Garties pisze:
U mnie w tym roku wykryto taki sam problem z przekładnią. VItara 2WD 1.6, rocznik 2016, przebieg na tamten moment to około 75 000 km. Auto regularnie serwisowana w ASO.
Jakie było moje zaskoczenie, kiedy podczas rutynowego serwisu w ASO dowiedziałam się o tak istotnej usterce, jaką są spore luzy po jednej stronie przekładni. Jedynym rozwiązaniem rekomendowanym przez ASO była jak najszybsza wymiana przekładni (alternatywa to regeneracja poza ASO). Oczywiście ASO uznaje przekładnię za element eksploatacyjny (pomijając fakt, że większość aut nigdy takiej przypadłości nie doświadcza).
Zweryfikowałam tę "diagnozę" również w serwisie poza ASO, gdzie poinformowano mnie, że wygląda to na luzy obustronne i że nie wygląda to na usterkę powstałą w wyniku eksploatacji a raczej na wadę elementu (choć nie była to opinia rzeczoznawcy). Potwierdzono również, że w tym przypadku w grę wchodzi jedynie wymiana całego elementu.
Jako, że zależało mi na jak najszybszym doprowadzeniu samochodu do 100% sprawności, skończyło się na wymianie przekładni na nową.
Gdy pojawił się u mnie ten problem przeszukiwałam forum w poszukiwaniu innych tego typu przypadków, ale niczego nie znalazłam, więc podejrzewałam, że to akurat w moim egzemplarzu trafiła się taka kiepska przekładnia, ale skoro mój przypadek mnie jest wyjątkiem, to może jest to powszechniejsza przypadłość w Vitarach.
Cześć wszystkim, w nawiązaniu do powyższego. Vitara, 2016 r, przebieg 85 tys. Problemy zaczęły się pod koniec 2021 roku, regeneracja nic nie dała. Jestem umówiony po 20 czerwca na wymianę. Cena części, plus robocizna, po rabatach około 4500 zł. W moim przypadku tuleje ebonitowe do wymiany. Nigdzie zamiennika nie dostaniesz, żadna z dobrych firm regenerujących przekładnie nie podejmie się tego. Podobno w Vitarach z tych lat znany problem w serwisie. Słychać najlepiej na kostce brukowej, dobry diagnosta lub mechanik powinien umieć wyczuć luz i zlokalizować skąd pochodzi dźwięk.