Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 16:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-01-2020, 22:58 
Offline

Rejestracja: 14-06-2019, 22:42
Posty: 2
Witam,

Ma ktoś może nową vitarę 2018+, bo mi szarpie czasami skrzynia automatyczna przy redukcji, oczywiście jest gwarancja ale może tak ma być?

ps. przesiadłem się z 20 letniej BMW E37 7er V12 i tam nic nie szarpało;(

Pozdrawiam


Na górę
Post: 26-01-2020, 23:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Mam starą 2015+ AT .Nie szarpie.Twoja serwis niestety.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 27-01-2020, 06:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nic nie powinno szarpać. Jaki przebieg, silnik, napęd?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 27-01-2020, 07:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
Czy czasami kolega nie myli włączanie i wyłączanie się sprężarki klimy z szarpaniem? Na początku mnie to zdziwiło też bo w 1.0 jest to momentami mocno odczuwalne. Może w AT jeszcze bardziej?


Na górę
Post: 27-01-2020, 09:09 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Mam automat i nic nie szarpie


Na górę
Post: 27-01-2020, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Może to głupie co napisze.Ja nawet nie wiem kiedy skrzynia zmienia redukuje biegi .Chyba ze bawię się łopatkami.
Myślę że tylko serwis dopóki jeździ o własnych siłach.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 29-01-2020, 21:32 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 21:03
Posty: 3
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Vitara II
Miałem podobny problem z civicem 2012 AT - przy 40 tyś. przebiegu zaczęło się szarpanie skrzyni - diagnostyka nie wykazała żadnych błędów więc serwis nic z tym nie zrobił - przy 180 tyś pozbyłem się hondy - kupiłem Vitarę w manualu - nie chciałem ryzykować :-)


Na górę
Post: 29-01-2020, 22:27 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Jak skrzynia szarpie to w żadnym modelu i marce nie jest to norma. Gwarant musi podjąć się naprawy lub wymiany.


Na górę
Post: 29-01-2020, 23:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tak, szczególnie, że to nietypowe, bo generalnie te skrzynie mają dobrą opinię nawet jeśli ktoś za rzadko zmienia olej. Przy 80kkm absolutnie nic się nie powinno zdarzyć. Może być jakaś wada materiałowa, która się ujawniła. Użytkownik może mieć wpływ na zużycie np. przez:
- częste ciągnięcie dużej przyczepy
- ostrą jazdę powodującą przegrzanie oleju
- niewłaściwe używanie trybu P na wzniesieniach
- zmianę biegów D-N-R w ruchu
Jeśli tego nie robiłeś regularnie, to stawiałbym na wadę materiałową.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 29-01-2020, 23:58 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
wawax pisze:
..........
- ostrą jazdę powodującą przegrzanie oleju
- niewłaściwe używanie trybu P na wzniesieniach
- zmianę biegów D-N-R w ruchu
......


Zaintrygowały mnie te trzy punkty które napisałeś:
- ostra jazda - skrzynia powinna sama zadbać o to żeby się nie przegrzać i w razie potrzeby przejść w tryb awaryjny. Zreszta obecne skrzynie są raczej narażone na zły dobór momentu silnika do ich wytrzymałości niż przegrzanie
- tryb P - masz na myśli uszkodzenie mechaniczne spowodowane nieużywaniem hamulca ręcznego czyli opieraniu się skrzyni o tzw ogranicznik?
- zmiana biegów D-N-R w ruchu - wiem ze można spokojnie, tocząc się do tylu, przełączyć bez zatrzymywania się z R na D i jest to dopuszczalne. Nie można z kolei robić tego w odwrotną stronę. W ZF i nowych DSG oba manewry są dozwolone. Upłynnia to jazdę jak w manualu. Tam jest sterowanie elektroniczne i wszystko co niedozwolone jest blokowane. Joysticki są zdecydowanie fajniejsze i prostsze oraz mniej uciążliwe w użytkowaniu. Przesiadka z normalnego automatu jest bezproblemowa.


Na górę
Post: 30-01-2020, 00:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Generalnie trzeba się napracować, aby to uszkodzić. I z tym założeniem wypisałem te punkty, żeby nie było, że użytkownik nic nie może tu zepsuć.
Jeśli jest tryb awaryjny to powinno alarmować, ale cholera wie czy jest. Z instrukcji nie pamiętam. :-)
Tryb P - tak, uszkodzenie może nastąpić przy zmianie biegu, a oderwany element metalowy może namieszać.
Co do kierunku zmiany to się nie wypowiem, wolę nie testować. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]