Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 08-01-2021, 21:39 
Offline

Rejestracja: 04-09-2019, 19:50
Posty: 30
Suzuki: Vitara SVHS
mazmaciek pisze:
Zwykle uruchomienie stacyjką idzie z akumulatora ołowiowego a start-stop z baterii, przynajmniej w instrukcji tak pisze

Jak niedawno o tym się dowiedziałem. zdziwiłem się. Wcześniej jeszcze zdziwiłem się, że mild hybrid ma instalację 12v.Jakby żarówki czy silniczka do szyb i wycieraczek nie zrobić 48v Ponoć ISG ma za mały moment obrotowy do uruchomienia zimnego silnika. Trochę dublowanie systemów, ale z pewnością producent nie zrobił tego z nostalgii do 12v. Samochód 100% elektryk nie ruszył też jak akumulator 12v mu padł, w mediach podawali.
Właśnie mnie ciekawi, czy jak pojemność baterii 48v spadnie prawie do zera, to czy samochodem da się jechać, czy stanie. W sumie akumulator 12v powinien go odpalić. A z pewnością kiedyś taki moment nastąpi, inna sprawa po jakim czasie użytkowania.


Na górę
Post: 09-01-2021, 00:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
48v może być niebezpieczne dla niektórych ludzi,
W salonie mnie zapewniali ze jak bateria padnie to auto pojedzie, tutaj na forum tez ktoś o tym pisał


Na górę
Post: 09-01-2021, 00:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
ojojoj kolegom powyżej coś się pomieszało i to ostro


Na górę
Post: 09-01-2021, 01:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Instalacja hybrydy jest na 48v


Na górę
Post: 09-01-2021, 05:50 
Offline

Rejestracja: 18-07-2016, 16:00
Posty: 56
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara II
ced105 pisze:
ojojoj kolegom powyżej coś się pomieszało i to ostro

też to zauważyłem-rozmarzyli się.

_________________
Vitara 1,6 MT Premium AllGrip


Na górę
Post: 10-01-2021, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2020, 20:56
Posty: 15
Suzuki: Vitara II
mazmaciek pisze:
Zwykle uruchomienie stacyjką idzie z akumulatora ołowiowego a start-stop z baterii, przynajmniej w instrukcji tak pisze

To akumulator ołowiowy...? :szok:

_________________
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip 2020


Na górę
Post: 10-01-2021, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2020, 03:55
Posty: 56
Lokalizacja: Podkarpacie
Suzuki: Vitara II
Nie rozumie? Zwykle akumulatory są wewnątrz zbudowane z ołowiu.


Na górę
Post: 10-01-2021, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
mazmaciek pisze:
ja też mam taki kolorek jak ty i też nam się bardzo podoba, szczególnie że auto dla żony.
Co do akumulatora to teraz nie sprawdzę ale u mnie jest bodajże 44Ah

Sprawdziłem u mnie tez 44Ah i 350A

Odnosząc się do tego co zostało tu już napisane to trochę faktycznie niektórzy popłynęli.

Wiec tak auto jest wyposażone w rozrusznik jak najbardziej i zimny rozruch następuje za pomocą właśnie standardowego aku z pod maski. Jest to tzw miękka hybryda 48V która jedynie wspomaga silnik spalinowy - jest to inna konstrukcja niż prawdziwa hybryda jak w toyocie ;-)

Tu elektryka wspomaga start stop i to największa różnica, nie czuć pracy tego systemu po prostu. Kolejna sprawa to niskie obroty gdzie zanim turbo zacznie pchać to silnik elektryczny wspomagA swoim momentem wiec np jadąc na 2 biegu bez gazu i skręcając w prawo - po naciśnięciu gazu auto od razu jedzie... nie ma tej chwili ze wciskasz i nic się nie dzieje jak w moim poprzednim 1.4D4D.

