Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 07:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-12-2019, 07:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Szukam i nigdzie nie mogę znaleźć tabeli momentów dokręcania śrub. Znalazłem tylko dla kół - 95nm. Czy znacie momenty dla jarzma i zacisków hamulcowych? Te mniejsze śruby to pewnie coś koło 30-35nm, a te większe?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-12-2019, 12:45 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
W tej kwestii to chyba raczej tylko ASO i tez mogą być problemy. Ostatnio dzwoniłem spytać o jedną rzecz i była burza mózgu. Nad siłą momentu chyba żaden z mechaników się nie zastanawia. Ale może jakbyś „wysmarował” maila do producenta, albo chociaż na Węgry to może ci odpowiedzą. W Suzuki Polska najpewniej usłyszysz ze to są wewnętrze procedury i ich nie ujawniają.


Na górę
Post: 08-12-2019, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ok, a do jakiegokolwiek innego suzuki? Będzie chyba podobnie jeśli konstrukcja zbliżona. Nie chodzi przecież o super dokładne dane.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 09-12-2019, 09:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Hamulce przednie
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego 34 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca 85 Nm
Dokręcić tarcze hamulcowe 9 Nm
Dokręcenie czujnika prędkości ABS 11 Nm
Hamulce tylne
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego 26 Nm
Dokręcenie wspornika hamulca 60 Nm
Dokręcić tarcze hamulcowe 9 Nm
Dokręcenie czujnika prędkości ABS 11 Nm

pozdrawiam


Na górę
Post: 09-12-2019, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Bardzo dziękuję. :)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-12-2019, 16:33 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 19:02
Posty: 62
Suzuki: vitara 1.4 2wd eleg.
jak nasadkę trzeba mieć żeby odkręcić koła rozmiar?


Na górę
Post: 19-12-2019, 17:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
17mm

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-12-2019, 07:37 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Mam dobrą radę w zakresie dokręcania kół. Ja zawsze po przyjeździe z ASO gdzie były zdejmowane koła, albo od wulkanizatora
luzuję śruby kół i dokręcam je "krzyżakiem" swoją siłą. Tak ASO jak i wulkanizatorzy dokręcają koła pneumatykami i do odkręcenia
takich kół muszę prawie zawsze używać mocnego klucza i odpowiedniej rurki. Odkręcenie na drodze dokręconego pneumatykiem
koła, tylko przy użyciu fabrycznego klucza czy nawet normalnego "krzyżaka", moim zdaniem nie jest możliwe. Trzeba brać pod uwagę, że zazwyczaj zdejmowane koło jest bez powietrza.


Na górę
Post: 20-12-2019, 07:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Z tego powodu sam zmieniam koła. Dociągnięcie źle ustawionym kluczem pneumatycznym może odkształcić śruby/szpilki (nawet jeśli za chwilę to odkręcisz i poprawisz). Jest to szczególnie ważne tam, gdzie są nakrętki (np. swift), bo tam momenty powinny być znacznie niższe.

Przy okazji - wyważam oba komplety na wiosnę, gdy nie ma kolejek. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-12-2019, 17:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Pneumatyk to nie problem. Mój oponiarz, też przykręca (wstępnie) pneumatykiem, a dokręca kluczem dynamometrycznym.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-12-2019, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli ma regulację i jest dobrze ustawiony to tak. Ale ja zauważyłem, że lecą jednym ustawieniem i pneumatyka i dynama. W efekcie nakrętki jadą momentem 120nm, kiedy powinno być maks. 70nm. Vitara dla śrub też ma niższy moment dokręcania, bo tylko 95nm. Tak więc dokręcanie dynamem to czasem taki plaster na urwaną nogę.

Mnie raz przekręcili nakrętkę. Pół dnia zabawy, żeby koło zdjąć bez uszkodzenia felgi, a potem wymienić szpilkę bez uszkodzenia łożyska.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-12-2019, 21:00 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
macioo. Co z tego, że dokręci Ci pneumatykiem 120 nm, a później sprawdzi dynamometrem ustawionym np. na 95 nm.
I tak koło jest dokręcone 120 nm. I niestety Ty masz ból głowy żeby go później odkręcić na drodze, a właściwie na poboczu.
Chyba, że pneumatyk ma ustawiony np. na 60 czy 80 nm w co nie chce mi się wierzyć .


