Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 17:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-12-2021, 22:51 
Offline

Rejestracja: 12-12-2021, 22:48
Posty: 6
Suzuki: szukam Vitary 2016+
Cześć,
obecnie szukam Vitary w automacie 2016+ 1.4 140km i czasem w ogłoszeniach na zdjęciach widać taki oto przycisk:
Obrazek

Czy to jest aktywny asystent pasa, przy którym mogę puścić kierownicę i samochód "sam jedzie"? Czy ewentualnie łączy się to z asystentem stania w korku? Nie jest to element niezbędny, ale przyznam, że fajnie byłoby mieć takie bajery, szczególnie stojąc w korku co rano :D

Pozdrawiam


Na górę
Post: 12-12-2021, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie widać zdjęcia. Jeśli chodzi o przycisk na kierownicy (dół po prawej) to jest to bardzo prymitywne. Niby coś tam pomaga, ale mnie osobiście bardziej męczy. Trzeba trzymać ręce na kierownicy. Na forum właściciele hybryd twierdzą, że u nich to działa lepiej. W wersjach przed 2020 moim zdaniem zawracanie głowy.

Na korki przydaje się automat i ten w vitarze daje radę. W kombinacji z aktywnym tempomatem hamuje do 0km/h. Ale w korkach słabo, bo po 2 sekundach stania się wyłącza. Jak jest taki jadący korek to można skorzystać. Tyle że jednak bardziej szarpie, tzn. gwałtowniej reaguje niż kierowca.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 12-12-2021, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
lwro pisze:
Cześć,
obecnie szukam Vitary w automacie 2016+ 1.4 140km i czasem w ogłoszeniach na zdjęciach widać taki oto przycisk:
Obrazek

Czy to jest aktywny asystent pasa, przy którym mogę puścić kierownicę i samochód "sam jedzie"? Czy ewentualnie łączy się to z asystentem stania w korku? Nie jest to element niezbędny, ale przyznam, że fajnie byłoby mieć takie bajery, szczególnie stojąc w korku co rano :D

Pozdrawiam

Z tym sam jedzie to dużo powiedziane, ale tak
Ten guzik odpowiada za aktywne utrzymanie auta na pasie ruchu. Jednak aktywny tempomat w manualu działa Powyżej 35km/h. Funkcja stop and go jest dostępna w automacie który występuje od rocznika 2021 dla hybrydy - czyli raczej musiał byś kupić nową vitare aby mieć takiego niby asystenta jazdy w korku ;) (aktywny tempomat od 0km/h połączony z aktywnym pilnowaniem pasa ruchu)

Dziś stojąc przed kupnem
Nowej vitary dorzuciłbym na Twoim Miejscu do sx4scross - właśnie wszedł nowy model - stary tracił myszką temu padło na vitare chodź cenowo wychodziły podobnie - dziś brałbym
Scrosa ;)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 12-12-2021, 23:21 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
wawax pisze:
Na forum właściciele hybryd twierdzą, że u nich to działa lepiej.

Mam hybrydę w manualu z 2020 i ten asystent działa tak sobie. Moim zdaniem jest nieco kapryśny, niekiedy działa bardzo fajnie i prawie można by puścić kierownicę, a innym razem wręcz przeszkadza, bo trzeba się z nim siłować. Generalnie traktuję go raczej jako ciekawostkę niż coś faktycznie przydatnego, tym bardziej, że działa praktycznie tylko na autostradach - wymaga wymalowanych szerokich pasów.


Na górę
Post: 13-12-2021, 03:35 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Z obserwacji jak 1 dzień Vitarą jeździłem to trochę problem w tłumaczeniu - to nie jest asystent utrzymania pasa ruchu, który będzie ładnie trzymał auto w środku pasa tylko raczej jest to asystent 'wyjechania' poza pas ruchu w sensie takim, że on będzie nas odbijał od linii (na ogół cały jeden raz, bo na drugi sam już nie będzie w stanie skontrować).


Na górę
Post: 13-12-2021, 06:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
prebenny pisze:
Z obserwacji jak 1 dzień Vitarą jeździłem to trochę problem w tłumaczeniu - to nie jest asystent utrzymania pasa ruchu, który będzie ładnie trzymał auto w środku pasa tylko raczej jest to asystent 'wyjechania' poza pas ruchu w sensie takim, że on będzie nas odbijał od linii (na ogół cały jeden raz, bo na drugi sam już nie będzie w stanie skontrować).

Nie zgodzę się - na dobrej jakości drodze nie gubi się - obwodowa Białegostoku przejadę bez problemów łącznie z zakrętami, jest taki jeden długi i auto przy 100km/h jadąc lewym pasem zakręt w lewo potrafi go przejechać z puszczona kierownicą nie najeżdżając na linie… wiec nie jest to tak beznadziejny system jak mówisz.

