Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 03:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 511 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 521 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-01-2020, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
wawax pisze:
adiadamo pisze:
Ktoś pisze o rzekomym napięciu podtrzymywanym przez 15 min. Wydaje mi się, że to nie może być prawdą, bo lampkę - bez włączonego zapłonu - można włączyć włącznikiem w każdej chwili.


Jak zostawię _włączoną_ lampkę w zamkniętym aucie to po 15 minutach gaśnie. To jest zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora.


Nie dawało mi to spokoju i własnie jestem już po testach obecności napięcia w panelu lampek sufitowych (nad lusterkiem) :ok: .
A więc tak po kolei. W przypadku S-crossa panel demontuje się całkiem łatwo (montaż na 6 sprężystych blaszek oraz dodatkowa śruba widoczna po otwarciu schowka na okulary). Po odkręceniu ukrytej śruby, podważamy cały panel (najlepiej plastikową "łapką" do demontażu tapicerki) i ładnie nam on wyskakuje z podsufitki. Następnie odnajdujemy większą kostkę odpowiadającą za zasilanie lampek (ta mniejsza obsługuje mikrofon). Do kostki oświetleniowej mamy doprowadzone trzy żyły:
1. czarna "-" (masa "stała");
2. biała "-" (masa, ale uruchamiana otwarciem drzwi i podtrzymywana przez kilkanaście sekund po ich zamknięciu w celu "łagodnego" zgaszenia oświetlenia);
3. niebieski "+" (tzw. stały plus).
I tak przetwornicę dla kamery (z zasilaniem 3-żyłowym) podpinamy następująco: a) jej czarny przewód, wiadomo do masy, b) żółty (to stały plus - tryb parkingowy) do przewodu niebieskiego (3.), zaś czerwony, który będzie zasilał nam kamerę w trybie normalnej rejestracji podłączamy do przewodu zielonego zasilającego lusterko fotochromatyczne (mamy tutaj - bingo :skoczek: - plus tzw. po zapłonie).
A propos miejsca na ukrycie modułu przetwornicy z okablowaniem to pod panelem oświetlenia znalazłoby się miejsce na 2 takie zestawy (nawet z długimi kablami).
Tak więc koledzy zmotywowaliście mnie do szybkiego demontażu panelu i sprawdzenia co w trawie piszczy. Teraz ze spokojem mogę zamawiać VIOFO A119 z tybem parkingowym oraz konieczną przetwornicę (w tym przypadku model tylko i wyłącznie zasilany 3-ma żyłami, bo 2-żyłowego nie podepniemy i pod "stały" plus oraz pod plus tzw. po zapłonie). Nie muszę się już martwić podciąganiem napięcia gdzieś ze skrzynki poprzez słupki itp. :szok:. Całe potrzebne zasilanie znajdziemy pod panelem lampek :D .

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 15-01-2020, 20:06 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Tryb parkingowy nie jest uzależniony od zasilania. Jest to funkcja rejestratora. Po jej uruchomieniu oraz spersonalizowaniu w menu, kamera przechodzi samoczynnie w stan parkingowy gdy zostają spełnione warunki jakie sobie ustawiliśmy.
U mnie jedynym minusem który sprawdzę jak dojdzie do mnie przetwornica, może być fakt działania tej kamerki do czasu odłączenia zasilania po wspomnianych 15min. W zasilaniu lampki mam dwa przewody: czarny masa oraz niebieski plus. Moze kamera sama w sobie w trybie parkingowym będzie pobierała tak mały prąd ze jednostka która zarządza odłączeniem go, nie zdiagnozuje zagrożenia wyładowania aku i będzie działała. Zobaczę.
Zastanawia mnie również fakt tego odłączenia. Czy działa on za każdym razem czy w określonych warunkach. Może ktoś z Was wie co zarządza czasem/napięciem lampki sufitowej. Może jest możliwość wyłączenia zabezpieczenia 15min.
W każdym razie jak nie podziała to będzie działało z 15min trybem parkowania. Trzeba będzie się spieszyć na zakupach :)


