Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 05:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
Post: 25-10-2021, 18:58 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Cześć , mimo iż auto mam już od 9 miesięcy to dziś zauważyłem, że bardzo szybko dmucha ciepłem z nawiewów , mimo nie skaczącej wskazówki ciepłego silnika . Czy jest tam gdzieś zamontowana jakaś grzałka elektryczna ?

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 25-10-2021, 19:56 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Faktycznie szybko grzeje, ale nie od razu i nie czuć swądu rozgrzanej spirali. Może poprzednio dieslem jeździłeś? Ten to potrzebuje czasu.


Na górę
Post: 25-10-2021, 20:02 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
wooli pisze:
Faktycznie szybko grzeje, ale nie od razu i nie czuć swądu rozgrzanej spirali. Może poprzednio dieslem jeździłeś? Ten to potrzebuje czasu.

Diesla 1.6 TDI mam też obecnie , mega długo się nagrzewa nawet jadąc . Poprzednie auto, silnik 3 cylindry 1.2 aż tak szybko się nie nagrzewał .

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 26-10-2021, 08:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To ja mam ostatnio odwrotne wrażenie.
Na zewnątrz 5-8 stopni, a powietrze wylatujące z nawiewów przy ustawionej temp. 21-22,5 st. jest chłodne :o
Dopiero powyżej ustawienia 23 zaczyna lecieć ciepłe.


Na górę
Post: 26-10-2021, 08:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Temperatura nawiewu zależy od czujnika w środku, a nie zewnętrznego. Jeśli parkujesz w garażu lub na słońcu to będzie wiało chłodniejsze powietrze. Przy małej różnicy między temperaturą faktyczną a zadaną nie będzie grzać na maksa.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-10-2021, 09:05 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Przyznam, że też jestem mile zaskoczony tym, jak szybko dmucha u mnie ciepłym powietrzem, no ale prawdziwe mrozy dopiero przed nami, więc wtedy się zobaczy co będzie. Natomiast u mnie ten czujnik temperatury to jest chyba trochę taki z czapy. Jak mam ustawione 22 stopnie to dmucha ciepłym, niekiedy aż za bardzo, natomiast w lato to zupełnie był cyrk, bo ustawione 24 stopnie, a w aucie gorąco. Niby działa, bo klima i ogrzewanie reagują na jego nastawy, ale jest albo źle skalibrowany, albo jego lokalizacja jest niewłaściwa. Generalnie wydaje mi się, że ta automatyczna klimatyzacja jest taka sobie i prawdę mówiąc wolę sobie sam ją ustawiać niż polegać na automacie.


Na górę
Post: 26-10-2021, 10:58 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Jaclaw pisze:
Generalnie wydaje mi się, że ta automatyczna klimatyzacja jest taka sobie i prawdę mówiąc wolę sobie sam ją ustawiać niż polegać na automacie.

Też takie zdanie miałem o automatycznej klimie, zwłaszcza gdy zimą marzłem u znajomych w samochodzie z takową. W manualu nastawia sie na początku full grzanie, a dopiero gdy robi się za gorąco zmniejszamy tepm. nawiewu - przynajmniej ja tak robiłem. Automat tak nie robi, choć można tak ustawić; Lo lub Hi. A ludzki organizm nie odczuwa temperatury w stopniach Celsjusza, a na zasadzie cieplej - zimniej. Stąd np. 22*C można czuć jako ziomo/ciepło w zależności od okolicznosci. W sumie z autoklimy jestem b.zadowolony.


Na górę
Post: 26-10-2021, 11:28 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ja niestety muszę przyznać rację Jacławowi. Suzuki generalnie ma najgorszy system automatycznej klimy i gorzej niż w S-Crossie działało to tylko... W Grand Vitarze 1.
I tu nawet nie tyle mam na myśli grzebanie przy pokrętle temperatury ale sterowanie siła nawiewu i 'tryb' (nogi, przód, szyba) - tu moim zdaniem jest największy problem. Temperaturę zawsze mam 21.5-22.5 w zależności od słońca na dworze (w sumie to też powinna ogarniać klima sama w sobie na podstawie czujnika no ale nie można mieć wszystkiego).

