Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 17:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 25-08-2019, 00:11 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 18:20
Posty: 2
Suzuki: cx4 s-cross
Witam.
Przymierzam się do zakupu nowej Vitary wersja Premium 1.4 Allgrip i mam parę pytań.

1. Czy akcesoria dodatkowe typu czujniki parkowania, osłony, listwy ochronne itd. są montowane już w fabryce podczas produkcji auta (chcę z konfiguratora, nie z placu), czy dopiero w salonie przed odbiorem? Wiadomo lepiej mieć to zrobione fabrycznie niż przez pana Kazia.

2. Jaki jest realny prześwit? Wg. producenta jest to 18,5 cm ale na ruskim kanale Infocar przejechali Vitarą i S-crossem nad deseczkami i wyszło raptem 16 cm (najniższy punkt to osłona silnika).

3. Skoro Vitara i S-cross są konstrukcyjnie takie same (zawieszenie, blacha, lakier, przeniesienie napędu i układ kierowniczy), to czemu na Autocentrum ludzie wychwalają s-crossa, a plują na Vitarę że twarda, papierowa, szybko koroduje i źle się prowadzi?

4. Czy podawana pojemność bagażnika 375 l jest liczona z wyjętą dolną półką a więc od poziomu wykładziny?

Pozdrawiam!


Na górę
Post: 25-08-2019, 07:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
1. Montaż w ASO przed odbiorem auta
2. Jak zmierzyli to pewnie tak jest.
3. To nie są te same auta. Rozstaw osi w Scross jest większy. Takie same mają skrzynie biegów czy silniki.
Scross jest stabilniejszy na trasie. W mieście bez różnicy.
4. Tak. To maksymalna pojemność.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 25-08-2019, 09:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1. W ASO, jak to zazwyczaj się robi.
2. Dobre pytanie. Fabrycznie wiadomo, ale widziałem różne dane testowe. Inny na pustym samochodzie, inny po zapakowaniu go ludźmi i bagażem ;)
3. Nie bierz poważnie anonimowych opinii na portalach typu Autocentrum. Uwierzy w nie chyba tylko ten, kto nie ma danego samochodu ;) Co do użytych określeń, to domyślam się, że twarda = twarde plastiki, papierowa = lekka, szybko koroduje = na zdjęciach powypadkowych są rude plamy pod zdartym lakierem :P, źle się prowadzi = w porównaniu do Golfa lub Tiguana?
4. Tak


Na górę
Post: 25-08-2019, 11:49 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 18:20
Posty: 2
Suzuki: cx4 s-cross
Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

Avalanche pisze:
Co do użytych określeń, to domyślam się, że twarda = twarde plastiki, papierowa = lekka, szybko koroduje = na zdjęciach powypadkowych są rude plamy pod zdartym lakierem :P, źle się prowadzi = w porównaniu do Golfa lub Tiguana?

Miałem na myśli twarde zawieszenie, które "dobija" na naszych dziurawych drogach, papierową blachę w sensie grubości (podobno wrażenie jak w Tico), korozja na świeżych odpryskach (być może brak ocynku), a kierownica zbyt responsywna i wspomagana elektronicznie nie dająca pewności prowadzenia. No i podobno hałas w kabinie przy większych prędkościach. Tak piszą użytkownicy na Autocentrum.

Mam daleko do najbliższego salonu żeby podjechać to zweryfikować więc najpierw wolę usłyszeć od Was.

A jakie macie doświadczenia z montażem np. czujników parkowania przez ASO. Czy robią to profesjonalnie (równo wywiercone otwory), czy tak na oko? I czy są to dokładnie te same czujniki co fabrycznie montowane w wersji Elegance?


Na górę
Post: 25-08-2019, 12:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Zawieszenie nie dobija. Ja tego nie odczułem ani w Vitarach ani w Scross.
Jest gorsze od Tiguana czy Tucsona. Prowadzi się zauważalnie gorzej. Od kompakta to już wiadomo, że prawie każdego--no ale takie są SUVy. Ze względu na środek ciężkości po prostu prowadzą się gorzej.