Na górę
Post: 15-01-2020, 20:07 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
mayya pisze:
Koledze coś zostało jeszcze z fabrycznego auta? ;/ :skoczek: :zakrecony: :]

Niestety tak ale pracuje nad tym :D


Na górę
Post: 15-01-2020, 21:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
osy4 pisze:
Tryb parkingowy nie jest uzależniony od zasilania. Jest to funkcja rejestratora. Po jej uruchomieniu oraz spersonalizowaniu w menu, kamera przechodzi samoczynnie w stan parkingowy gdy zostają spełnione warunki jakie sobie ustawiliśmy.
U mnie jedynym minusem który sprawdzę jak dojdzie do mnie przetwornica, może być fakt działania tej kamerki do czasu odłączenia zasilania po wspomnianych 15min. W zasilaniu lampki mam dwa przewody: czarny masa oraz niebieski plus. Moze kamera sama w sobie w trybie parkingowym będzie pobierała tak mały prąd ze jednostka która zarządza odłączeniem go, nie zdiagnozuje zagrożenia wyładowania aku i będzie działała. Zobaczę.
Zastanawia mnie również fakt tego odłączenia. Czy działa on za każdym razem czy w określonych warunkach. Może ktoś z Was wie co zarządza czasem/napięciem lampki sufitowej. Może jest możliwość wyłączenia zabezpieczenia 15min.
W każdym razie jak nie podziała to będzie działało z 15min trybem parkowania. Trzeba będzie się spieszyć na zakupach :)


Ten tryb nie jest uzależniony od zasilania wprost. Zgadza się, jest to funkcja rejestratora, ustawione warunki warunkami ale zasilnie jest nam koniecznie potrzebne na postoju. Mam na myśli zasilanie stałe a nie tylko "po zapłonie".

W momencie podpięcia się tylko "po zapłonie", tryb parkingowy nie będzie realizowany (prądu we wbudowanym kondensatorze kamery może wystarczy na uruchomienie kamerki i 2-3 sekundy nagrania). Natomiast podpięcie się tylko pod "stały" plus (bez zapłonu) będzie nam rozładowywało niepotrzebnie akumulator auta :!: w trakcie parkowania (w czasie nieaktywnej kamery pobór prądu i tak będzie występował).

Żeby zaś "startowanie" trybu normalnej rejestracji odbywało się automatycznie (czyli w momencie uruchomienia auta) wymagane jest podpięcia się do "plusa po zapłonie". Przekręcamy kluczyk (lub przycisk start engine) i następuje włączenie kamery w trybie normalnego zapisu, zaś po odcięciu zapłonu jej wyłączenie.
Podpięcie się dodatkowo trzecią żyłą przetwornicy do "stałego plusa" zabezpiecza nam możliwość uruchomienia się trybu parkingowego (związanego z czujnikiem wstrząsowym wbudowanym do kamerki) i ciągłego nagrywania przez określony czas (mamy wówczas stałe zasilanie - nie "po zapłonie").

Reasumując, jeśli podłączymy się tylko "po zapłonie", to kamerka wyposażona w tryb parkingowy w razie zdarzenia "na postoju" i tak nam praktycznie nic nie zapisze (brak zasilania).

A propos wspominanych przez Ciebie 15 min. zasilania lampek to nie stwierdzam tego u mnie w S-crossie (2017). Tak jak pisałem wyżej, są trzy przewody (2 masowe i jeden "stały" plus). Jeden z masowych przewodów (biały) podtrzymuje zamknięcie obwodu w trakcie gdy drzwi są otwarte oraz przez kilkanaście sekund po ich zamknięciu (potem lampki gasną). Natomiast niebieski przewód (+) pozwala włączyć lampki na stałe poprzez włącznik (stałe zasilanie). :)

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 15-01-2020, 21:36 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Viofo fabrycznie wyposażony jest w kabel miniUSB -USB oraz wtyczka do gniazda 12V. Nie ma w wyposażeniu przetwornika wiec producent przewidział zasilanie również w trybie parkingowym z „zapalniczki”. Myśle ze to co piszesz jest jak najbardziej prawidłowe ale zwykła opcja zasilania +- nie wyklucza braku czy osłabienia działania trybu parkingowego.