Nie oszukujmy się gdyby nie chore normy emisji spalin W UE to Suzuki nie wchodziło by w mild Hybrid. Ten system ma na celu obniżenie emisji spalin i to robi - urywa pare mililitrów na 100km w stosunku do poprzedniego silnika. A że przy okazji wspomaga jazdę na niskich obrotach to plus uboczny :)


Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129KM 2WD Premium
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 10-01-2021, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2020, 21:06
Posty: 11
Witam, filmik być może wyjaśni jak działa łagodna/miękka hybryda :)
https://www.youtube.com/watch?v=fiffqAmeQpk


Na górę
Post: 10-01-2021, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2020, 21:06
Posty: 11
A jakie są moje spostrzeżenia ? System start-stop działa prawie niezauważalnie. Praktycznie nie wyłączam tego systemu choć jadąc w korku z prędkością 5m/min wyłączenie jest chyba uzasadnione. Auto odebrałem z salonu 3 m-ce temu i zdarzyło mi się wyłączenie tylko raz. Przy poruszaniu się autem w mieście oszczędności wynikające z działania hybrydy są zauważalne. Można to prześledzić gdyż komputerek pokazuje jakie to oszczędności. U mnie komputer wskazał 980ml na niecałe 100km przebiegu. W przypadku trasy Radom-Kraków było to 85ml :). Wszystko zależy jak ciężką nogę mamy i jak często działa start-stop. Zauważalna jest również płynność jazdy(bez turbodziury) i dosyć dobre "zbieranie" się auta przy niskich prędkościach obrotowych. Jest jeszcze jeden aspekt, który dla mnie ważny. To ekologia. Po co zużywać paliwo i smrodzić w czasie postoju np. na czerwonym świetle ? Niby to niewiele jak na jeden samochód ale pomnóżmy to np x30 ? Co do ładowania baterii to norma przy mojej normalnej w miarę spokojne jeździe to 2-3 kreski. Przy dłuższych zjazdach 4 a zdarza się, że i 5 kresek. Tak jak ktoś wspomniał - to nie akumulator komórki. Zadanie proste - odzyskać jak najwięcej i szybko oddać uprzyjemniając jazdę, zaoszczedzić trochę paliwka i mniej smrodzić.. Ja nie wnikam zbyt głęboko w technikalia i jest ok. A co będzie dalej ? Zobaczymy....


Na górę
Post: 20-09-2021, 15:41 
Offline

Rejestracja: 20-09-2021, 15:36
Posty: 1
Suzuki: Vitara hybrid
Koledzy, zastanawiam się nad vitarą hybrid z 2020r. Samochód w małym mieście będzie pokonywał dziennie max 5/6km tzn do pracy i z pracy. Te akumulatory nigdy miz się nie będą ładować bo krótkie dystanse bez szans na ładowanie. Zastanawiam się nad żywotnością tego rozwiązania i w ogóle zakupu w takim przypadku.


Na górę
Post: 20-09-2021, 16:28 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Vitara Hybrid na rynku jest od 2020 roku. Za krótko mówić w takim przypadku o żywotności baterii. Na tak krótkich dystansach nie naładujesz baterii.


Na górę
Post: 20-09-2021, 17:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Hybryda ma system typu KERS, a nie baterie jak w Tesli. Spokojnie będą się ładować. w mieście Ładują się przy każdym hamowaniu i rozładowują przy przyspieszaniu.

Nie można też liczyć trwałości tych baterii tak samo jak zwykłych akumulatorów litowo-jonowych. Ta bateria nigdy nie schodzi poniżej 40%, a jak jest powyżej 80% to stara się rozładować. Tymczasem przyjmuje się, że aby mówić o cyklu ładowania-rozładowania trzeba zejść poniżej 40%. To oznacza, że trwałość tej baterii będzie znacznie większa, niż liczona według cykli ładowania.

Mój swift skończył 3 lata i nic mu się nie dzieje z baterią.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-09-2021, 17:44 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Oczywiście że przy każdym hamowaniu będą się ładować, inaczej być nie może. Na tak krótkim odcinku 5-6 km raczej akumulator będzie ciągle rozładowany.


