Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 18:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-01-2024, 01:23 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Hejka!

Główne pytanie: Jakie czujniki TPMS możecie polecić do Vitary II i czy jest jakaś rozsądna jakościowo alternatywa? Konkretny model, a może nawet miejsce sprzedaży? Czy też lepiej nie kombinować i kupić oryginalne Suzuki?

Ponadto chciałem podpytać:
1. Jaki jest orientacyjny wiek życia takich czujników Suzuki? I czy bardziej zależy to od wieku czy przebiegu?
2. Niestety ostatnio w oponę wbił mi się gwóźdź i ponieważ komplet opon ma już 6-7 lat a to są wielosezonówki, to chyba zamiast naprawy zdecyduję się na wymianę. Tym bardziej, że boje się trochę łatania opon. Bieżnik mają jeszcze ok, ale mówią, że 7-8 letnie opony wielosezonowe już są raczej zbyt stare do eksploatacji, a w przypadku moich niewiele brakuje. Co o tym sądzicie?
3. Stąd pomysł, by z wymianą kompletu opon, od razu wymienić czujniki TPMS, bo moje mają ok. 8 lat i chyba już długo nie pociągną. A nie chciałbym np. za pół roku wymieniać czujników i znów płacić za zdejmowanie kół itd. Chyba że można w nich jakoś wymienić baterie?
4. W razie kupienia jakiś gorszych czujników, na co to może wpływać? Dziś niestety jest coraz gorzej z jakością.
5. Czy dobrze rozumiem, że wszystkie czujniki TPMS w Vitarze powinny się automatycznie zaprogramować?
6. Czy ktoś może robił ostatnio zabawę wymiana opon, czujników, wyważenie i ile zapłacił za całość? Przy założeniu własne opony i czujniki, a więc tylko za robociznę.
7. Czy orientujecie się, czy pakiety AC w firmach ubezpieczeniowych obejmują jakieś przebicie opony i czy to w ogóle się opłaca (w sensie kosztów do utraty zniżek)? Naj interesuje mnie Link4.

Z góry dzięki za podpowiedzi.


Na górę
Post: 21-01-2024, 07:11 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Ponad 10lat działają bez problemów. W czujnikach jest możliwość wymiany baterii, można porównać to do wymiany baterii w telefonie. Raczej do zrobienia samemu niż u kogoś. Gorszy czujnik szybciej się rozładuje lub nie będzie działać. W ubezpieczalni jest wymiana opony naprawa, nie otrzymanie nowej za przebitą.
Tanie czujniki można kupić na ali

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

ModEdit: nie wklejamy całego posta, na który odpowiadamy bezpośrednio pod nim 8)


Na górę
Post: 21-01-2024, 09:12 
Offline

Rejestracja: 22-07-2023, 08:22
Posty: 9
Suzuki: SX4 s cross 1.4 129
https://a.aliexpress.com/_EH8Mujn
Ja kupiłem do nowego s cross i dzialają


Na górę
Post: 21-01-2024, 18:19 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
@akir

Jeśli ponad 10 lat, to może nie wymieniać? Chyba, że by kupić nowy komplet, a starego nie wyrzucać i wymienić baterie i trzymać jako zapasowy?

Ta wymiana jest prosta, w sensie jest jakaś klapka i szybko się otwiera, czy wymaga jakiś kombinacji? Na zdjęciach czujnik wydaje się jednolitą masą ciężkootwieralną. Pytanie, czy przy wymianie opony w warsztacie idzie to szybko samemu wymienić w kilka minut i co warto by mieć?

I najważniejsze jakie dokładnie baterie mają w środku fabryczne czujniki z 2016/2017 roku?

Nie do końca rozumiem co masz na myśli "W ubezpieczalni jest wymiana opony naprawa". Naprawa to jasne, a wymiana na jaką? Zastanawiam się, czy warto to w ogóle zgłaszać? Nawet jakby dali jakąś niewielką kwotę, to zawsze to zmniejsza moje koszty, choć tutaj raczej musiałbym to brać wg ich wyceny naprawy, bo i tak wolę wymienić niż naprawiać (chyba, że myślicie, że naprawa to niewielkie ryzyko?). Jakiego rzędu może być koszt naprawy?