Na górę
Post: 15-01-2020, 22:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
osy4 pisze:
Viofo fabrycznie wyposażony jest w kabel miniUSB -USB oraz wtyczka do gniazda 12V. Nie ma w wyposażeniu przetwornika wiec producent przewidział zasilanie również w trybie parkingowym z „zapalniczki”. Myśle ze to co piszesz jest jak najbardziej prawidłowe ale zwykła opcja zasilania +- nie wyklucza braku czy osłabienia działania trybu parkingowego.


Zgadza się, jest wyposażony w kabel z wtyczką do gniazda 12V. Ale co istotne, w tym gnieździe napięcie pojawia się nam niestety dopiero, gdy mamy kluczyk (przycisk) w pozycji minimum ACC oraz w pozycji "zapłon". Gdy przekręcimy kluczyk do pozycji STOP, tracimy zasilanie w gnieździe no i "po zawodach". Nie mamy zasilania na naszym kabelku 12V/USB. Model VIOFO A119-G V3 (z funkcją trybu parkingowego) wyposażony tylko w przewód USB/12V nie ma możliwości nagrywania "na parkingu" (gniazdo nie jest zasilane bez kluczyka - musimy przekręcić go do pozycji co najmniej tzw. ACC).

Dotarłem do informacja ze strony producenta kamery:

Tryb parkingowy z buforem czasowym jak w modelu A129!
[b]Marka VIOFO wprowadziła do kamery A119-G V3 aktywny tryb parkingowy. Aby korzystać z tego trybu należy podłączyć kamerę na stałe do zasilania (używając np. przejściówki do wpięcia się w akumulator)


Kamera nagrywa zdarzenie plus to co wydarzyło się do 30 sekund przed.
Przykład:
W nasz samochód uderza pojazd o godzinie 12:41:35 nagranie mamy od godziny 12:41:05.
Na nagraniu widać moment uderzenia i ewentualną ucieczkę sprawcy z miejsca!

Do działania trybu parkingowego potrzebny jest adapter zasilania najlepiej w wersji HARD WIRE KIT ACC z dwoma przewodami plusowymi, jeden podpinamy po stacyjce, drugi do stałego plusa.
[/b]

Jeżeli chodzi o zasilanie oświetlenia i wspomniany kwadrans, to właśnie sprawdziłem doświadczalnie. Masz rację :uznanie: . Zrobiłem krótki test. Włączyłem przyciskiem jedną lampkę i zamknąłem auto pilotem. Pozostałe lampki automatycznie zgasły w momencie ryglowania się drzwi. No i niestety - z zegarkiem w ręku - po 15 min. zgasła również ta lampka włączona przyciskiem :sciana: .
Tak więc zachodzi potrzeba dalszych poszukiwań tzw. stałego (+). Plus "po zapłonie" mamy z zasilania lusterka (zielony przewód).

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 15-01-2020, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ja tam się cieszę, że jest te 15 minut. W swifcie z 2005 tego nie było i pożegnałem się akumulatorem (właściwie to połową akumulatora, bo taki cienki był) przez małą żarówkę W5W.

Naprawdę nie ma co się przejmować - zdjęcie uszczelki drzwi, delikatne oderwanie/wyjęcie plastiku słupka A i w 5 minut przewód jest przy skrzynce. Do tego rozdzielacz do mini-bezpieczników i w kwadrans jesteście podłączeni do takiego zasilania jakie tylko sobie wymarzycie. Dłużej zajęła już edycja postów w tym wątku. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-01-2020, 22:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2018, 19:47
Posty: 56
Lokalizacja: Mazury
Suzuki: Sx4 S-cross
wawax pisze:
Ja tam się cieszę, że jest te 15 minut. W swifcie z 2005 tego nie było i pożegnałem się akumulatorem (właściwie to połową akumulatora, bo taki cienki był) przez małą żarówkę W5W.