Na górę
Post: 20-09-2021, 17:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jak żyjesz na równinie to może. Ja mam akumulator naładowany na 100% po 1 kilometrze od domu. Natomiast najlepiej działa na terenie lekko pagórkowatym lub w mieście, gdzie jest dużo świateł - wtedy często się ładuje i często rozładowuje. I tak powinno być. Użytkownika to może w ogóle nie interesować. Inaczej niż w przypadku aut elektrycznych.

Generalnie celem KERS nie jest posiadanie naładowanego akumulatora.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-09-2021, 18:32 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Nie wiem jak jest w Suzuki Swift, ale w Vitarze ciężko będzie naładować akumulator od 2 kresek do pełna na dystansie o którym pisze @Mac1122.
Wiem, sprawdziłem to nie raz.


Na górę
Post: 20-09-2021, 18:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ok, ale co to zmienia? Tu naładowanie akumulatora w ogóle nie jest celem. On spełnia swoją funkcję nawet jeśli ma 45%, bo wtedy może 5% przeznaczyć na wspomaganie przyspieszenia. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-09-2021, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Tu nic nie ma się ładować do pełna jak mówi wawax - ja już nawet nie patrze na tą bateryjkę - robi co ma robić i tyle - kiedy przebijam się przez menu komputera pokładowego zawsze ma 2 lub 3 kreski. Czasem czuć ze auto lepiej się zbiera przez kilka przyspieszeń a czasem nie. Ale zauważyłem tez inna prawidłowość gdy testowałem ten system - kiedy po mieście jeździmy do 3 biegu czasem 4 - generalnie kręcimy auto do 3 - 4 tys obr/min i pozwalamy aby auto hamowało silnikiem to zwyczajnie bateryjka się ładuje bardzo szybko - wiec jeżeli chcesz ją specjalnie szybko naładować to w ten sposób. Ale to da Ci dłuższa chwile lepszych osiągów i zmniejszonego zużycia paliwa i tyle. Najlepiej to zostawić samemu sobie i niech działa. Jedynie polecam podczas jazdy po mieście zdecydowaniem wciskać pedał gazu niż bardzo powoli - to pomaga oszczędzać paliwo bo wtedy częściej wkracza do gry elektryka ;)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 20-09-2021, 21:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To wciskanie gazu brzmi paradoksalnie, ale faktycznie tak to działa. W miarę dynamiczne (ale nie rajdowe) przyspieszanie i potem równa jazda jest bardziej oszczędne niż powolne przyspieszanie na dłuższym odcinku.

Ja natomiast zastanawiam się co się bardziej opłaca przy dojeżdżaniu do świateł.
- Opcja 1: puszczam gaz wcześniej i się toczę (powolne ładowanie baterii jak pokazuje wskaźnik).
- Opcja 2: dojeżdżam dalej, ale hamuję mocniej (szybsze, lecz krótsze ładowanie według tego co pokazuje wskaźnik).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-09-2021, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Zawsze używam pierwszej opcji - bateria się ładuje i nie zużywać klocków - pozatym często powoli wytrącając prędkość z dalszej odleglosci zdąży zmienić się światło na zielone i nie muszę od 0 rozpędzacie auta. Z mojego punktu widzenia jazda jest płynniejsza i bardziej oszczędna bo właśnie ruszanie z miejsca powoduje największe zużycie paliwa.

Inna kwestia to to, że nie wiem jak używać hamulca aby lepiej odzyskiwać energię… czy delikatnie naciskać czy może zdecydowane hamowanie przyspiesza proces odzyskiwania energii? Dla mnie te strzałki zawsze wydaje się ze tak samo szybko idą w stronę baterii - albo zbyt słabo się przyglądam ;)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 21-09-2021, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie wiem jak w vitarze, ale w swifcie wyraźnie widać zmianę prędkości animacji. Wystarczy dotknąć hamulec i to się dzieje. Zresztą czuje się wtedy też mocniejsze hamowanie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-09-2021, 00:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Swift ma mild Hybrid oparty o system 12v Vitara z kolei jest na wyższym napięciu 48V wiec teoretycznie oba systemy mogą się minimalnie różnić :)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]