Maja oryginalne czujniki i mogą Ci takie zamontować. Aftermarket też wchodzi w grę.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 25-08-2019, 12:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dla jednego twarde, dla drugiego sprężyste. Musisz sam stwierdzić. Podobnie z układem kierowniczym. Dla większości użytkowników jest normalny, a nawet zbyt oporny.
Mam prawie 60 tys. km przejechane i nic nie dobija.

Blacha jak w większości samochodów obecnie.
Ocynk jest od wielu lat. Poszukaj na forum - tuzin razy chyba już było to omawiane, ale "w necie" jest "prawda" na każdy temat ;)

Hałas silnika jest nieco wyższy w wersji 1.6. Nowe uturbione są pod tym względem lepsze.


Na górę
Post: 25-08-2019, 17:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
1. ASO.
2. Wynik zależny od warunków pomiaru.
3. S-Cross jest bardziej komfortowy w podróżowaniu i prowadzeniu jednak z uboższym, może inaczej, innym wyposażeniem. Niby to samo jednak opakowanie robi różnicę.
4. Zawsze podają max , tak.

Jeśli chodzi o czujniki to mnie powiedziano , że nie montują fabrycznych ale nazwijmy to dedykowane przez SMP.


Na górę
Post: 25-08-2019, 19:56 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 19:52
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Iron pisze:
1. ASO.
2. Wynik zależny od warunków pomiaru.
3. S-Cross jest bardziej komfortowy w podróżowaniu i prowadzeniu jednak z uboższym, może inaczej, innym wyposażeniem. Niby to samo jednak opakowanie robi różnicę.
4. Zawsze podają max , tak.

Jeśli chodzi o czujniki to mnie powiedziano , że nie montują fabrycznych ale nazwijmy to dedykowane przez SMP.


Co do punktu 3. Jeździłem testowym S-Crossem i wg mnie (ale to subiektywnie) wydawał się węższy i przy prędkości autostradowej był podatniejszy na boczny wiatr. Co do prowadzenia Vitary, zakupiłem ją i ja i znajoma. I ona twierdzi, że prowadzi się lepiej niż jej wcześniejsze Volvo S60. Dla mnie jest ok, te opinie z Autocentrum brałbym z rezerwą. Nie jest tak jak piszą, że po wyprzedzeniu ciężarówki znosi na przeciwny pas itp. :)


Na górę
Post: 25-08-2019, 19:59 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 31
Suzuki: S-Cross 1.0
Iron pisze:
3. S-Cross jest bardziej komfortowy w podróżowaniu i prowadzeniu jednak z uboższym, może inaczej, innym wyposażeniem. Niby to samo jednak opakowanie robi różnicę.


Rozwiń kolego temat ubogości bo ze względu na wyposażenie podstawowej wersji wyjechałem s crossem. W s crossie jest tempomat (jedyne udogodnienie na którym mi zależało) i sterowanie elektryczne wszystkich szyb, w vitarce tego brak a nie przypominam sobie innych dodatków, sorry śliczna zaślepka zamiast zegara ;) Może wyższe wersje wyposażane są odwrotnie w co trudno uwierzyć porównując wersje podstawowe?


Na górę
Post: 25-08-2019, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Krótko, otwórz ofertę SMP i porównaj sam wszystkie wersje bo, każdy ma swoje oczekiwania i preferencje co do tego, co jest istotne w aucie i warto zapłacić, a za co nie. Jednych zadawala standard inni przy górnej półce marudzą. Jeśli chodzi o konkret w przypadku tempomatu to w S-Crossie miałem do czynienia ze standardowym a w Vitarze był aktywny. Jest różnica, choć wszędzie to tempomat. Szyby w obu były elektryczne ;)


Na górę
Post: 25-08-2019, 22:13 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Arturo82 pisze:
Miałem na myśli twarde zawieszenie, które "dobija" na naszych dziurawych drogach

Ja sam kupowałem Vitarę Allgirip ze względu na właśnie badziewne drogi i śnieg.
Arturo82 pisze:
papierową blachę w sensie grubości (podobno wrażenie jak w Tico),

"Zaniżona" masa to zawsze była zaletą Jimnika czy starej Vitary. Podobnie jest w nowej.
Kiedyś sobie pomyślałem, że jeśli auto ma mniej niż 2,5 tony to jest badziewne, bylejakie i źle jeździ. Zmieniłem zdanie jeszcze przy pierwszym swoim Suzuki ;)
Arturo82 pisze:
a kierownica zbyt responsywna i wspomagana elektronicznie nie dająca pewności prowadzenia.