Naprawdę nie ma co się przejmować - zdjęcie uszczelki drzwi, delikatne oderwanie/wyjęcie plastiku słupka A i w 5 minut przewód jest przy skrzynce. Do tego rozdzielacz do mini-bezpieczników i w kwadrans jesteście podłączeni do takiego zasilania jakie tylko sobie wymarzycie. Dłużej zajęła już edycja postów w tym wątku. :-)


No tak, to jest rozwiązanie oczywiste. W skrzynce znajdziemy i "stały" plus oraz ten "po stacyjce". Nie ma problemu :reggae: .
Moim zamysłem było tylko uniknięcie podginania podsufitki na linii środek szyby - słupek A, demontaż plastiku tegoż słupka itp. Ale dla chcącego ...
Jednakże takie czy inne miejsce wpięcia się, wymaga dla trybu parkingowego podłączenia się poprzez adapter ACC. Urządzenie to ma jeszcze jedną ważną zaletę. W przypadku spadku napięcia akumulatora poniżej pewnego progu nastąpi odcięcie zasilania dla kamery celem ochrony przed rozładowaniem :uznanie: .

_________________
SX4 S-Cross 1.4T 6M/T Premium '17


Na górę
Post: 15-01-2020, 22:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie trzeba nic wyginać. Weź sobie kawałek plastiku i delikatnie wciśnij przewód. Wchodzi bez problemu. Upchnąłem tak 2 metry kabla USB do mojej kamery. :-)
Można też wyjąć lampkę i przepchnąć pilota w kierunku słupka, ale to na jedno wyjdzie, bo i tak pójdzie blisko krawędzi podsufitki.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 16-01-2020, 00:31 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Z chęcią zobaczyłbym zdjęcia jak to jest u ciebie wpięte w skrzynkę bezpieczników. Najlepiej z opisem co i gdzie. Taki tutorial byłby cenny.
Zaczynam się zastanawiać czy może nie pociągnąć tego kabelka :)


Na górę
Post: 16-01-2020, 07:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
U mnie akurat kamera jest podpięta do dodatkowego gniazdka schowanego za schowkiem, ale dziś bym to zrobił inaczej.
Stały +12V jest na bezpieczniku sygnału dźwiękowego. Jest tam założony bezpiecznik 15A, więc zasilanie jest wystarczające. Sygnał dźwiękowy bierze maks. 3-4A. W instrukcji pojazdu masz rozpisane bezpieczniki (strona 7-36). U mnie to jest bezpiecznik 17, ale sprawdź na wszelki wypadek.
Wystarczy taki rozdzielacz: https://allegro.pl/oferta/rozgaleznik-p ... 6701347323.
Bardzo eleganckie rozwiązanie i bez dłubania w kablach. Jedyne co, to tracisz klapkę na bezpieczniki (ewentualnie można z niej wyciąć fragment lub przerobić).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2020, 00:15 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Taki mój mały patencie na pilota do bramy zarówno na plac jak i do garażu. W moim przypadku zamiennik Nice Flor.
Ponieważ moja Vitara ma standardowy kluczyk z grotem i stacyjkę wykorzystałem mały element deski w którym w bogatszych wersjach znajduje się przycisk uruchamiania.
Ten mały element o prawie kwadratowym kształcie zaflokowałem i wstawiłem gniazdo hermetyczne ( najtańsze na Ali za 4zl , na Allegro 12zl ) i umieściłeś w nim zamiennik pilota.
https://allegro.pl/oferta/pilot-zapalni ... e=facebook
Teraz pilot nie „wala” mi się po aucie. Jest w jednym niewidocznym miejscu i jest do niego bardzo szybki i prostu dostęp.
Zalety, nie blokuje gniazda 12V, nie muszę po niego nigdzie sięgać oraz jest niewidoczny wiec nie kusi amatorów obcych gadżetów.
Myślałem wcześniej o podłączeniu innego dedykowanego zamiennika pilota pod klakson lub długie światła, ale może on sprawić więcej kłopotów niż pożytku i potrzebna jest inferencja w elektrykę samochodu i jest on na stałe. Tu możemy go przenosić do różnych aut.


