Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 01:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 19-08-2019, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Remote pisze:
jest cicho (jak na Suzuki)


Suzuki do głośnych nie należą. Parę lat temu sąsiad trzymał pod blokiem Baleno (chyba jeszcze z zeszłego wieku). To jedyne auto, które nie wiadomo było kiedy wyjeżdża. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-08-2019, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Na wolnych obrotach są ciche ale jak już jedziesz te +100 km/h to nie za bardzo.
Zresztą wystarczy podjechać Baleno np. do salonu Forda i wsiąść w testówkę Fieste Ecoboost...

Choć musze przyznać, że 1.0T i 1.4T w Suzuki mocno poprawiły sytuację z wyciszeniem.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-08-2019, 15:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Przy dużych prędkościach jest głośniej, np. w vitarze szyba jest bardzo postawiona do pionu. W Scenicu3 przy 150-160km/h mam taką samą głośność jak w Vitarze przy 120km/h (mierzone telefonem). W swifcie nie mierzyłem, bo i tak po mieście głównie jeździ.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-08-2019, 19:53 
Offline

Rejestracja: 25-07-2019, 07:16
Posty: 18
Remote pisze:
No a lekarstwem na wszystko jest 1.4T - jest cicho (jak na Suzuki), elastycznie i przyjemnie brzmi.

Jeździłem jednym bezpośrednio po drugim, po pół godziny, jako kierowca i pasażer w każdym. Nie odczułem różnicy w hałasie nawet wrzucając 6 bieg na ekspresówce... Może jestem głuchy :) Ale przekonało mnie to do 1.0, a raczej nie odczułem za co miałbym dopłacić 7k w przypadku 1.4, poza większym spalaniem i bardziej upierdliwą skrzynią biegów. Widocznie jestem niewymagający ;)


Na górę
Post: 19-08-2019, 21:29 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
W przeciągu 2 lat jeździłem zarówno silnikiem 1.2 (około 20 tyś. km) i teraz 1.0 (też już poza 20 tyś) w Baleno.
Według mnie 1.2 pracuje bardziej aksamitnie i miękko, osiągi ma wystarczające przy tej masie, ale wersja 1.0 ma nieporównywalnie mocniejszy 4 i 5 bieg, co daje niezwykły komfort na autostradach. W mieście nie ma to kompletnie znaczenia.
Jak na 3- cylindrówkę kultura jest znakomita (w porównaniu do 3- cylindrówek innych firm), ale jednak trochę to słychać, bo charakterystyczne wibracje praktycznie nie występują.
Zwracam też uwagę przy okazji na inaczej ustawione sprzęgło, przynajmniej w Baleno w wersji 1.2, tzn. łatwiej nim, szczególnie przy dynamicznym rozpędzaniu go "slizgnąć"

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 19-08-2019, 22:22 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Rozważania ile wytrzyma silnik 3 cylindrów-mniej niż poprzedni... Wszystko co nowsze musi być gorsze, taka jest polityka automotive. Nawet jeśli tam na samej górze nie chcą, to ktoś musi kryć koszty poniesione przez inżynierów... Błędy, testy i źle decyzje pociągniete drogimi badaniami. Silniki 1.0 to śmiech na sali, znajomym mówię, - kup drugi silnik będziesz miał normalną pojemność...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-08-2019, 04:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Normalna pojemność to 5-litrowy silnik V8. Ja nie rozumiem, @akir, dlaczego do bagażnika swojego auta nie wsadziłeś jeszcze 2 dodatkowych silników. ;-) Wyśmiewanie takiej czy innej pojemności kończy się zawsze tak samo - przyjdzie ktoś kto ma większy silnik i skrytykuje Twój. Znajomy jest kapitanem na okręcie. Z nim się najlepiej rozmawia o pojemnościach silników. ;-)

