allgripem, tryb EV działa tylko i wyłącznie w ustawieniu Auto, w innych ten tryb się nie załącza. Podsumowując, nie taki diabeł straszny jak go malują, skrzynia AGS nie jest jednak czystym złem wcielonym w namacalnej postaci, a w tym układzie działa zaskakująco sprawnie, odbiór całego samochodu bardzo pozytywny, choć należy pójść na pewien kompromis i zapomnieć o bardziej dynamicznej jeździe. Latem po odpowiednim korzystaniu z tego układu myślę, że da radę zejść z spalaniem poniżej 5l/100km. Taka jest moja opinia o tym pojeździe, ale zachęcam każdego do odbycia jazdy testowej takim samochodem i wyrobienia sobie własnego zdania. :)

Bardzo fajny tescik. Na YT znajdziesz też test spalania Vitary 1.4 MH po mieście . Filmiki są 2 i gość uzyskuje wynik 5l po mieście bez korków więc jak dla mnie strong hybrid to nie jakiś super wynik jak wyjdzie 5.5-6l , pomijam osiągi , gdzie do miasta dużo nie potrzeba , ale na trasie to już moc się przyda przy wyprzedzaniu .

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 05-02-2022, 23:34 
Offline

Rejestracja: 15-10-2010, 00:42
Posty: 52
Ja już miałem na 3 dni Suzuki Vitare Strong Hybryda.
Moje spostrzeżenia.
Auto dziwnie jeździ przez dwa dni nie wyłączył/włączył się start stop, ani razu nie przeszedł na silnik elektryczny . Sprzedawca powiedział że mieli to samo na jazdach szkoleniowych zrobili 100 km i ani razu nie przeszedł silnik spalinowy na elektryczny. Auto Pali dużo w korku.
Skrzynia biegów lubi przeciągać biegi, mam obawy co do tej skrzyni biegów a dokładanie do trwałości.
Jest to skrzynia zrobotyzowana wiele marek sie przejechało na tych skrzyniach biegów , fiat, opel itd i zawsze żle sie kończyło to dla klienta. Mam mieszane uczucia co do tego auta


Na górę
Post: 06-02-2022, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
A jakie spalanie miałeś w tych 3 dniach?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-02-2022, 20:18 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Podobny komentarz odnośnie przeciągania biegów miałem od jednego ze sprzedawców, który już trochę jeździł tym samochodem, podobno dziwne uczucie. W zasadzie komentarz był taki, że obecny silnik 1.4 jest znacznie lepszy.
Pojawiają się też pierwsze testy, węgierski, więc trudno zrozumieć, ale widać strasznie słabe przyspieszenie i na przebitkach jest 6.8l średniego spalania:
https://www.youtube.com/watch?v=cH6YJx02-d0


Na górę
Post: 07-02-2022, 00:15 
Offline

Rejestracja: 15-10-2010, 00:42
Posty: 52
https://www.wyborkierowcow.pl/zautomaty ... ich-psuje/
Ja jeździłem 99% po Krakowie w korkach to palił 6,5l
Mam dziwne wrażenie po tym aucie. To wolał bym kia Niro w wersji Biznes line on pali 3.5 l w mieście a średnio 4.6L
Suzuki to marka która nie potrafi słuchać swoich klientów . Nie opłacalne jest dopłacanie do tej Hybrydy suzuki musi się uczyć jeszcze dużo.
Dziwi mnie tylko żę nie mogli wsadzić napędu z Toyoty bo to sprawdzona jednostka i ta skrzynia biegów która jakiś odświeżony kotlet , skrzynia gdzie wiele marek sie na niej przejechało a zwłaszcza klienci .
Każdy ma swoje jakieś odczucia. dla mnie nie zrobiło to takiego łał jak kia niro, toyota yaris cross nie mówię o wyglądzie tylko o silniku i spalaniu i skrzyni biegów ( dziwne uczucie przeciągania biegów )


