osy4 pisze:
Tryb parkingowy nie jest uzależniony od zasilania. Jest to funkcja rejestratora. Po jej uruchomieniu oraz spersonalizowaniu w menu, kamera przechodzi samoczynnie w stan parkingowy gdy zostają spełnione warunki jakie sobie ustawiliśmy.
U mnie jedynym minusem który sprawdzę jak dojdzie do mnie przetwornica, może być fakt działania tej kamerki do czasu odłączenia zasilania po wspomnianych 15min. W zasilaniu lampki mam dwa przewody: czarny masa oraz niebieski plus. Moze kamera sama w sobie w trybie parkingowym będzie pobierała tak mały prąd ze jednostka która zarządza odłączeniem go, nie zdiagnozuje zagrożenia wyładowania aku i będzie działała. Zobaczę.
Zastanawia mnie również fakt tego odłączenia. Czy działa on za każdym razem czy w określonych warunkach. Może ktoś z Was wie co zarządza czasem/napięciem lampki sufitowej. Może jest możliwość wyłączenia zabezpieczenia 15min.
W każdym razie jak nie podziała to będzie działało z 15min trybem parkowania. Trzeba będzie się spieszyć na zakupach
Ten tryb nie jest uzależniony od zasilania wprost. Zgadza się, jest to funkcja rejestratora, ustawione warunki warunkami ale zasilnie jest nam koniecznie potrzebne na postoju. Mam na myśli zasilanie stałe a nie tylko "po zapłonie".
W momencie podpięcia się tylko "po zapłonie", tryb parkingowy nie będzie realizowany (prądu we wbudowanym kondensatorze kamery może wystarczy na uruchomienie kamerki i 2-3 sekundy nagrania). Natomiast podpięcie się tylko pod "stały" plus (bez zapłonu) będzie nam rozładowywało niepotrzebnie akumulator auta
w trakcie parkowania (w czasie nieaktywnej kamery pobór prądu i tak będzie występował).
Żeby zaś "startowanie" trybu normalnej rejestracji odbywało się automatycznie (czyli w momencie uruchomienia auta) wymagane jest podpięcia się do "plusa po zapłonie". Przekręcamy kluczyk (lub przycisk start engine) i następuje włączenie kamery w trybie normalnego zapisu, zaś po odcięciu zapłonu jej wyłączenie.
Podpięcie się dodatkowo trzecią żyłą przetwornicy do "stałego plusa" zabezpiecza nam możliwość uruchomienia się trybu parkingowego (związanego z czujnikiem wstrząsowym wbudowanym do kamerki) i ciągłego nagrywania przez określony czas (mamy wówczas stałe zasilanie - nie "po zapłonie").
Reasumując, jeśli podłączymy się tylko "po zapłonie", to kamerka wyposażona w tryb parkingowy w razie zdarzenia "na postoju" i tak nam praktycznie nic nie zapisze (brak zasilania).
A propos wspominanych przez Ciebie 15 min. zasilania lampek to nie stwierdzam tego u mnie w S-crossie (2017). Tak jak pisałem wyżej, są trzy przewody (2 masowe i jeden "stały" plus). Jeden z masowych przewodów (biały) podtrzymuje zamknięcie obwodu w trakcie gdy drzwi są otwarte oraz przez kilkanaście sekund po ich zamknięciu (potem lampki gasną). Natomiast niebieski przewód (+) pozwala włączyć lampki na stałe poprzez włącznik (stałe zasilanie).