Na górę
Post: 17-01-2020, 09:08 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Kamerka z dużo lepszymi parametrami niż OEM.
https://a.aliexpress.com/_cmmYCm
Prawie Plug&Play :). Ciekawe czy oryginalna wtyczka i długość kabla pozwoli ja swobodnie podłączyć pod Boscha?
Myśle tez o kamerce z przodu ale to karkołomny zabieg. Przede wszystkim trzeba by wymyślić jak podłączyć to pod Boscha razem z kamera z tylu (wtyczki), zmienić sofy w stacji żeby współdzielił obraz tył/przód i gdzie zainstalować tą kamerę żeby się notorycznie nie brudziła. Można co prawda zastosować nakładkę na lusterko:
https://a.aliexpress.com/_cmYSr4
ale to znowu dodatkowe kabel i podłączenia.....


Na górę
Post: 17-01-2020, 11:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Ja mam przód i tył kamerkę na jednym wejściu video.Niestety to rozwiązanie jest pod cinch .Dwie kamerki i automatyczny rozdzielacz w zależności od toru jazdy.Trzeba by było rozwiązać problem przejściówki w nieszczęsnym boschu.Przednia kamerkę schowałem pod tablice rejestracyjną.Obraz ideał prawie.Przy ruszaniu automat do 16 sekund lub manual włącza kamerę przednią ,tylnią oczywiscie sygnał ze świateł cofania.Pomysł z kamerką na przód oczywiście od majfrenda .

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 17-01-2020, 16:43 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Bezpieczeństwo. Żeby można było skorzystać z gaśnicy i naprawdę była użyteczna, tak jak w niektórych innych markach, powinna być montowana „pod ręką”, a najlepiej z przodu fotela pasażera koło uchwytu przesuwającego fotel, a nie w bagażniku
Znalazłem:
wersja metalowa:
https://a.aliexpress.com/_cl1Bz
wersja parciana:
https://a.aliexpress.com/_coMzmt
uniwersalny:
https://allegro.pl/oferta/uchwyt-wiesza ... e=facebook
i do Suzuki :D
https://allegro.pl/oferta/uchwyt-na-gas ... e=facebook
oraz
https://allegro.pl/oferta/uchwyt-na-gas ... e=facebook

Ktoś wpadł jak to zamontować i gdzie trzymacie gaśnice ??


Na górę
Post: 17-01-2020, 17:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Była już o tym dyskusja gdzieś na forum. Podstawowy wniosek: jeśli ma być przydatna, to zanim zaczniesz myśleć o montażu kup 2-3 razy większą niż ten dezodorant wymagany przepisami.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2020, 18:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Poza tym, że powinna być większa, to w żadnym wypadku na jakimś rzepie w przestrzeni pasażerskiej. Wolałbym nie oberwać w łeb w czasie dachowania tym żelastwem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-01-2020, 18:36 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Ja trzymam w bagażniku tam gdzie powinno być koło zapasowe, jak się pali to zostawiam hehe

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 18-01-2020, 01:00 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Wersja Premium. Środkowa lampka sufitowa ma doprowadzony przewód 3 żyłowy. Zastanawiam się czy łącząca dwie lampki sufitowe (polaczenie w szereg) uzyskam elekt zapalania się lampki przy lusterku podczas otwierania drzwi. Problemem jest różnica miedzy lampkami. Środkowa ma 3 funkcje, lusterkowa dwie. Po podłączeniu może być niemożliwe uruchamianie świecenia wymuszonego ręcznie i trzeba będzie przyzwyczaić się ze zaświeci tylko przy otwartych drzwiach. Kwestia wyboru.
Odległość miedzy lampkami jest niewielka i bez problemu da się przeciągnąć przewód. Najchętniej włożyłbym go w piankową otulinę ale nie mogę jej namierzyć.
Może inna lampka w miejsce lusterkowej by pasowała. Ważne żeby miała ten sam rozmiar. Ktoś przerabiał temat ?
Z chęcią bym taką załączył :)
https://allegro.pl/oferta/lampka-wnetrz ... e=facebook


