Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Boosterjet i nagar w dolocie
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=17662
Strona 1 z 1

Autor:  wawax [ 18-03-2019, 22:15 ]
Tytuł:  Boosterjet i nagar w dolocie

Czy ktoś z użytkowników boosterjetów (1.0, 1.4) miał osobiście problem z nagarem w dolocie? Silniki te montowane są już od kilku lat, niektórzy na pewno zrobili ponad 100 tys. km. Szukałem informacji w Google i na forum. Nic nie znalazłem. Oczywiście wiele osób straszy bezpośrednim wtryskiem, ale na podstawie innych marek (głównie VW).

Autor:  MS [ 18-03-2019, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

I tak powstają miejskie legendy. Dla dobra wspólnego mod powinien wywalić taki post, bo za rok jakiś pseudo dziennikarz, napisze o przypadłościach silników Suzuki, na podstawie tego wątku.

Autor:  tamizpowrotem [ 18-03-2019, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Dolot dostarcza powietrze, jak ma się tam odkładać nagar? :O

Autor:  wawax [ 18-03-2019, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

MS pisze:
I tak powstają miejskie legendy. Dla dobra wspólnego mod powinien wywalić taki post, bo za rok jakiś pseudo dziennikarz, napisze o przypadłościach silników Suzuki, na podstawie tego wątku.


Słusznie, a jak masz gorączkę to wyrzucasz termometr za okno i od razu zdrowiejesz.

Autor:  wawax [ 18-03-2019, 22:47 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

tamizpowrotem pisze:
Dolot dostarcza powietrze, jak ma się tam odkładać nagar? :O


Dość dogłębnie, acz przystępnie wyjaśnione: https://www.youtube.com/watch?v=xrLNDgrIw3U

Autor:  dominiq [ 18-03-2019, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

tamizpowrotem pisze:
Dolot dostarcza powietrze, jak ma się tam odkładać nagar? :O

Powietrze z oparami oleju z turbosprężarki i spalinami z EGRa ;)

Autor:  tamizpowrotem [ 19-03-2019, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Ok, już wiem o co chodzi:) No to władowałem się w 1.4. Gość na filmiku mówi o doborze oleju o małym współczynniku odparowania. Fabryczny olej to chyba Shell Am-L 5W30 o zmniejszonej lotności, ale nie mogę znaleźć dokładnego parametru.

Autor:  wawax [ 19-03-2019, 09:12 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

tamizpowrotem pisze:
Ok, już wiem o co chodzi:) No to władowałem się w 1.4. Gość na filmiku mówi o doborze oleju o małym współczynniku odparowania. Fabryczny olej to chyba Shell Am-L 5W30 o zmniejszonej lotności, ale nie mogę znaleźć dokładnego parametru.

Niekoniecznie się władowałeś. Ponieważ zamówiłem podobny silnik, to szukam informacji na ten temat, aby ewentualnie wcześniej zareagować. Całkowity brak informacji to w tym przypadku dobra informacja.

W filmie, do którego link podałem jest jedno niedopowiedzenie. Ktoś może stwierdzić, że 10W40 ma mniejszą lotność niż 5W30 i będzie to często prawda. Tyle, że używając 10W40 znacznie szybciej pożegna się z panewkami i turbiną. Trzeba lać dobry olej o parametrach zalecanych przez producenta.

Autor:  Remote [ 19-03-2019, 09:42 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

U mnie w firmie są głównie auta z grupy VW - u handlowców różne TSI (1.2/1.4/1.5/1.8 ) i przejechane po 160-240 tys km (potem z reguły wymiana samochodu, bo leasing się kończy) i w żadnym aucie nie było problemów z nagarem.
Zdarzały sie regeneracje turbo ale to mały wydatek, bo ok 700-800 pln.
Mamy tez 1.0T ale one maja max 1,5 roku więc do 100k km jeszcze nie doszły...
Zalewane olejem takim jaki zaleca VW, co 30 tys km, LongLife.

Nie sądzę aby Suzuki miało z tym jakikolwiek kłopot.

Autor:  tamizpowrotem [ 19-03-2019, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

@wawax olej nie może być inny niż 5W30, bardziej chodziło mi o dobór producenta i jak ten parametr będzie utrzymany i chyba to dobry olej.

Autor:  Tomash [ 19-03-2019, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Już o to pytałem ale na razie chyba nikt nie zdejmował pokrywy zaworów w boosterjetach:
viewtopic.php?f=68&t=16867&p=146574#p146574

Autor:  wawax [ 19-03-2019, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Tomash pisze:
Już o to pytałem ale na razie chyba nikt nie zdejmował pokrywy zaworów w boosterjetach:
viewtopic.php?f=68&t=16867&p=146574#p146574

Widziałem ten wątek i dlatego zdecydowałem się zapytać wprost. Jeśli nikomu nic się nie dzieje to raczej znaczy, że wszystko jest ok. Podejrzewam, że problem dotyczy głównie wcześniejszych modeli silników z bezpośrednim wtryskiem.

Autor:  awd [ 25-03-2019, 13:22 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Witam wszystkich. W skrócie o silniku 1.4 16V BoosterJet K14C na portalu
http://motobenzyna.pl/silniki/4100-siln ... erjet.html

Autor:  wawax [ 25-03-2019, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

awd pisze:
Witam wszystkich. W skrócie o silniku 1.4 16V BoosterJet K14C na portalu
http://motobenzyna.pl/silniki/4100-siln ... erjet.html

Niewiele tam napisali. Skąd tyle głosów negatywnych na temat rozrządu?

Autor:  tamizpowrotem [ 25-03-2019, 14:21 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Kliknąłem żeby może rozwinąć i jest kolejny głos na rozrząd;) Też kliknąłem przez przypadek na nie polecam. Bez logowania.

Autor:  Tomash [ 25-03-2019, 14:41 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Ech, ten sam błąd popełniłem. To już wiemy skąd tyle głosów na rozrząd ;)

(generalnie VW oraz PSA, swoimi porażkami z łańcuchowym rozrządem w silnikach TSI i 1.6T, zrobili kiepską prasę turbobenzynom na łańcuchu, ale już Ford w Ecoboostach ogarnął więc liczę na to że w Suzuki nie będzie problemów z napinaniem łańcucha)

Autor:  Remote [ 25-03-2019, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Boosterjet i nagar w dolocie

Ecoboosty 1.0T są na pasku w kąpieli olejowej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/