@andrzeekj339

Ile czasu już używasz te czujniki?

Cena Twoich to trochę ponad 100 zł, a np. Continentala niby te same co w Suzuki ok 400-450 zł (wszystko za komplet). Zastanawiam się, czy tylko kwestia miejsca zakupu, czy też innej jakości... I jak ewentualnie słaby jakościowo czujnik może wpływać na bezpieczeństwo... Ale chyba z ali nie będę ściągał, bo nie chciałbym mieć wyłączonego samochodu na 2-3 tygodnie, a tyle pewnie czeka się na dostawę...


Na górę
Post: 21-01-2024, 18:29 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Sam sobie trochę odpowiem. Filmik z wymiany baterii w czujniku, nie do końca ten sam czujnik, ale te Suzuki wydają się podobne. Raczej nie do robienia na miejscu w warsztacie. https://www.youtube.com/watch?v=avlr4hs7iV8

Pozostaje więc kwestia, czy zaryzykować i liczyć, że te oryginalne czujniki popracują jeszcze kilka lat, czy nie... I na ile lat działania można liczyć w przypadku fabrycznych? Czy bardziej jest to 10 lat czy 15 lat? I czy mocno to zależy od przebiegu?


Na górę
Post: 21-01-2024, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli zmieniasz opony co 8 lat, to na pewno będziesz musiał w międzyczasie je zdjąć i zmienić czujniki.
Przejrzałem sieć i rozrzut informacji jest spory. Żywotność gwarantowana dla tego typu baterii to 5-7 lat, co nie znaczy, że nie pożyją dłużej. Najwięcej co znalazłem dla czujników, to zakres 5-12 lat. Nie trafiłem na żadne rzetelne badania, same opinie.

Pamiętaj, że także elektronika się starzeje. Tam jednak spore siły oddziałują. W związku z tym raczej nie bawiłbym się w wymianę baterii. Ale każdy robi co uważa.

Najchętniej wyłączyłbym ten TPMS. I tak sprawdzam ciśnienie w miarę regularnie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-01-2024, 01:44 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Pewnie czas życia jest wypadkową jakości baterii, być może zastosowanej elektroniki i tego ile ktoś jeździ. Pewnie przy małym przebiegu czujnik pożyje dłużej, bo elektronika usypia, kiedy nie jest używana.

Co sądzicie o takich czujnikach Continentala? https://allegro.pl/oferta/4x-czujnik-ci ... 4427754444

Czy one powinny się same zaprogramować po przejechaniu kilku km? Jest tylko jeden komentarz i on wskazuje na problemy z programowaniem dla tego modelu...

Ja akurat TPMS sobie chwalę... :P Szkoda tylko, że to trochę kosztuje, bo i czujniki nie tanie i niektóre warsztaty liczą sobie sporo za programowanie, a to przecież prosta rzecz. :P


Na górę
Post: 22-01-2024, 07:11 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Trzeba mieć drogi sprzęt do programowania, więc nikt za darmo nie będzie świadczył takiej usługi. Do programowania czujników w vitarze 4tys ateq oprogramowanie komputer 10k+

Co do samego dodania, albo pójdzie albo nie
Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 22-01-2024, 22:49 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Jestem ciekawe, czy są tu osoby, które musiały już wymieniać czujniki TPMS, bo bateria siadła i jeśli tak, to po ilu latach i jakim przebiegu?

Swoją drogą zawsze wydawało mi się, że wymiana tych czujników wymaga zdjęcia opony, a tu proszę taki patent: https://www.youtube.com/watch?v=qoIbpA52btU Fakt, że trochę roboty jest, ale można sobie poradzić...


Na górę
Post: 23-01-2024, 11:57 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Ja raz trafiłem na wadliwe czujniki, wszystkie dane przesyłają, lecz w vitarze jako błąd.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 23-01-2024, 14:53 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
To były fabryczne czy zamienniki? I jeśli zamienniki to jakie? Z aliexpress?


