Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 00:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 25-06-2021, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2021, 07:22
Posty: 66
Suzuki: Vitara
Mam pytanie
Jadać na tempomacie mam ustawiony limit odległości między pojazdem jadącym przede mną auto fajnie samo wyhamowuje lub przyspiesza - super sprawa.
Czy ten system działa tylko przy tempomacie?? Jadąc bez jakoś nie zauważyłem żeby sam zwalniał, lub ostrzegał przed pojazdem, nie mogę też zmienić odległości.

_________________
Vitara Hybrid 2020 1.4 BOOSTERJET 2WD


Na górę
Post: 25-06-2021, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Tak działa tylko przy uruchomionym tempomacie


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 25-06-2021, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mówiąc precyzyjniej to właśnie jest aktywny tempomat. Więc jak go wyłączysz, to nie działa. Jak z każdym urządzeniem. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-11-2021, 19:19 
Offline

Rejestracja: 09-08-2020, 16:30
Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpackie
Suzuki: Vitara
A powiedzcie mi Panowie czy przy działającym aktywnym tempomacie każda korekta odległości jest sygnalizowana przez światła stopu,tzn czy korygowanie odległości jest widoczne z tyłu samochodu.


Na górę
Post: 01-11-2021, 19:22 
Offline

Rejestracja: 09-08-2020, 16:30
Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpackie
Suzuki: Vitara
Pytam dlatego że często jadąc z tyłu widzę kierowców którzy często używają pedału hamulca.
Dziwię się co to za technika jazdy?


Na górę
Post: 01-11-2021, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli czujesz zwalnianie auta, to świeci się stop. Na pewno w pierwszej kolejności próbuje hamować silnikiem i wtedy się nie świeci.

Jeśli jadą nowym autem, to może to być ta funkcja. Jednak wciąż niektóre osoby mają zwyczaj przekładania nogi na hamulec, gdy tylko nie przyspieszają. Fatalnie się za takimi jeździ.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-11-2021, 06:18 
Offline

Rejestracja: 09-08-2020, 16:30
Posty: 20
Lokalizacja: Podkarpackie
Suzuki: Vitara
Tak sądziłem że prawie każde zwalnianie to hamulec.
Zgadzam się że fatalnie się za takimi jeździ.


Na górę
Post: 03-11-2021, 00:15 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Jest jeszcze system awaryjnego hamowania, Gdy raz zapomniałem, że tempomat się dezaktywował /po naciśnięciu hamulca/ na szczęście ten system zadziałał tj alarm tego systemu. W przeciwieństwie do tempmatu, jak nazwa wskazuje to awaryjny system. A aktywny tempomat i system wspomagania utrzymania kierunku - jazda między pasami w Vitarze to świetna sprawa. Ponad 1500km do Grecji to nie ma porównania jak kiedyś jechałem bez żadnego tempomatu. Na autostradzie to już półautonomiczna jazda - jednak nie mylić z autonomiczną jazdą.


Na górę
Post: 03-11-2021, 08:46 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
wooli pisze:
Jest jeszcze system awaryjnego hamowania, Gdy raz zapomniałem, że tempomat się dezaktywował /po naciśnięciu hamulca/ na szczęście ten system zadziałał tj alarm tego systemu. W przeciwieństwie do tempmatu, jak nazwa wskazuje to awaryjny system. A aktywny tempomat i system wspomagania utrzymania kierunku - jazda między pasami w Vitarze to świetna sprawa. Ponad 1500km do Grecji to nie ma porównania jak kiedyś jechałem bez żadnego tempomatu. Na autostradzie to już półautonomiczna jazda - jednak nie mylić z autonomiczną jazdą.

Zawsze mi się marzył tempomat i Vitara to moje pierwsze auto z tempomatem, do tego adaptacyjnym i jestem nim zachwycony. Jazda na nim to sama przyjemność, jedyny mały minus to taki, że minimalna prędkość (41 km/h) mogłaby być nieco niższa, ale to drobiazg.
Natomiast mam mieszane uczucia co do tego systemu utrzymania pasa, u mnie działa on różnie, raz perfekcyjnie, a innym razem jakoś tak dziwnie, że muszę się z nim lekko siłować i nie wiem czy ja coś źle robię, czy może coś jest nie tak z pasami na drodze, czy po prostu on tak ma. Generalnie niby fajny, ale niekiedy mnie wkurza.

A tak przy okazji, czy ktoś miał okazję sprawdzić, czy system antykolizyjny w Vitarze (skrzynia manualna) potrafi zahamować samochód sam? Mi niekiedy się włączają ostrzeżenia (jak dla mnie jest ciut nadwrażliwy, szczególnie w korku), ale nie zauważyłem, aby aktywowało się jakieś automatyczne hamowanie.