Odprężony V8 wytrzyma 200 lat. Tylko co z tego, skoro żyjemy krócej, a auta zmieniamy co max 10 lat. Jeśli ktoś jeździ dużo to oczywiste, że nie kupi silnika po downsizie. Ale też raczej nie kupi Vitary, bo to ani krążownik szos, ani furgonetka. Pamiętajcie do czego to auto zostało stworzone. Silnik 1.0 dobrze sobie radzi z wyznaczonymi zadaniami i przy okazji mało pali. I o to chodzi. Każdy ma inne potrzeby.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-08-2019, 19:27 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
akir pisze:
Rozważania ile wytrzyma silnik 3 cylindrów-mniej niż poprzedni... Wszystko co nowsze musi być gorsze, taka jest polityka automotive. Nawet jeśli tam na samej górze nie chcą, to ktoś musi kryć koszty poniesione przez inżynierów... Błędy, testy i źle decyzje pociągniete drogimi badaniami. Silniki 1.0 to śmiech na sali, znajomym mówię, - kup drugi silnik będziesz miał normalną pojemność...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Oczywiście to są tylko twoje teorie.
To, że tak robi np. VW, albo że VW nie wyszło, nie oznacza, że mają robić wszyscy! Suzuki nieraz udowodniło i ciągle udowadnia, że idzie swoją drogą i ma swoje zasady, co do jakości, podobnie jak inni producenci japońscy.

Nie mierz wszystkich jedną miarą

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 23-08-2019, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
wiem z samej centrali iż b słabo sprzedawał się swift 1.0 dlatego SMP wycofało z oferty a chętnie ten tort przejeli niemcy. mam w pracy trzycylindrowe Yaris Toyoty i tam telepie od nowości. W Captur podobnie i co ciekawe spalanie w obu to minimum 5,5 do 7 litrów ( u mnie spalanie w cyklu mieszanym to 4,6). Ponadto Toyota otrzymała licencję na ten własnie silnik... Kolega ma fieste 1.0 140 KM i ma już na liczniku 240 000. i nic z tym autem. Ale wiadomo ze w Polsce kupuje sie na lata i boją się o trwałosc silnika bo w Niemczech byle do gwarancji (czasem rozszerzonej) a potem bierze nowe kolejne. Ja mam swifta 1.0 i 143KM i naprawdę nic innego już nie chcę. A jak ktoś nadal chce to Niemcy, Słowacja...

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 25-08-2019, 18:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 425
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Hmm, jakbym miał jechać za granice po swifta to po 4x4.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 27-08-2019, 21:41 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Ja co prawda zdecydowanie polecam silnik 1.4, ale tez tak sobie mysle, ze dla wielu osob aspekt ekonomiczny moze byc istotny, a silnik 1.0 moze im calkowicie wystarczyc. Czy Suzuki nie strzela sobie troche w stope ta decyzja? Bylbym bardzo ciekaw ile samochodo procentowo mialo 1.0 a ile 1.4....


Na górę
Post: 28-08-2019, 08:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
W Rosji w wersji po liftingu nie mają silnika 1.0T. Jest montowany 1.4T i w dalszym ciągu 1.6 wolnossący. U nas wycofali 1.6, żeby na chwilę dać 1.0T i też go zaraz wycofać. Generalnie bez sensu, no, ale to Unia...

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 28-08-2019, 08:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
1.0 to nie "Unia", tylko Polacy. W Niemczech nadal sprzedają. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 28-08-2019, 08:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Ale Vitary po lifcie z silnikiem 1.6 w Niemczech nie kupisz :)

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 28-08-2019, 08:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
A czy ja pisałem o 1.6? :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-10-2019, 14:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
A propos Rosji, tam Vitara była ze zwykłym radiem i automatyczną klimą, taka konfiguracja odpowiadałaby mi .


Na górę
Post: 01-10-2019, 14:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W Europie zachodniej też takie wersje się zdarzały.
Widziałem z Holandii w ogłoszeniu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]