Na górę
Post: 07-02-2022, 21:47 
Offline

Rejestracja: 15-10-2010, 00:42
Posty: 52
https://www.caradisiac.com/essai-suzuki ... 194132.htm
https://www.actua-auto.com/essai/suzuki ... et-hybrid/
Skrytykowali ile sie tylko dało . Spalanie 7.8L
Szarpie skrzynie biegów to samo ja miałem. Nie wiem co mieli na myśli konstruktorzy suzuki na myśli


Na górę
Post: 16-02-2022, 11:09 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Działanie napędu strong hybrid przedstawione na materiale wideo:
https://youtu.be/uLuMI6E8YV0

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 16-02-2022, 18:57 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Dzisiaj dostałem jako samochód zastępczy Vitarę Strong Hybrid i mam całkiem inne wrażenia niż Pan Jakub. Może to wynika z faktu, że samochód nie miał nawet 1000 km i coś się musi jeszcze "dotrzeć", sam nie wiem. Zrobiłem jedną dłuższą trasę po zakorkowanym mieście, temperatura wynosiła 8 stopni. Jeździłem tylko w trybie auto.

Z plusów:
Silnik szybko zaczął używać trybu elektrycznego, nie było to od razu po ruszeniu, ale myślę, że około 1-2km. Przed jazdą samochód stał na zewnątrz, a silnik był zimny.
Przy bardzo delikatnej jeździe skrzynia biegów zmienia biegi płynnie

Minusy:
1. Strasznie słaba dynamika - do powolnego toczenia się po mieście jest ok, ale czuć, że samochód nie ma mocy.
2. Okropny lag przy ruszaniu, wydawałoby się, że tu powinno być super, bo przecież silnik elektryczny ma moment od początku, ale tak nie jest. Mija zauważalnie długi czas zanim cokolwiek się zadzieje, coś co krytykują testerzy w obecnych DSG
Jak już ruszymy i chcemy to zrobić dynamicznie pojawia się straszna "turbodziura" (bo to przecież nie silnik z turbo), znowu, wydawałoby się, że tutaj tego nie będzie, bo pociągnie silnik elektryczny. Wrażenie jest takie jakby samochód nie potrafił jednocześnie napędzić auta z elektryka i spalinówki i ten moment przełączania bardzo czuć. Napisał o tym także Pan Jakub "Dynamiczne ruszanie trochę na minus, chwila zwłoki (dosłownie odpalenie silnika za pomocą ISG 0.2-0.5sek) najpierw chce napędzić z elektryka, ale gdy system wykryje że sam elektryk nie da rady to jakby chwilowo odcinał gaz uruchamiał spalinówkę i wtedy cała naprzód."
"Dynamiczne" ruszanie kończy się w zasadzie koło 50km/h, potem czuć, że mamy dosyć ospały silnik spalinowy bez turbo. Szybciej niż 70km/h nie jechałem, ale czuję, że będzie tylko gorzej.
3. Przy takiej dynamiczniejszej jeździe skrzynia okropnie przeciąga obroty, bardzo wyraźnie czuć moment zmiany biegów, jest wyraźnie odczuwalne bujnięcie w momencie kiedy zmienia się bieg. Coś jakby jechać z kimś kto próbuje jechać dynamicznie manualem, ale nie potrafi równie dynamicznie obsługiwać sprzęgła i lewarka. Niezbyt wyobrażam sobie tym jazdę po autostradzie przy dużym ruchu, chyba, że wtedy mniej to czuć i występuje to tylko w tym przedziale między 0-70km/h
4. Sporo jeździłem hybrydami Toyoty, tam ma się wrażenie, że kiedy tylko się da silnik gaśnie. Tutaj tak nie jest, szczerze to nie rozumiem logiki działania. Czasami jedzie się do kilkudziesięciu na godzinę na samym prądzie, a czasami silnik nie gaśnie nawet przy hamowaniu, jazdy delikatnie z górki czy o dziwo w sytuacji gdy stajemy na światłach. Szczerze to częściej (praktycznie zawsze) na światłach gaśnie mi S-cross w miękkiej hybrydzie. Tak było zawsze, myślałem, że może to kwestia nagrzania silnika, ale nawet jak już silnik miał optymalną temperaturę wrażenie było takie samo.
5. Silnik odpala/gaśnie z wibracją. Nie jest to oczywiście nic takiego jak w klasycznych samochodach z rozrusznikiem, ale miękka hybryda gasi i odpada silnik delikatniej. W ogóle mam wrażenie, że ten silnik wpada w delikatne wibracje, czego nie czuje w miękkiej hybrydzie.
6. Spalanie - tak jak mówiłem mocno zakorkowane miasto, kilka dynamicznych (dosłownie 2-3) ruszeń ze świateł 0-70km/h i wyszło... 8.3l. Jestem bardzo zaskoczony, to jest więcej niż spala mi miękka hybryda. Warto może jeszcze dodać, że spalanie zresetowałem przed ruszeniem, w momencie odebrania samochodu było 7.3. Jeżdząc w podobnych warunkach hybrydowa corolla spalanie miałem bliżej 5l. Chociaż tutaj od razu zaznaczam, że jak mówiłem była to dosyć mało płynna jazda po zakorkowanym mieście i nie zrobiłem wielu km - chociaż z drugiej strony to powinno być idealne środowisko dla hybrydy. Jako przyczynę tak wysokiego spalania podałbym po prostu fakt, że ten samochód niezbyt chętnie korzysta z napędu elektrycznego.