Na drogach klasy S tez się sprawdza. I na krajówkach tez da się go używać. Owszem są sytuacje gdzie system się pogubi ale używając auto już ponad rok i po „nauczeniu się” kiedy system sobie nieporadzi bardzo przyjemnie sie z niego korzysta - w połączeniu z aktywnym tępomatem to fajna sprawa. W moim przypadku nie jest tak beznadziejnie jak pisze prebenny.


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 13-12-2021, 07:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja się poddałem. Na A4 przy lekkich zakrętach (w końcu to autostrada) szybko wpadał w oscylację między liniami. Jak pisałem - być może w 2020 poprawili oprogramowanie, ale we wcześniejszych to raczej tylko gadżet.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 13-12-2021, 08:50 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Manual 2019 i działa to dobrze i równo trzyma na autostradach i wyraźnych liniach. Niestety trzeba trzymać w specyficzny sposób kierownicę bo czasem nie wykrywa uścisku i piszczy i się wyłącza.

Żadnej oscylacji nie miałem przez te lata


Na górę
Post: 13-12-2021, 09:13 
Offline

Rejestracja: 12-12-2021, 22:48
Posty: 6
Suzuki: szukam Vitary 2016+
Wow, jestem pod wrażeniem ilości rzeczowych postów po tak krótkim czasie. To miła odmiana od forów dla elektroników czy wykopków ;)

Co do dorzucenia do s-crossa albo kupienia nowej vitary, to niestety ale po ludzku mnie nie stać :niewiem: widziałem dużo ofert i nie wiedziałem właśnie czy powinno mi zależeć na tym gadżecie czy sobie odpuścić i kupić po prostu odrobinę taniej. Szkoda jednak, że nie działa to tak jak w nowoczesnych hybrydkach, że puszczamy kierownicę i o nic się nie martwimy. Na to przyjdzie mi chyba poczekać. Przydałby się chociaż ten aktywny tempomat w korku, który sam będzie ruszał i się zatrzymywał ale, że celuję w automatyczną skrzynię biegów to to już będzie o niebo wygodniejsze, niż "wajchowanie" manualem i to jeszcze ze średniej jakości sprzęgłem. A mieszkam w Szczecinie, który jest cały rozkopany więc uwierzcie mi - wiem co to znaczy stać w korku ;) zastanawiam się tylko czy może są jacyś magicy (jeżdząc francuzami spotkałem kilku w Polsce), którzy uaktualniają oprogramowanie lub odblokowują ukryte funkcje i mogliby pomóc z problemem starego oprogramowania asystenta


Na górę
Post: 13-12-2021, 10:26 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Powiedziałbym, że czysto teoretycznie ASO podczas serwisu powinno wgrywać aktualizacje oprogramowania do modułów (przynajmniej w motocyklu tak mam jak Triumph wypuści aktualizację to podczas serwisu ASO ją wgrywa).


Na górę
Post: 13-12-2021, 10:28 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
Mam asystenta w swojej Vitarze, nie lubię jak ktoś inny kręci kierownicą, jednak czasami korzystam z tej funkcji.
Zdarza się to podczas długich tras kiedy potrzebuje chwilę odpocząć. Aktywny tempomat + asystent pozwala na chwilę wytchnienia.
W mojej dział nieźle trzyma ładnie w liniach, ale często krzyczy żeby trzymać kierownice ( co trochę denerwuje). Nigdy nie próbowałem przejechać dłuższej trasy z włączonym asystentem raczej po kilkanaście kilometrów i w takich warunkach sprawdza się dobrze.
Dużo częściej korzystam z aktywnego tempomatu, świetnie się sprawdza na autostradzie jak i w powolnym toczeniu się w kolumnie samochodów. W korku niestety dość szybko mija 5 sekund i aktywny tempomat przestaje działać, chociaż kiedyś udało mi się przejechać kilkanaście kilometrów w korku zatrzymując się kilkadziesiąt razy nie dotykając hamulca. ( zatrzymania były kilku sekundowe )

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 13-12-2021, 10:36 
Offline

Rejestracja: 02-06-2021, 08:45
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Przydaje się na drogach ekspresowych i autostradach, tak jak już wyżej napisano, daje odrobinę wytchnienia i nie zmusza do maksymalnej koncentracji przy dużych prędkościach.


Na górę
Post: 13-12-2021, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
tamizpowrotem pisze:
trzeba trzymać w specyficzny sposób kierownicę bo czasem nie wykrywa uścisku i piszczy i się wyłącza.
System nie wykrywa "uścisku", tylko siłę przyłożoną do utrzymania/kręcenia kierownicą.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-12-2021, 11:12 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
No raczej dotyk w miejscu gdzie trzeba trzymać kierownicę bo jak prowadzę jedną ręką to ostrzega. Tak samo jak opieram kciuki o ramię a trzeba wyżej