Na górę
Post: 23-01-2024, 15:01 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
ken-wawa pisze:
To były fabryczne czy zamienniki? I jeśli zamienniki to jakie? Z aliexpress?
Wyglądające jak każde inne z nadrukiem popularnego producenta. Jedyna różnica to wysłane przez Chińczyka zdjęcie poprawności działania. Nigdy wcześniej nie dostałem zdjęć z urządzenia diagnostycznego. Sam też je wrzucałem wszystko ok ale nie działają . Moja teoria że za słaba antena, jak dodam je programatorem i jadę powyżej 150km/h dystans z 20km to nie sygnalizuje błędu. Gdy jadę wolniej wali błąd czujniki uszkodzone

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-01-2024, 02:11 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Dlatego jednak wolałbym nie kombinować z chińskimi czujnikami...

Pytanie jedynie, czy zostawić te oryginalne, co otrzymałem z samochodem i wymieniać dopiero, jak siądzie im bateria, czy po 7 bitych latach wymienić prewencyjnie przy wymianie kół. Co byś zrobił?


Na górę
Post: 24-01-2024, 05:29 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Na co ty się tym w ogóle przejmujesz, to tylko czujnik ciśnienia . Jak coś to przygarnę te do utylizacji

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-01-2024, 14:01 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Ha ha :P Ale na pytanie kolega nie odpowiedział... :P


Na górę
Post: 24-01-2024, 16:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Odpowiedział, tylko nie czytasz między wierszami. Odpowiedź brzmi: Twoje auto, Ty się martw. ;-)
Sorry @akir, tylko żartuję. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-01-2024, 23:24 
Offline

Rejestracja: 03-11-2023, 23:12
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara LY
Kilka miesięcy temu do swojej Vitary kupiłem drugi komplet felg na zimę. Czujniki nabyłem u pana Chińczyka, takie same i od tego samego sprzedawcy, co andrzeekj339. Póki co działają bez problemu. Zakodowały się po przejechaniu kilku kilometrów.


Na górę
Post: 31-01-2024, 22:53 
Offline

Rejestracja: 31-01-2024, 22:46
Posty: 2
Suzuki: vitara 2023
Witam podpowie ktoś w sprawie czujników cisnienia opon do Vitara rocznik 2023?
Pisałem do salonu i podali mi ze oryginaly posiadaja numer 4313952S14000 i sa u nich w cenie 380zl sztuka,na google nic mi nie wychodzi pod tym numerem....

czy ktoś może wie ktore np. z continental podejda bez problemu?lub jakis sprawdzony zamiennik do tego rocznika?


Na górę
Post: 01-02-2024, 06:03 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Na Ali wpisz Kupisz komplet w okolicy 150zl

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 01-02-2024, 16:47 
Offline

Rejestracja: 31-01-2024, 22:46
Posty: 2
Suzuki: vitara 2023
czytałem ze kupuja na ali (nawet szukalem ale znalazlem do max rocznika 2021) dlatego pytalem czy ktos ma rocznik 2023 i wie jakie kupic w Polsca najlepiej na miejscu ewentualnie ali


Na górę
Post: 02-02-2024, 21:30 
Offline

Rejestracja: 03-11-2023, 23:12
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara LY
Ja mam auto z końca 2022 r. i te z Ali, jak już pisałem, działają.

Tutaj można kupić takie, o których pisałeś, ale za taką cenę to (chyba) żadna atrakcja:
https://www.ebay.co.uk/itm/395144076206


Na górę
Post: 11-02-2024, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 12:41
Posty: 63
Lokalizacja: New Lublin City ;)
Suzuki: Vitara II
Ja od nowości na drugim komplecie kół mam continental VDO S180052024Z. Takie same montuje suzuki fabrycznie tylko napisu continental nie widać ;-) Jak przekładam letnie na zimówki to nic nie robię, zakładam i za jakieś 100-200 metrów czujniki się wczytują.
Cena w necie waha się od 120 do 150 zł za sztukę.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip MT Premium 2019


Na górę
Post: 24-02-2024, 22:02 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Teraz będzie kilka pytań, a trochę wylewania żalu...