Sam przejedź się i oceń czy Ci to odpowiada czy nie. Moim zdaniem to auto czuje się wyjątkowo precyzyjnie: mnie niemal przeszkadzał na jeździe próbnej brak "bezwładności" z GrandVitary.
Jednak jeśli ktoś jest przyzwyczajony do gumowej kierownicy ze Skody, tu pewnie będzie się czuł bardzo źle.

Uważam, że Vitara kompletnie nie nadaje się na proste nudne autostrady. Za to jest wprost stworzona na kręte, bylejakie, górskie drogi. A jesli gdzieś dojeżdżasz szutrem - możesz mieć dodatkowo kupę radości.
Sam oceń czego (i do czego) potrzebujesz. Na wieś? - oj niewiele znajdziesz alternatyw w zbliżonych pieniądzach.. :) Do miasta? w sumie też się nada, ze względu na dobrą widoczność i świetną zwrotność. Na trasy? odpuść sobie i kup jakiś kompakt.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 25-08-2019, 23:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
W ubiegłym m-cu pojeździłem trochę po Bałkanach 5tys km .Zaliczyłem kilkanaście też plaż na wyspie Hvar w Chorwacji. (trudny dojazd).
Zero uwag do prowadzenia Vitary.
Mogę polecić opcje allgrip z automatem.Sprawdziła się idealnie w Sarajewie w dojeździe do miejsca gdzie nocowałem .
Po wygłuszeniu nadwozia opisanym na tym forum przy 130 km/h jest całkiem znośnie wewnątrz.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 26-08-2019, 05:27 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
S-cross, bez wygłuszenia , a po zmianie opon też jest znośny :]


Na górę
Post: 26-08-2019, 07:33 
Offline

Rejestracja: 29-07-2019, 08:42
Posty: 34
Suzuki: Vitara
Arturo82 pisze:
Witam.
Przymierzam się do zakupu nowej Vitary wersja Premium 1.4 Allgrip i mam parę pytań. Automat wybierz koniecznie (co chyba że mocno nie chcesz z jakiegoś powodu)

1. Czy akcesoria dodatkowe typu czujniki parkowania, osłony, listwy ochronne itd. są montowane już w fabryce podczas produkcji auta (chcę z konfiguratora, nie z placu), czy dopiero w salonie przed odbiorem? Wiadomo lepiej mieć to zrobione fabrycznie niż przez pana Kazia. Listwy doklejali mi w ASO Jak je dobierasz to zwróć uwagę na odstęp pomiędzy nimi. U mnie poprawiali...

2. Jaki jest realny prześwit? Wg. producenta jest to 18,5 cm ale na ruskim kanale Infocar przejechali Vitarą i S-crossem nad deseczkami i wyszło raptem 16 cm (najniższy punkt to osłona silnika). Nie zaczepiam tam gdzie vw jetta się ocierała.

3. Skoro Vitara i S-cross są konstrukcyjnie takie same (zawieszenie, blacha, lakier, przeniesienie napędu i układ kierowniczy), to czemu na Autocentrum ludzie wychwalają s-crossa, a plują na Vitarę że twarda, papierowa, szybko koroduje i źle się prowadzi? Na scross nie podoba mi się. Kwestia gustu.

4. Czy podawana pojemność bagażnika 375 l jest liczona z wyjętą dolną półką a więc od poziomu wykładziny? Zaskakująco pojemny i ustawny

Pozdrawiam!


Na górę
Post: 26-08-2019, 14:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Mogę potwierdzić, że bagażnik Vitary jest ustawny. Dotychczas na wakacje jeździłem autem mającym ok. 600l po przesunięciu foteli. Nie wiem jakim cudem, ale wszystkie skrzynki i walizki jakie normalnie biorę na wakacje wepchnąłem do bagażnika Vitary.