A co do elektrycznej grzałki - też się zastanawiałem czy czegoś takiego nie ma, bo ciepłe powietrze z nawiewów leci praktycznie od razu a silnik patrząc po wskazówce nagrzewa się żenująco wolno (Fabia II 1.4 tdi nagrzewa się porównywalnie jak nie szybciej...).
Przy temperaturze ok 8-10 stopni na plusie nagrzanie silnika do połowy skali to dla mnie po mieście plus minus 10 kilometrów. Jak na benzyniaka jest to bardzo dużo.


Na górę
Post: 26-10-2021, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No to chyba powinniście być zadowoleni, że Wasz silnik ma wyższą sprawność, czyli mniej pakuje w ciepło, a więcej zmienia w moment obrotowy. Co producent nie zrobi, to i tak będą narzekać. ;-)

Nie ustawiajcie na maks ogrzewania przy zimnym silniku. Niewiele to da. Po to jest ogrzewanie foteli.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-10-2021, 12:06 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
wooli pisze:
Automat tak nie robi, choć można tak ustawić; Lo lub Hi.

A masz na myśli jakieś tryby automatu, czy chodzi Ci tylko o opcje pokrętła regulacji temperatury?

Nie wiem jak będzie w zimie, ale w lecie zawiodłem się tym automatem, według instrukcji działa on w oparciu o czujnik temperatury i czujnik nasłonecznienie. W upalny dzień, wsiadając do auta ustawiałem np. 24 stopnie i dawałem opcję "auto". Pierwsze co mi się nie spodobało to to, że od razu nawiew wchodził na wysokie obroty - rozumiem, że automat chciał jak najszybciej schłodzić wnętrze, ale bez przesady, drugi minus, że przełączał praktycznie zawsze nawiew tylko na górne kratki. No i największy bolączka to, że ustawiona temperatura miała się nijak do tej w aucie - sprawdzałem nawet termometrem i była duża rozbieżność: ustawienie na 24, a w aucie 28, a nawet więcej. Generalnie automat zachowuje się mocno nieprzewidywalnie, raz wieje jak głupi, a raz jakby mu się nie chciało i to przy takich samych nastawach. No chyba, że u mnie jest coś nie tak z czujnikami.

No i w instrukcji jego działanie jest też niejasno opisane. Jeśli mnie pamięć nie myli, to niby przełączenie niektórych opcji np. nawiew nogi, góra i szyba nie wyłącza całkowicie automatu (mimo, że na wyświetlaczu znika napis "auto") i niby automat jakoś wtedy działa, tylko nie jest sprecyzowane jak i które nastawy można zmieniać, a które nie, aby dalej automat działał.


Na górę
Post: 26-10-2021, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Przy szybkim chłodzeniu wieje do góry, a przy grzaniu - na nogi. To logiczne, bo wynika z praw fizyki. :-)
Tak jak piszesz, po zmianie dowolnego przełącznika znika napis auto, ale pozostałe funkcje są wciąż automatycznie kontrolowane.
Brakuje przycisku, który miałem w poprzednim aucie (SOFT/NORMAL/FAST). To pozwalało uniknąć wycia wentylatora przy szybkim chłodzeniu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-10-2021, 12:22 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
@wawax - co do prędkości nagrzewania się z tą sprawnością i narzekaniem bym nie przesadzał. Bardziej był to komentarz, że prawdopodobnie po prostu jest elektryczna grzałka i to jest plus.

A co do trybu działania nogi/'góra' - z czysto teoretycznego punktu widzenia masz rację. Ale, że świat to odcienie szarości to zimą jak auto się nagrzewa to nie chce żeby mi waliło na nogi żeby mieć mokro w butach a jednocześnie mieć sople lodu z nosa, bo mimo wszystko zanim ciepło z dolnego nawiewu 'zmiesza' się z powietrzem w górnej części kabiny... Bez wymuszonego obiegu to nie działa zbyt sprawnie :)
A co do regulacji 'agresywności' klimy (soft/fast itp) to masz absolutną rację - przydałaby się taka opcja. U mnie po prostu kończy się tym, że ustawiam na sztywno nawiew dzielony na górę i nogi (ewentualnie szybę jak pada) i 3-4 kreski wentylatora (przynajmniej przy obecnej pogodzie, bo jak będzie zimą czy latem przy +35 nie wiem :) ).


