Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-10-2018, 19:35 
Offline

Rejestracja: 12-03-2018, 14:47
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara
W półrocznej Vitarze nagle przestał działać start-stop silnik się nie wyłącza ani w korkach ani na światłach bez znaczenia czy na zimnym czy ciepłym silniku. przycisk start-stop nie jest włączony, kontrolka się nie świeci. Czy ktoś z forumowiczów miał podobną awarie ?


Na górę
Post: 19-10-2018, 19:38 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
sprawdz akumulator.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-10-2018, 20:00 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Z mojego 2-miesiecznego użytkowania auta z tym systemem, to raczej powód do radości. :]


Na górę
Post: 19-10-2018, 20:28 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Nie masz czasem ustawionej klimy na przednią szybę? To skutecznie wyłącza start-stop.

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 19-10-2018, 23:38 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Tylko się cieszyć.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 20-10-2018, 15:09 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
U mnie od jesieni 2017 się nie włączył. Dość kapryśny jest ten system, muszę przyznać.


Na górę
Post: 20-10-2018, 15:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Nie jest kapryśny, tylko nie wszystkie warunki zostały spełnione, żeby zadziałał.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 20-10-2018, 16:07 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Często podróżuję do rodziny trasą ok 100 km. Bez tego systemu rozrusznik zadziałał 1x. Z tym systemem ok 50x, generalnie w mieście docelowym. Nie widzę potrzeby aby jeszcze za to dopłacać.


Na górę
Post: 20-10-2018, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-04-2015, 21:34
Posty: 116
Lokalizacja: Polska
Suzuki: Vitara
Jeśli nadmuch jest ustawiony tylko na szybę, to start-stop nie zadziała.

_________________
xLed 1.4 t allgrip 2018 lift


Na górę
Post: 21-10-2018, 19:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
W klimie automatycznej...dodaj. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 22-10-2018, 16:26 
Offline

Rejestracja: 05-05-2017, 06:02
Posty: 140
Suzuki: Vitara 1.6/M AllGrip
Gdzieś można ustawić opcje klimatyzacji na chyba comfort, standard i eco, to również wpływa na częstotliwość działania systemu start-stop.


Na górę
Post: 22-10-2018, 18:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-10-2018, 14:16
Posty: 17
Suzuki: Vitara 1,4T 2018
MS pisze:
Często podróżuję do rodziny trasą ok 100 km. Bez tego systemu rozrusznik zadziałał 1x. Z tym systemem ok 50x, generalnie w mieście docelowym. Nie widzę potrzeby aby jeszcze za to dopłacać.



Lekki offtop, ale czytam tutaj wiele niepochlebnych opinii o systemie start-stop, natomiast ja po przejechaniu 2500km jestem dużym fanem tego rozwiązania. Wg mnie działa fajnie, jedyne o czym trzeba pamiętać, to żeby przytrzymać sprzęgło wciśnięte jeśli zatrzymanie trwa jedynie krótką chwilkę i akurat nie chcemy aby samochód gasł. Za to w korkach, przed przejazdami kolejowymi spisuje się bardzo fajnie.

Co do pierwszego pytania, to zacząłbym od prześledzenia opisu systemu w instrukcji i sprawdzenia ustawień, które na jego działanie wpływają (np. właśnie wymieniona klima).

_________________
Vitara II po lifcie, 1.4T, FWD, czerwona :D


Na górę
Post: 22-10-2018, 21:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Przytrzymywanie sprzęgła przy zatrzymywaniu (nawet na krótko) to świetny sposób na ubicie łożyska docisku. Przy dłuższym zatrzymaniu na szlabanach, zawsze mogę "tyknąć" guzik wyłączania, tylko po co? Oszczedności paliwa dla mnie niezmierzalne. Za to katowanie rozrusznika i akumulatora wyraźnie do mnie przemawia.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 23-10-2018, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
macioo pisze:
Przytrzymywanie sprzęgła przy zatrzymywaniu (nawet na krótko) to świetny sposób na ubicie łożyska docisku. Przy dłuższym zatrzymaniu na szlabanach, zawsze mogę "tyknąć" guzik wyłączania, tylko po co? Oszczedności paliwa dla mnie niezmierzalne. Za to katowanie rozrusznika i akumulatora wyraźnie do mnie przemawia.