Na autostradzie Vitara jest znośna do 130, potem robi się głośniej. Ale ta "znośność" zależy oczywiście od tego czym dotychczas jeździłeś i jak wrażliwe masz uszy. Na autostradzie potrzebuję w zasadzie 3 rzeczy: wygodnego fotela, klimy i tempomatu (najlepiej aktywnego). To wszystko w Vitarze jest. Przy naprawdę długich trasach przydałby się nieco większy zbiornik paliwa.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-08-2019, 14:53 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 34
Suzuki: Vitara II 1.4 AT 4wd
Co do przeswitu, to rzeczywiscie stalowa plyta pod silnikiem obniza o 2-3cm. Z moich pomianow wychodzi okolo 17cm z plyta pod silnikiem, wiec szalu nie ma, ale da sie juz jechac po zdecydowanej wiekszosci slabych drog szutrowych.
Na zime mam opony z wyzszym balonem 215/60/17 wtedy przeswit jest okolo 18.5-19cm.
Obecnie chyba tylko subaru ma przeswit ponad 20cm w malym crossoverze...

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 26-08-2019, 17:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Duster i Ecosport maja duży przeswit

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 26-08-2019, 18:10 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Mi się na jazdach wydawała twarda, ale opony były dopompowane do 2.8 czyli ustawienie eco. Na comfort, czyli 2.3 atmosfery jest ok.

Prowadzi się dobrze z ale trzeba się przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Zakrętów tak szybko nie pokonuję jak w golfie VI. Za to siedzi mi się lepiej


Na górę
Post: 26-08-2019, 21:55 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Co do zawieszenia, to ja moge tylko dodac, ze uwielbiam to twarde zawieszenie Vitary. Nawet kola mam dopompowane do wersji eco, a nie comfort (a wiec mocniej, producent podaje dwa zestawienia dla cisnienia w oponach na slupku). I jak czasem jade z kims kto ma samochod z miekkim zawieszeniem, to mnie po prostu odrzuca. Wiec kazdy lubi co innego.

Co do przestwitu, to rzeczywiscie porownujac np jazde z VW Passatem, ktorym wczesniej sporo jezdzilem, to mam wrazenie, ze Vitara ma niewiele wiekszy przestwit, stad w tych 16 cm cos moze byc. Jesli komus zalezy na duzym przeswicie, to moze Duster bedzie lepszym wyborem?


Na górę
Post: 27-08-2019, 08:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
ken-wawa pisze:
Co do przestwitu, to rzeczywiscie porownujac np jazde z VW Passatem, ktorym wczesniej sporo jezdzilem, to mam wrazenie, ze Vitara ma niewiele wiekszy przestwit, stad w tych 16 cm cos moze byc.


Ja jezdze na codzień Passatem B8 i prześwit ma dużo niższy.
Mam takie miejsce z koleinami jak nad jezioro jeżdzę i Vitara przechodzi bez problemu a Passat lekko mi "szura" podłogą...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-08-2019, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Passat ma ok. 155mm, ale w wersji Alltrack ma ok. 175mm. Poprzedni Passat miał prześwit mniejszy o ok. 10-20mm w obu wersjach

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 27-08-2019, 16:40 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Jeżdżę czasem po polnej i leśnej drodze i czego jak czego, ale prześwitu mi w Vitarze na pewno nie brakuje. To samo na krawężnikach czy progach zwalniających. Zwłaszcza że sprzyjający jest tu też niewielki rozstaw osi.

Co do prowadzenia, to jak na podwyższone auto również jest według mnie bardzo dobrze, lepiej niż w kompakcie z 2004 roku, którym jeździłem do niedawna.


Na górę
Post: 27-08-2019, 21:39 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Ja kiedys mialem okazje pobawic sie Dusterem na jezdzie probnej (fakt, ze to byla wersja przed ostatnim liftingiem) i jednak mialem wrazenie, ze pod wzgledem terenowych jest duzo lepsza od Vitary. O kupnie Vitary zadecydowaly inne wzgledy. Jak to w zyciu, kazdemu pasuje co innego. :P


Na górę
Post: 28-08-2019, 19:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Duster ze swoim prześwitem w terenie będzie lepszy bez dwóch zdań.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-08-2019, 20:55 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
W tym względzie nie tylko prześwit daje mu przewagę ale i zawieszenie, które bardzo gładko łyka wertepy. Jeśli dla kogoś jest to ważne, to Duster jest na pewno interesującą ofertą.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]