Mam pytanka:
1. Czy w przypadku gdyby okazało się, że poszły tylko plastiki, bez metalu, przysługuje rekompensata za utratę wartości rynkowej? Jaki dokładnie to przepis precyzuje?
2. Jaki przepis dokładnie określa czy części należy zwrócić klientowi czy nie?
Pytam, by mieć podstawę w dyskusji z ubezpieczycielem/warsztatem.
Wreszcie znalazłem też czas, by zanonimizować i wrzucić wycenę.
Tak na szybko z tego co widzę link 4 wybrał tańszy zderzak do lakierowania zamiast droższego czarnego od razu gotowego. Być może to wynika z faktu, że te gotowe nie są chyba dostępne.
Zastosowano złą nakładkę zderzaka. Powinna być 990E0-54P51-000 a dali 990E054P57000
Dali dużo niższe ceny. Np. wg ASO:
71811-54P11-BZW dla klienta 2524,86 brutto
71811-54P11-N49 dla klienta 1870,26 brutto
71871-54P00-PSD dla klienta 613,19 brutto
990E0-54P51-000 dla klienta 245,58 brutto
Nie wiem do końca co oznacza zapis "CENA -30.00 % (CZĘŚĆI ZAMIENNE)". Czy obniżono ceny części o 30% i dlaczego?
I co oznacza jakość P "W KALKULACJI ZASTOSOWANO CZĘŚCI O JAKOŚCI „P”".
Dodatkowo zastanawiam się, czy nie lepszym rozwiązaniem jednak byłaby naprawa bez cesji a później uderzenie do prawnika. Samochód ma być naprawiony porządnie, a nie tak na ile zgodzi się Link4. A jak dokonam cesji, to już "właścicielem szkody" jest warsztat.
link do kalkulacji - oglądać w powiększeniu i w razie "kafelek" poczekać na załadowanie wersji lepszej jakościNie bardzo wiedziałem jak tą kalkulację tutaj umieścić, bo copy-paste powodowało zupełne rozjechanie formatowania i w rezultacie była zupełnie nieczytelna. Dałem więc jak obrazek i mam nadzieję, że jest ok.
Na koniec zastanawiam się, czy skoro Link4 dało takie ceny, to da się gdzieś kupić rzeczywiście oryginalne nowe części w powyższych cenach.