Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 23:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-11-2019, 22:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeszcze raz o uszczelkach. :-) Czy wiedzieliście, że szpara pod drzwiami ma 6-7mm? Ma gdzie wiatr hulać. Znalazłem takie uszczelki na Ali:
- na dolną część drzwi: https://www.aliexpress.com/item/32734714004.html
- na pionowe szpary: https://www.aliexpress.com/item/33011138929.html
Zamówiłem i zobaczymy czy to jest czegoś warte. Co ciekawe takich typów uszczelek w PL nie mogłem w ogóle znaleźć, nawet na Allegro.

Dostępne są uszczelki typu D, ale te się nie nadają, bo musiałyby być bardzo duże i bardzo widoczne.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 22-11-2019, 22:57 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Jestem ciekawy jak to wyjdzie i ile da. Koniecznie zdaj relacje ;). Mam zamiar napisać do firmy „wyciszającej” co mogą zaproponować mi w Vitarze za 1500zl. Zobaczymy.


Na górę
Post: 23-11-2019, 07:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Same maty w bitmat.pl po zniżce kosztowały 1600. Wygłuszenie lepiej robić porządnie albo wcale, bo nie będziesz zadowolony.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2019, 08:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Przetestowałem dziś dodatkowe uszczelki. Na razie zrobiłem je z maty wygłuszającej, aby sprawdzić czy to w ogóle ma sens. Podkleiłem drzwi od spodu. Dodatkowo drzwi kierowcy z przodu. Do 100km/h oczywiście nic się nie dzieje, bo przy tych prędkościach wcześniej też nie było szumu. Natomiast powyżej tej prędkości jest wyraźnie lepiej. Miernik (w telefonie) wskazał, że jest o 2dB ciszej przy 120 i 140 km/h w stosunku do tego co poprzednio. Dodatkowo szum wyraźnie dobiega teraz z tyłu, a nie z boku - trzeba zatem uszczelnić pozostałe krawędzie drzwi oraz klapę bagażnika (przynajmniej górną część).

Jeśli ktoś jeździ autostradami to zdecydowanie warto o tym pomyśleć. Jak tylko po mieście, to nie będzie efektu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2019, 09:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Gdzie dokładnie przykleiłeś? Możesz wrzucić fotkę?
Są gdzieś uszczelki dostępne, gotowe?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 01-12-2019, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Rozwiązanie to czysta prowizorka - 6mm maty wygłuszającej i do tego taśma izolacyjna. Klej maty jest tak mocny, że potem bym go nie oderwał, stąd kleję do taśmy i dopiero do blachy. Taka uszczelka długo nie wytrzyma, bo się będzie kruszyć, ale to tylko test. Z Chin idą już właściwe uszczelki, ale to niestety trwa.

Zrobione jest:
- dolna krawędź wszystkich drzwi
- przednia krawędź drzwi kierowcy
Do zrobienia:
- przednia krawędź drzwi pasażera
- klapa bagażnika

Potem zastanowię się (posłucham) czy warto kombinować z tylnymi krawędziami drzwi, bo tam już jest wygięty profil i może nie trzeba.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2019, 11:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Ciekawy jestem efektu tych chińskich.
Sprawdziłem w swoim Passacie i faktycznie w nim podobne uszczelki są fabrycznie zamontowane.
Tyle, że są ciensze. Nie tak kwadratowe. W Vitarze może być problem z zamknięciem drzwi, bo są fabrycznie bardzo lekkie bez wygłuszenia.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 01-12-2019, 11:37 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Ja tez jestem ciekawy tych majfrendowych uszczelek :). Wytrzymałość oraz estetyka uszczelek gumowych może dać super efekt.
Muszę popatrzeć w BMW jak to jest rozwiązane. Nigdy mnie to nie interesowało a wasze pomysły pobudzają do działania :)


Na górę
Post: 01-12-2019, 12:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Remote pisze:
W Vitarze może być problem z zamknięciem drzwi, bo są fabrycznie bardzo lekkie bez wygłuszenia.

Jeśli dobrze wymierzysz uszczelkę to nie powinno być problemu. Od krawędzi drzwi do plastiku jest dużo miejsca (6-7mm w pionie, 20mm w poziomie). Oczywiście uszczelka musi być w miarę elastyczna. To co założyłem nie powoduje żadnych problemów.