Na górę
Post: 18-01-2020, 07:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Zobacz jak poprowadzone są połączenia w środkowej i spróbuj zrobić podobne w przedniej. W najprostszym przypadku trzeba będzie podłączyć przewód sterowany drzwiami bezpośrednio do gniazda żarówki z pominięciem wyłącznika. Może być potrzebne wstawienie diody na końcu tego przewodu, aby ręczne włączenie przedniej nie włączało środkowej. W zasadzie powinno wystarczyć pociągnięcie tego jednego przewodu, bo pozostałe dwa już masz.

Lampki podłączasz oczywiście równolegle, a nie w szeregu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 18-01-2020, 10:02 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Widzisz. Myślałem rownolegle a napisałem szereg . Chciałbym lampki spiąć dwużyłówką żeby zasilane były z jednego bezpiecznika. Są już tam ledy wiec obciążenie żadne. Fabryczne zasilanie lampki koło lusterka wykorzystam wtedy tylko do rejestrator i będzie na oddzielnym zabezpieczeniu.
Znalazłem fajne diody do podświetlenia punktowego/ambiente żeby w nocy lekko podświetlić środkowy tunel/konsole
https://allegro.pl/oferta/diody-led-pun ... e=facebook
Maja dwie wady. Kąt padania aż 15 stopni (najlepiej byłoby 5 ) a druga ze dioda nie jest schowana tylko wystaje i będzie drażniła kierowcę. Moc 0,22W jest ok.
Mogłaby by być zamontowana w tym miejscu
Obrazek


Na górę
Post: 18-01-2020, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
A jakby zamontować zwykłą diodę o małym kącie głębiej (aby nie wystawała) i nałożyć na nią 1-2 czarne rurki termokurczliwe, żeby ograniczyć świecenie na boki? Wtedy świeciłaby prosto w dół. Pod linkiem, który podałeś jest chyba właśnie taka zwykła dioda tylko obudowana i pewnie z rezystorem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 18-01-2020, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
Super pomysł @osy4. Jeśli dobrze kojarzę, dioda nie jest zamocowana do oprawki, można ją schować głębiej, więc nie będzie drażnić i kąt będzie od razu mniejszy.


Na górę
Post: 18-01-2020, 11:18 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
#wawax myślałem tez o tym. Tylko chciałbym żeby to było jakoś wizualnie w miarę no i montaż takiej diody od środka wymagał by wklejenia jej w obudowę. Rozwiertakiem można zrobić sobie ładny otwór i wtedy wszystko wyglada schludnie :). Gdyby obudowa oprawy lampki w ty miejscu miała 3-4mm to wtedy rzeczywiście można by ja delikatnie wkleić na „koszulkach”.
Ale skoro #ced105 pisze ze dioda w tej oprawcę jest ruchoma to można ja podnieść wyżej na np. uszczelkach i sprawa załatwiona.
Trzeba zamówić za 30zl i przetestować ;)
#ced105 masz takie oprawy? Są rozbieralne?

Jest jeszcze wersja mniejsza ale z wyższym „kominem” i jest w zestwie 5szt. :). Cena ta sama. Może ta wersja lepsza gdy trzeba wycofać diodę ?
https://allegro.pl/oferta/diody-led-pun ... e=facebook


Na górę
Post: 18-01-2020, 13:30 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 463
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Ktoś z Was myślał kiedyś o tym?
https://allegro.pl/oferta/hks-blow-off- ... e=facebook
u majfrendow 2x taniej:
https://a.aliexpress.com/_rHzQqR
Może to niegłupi pomysł żeby zabezpieczyć turbinę i trochę podrasować sound w naszych ścigaczach ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 511 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 521 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]