Na górę
Post: 20-12-2019, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No właśnie. Ale do tego dochodzi inny problem - przy 120nm powoli uszkadza gwinty, wyciąga śruby - tego później nie naprawisz w garażu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-12-2019, 12:15 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
„Mój” wulkanizator, o co zawsze proszę, po odkręceniu pneumatyką, sprawdza jeszcze ręcznie. Dbam jeszcze o jedna rzecz o której się zapomina a mianowicie, w przypadku wymiany opon na tej samej feldze o wymianie wentyli raz w roku. Już raz się przejechałem na tej oszczędności. Wulkanizator to młody, oblatany w temacie chłopak. Serwisuje swój sprzęt kilka razy w roku. Ustawienia, ciśnienia, momenty. Myśle ze z głową dokręca koła, bezpiecznie dla gwintów i szpilek.
Druga sprawa to nie pamietam już kiedy miałem auto z dodatkowym kołem, a moim „dodatkowym kołem” jest assistance. Zestawu, powszechnie wkładane zamiast koła, można zostawić w domu i zwolnić sobie miejsce i zmniejszyć ciężar :) w bagażniku.
Ktoś z was stojąc na poboczu wyjmuje klucz dynamometryczny, zima, wieje śnieżyc, opad, przejeżdzające samochody, i dokręca zgodnie z instrukcja koła???
Tego nawet serwis nie robi. Jak zapytałem w innym temacie o wyminę oleju w automacie, to pewnie tak jak z kołami, usłyszałem ze nie wiedza jaki nawet tam olej jest i nie robią.


Na górę
Post: 21-12-2019, 12:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jedyne przypadki kiedy nawalił mi wentyl to sytuacje, gdy jeździłem dłużej bez nakrętki i naleciało brudu. Zmieniam całość wtedy, gdy zmieniam opony, czyli mniej więcej raz na 4 lata.

Ktoś pisał, że wymianę oleju w automacie ogarniają serwisy Bosch i robią to na włączonym silniku z wpiętym urządzeniem. Serwisy wolą wymienić całą skrzynię jak się zepsuje.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-12-2019, 22:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
staryem pisze:
macioo. Co z tego, że dokręci Ci pneumatykiem 120 nm, a później sprawdzi dynamometrem ustawionym np. na 95 nm.
I tak koło jest dokręcone 120 nm. I niestety Ty masz ból głowy żeby go później odkręcić na drodze, a właściwie na poboczu.
Chyba, że pneumatyk ma ustawiony np. na 60 czy 80 nm w co nie chce mi się wierzyć .

Pneumatyka ma ustawionego nisko, bo jeszcze kilka ruchów dynamometrycznym robi zanim "pstryknie". Jak przyjechałem na początku (mało s-crossów było w okolicy) to mnie pytał, czy wiem jaki jest moment dokręcenia.
Poza tym, nie demonizowałbym tego dokrecania na 120Nm. Jak ktoś rurą nie dociąga tylko z wyczuciem, to raczej nic się nie stanie. Mam klucz "dyna" ale jak nie chce mi się jechać do garażu, to (używam klucza teleskopowego) dokręcam krótkim kluczem, a odkręcam długim i problemu nie ma. Faktem jest, że trzeba mieć trochę doświadczenia żeby nie "przedobrzyć".

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 23-12-2019, 13:56 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 19:02
Posty: 62
Suzuki: vitara 1.4 2wd eleg.
a czy tarcza u was jest zabezpieczona bo jak zdjąłem koło to tarcza misie kręciła?


Na górę
Post: 23-12-2019, 14:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kręci się. W "japońskich" suzuki zwykle są szpilki, które trzymają wszystko , więc w "węgierskich" inżynierowie zapomnieli, że przydałoby się jakoś tarczę dodatkowo zablokować.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]