Moje drzwi są już cięższe. o 2 warstwy alubutylu i 6mm pianki. :-) Dźwięk zamykania też zupełnie inny.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-12-2019, 13:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
W Swifcie po wyciszeniu drzwi matami butylowymi też była u mnie duża różnica.
Latem się wezmę pewnie za Vitarę, bo efekt wart roboty...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 01-12-2019, 16:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
To mała podpowiedź: użyj pianki otwartokomórkowej. Wtedy wejdzie nawet 15mm, bo ona się kompresuje. Przy zamkniętokomórkowej ledwo 6mm. Przy boczkach drzwi nie powinno być wilgoci, więc można bezpiecznie stosować.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-12-2019, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Znalazłem portal, który pokazuje porównania hałasu i zrobiłem swój pomiar. Następnie skonwertowałem wyniki z decybeli do odczuwalnego poziomu hałasu (loudness). Na załączonym wykresie widać:
  • czerwone - Vitara seryjna
  • zielona - Vitara po wyciszeniu (jeszcze mi została podłoga do zrobienia)
  • Grand Scenic III - poprzednie moje auto jako poziom referencyjny (celem jest porównywalny wynik Vitary)
  • Lexus LS 600h - najcichsze auto na liście - wynik nieosiągalny dla SUVa
  • BMW X1 - porównywalne wielkością do Vitary, ale w klasie premium

Na osi odciętych - km/h, na rzędnych - ile razy jest odczuwalnie głośniej w stosunku do 0km/h. Wykres w decybelach ma takie same zależności, ale jest bardziej spłaszczony, przez co gorzej widać.

Pomiar telefonem na postoju daje prawie identyczne wyniki jak według tabeli, zakładam więc, że jest w miarę wiarygodny. Wyniki w drugim rzędzie foteli podobne do wyników z przodu.

Vitara będzie cichsza w zakresie 50-80 jak zmienię opony na letnie (Yokohama zimowa jest bardzo głośna) oraz wyciszę podłogę. Przy większych prędkościach słychać przede wszystkim szum z okolicy szyb bocznych, słupka A, lusterek. Co ciekawe - szyberdach jest cichy.

Mój cel został już jednak osiągnięty - jest podobnie, a nawet ciszej niż w przypadku Grand Scenica.



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-12-2019, 12:52 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Pełna profeska ;)


Na górę
Post: 02-12-2019, 13:54 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
osy4 pisze:
Pełna profeska ;)


:))


Na górę
Post: 03-12-2019, 21:37 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Dziś otrzymałem ofertę od firmy wygłuszającej auta. Maja doświadczenie z Vitarami (robili kilka wiec nie będzie eksperymentów z rozkładaniem). Rozsądnym według nich zabiegiem jest wyciszenie drzwi oraz nadkoli, koszt na dobrej macie 2000 zł ale jakby dołożyć do tego pakietu, aby maksymalnie wyciszyć te elementy, to proponują, na boczki drzwi dołożyć pianę Stp z efektem pamięci (+500 zł) i na nadkola gumę Noise Liquidator która bardzo dobrze tłumi (+ 500 zl). Całość 3000zl z materiałem. Same nadkola z zastosowaniem dodatkowej gumy to 1500zl. Wyciszenie słupków A dodatkowo 100zl. Realizacja w jeden dzień, wolne terminu w ciągu tygodnia. Serwisy w Wawie/ Łomianki oraz Poznaniu.


Na górę
Post: 03-12-2019, 22:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Pozostanie bagażnik i podłoga. U Ciebie w 2WD możliwe, że wyciszenie podłogi nie da wiele, bo nie masz wału. Ale bagażnik to może byłoby warto - to akurat proste i szybkie, bo płaska powierzchnia. A jak będą rozebrane nadkola to i tak będzie na wierzchu.
Polecam oklejenie przednich nadkoli plastikowych. Tak jak pisałem wcześniej koszt materiału na nadkola (3 warstwy) +bagażnik (2 warstwy) +drzwi (3 warstwy) to ok. 1500zł. Dorzucając ze 300zł można zrobić jeszcze podłogę. Oczywiście bez robocizny. Dla jednej osoby 12h pracy całość.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-12-2019, 10:26 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
A może dodatkowo wyciszenie maski ?
Zobacz ofertę: StP HS MATA WYGŁUSZAJĄCA WYGŁUSZENIE MASKI SILNIKA https://allegro.pl/oferta/stp-hs-mata-w ... e=facebook


Na górę
Post: 08-12-2019, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mnie osobiście dźwięk silnika nie przeszkadza, szczególnie że w automacie to on rzadko przekracza 2500 obr./min. w trybie AUTO. A w trybie SPORT to wręcz powinien być głośniejszy.