Na górę
Post: 26-10-2021, 15:10 
Offline

Rejestracja: 02-06-2021, 08:45
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Turbina jest chłodzona cieczą, myślę że to ona jest odpowiedzialna za tak szybkie nagrzewanie płynu, a co za tym idzie za ciepły nadmuch.


Na górę
Post: 26-10-2021, 17:03 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
mattman pisze:
Turbina jest chłodzona cieczą, myślę że to ona jest odpowiedzialna za tak szybkie nagrzewanie płynu, a co za tym idzie za ciepły nadmuch.


I to jest wiadomość o którą mi chodziło. Pomijam fakt klimatyzacji automatycznej , też jej nie używam , wolę ręczne ustawienia , a doopsko fajnie się podgrzewa zimą :D podgrzewanymi fotelami

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 27-10-2021, 06:51 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
mattman pisze:
Turbina jest chłodzona cieczą, myślę że to ona jest odpowiedzialna za tak szybkie nagrzewanie płynu, a co za tym idzie za ciepły nadmuch.

Ja się na tym nie znam, więc może moje pytanie będzie głupie, ale proszę o wybaczenie dla laika. Jak to jest z tym chłodzeniem turbiny, bo jak do tej pory czytałem coś na ten temat, to wszędzie były informacje, że turbiny są chłodzone olejem i m.in. dlatego nie należy wyłączać po intensywnej jeździe od razu silnika, aby olej miał czas ochłodzić turbinę. Czy w Suzuki to jest jakoś inaczej rozwiązane, czy może chłodzenie cieczą jest jakoś dodatkowo?


Na górę
Post: 27-10-2021, 08:08 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Chłodzenie cieczą jest dodatkowo (jest to stosowane w większości 'nowych' turbin jak nie wszystkich). Olej nadal przez turbinę przelatuje i chłodzi jak i smaruje łożyska/wirnik.


Na górę
Post: 27-10-2021, 10:50 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Jaclaw pisze:
wooli pisze:
Automat tak nie robi, choć można tak ustawić; Lo lub Hi.

A masz na myśli jakieś tryby automatu, czy chodzi Ci tylko o opcje pokrętła regulacji temperatury?


Miałem na myśli opcje pokrętła temperatury. Choć w sumie po przekręceniu na min lub max /lo lun hhi/ można powiedzieć, że automat wchodzi w pewien tryb; nawiew na max itd.
W sumie zawsze jest wybór, można ustawiać wszystko ręcznie. Automat to pewnie jak przypuszczam pewien algorytm który uogólnia działanie klimy/grzania i optymalizuje je nie zawsze w z naszym preferencjami. Są już algorytmy które "uczą się" naszych preferencji. To już działa w sieci i sobie z tego sprawy nie zdajemy czasami.


Na górę
Post: 04-12-2021, 20:40 
Offline

Rejestracja: 04-12-2021, 20:12
Posty: 1
maciejosss pisze:
wooli pisze:
Faktycznie szybko grzeje, ale nie od razu i nie czuć swądu rozgrzanej spirali. Może poprzednio dieslem jeździłeś? Ten to potrzebuje czasu.

Diesla 1.6 TDI mam też obecnie , mega długo się nagrzewa nawet jadąc . Poprzednie auto, silnik 3 cylindry 1.2 aż tak szybko się nie nagrzewał .


Na górę
Post: 04-05-2022, 18:58 
Offline

Rejestracja: 09-07-2021, 10:11
Posty: 15
Suzuki: Vitara III
czy wiecie gdzie znajduje sie czujnik temperatury wenątrz kabiny? moja Vitara słabo chlodzi - musze czesto dawać na LO aby schłodzić samochód - podejrzewam że mam problem z termometrem tylko gdzie on jest?


Na górę
Post: 04-05-2022, 19:33 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
Obok stacyjki, owalny otwór.


Na górę
Post: 04-05-2022, 20:00 
Offline

Rejestracja: 09-07-2021, 10:11
Posty: 15
Suzuki: Vitara III
taka kratka tam faktycznie jest , ale myślaełm że to raczej głośnik do komunikatów ...
ale dzieki za info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]