Na górę
Post: 03-11-2021, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W automacie tempomat działa do 0km/h.
Automatyczne hamowanie zgodnie z instrukcją kończy się w bagażniku auta poprzedzającego. Ktoś na YT eksperymentował z pudłami, ale radar ich nie wykrył - musi być rozpoznawalny kształt. Lepiej nie próbować. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-11-2021, 10:27 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
wawax pisze:
W automacie tempomat działa do 0km/h.
Automatyczne hamowanie zgodnie z instrukcją kończy się w bagażniku auta poprzedzającego. Ktoś na YT eksperymentował z pudłami, ale radar ich nie wykrył - musi być rozpoznawalny kształt. Lepiej nie próbować. :-)

Automat ma asystenta jazdy w korku, więc tam pewnie musi działać od 0 km/h, ale przy manualnej skrzyni jest w instrukcji informacja, że działa powyżej 40 km/h i też przetestowałem to praktyce - faktycznie nie da się go włączyć przy tak niskich prędkościach. Trochę szkoda, wiem, że on został zaprojektowany głównie po to, aby nie musieć trzymać nogi na gazie podczas długiej jazdy autostradą, ale miałem kilka okazji skorzystać z niego też przy prędkościach typowo miejskich - długie odcinki w terenie zabudowanym przez wioski i miasta. I raz chciałem go użyć w takich okolicznościach, gdzie ograniczenie to było 40 km/h i wtedy właśnie okazało się, że jest dolny limit, co też potwierdziłem w instrukcji. Przy czym, Suzuki nie jest tu jedyna z takim limitem, bo kumpel ma Forda i tam też ma dolny limit na poziomie 30 km/h.

A co do systemu antykolizyjnego, to właśnie czytając instrukcję, materiały na stronie Suzuki oraz różne publikacje nie wiem jak on tak naprawdę działa. Z jednych źródeł (chyba były to nawet testy zderzeniowe ADAC) wynikało, że w ostateczności powinien ten system automatycznie wyhamować samochód, z innych znów wynika, że tylko ostrzega i wspomaga hamowania oraz w skrajnym przypadku będzie (chyba) automatycznie hamował, aby jedynie ZMNIEJSZYĆ skutki kolizji. Oczywiście nie zamierzam tego testować na drodze i mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał. :-)


Na górę
Post: 03-11-2021, 18:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
wawax pisze:
Ktoś na YT eksperymentował z pudłami, ale radar ich nie wykrył - musi być rozpoznawalny kształt. Lepiej nie próbować. :-)


Hmmm
https://www.youtube.com/watch?v=mz9DxKBSnVs

Kiedyś w TVN Turbo był test systemów automatycznego hamowania. Vitara się zatrzymała. Drugie auto też, a Audi przejechało po przeszkodzie (z kartonu) :D


Na górę
Post: 03-11-2021, 19:47 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
Awaryjne hamowanie z tego co się orientuję w vitarze działa nie z radaru a kamery i czujnika laserowego. Radar właśnie do tempomatu. Cytat z prospektu Suzuki;
"Dual Sensor Brake Support (DSBS)
- układ reagowania przedkolizyjnego*
Podczas jazdy Vitara używa dwóch czujników - kamery
jednoobiektywowej i czujnika laserowego, aby określić,
czy istnieje ryzyko kolizji z pojazdem lub pieszym. Po wykryciu
potencjalnej kolizji pojazd działa na jeden z trzech poniższych
sposobów, w zależności od sytuacji."
Oglądałem test na TVN turbo dużo przed zakupem Vitary i teraz i ten na YT z linka Avalanche . To jest AWARYJNE hamowanie prawie na włos, trochę mniej przyczepności i kolizja nieunikniona. Ale za to system wykrywa np. kartony czy pieszych. W S-crosie /przynajmniej z 2020r/ system działał z radaru,, toteż pewnie kartonów i pieszych nie wykryje. Moim zdaniem świetny system, Brzęczyk powinien być wystarczający gdy się zagapimy, a trzeci stopień, czyli awaryjne zatrzymanie, to już chyba przy zawale serca.


Na górę
Post: 09-11-2021, 10:39 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
Ja mam z 2018 roku bez kamer w automacie i awaryjne hamowanie jest chyba z radaru. Działa u mnie może nie często ale kilkanaście razy miałem okazję gdy hamulec był szybszy niż moja noga.


Na górę
Post: 09-11-2021, 14:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
W Vitarze S z 2018 radar ukryto za znaczkiem Suzuki w atrapie chłodnicy.Działa z tempomatem aktywnym i hamowaniem awaryjnym.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 18-11-2021, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Aktywny tempomat w autach przed liftem i z automatem też działa od 40km/h.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]