Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 04:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-11-2019, 19:27 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
Ostano podczas kolejnej trasy bawiłem się pokrętłem allgrip a dokładnie po przełączaniu z auto na sport odniosłem wrażenie że oprócz pracy silnika i skrzyni biegów ( skrzynia AT) układ kierowniczy stał się bardzie bezpośredni chyba ze to odczucie wynikało z innej pracy przeniesienia napędu. Ma ktoś informacje na ten temat ?

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 17-11-2019, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Co rozumiesz przez bezpośredni? Przełożenie się raczej nie zmieniło. Ewentualnie siła wspomagania, ale nie wiem czemu miałoby to służyć. Ja nic takiego nie zaobserwowałem u siebie.
Natomiast pomiędzy wyprzedzaniem w trybie auto i w trybie sport jest kolosalna różnica przy skrzyni AT, choć wynika to głównie z wykorzystania maksymalnego momentu i może trochę z poprawy trakcji.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2019, 19:56 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
jedziesz powyżej 110 km/h poruszasz kierownicą na boki to w trybie auto samochód reaguje jakby z opóźnieniem na ruch kierownicą, po przełączeniu na sport reaguje szybciej ( tak jakby zmieniało się przełożenie, a może siła wspomagania )

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 17-11-2019, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To raczej utwardzenie wspomagania. Wiele aut to ma, ale nie powinno zależeć od wybranego trybu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2019, 20:57 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
jak będziesz miał możliwości to sprawdź czy u ciebie tez jest różnica

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 17-11-2019, 21:06 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 244
Suzuki: s-cross
Suzuki allgrip sport
https://youtu.be/1vZHwB-9BtU
https://youtu.be/3uPLSm48T1o
https://youtu.be/Q0XTbfUuAmw
https://autokult.pl/30450,testy-napedu- ... k-myslicie


Na górę
Post: 17-11-2019, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Z filmu wynika, że system bierze dane z układu kierowniczego, ale nie ma informacji, aby wpływał na zachowanie kierownicy.
Sprawdzę na autostradzie, o ile ruch pozwoli. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2019, 21:59 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
ciekaw jestem twojej opinii

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 18-11-2019, 19:58 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 244
Suzuki: s-cross
Myślę, że po przeczytaniu tego tematu pogłębicie swoją wiedzę:
http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=400


Na górę
Post: 18-11-2019, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Temat znam, ale dzięki. Tam nic nie było o wspomaganiu kierownicy.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-11-2019, 07:53 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
wczoraj podczas jazdy zmieniałem tryby pracy z auto na sport i dalej odnoszę wrażenie że zmienia się sposub działania wspomagania układu kierowniczego

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 20-11-2019, 14:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W żadnych dokumentach Suzuki nie ma ani słowa na temat powiązania pracy wspomagania z trybami All Grip Select.
Powyżej 110 km/h to już końcówka działania tego napędu. Odczucia mogą wynikać z tego, iż w trybie Sport samochód ogólnie wykazuje znacznie większe chęci do współpracy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-11-2019, 16:44 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
problem jest ze znalezieniem informacji, jutro chyba wykonam telefon do Suzuki moze ktoś mi wytłumaczy jak to dział

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 20-11-2019, 17:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Dziś zrobiłem test na autostradzie. Absolutnie żadnych efektów na kierownicy. Zmiana pracy silnika, biegu owszem, ale nic w układzie kierowniczym.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-11-2019, 17:48 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
widocznie u mnie działa siłą sugestii

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 20-11-2019, 22:08 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Mi też sie lepiej wchodzi w zakręty w trybie sport.


Na górę
Post: 20-11-2019, 22:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W zakręty wchodzi się lepiej, ale to efekt dołączonego napędu na tył, a niekoniecznie zmian w układzie kierowniczym.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-11-2019, 00:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
wawax pisze:
W zakręty wchodzi się lepiej, ale to efekt dołączonego napędu na tył, a niekoniecznie zmian w układzie kierowniczym.
Dokładnie.


Na górę
Post: 21-11-2019, 10:57 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
jestem po rozmowie z SMP i rzeczywiście tylko w Swift sport powyżej 100 zmienia się charakterystyka układu kierowniczego a w Vitarze odczucie zmiany wynika z szybszego i bardziej czułego działania Allgrip w ustawieniu sport

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 29-12-2019, 21:10 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Nie wiem, co jest powodem, ale też mam wrażenie, że dużo bardziej odpowiada mi praca kierownicy w trybie Sport (silnik 1.4). Być może wynika to pośrednio z innego zachowania napędu, ale generalnie wolę jeździć w sporcie (pomijając okres zimowy, bo wydaje mi się, że wtedy lepiej jeździć na Auto lub Snow zależnie od warunków).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]