Dobra wymieniłem i... Nie miałaś babo kłopotu, kupiłaś sobie prosie... Po wymianie czujników TPMS na teoretycznie nowe, oryginalne Suzuki, produkowane faktycznie przez Continentala zaczęły się... cuda. Specjalnie kupiłem oryginały, a nie chińskie, by nie było problemów (a wg tego, co teraz znajduję na forach chińskie programują się bez problemów i są 4x tańsze... :P, a niemieckie dziadostwo sprawia problemy...). Ponoć Suzuki stosuje jako TPMS rozwiązanie zaprojektowane przez Continentala i jest to system stosowany przez dobrych kilku, jak nie kilkunastu producentów samochodów (gdzieś nawet widziałem listę, ale teraz, jak na złość nie mogę tego znaleźć).

Po wymianie czujników jeżdżę już trzeci tydzień i... nic. Po montażu nowych czujników zostały aktywowane przez warsztat i niby miały być wszystkie ok. Po jakiś 15 km od wymiany komputer zgubił informację o starych czujnikach i pojawił się komunikat Service TPMS. Na początku myślałem, że ok i że po kilkunastu kolejnych nowe czujniki komputer zobaczy bez problemów.

Po dwóch tygodniach takiego jeżdżenia ze świecącą choinką straciłem cierpliwość. Nie zanosi się, by komputer zobaczył nowe czujniki.

Znalazłem więc w necie kilka podpowiedzi, co robić. Generalnie zabawa wg tych podpowiedzi polegała na tym, że należy upewnić się, że czujniki są aktywne i zresetować w samochodzie tpms.

Jako sprawdzenie aktywności proponowano jeden z dwóch sposobów.
1. Specjalne urządzonko, ale nie mam
2. Napompowanie kół do 350kpa, a później dynamiczne spuszczenie powietrza do 250kpa i później już dopompowanie do ciśnienia zalecanego przez producenta.

Wybrałem opcję drugą.

Jako reset proponowano jeden z dwóch sposobów (niestety o niebiosa! Suzuki nie ma specjalnej opcji w menu, a sposób resetu przypomina jakieś hakerskie sztuczki i czarny mary):
1. Po włączeniu stacyjki (nie znalazłem czy silnik ma być włączony, czy tylko sama elektryka, więc próbowałem obie opcje), zaciągnąć hamulec ręczny, wejść w menu komputera, wejść w opcję Tyre press i po wejściu nacisnąć i przytrzymać patyk do sterowania menu tak długo, aż komputer sam wyjdzie z tej opcji menu. Następnie wyłączyć i włączyć samochód.
2. Druga opcja to reset z użyciem przycisku otwarcia drzwi (tym "gumowym czujnikiem", który wykrywa otwarcie drzwi i włącza/wyłącza oświetlenie w kabinie) znajdującym się na słupku środkowym (większość opisów wskazywała na słupek od strony kierowcy, ale na wszelki wypadek sprawdziłem później też od strony pasażera) i naciskać go w tempie 2sekundy, przerwa, 2 sekundy, przerwa, 3-5 sekund. Po tym rzekomo miała szybko mrugać kontrolka TPMS i należało spuścić nieco powietrza w kołach w kolejności LP, PP, PT, LT albo aktywować czujniki aktywatorem w tej samej kolejności) mając na to 180 sekund. Niestety do szybkiego mrugania kontrolki TPMS nie dochodziło, pomimo kilku prób i nawet zainstalowania w komórce apki do interwałów bokserskich, by precyzyjnie odmierzać czas. :P Wg niektórych opisów tę procedurę powinno poprzedzać trzymanie włączonego silnika lub samej elektryki przez 10 minut wcześniej, ale wydaje się, że to nie ma żadnego wpływu. Ba nawet po kilkunastominutowej jeździe, spróbowałem poklikać we wspomniany przycisk i nic..


Finalnie więc Suzuki rzuciło mnie na deski niczym bokser. I to bokser walący przepraszam po jajach :P, bo jak można wymyślić tak dziwny i mało intuicyjny sposób resetowania tpms. Sztuczna inteligencja komputera nie zadziałała, a ręcznie wymusić tego nie idzie. Czujniki oryginalne, o tym samym numerze części jak stare, niby preprogramowane, a jest jakaś niezgodność. Zastanawiam się, czy nie jest to jakaś niezgodność oprogramowania, typu stary samochód, a nowe czujniki i coś się nie dogaduje...