Na górę
Post: 13-12-2021, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mam wrażenie, że tak jak pisze @DS jest jakiś czujnik pod kolumną kierownicy. Trzymanie jedną ręką powoduje inny rozkład siły i nie ma odpowiedniego docisku tego czujnika. Ale przyznam, że nie badałem tego.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 13-12-2021, 12:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Podłączcie się poprzez OBD do wspomagania kierownicy, wystarczy przyłożyć minimalną siłę (mniejszą niż potrzebna do ruchu kierownicą) a system już to wykrywa.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-12-2021, 16:08 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Możliwe, w każdym razie często pika o trzymaniu rąk w prawidłowej pozycji


Na górę
Post: 14-12-2021, 14:41 
Offline

Rejestracja: 12-12-2021, 22:48
Posty: 6
Suzuki: szukam Vitary 2016+
Rozumiem, sporo informacji uzbierało się w tym wątku. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie żadnego filmiku jak to działa, bo szczerze mówiąc mam na oku egzemplarz który mi odpowiada pod względem silnika, skrzyni i napędu ale brak mu tego gadżetu. Może ktoś podrzucić jakiś materiał jak to wygląda? No i może jeszcze tak się podpytam, warto to w ogóle brać pod uwagę przy zakupie?


Na górę
Post: 14-12-2021, 16:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Myślę że nie warto .Vitara w wersji S lub bogatszej Elegance Sun w automacie i napędzie 4WD ma aktywny tempomat.W chwili obecnej to najlepsza oferta z używek .Mam S i mogę śmiało polecić.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 14-12-2021, 23:20 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Moim zdaniem nie bardzo da się to zobrazować na filmiku, to trzeba poczuć. Generalnie system próbuje (raz z lepszym, raz z gorszym) skutkiem trzymać się między liniami i delikatnie steruje kierownicą oraz stawia nieco opór, gdy stwierdzi, że kierowca za bardzo zbliżył się do linii. I też uważam, że nie warto przywiązywać do tego zbytniej wagi, gdybyś miał dwa podobne samochody, w podobnej cenie i jeden by to miał, to oczywiście lepiej mieć niż nie mieć, ale szukać specjalnie egzemplarz, który to ma to nie ma sensu.

Natomiast jest inna kwestia, z tego co widzę, to obecnie każda wersja Vitary to ma, czyli jeśli ten egzemplarz nie posiada tego systemu, to znaczy, że (chyba) nie posiada Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym) i jest to wcześniejsza wersja Vitary, która pewnie ma Radar Brake Support (system wspomagania hamowania awaryjnego z detektorem radarowym). Przy czym trudno mi powiedzieć, czy nowy system jest lepszy od starego, czy nie - jeśli dobrze kojarzę to nowy teoretycznie też rozpoznaje pieszych i rowerzystów, a stary nie. Nie wiem czy przypadkiem też ten nowy system nie odpowiada za rozpoznawanie znaków, ale ta funkcja też na kolana nie powala, jak jest to fajnie, ale spokojnie bez niej można żyć.


Na górę
Post: 15-12-2021, 07:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja też bym się nie przejmował tym asystentem. On został wprowadzony na jakimś etapie, np. mój swift ma komplet systemów, ale tego akurat nie. W vitarze mam, ale działa tak sobie.

Przy okazji: system rozpoznawania znaków potrafi wprowadzić w błąd, bo nie rozpoznaje terenu zabudowanego. Dlatego też ten system wyłączyłem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-12-2021, 09:34 
Offline

Rejestracja: 12-12-2021, 22:48
Posty: 6
Suzuki: szukam Vitary 2016+
Dzięki za rady. No to teraz trzeba tylko znaleźć jakiś egzemplarz, bo ostatnio mało Vitar jest dostępnych z silnikiem 1.4 i automatem. Co sądzicie o tej ofercie: https://www.aaaauto.pl/pl/suzuki-vitara ... 5&promo=gm? Mi wydaje się, że 78.000zł to trochę dużo jak na 2017 rocznik, ale może ktoś ma inne zdanie. Trochę offtopic ale mogę przenieść do innego wątku


Na górę
Post: 15-12-2021, 13:26 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Niewiele dołożysz i masz nową Vitarę, tyle że w manualu. Dla mnie taki zakup używanego byłby bez sensu. No ale u mnie auto musi tylko dobrze jeździć. Automat i ta cała wspomagająca elektronika jest mi niepotrzebna ;)


Na górę
Post: 15-12-2021, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
psz pisze:
Niewiele dołożysz i masz nową Vitarę, tyle że w manualu. Dla mnie taki zakup używanego byłby bez sensu. No ale u mnie auto musi tylko dobrze jeździć. Automat i ta cała wspomagająca elektronika jest mi niepotrzebna ;)

Słuchaj jest okazja. Jeśli nie potrzebowałbyś jeszcze 2 kół i dachu, to w tej cenie można kupić dwa wypasione motorowery. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-12-2021, 18:55 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Sorry, teraz zauważyłem dopiero, że to ma 4x4. No to już lepiej, ale i tak poszukałbym czegoś tańszego lub nowszego no i nie w AAA Auto ;)

A kolega powyżej, zamiast drwić sobie ze mnie, niech oduczy się cytowania bezpośrednio poprzedzających wypowiedź postów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]