wawax pisze:
..........
- ostrą jazdę powodującą przegrzanie oleju
- niewłaściwe używanie trybu P na wzniesieniach
- zmianę biegów D-N-R w ruchu
......
Zaintrygowały mnie te trzy punkty które napisałeś:
- ostra jazda - skrzynia powinna sama zadbać o to żeby się nie przegrzać i w razie potrzeby przejść w tryb awaryjny. Zreszta obecne skrzynie są raczej narażone na zły dobór momentu silnika do ich wytrzymałości niż przegrzanie
- tryb P - masz na myśli uszkodzenie mechaniczne spowodowane nieużywaniem hamulca ręcznego czyli opieraniu się skrzyni o tzw ogranicznik?
- zmiana biegów D-N-R w ruchu - wiem ze można spokojnie, tocząc się do tylu, przełączyć bez zatrzymywania się z R na D i jest to dopuszczalne. Nie można z kolei robić tego w odwrotną stronę. W ZF i nowych DSG oba manewry są dozwolone. Upłynnia to jazdę jak w manualu. Tam jest sterowanie elektroniczne i wszystko co niedozwolone jest blokowane. Joysticki są zdecydowanie fajniejsze i prostsze oraz mniej uciążliwe w użytkowaniu. Przesiadka z normalnego automatu jest bezproblemowa.