Także podsumowując ta wersja to na mój krótki test mocne nieporozumienie, silnik 1.4 w automacie ma w zasadzie same plusy jeżeli chodzi o moc, płynność zmiany biegów i kulturę jazdy. Szczerze kompletnie nie widzę żadnych zalet, nawet jeżeli chodzi o spalanie - chociaż tutaj jak mówię zwalam to trochę na te korki i krótką trasę, bo aż trudno mi uwierzyć w tak wysoki wynik. No, ale wynika, że przy mojej jeździe to nawet gdyby to spadło do 7l to jest w okolicach wyniku jaki osiągam w 1.4.


Na górę
Post: 17-02-2022, 16:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
wawax pisze:
Zatem mamy nową odsłonę walki s-cross - vitara. Pełna opcja vitary 131500 z 1.5/4WD/AGS, a odświeżonego s-crossa 1,4/4WD/AT (już bez nadmiaru chromu) 136500. Dodam tylko, że w 2019 pełna vitara 1,4/4WD/AT szła po 109900 (wzrost o ok. 20%, s-cross jeszcze więcej).


Dla porównania w 2017r 1.4 BOOSTERJET 4WD 6 A/T S 102 900 zł
http://autoservis.com.pl/wp-content/upl ... cennik.pdf


Na górę
Post: 05-03-2022, 15:46 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Pierwszy polski film o Vitarze Strong hybrid:
https://www.youtube.com/watch?v=J7_SoOyWFHg&t=83s

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 06-03-2022, 21:56 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Pan Jakub pisze:
Pierwszy polski film o Vitarze Strong hybrid:
https://www.youtube.com/watch?v=J7_SoOyWFHg&t=83s


spalanie całkiem fajne na krótkim filmiku .Do miasta jako jazda "emeryt mode" wystarczy , ale dynamiki to ten silnik nie ma przy ponad 13s. do 100km/h . W dzisiejszych czasach jak już auto ma poniżej 10s jest ok. Jak chcesz tanio to można kupić Dustera 1.0 100km w LPG i to po mieście w 10l się powinno zmieścić . Co jak co wolę 1,4T MH i w mieście uda się uzyskać nawet 6-6,5l ( ja nie umiem tak wolno jeździć , u mnie ok 6,5-7l ) a osiągi ma nieporównywalne z tym Strong Hybrid

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 07-03-2022, 09:11 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
maciejosss pisze:
Bardzo fajny tescik. Na YT znajdziesz też test spalania Vitary 1.4 MH po mieście . Filmiki są 2 i gość uzyskuje wynik 5l po mieście bez korków więc jak dla mnie strong hybrid to nie jakiś super wynik jak wyjdzie 5.5-6l , pomijam osiągi , gdzie do miasta dużo nie potrzeba , ale na trasie to już moc się przyda przy wyprzedzaniu .