Aby skutecznie wyciszyć silnik trzeba by było nie tylko zająć się klapą, ale przede wszystkim grodzią. Wygłuszając podłogę zauważyłem że od strony kabiny jest tam gruba warstwa jakiejś zbitej włókniny. Można by pod to dać matę alubutylową. Nawet bez demontażu deski rozdzielczej powinno się poprawić. Do tego jednak trzeba uszczelnić maskę (potencjalnie powstanie problem nadmiernego grzania się silnika) oraz gródź i błotniki od strony silnika (tu z kolei potencjalny problem korozji). Nie wiem czy jest to więc warte zachodu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-12-2019, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
W starym 1.6, gdzie w trasie mieliśmy wyższe obroty silnika, wygłuszenia maski i grodzi dawało wymierny efekt.
W turbodoładowanych jeździ się na niższych obrotach (moc i moment dostępne niżej) i już dużego efektu nie ma...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-12-2019, 12:37 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Zastanawiam się jak właśnie jest z korozją tego japońsko-węgierskiego produktu. Lakier jak powierzyłem z zewnątrz w wersji dwukolorowej jest aż nadto „tłusty”. To dobrze. Ale od strony środka już licho. Wczoraj przy otwieraniu maski delikatnie zahaczyłem kluczem i już widać podkład. Myśląc że to ryska i poprawiłem paznokciem no i „polepszylem”. Wziąłem miernik i okazało się ze jak maska na zewnątrz ma 170-190 to w środku 60-70 i tylko baza bez bezbarwnego. Zamówiłem spray, bazę, w kolorze, odtłuszcze i psinkę i będzie jak z fabryki. Ciekawe jak to jest zabezpieczone bo nadwozie napewno nie jest ocynkowane a japończyki mają tendencje do rdzewienia. Dlatego zastanawiam się czy warto jakoś dodatkowo zabezpieczyć przeciwkorozyjnie i czy dodatkowe wygłuszenie na tych elementach nie przyczynia się do wnikania i utrzymywania wilgoci, co ogólnie nie służy.


Na górę
Post: 08-12-2019, 13:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Patrząc przez pryzmat innych Suzuki, które miałem to jest całkiem ok.
Nawet 7-8 letnie auta czyste i bez wiekszych śladów rdzy.
Nie zabezpieczam dodatkowo. Zdaje się na fabrykę.

W jednym po 4 latach zaczęła mi wychodzić w miejscu gdzie była stłuczka. Po prostu nieprofesjonalnie to zostało zrobione...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-12-2019, 18:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Po 11 latach w swifcie III: wymiana rurek układu hamulcowego, bo skorodowały, wymiana rury wlewu paliwa (tej od korka) - uszkodzenie mechaniczne i potem korozja. Teraz te rury są już plastikowe, ale warto okleić alubutylem przed kamieniami. Auto garażowane, w ogrzewanym garażu. Jakby stało pod chmurką oczywiście byłoby gorzej.

Problem z wilgocią będzie od zewnątrz, w środku powinno być ok, jeśli alubutyl właściwie przyklejony i odpowiednie pianki (zamknięte tam gdzie wilgoć).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 14-12-2019, 10:04 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Przyjrzałem się wczoraj uszczelkom w drzwiach w moich samochodach. Umiejscowienie ich jest praktycznie identyczne ale różnica jest w jakości uszczelek ( grubość, sprężystość) oraz w sposobie ich mocowania. Uszczelki w bmw i audi są chyba klejone na całej długości ich mocowania, w Vitarze co jakiś czas łapane są na spinki ( pomiędzy nimi uszczelkę można odciągnąć co ma wpływ na jej ułożenie i z automatu wyciszenie), w Vitarze są one cienkie i wąskie. Pomyślała, ze gdyby wytypować jakąś określoną uszczelkę i po prostu zainstalować ją solidnie w miejsce oryginalnej załatwiła by sprawę i sporo wyciszyła wnętrze. Ale trzeba by ja już kleić po całej długości.


Na górę
Post: 14-12-2019, 11:14 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Mała podpowiedz „zawodowców” ws. wyciszenia drzwi i nadkoli Obrazek


Na górę
Post: 25-12-2019, 13:23 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 205
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
miałem hondę civic hatchback 2013 i komfort jazdy w vitarze 2019 jest zdecydowanie lepszy.
Wyciszenie kusi mnie i to bardzo bo samochód kupiłem na wiele lat. Z gwarancją nie ma problemu po takim zabiegu?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]