O zakupionych przeze mnie czujnikach znalazłem tylko jedną opinię w sieci z.... informacją, że były problemy i że udało się zmusić komputer, by je zobaczył po... 1.5 godzinie walki w programowanie samego komputera w warsztacie.

Podsumowując:
1. Ktoś coś jeszcze podpowie, co może być problemem w tej sytuacji? Czy są jakieś specjalne wymagania co do czasu czy sposobu jazdy, by komputer zobaczył te czujniki? Typu min. 30 min. ciągłej jazdy po autostradzie, albo coś podobnego?
2. Jak zresetować układ TPMS w tym samochodzie, bo wydaje się, że żaden z dwóch sposobów, które znalazłem w sieci nie działa? W szczególności nie dochodzi do spodziewanego szybkiego mrugania kontrolki TPMS.
3. Czy jest jakiś moduł OBD2 z bluetooth i jakiś łatwo dostępny soft pozwalający zobaczyć stan tego, co widzi komputer, jeśli chodzi o te czujniki? (chętnie bym sobie też popatrzył na inne opcje). A może jest jakiś soft pozwalający ustawić id czujników dla komputera?
4. Czy początkowo to, że po wymianie czujników jechałem z dwoma kompletami (starym zdemontowanym w bagażniku i nowym zamontowanym), ale tylko kilka km, mogło mieć wpływ na to, że komputer zwariował? I dlaczego choć od dawna jeżdżę tylko z nowym, nie chce go zobaczyć?
5. W jednym miejscu znalazłem info, że to, czy po włączeniu stacyjki kontrolka TPMS mruga czy świeci ciągle ma znaczenie. Jeśli mruga to jest to totalna awaria i może pomóc tylko ASO. Jeśli świeci ciągle to znaczy "reset on pressure" - cokolwiek to znaczy w odniesieniu do opon. Może to, że czujniki ustalają ciśnienie w oponach? Tyle, że jakoś nie mogą... U mnie jest tak, że po ruszeniu, kontrolka mruga kilkanaście sekund, a potem podczas jazdy zaczyna się świecić światłem ciągłym i... lipa.

Jeśli nic nie wykombinuje, to pozostaje mi chyba, albo pojechać do warsztatu, który montował te czujniki i opony (o ile sobie poradzą), albo do aso, ale moje techniczne ego ucierpi... :P

I teraz już bardziej teoretycznie by się czegoś nowego nauczyć.
6. Czy ktoś widział gdzieś może jakąś specyfikację techniczną szczegółową tego systemu continentala? Chętnie bym się dowiedział jak to bliżej działa? Przydałaby się też specyfikacja z informacją, jakie komunikaty są wymieniane pomiędzy programatorem-czujnikiem i czujnikiem-komputerem? Oczywiście na czujnikach w samochodzie nie będę się uczyć, ale mam komplet starych do zabawy.
7. Czy komputer samochodu wysyła do czujników jakieś komunikaty? Czy też pomiędzy czujnikami i komputerem jest komunikacja tylko w jedną stronę, tj. od czujnika do komputera?
8. Do arduino, esp2866 itp. jest sporo modułów 433MHz. Czy ktoś widział może jakiś projekt pozwalający zmusić arduino itp. do pracy jako programator albo chociaż aktywator/kontroler stanu czujników tpms?

Z góry dzięki za podpowiedzi


Na górę
Post: 24-02-2024, 22:39 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Kup nowe czujniki i tyle szkoda czytać całego twojego tekstu hehe. Za 90zl kończy się problem, nikt ci go nie rozwiąże, a na pewno nie da tu rozwiązania. Za dużo czasu poświęciliśmy na ich rozwiązanie

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 24-02-2024, 22:39 przez akir, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 24-02-2024, 22:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Przypominam ponownie sposób z ASO.Podjechać pod kompresor nie wyłączając silnika pompować aż do skutku nawet i 5atm każde koło .Świecąca kontrolka powinna zniknąć lub wskazać ,które koło .Tak zrobiłem przy czujnikach od majfrenda.Oczywiście drugi kpl czujników nie może być w bagażniku auta.Samochód pamięta potem co najmniej dwa kpl czujników.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]