Bzdura

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 07-03-2022, 18:10 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Tomasz62 pisze:
maciejosss pisze:
Bardzo fajny tescik. Na YT znajdziesz też test spalania Vitary 1.4 MH po mieście . Filmiki są 2 i gość uzyskuje wynik 5l po mieście bez korków więc jak dla mnie strong hybrid to nie jakiś super wynik jak wyjdzie 5.5-6l , pomijam osiągi , gdzie do miasta dużo nie potrzeba , ale na trasie to już moc się przyda przy wyprzedzaniu .

Bzdura

W czym ?

https://youtu.be/7CjPp2RxS3I
I mój wynik po 340km . I cały czas na tempomacie nie było 75km/h tylko przez ok 80km


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 08-03-2022, 07:39 
Offline

Rejestracja: 22-06-2018, 20:27
Posty: 165
Suzuki: S-cross 1.5hybrid
Kolejny ciekawy test strong hybrid elegance sun AllGrip, tym razem "specjalisty" od eko jazdy. Średnie spalanie z całej trasy 4.9l, miasto 4.6l. Samochód z prawie zerowym przebiegiem (<300km) tak jak już kilka osób wspominało także i Helmut wspomniał o nauczeniu się jazdy, bo ten układ działa trochę inaczej ze względu na swoją przekładnie.
Test:
https://youtu.be/EVPoMAsL4ag

_________________
Był: S-cross FL 1.0, Vitara shvs
Jest: S-cross 1.5hybrid
:piwo:


Na górę
Post: 08-03-2022, 20:48 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Pan Jakub pisze:
Kolejny ciekawy test strong hybrid elegance sun AllGrip, tym razem "specjalisty" od eko jazdy. Średnie spalanie z całej trasy 4.9l, miasto 4.6l. Samochód z prawie zerowym przebiegiem (<300km) tak jak już kilka osób wspominało także i Helmut wspomniał o nauczeniu się jazdy, bo ten układ działa trochę inaczej ze względu na swoją przekładnie.
Test:
https://youtu.be/EVPoMAsL4ag


Prawda jest tak , że każdym autem trzeba nauczyć się jeździć by było ECO . Dużo hamować silnikiem i odzyskiwać bateryjkę zarówno w pełnej hybrydzie jak i MH

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 08-03-2022, 21:11 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
maciejosss pisze:
Pan Jakub pisze:
Kolejny ciekawy test strong hybrid elegance sun AllGrip, tym razem "specjalisty" od eko jazdy. Średnie spalanie z całej trasy 4.9l, miasto 4.6l. Samochód z prawie zerowym przebiegiem (<300km) tak jak już kilka osób wspominało także i Helmut wspomniał o nauczeniu się jazdy, bo ten układ działa trochę inaczej ze względu na swoją przekładnie.
Test:
https://youtu.be/EVPoMAsL4ag


Prawda jest tak , że każdym autem trzeba nauczyć się jeździć by było ECO . Dużo hamować silnikiem i odzyskiwać bateryjkę zarówno w pełnej hybrydzie jak i MH


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 09-03-2022, 09:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
W sobotę byłem z żoną na jeździe próbnej Vitarą Strong.
Dystans 52 km - codzienna trasa mojej żony do pracy (26) i z powrotem (26).
Cel - sprawdzenie zużycie paliwa - spokojna jazda.

Żonka z handlowcem w Vitarze Strong, ja postanowiłem dla porównania jechać za nimi moim 200 konnym dieslem z DSG.
Spalanie:

Vitara Strong Hybrid: 5,2l/100km
Vitara 1.0T: 6,1l/100km (ale to spalanie w dni robocze jak ruch jest większy)
TDI DSG: 4,8l /100km

Makao i po makale ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]