Akumulator i Rozrusznik jest inny niz w wersjach bez Start/Stop. O wiele mocniejsze. Marudzisz

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 23-10-2018, 09:09 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
W benzyniakach smart/stop działa sensownie. Czasem nawet uzywam.
W dieslach nie uzywam nigdy, bo lag przy uruchomieniu silnika jest dla mnie nieakceptowalny.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 23-10-2018, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
No to chyba w tych chipowanych :myjezeby: W XC60 czy 508 którymi jeżdżę czasami, moment uruchomienia silnika jest niezauważalny (oba ASB). Wydaje mi się, że sporo szybciej niż w Vitarze. A i tak używam. Szczególnie jest to sensowne przy automacie (zwłaszcza, że siłą wciśnięcia hamulca można decydować czy ma się silnik wyłączyć czy też nie).

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 23-10-2018, 15:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
doOh pisze:

Akumulator i Rozrusznik jest inny niz w wersjach bez Start/Stop. O wiele mocniejsze. Marudzisz

Owszem, są inne... droższe... Poza tym nie marudzę, tylko stwierdzam fakty...

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 24-10-2018, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
A wymieniał ktoś już aku oryginalny? Mniemam, że mniej wytrzyma niż std bez s-s. Wiem wiem jest nieco inny, ale ile wytrzymuje? Std w benzyniaku można przyjąć bez s-s 5-6 lat oryginalny/fabryczny. A w Vitarze? Roczniki 2015 - pierwsze mają 3 lata więc mniemam, że tyle powienien wytrzymać...No chyba, że to już za dużo. Hmmm.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 02-11-2018, 21:02 
Offline

Rejestracja: 12-03-2018, 14:47
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara
Wyjaśniło się start stop działa chodziło o ustawienie nawiewu na szybę, dzięki


Na górę
Post: 02-11-2018, 21:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Szanowni, nie odbiegajcie od tematu. O akumulatorach, zużyciu sprzęgła itp rozmawiajcie w innym temacie. Ten dotyczy awarii/braku działania/złego działania systemy start-stop.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-11-2018, 09:10 
Offline

Rejestracja: 10-04-2011, 20:14
Posty: 117
Suzuki: Vitara S 2016
Od kwietnia mam to
https://www.ebay.pl/itm/NEW-Start-Stop- ... SwzRlaGn7O
i zapomniałem o S/S, działa bezproblemowo.


Na górę
Post: 04-11-2018, 12:44 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Koledzy. Nie wiem skąd u Was się biorą problemy z układem start-stop. Przecież kiedyś trzeba było wyłączyć po uruchomieniu
silnika ssanie i jakoś nikt nie narzekał. Ale widzę, że niektórym Kolegom przeszkadza również konieczność obsługi pedału sprzęgła i poszukują automatów. Mam wrażenie, że wielu kierowców ma również problem z obsługą wyłącznika świateł
mijania i w czasie deszczu jeżdżą na światłach do jazdy dziennej. Koledzy przypomnijcie sobie, że jazda samochodem to nie
tylko wsiadanie i wysiadanie. Ciągle się zastanawiam, skąd jest tak wiele najechań na poprzedzający pojazd, przy dobrej
widoczności i prostej, szerokiej i równej drodze. A może to jest wina tempomatów, których kiedyś nie było i tylu najechań
też nie było.


Na górę
Post: 04-11-2018, 13:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Proszę nie idźcie tą drogą. :D ;)
W sensie offtopu. :D ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-11-2018, 14:26 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Wydziel wątek.
PS
jak były zaprzęgi konne wogóle nie było najechań na porzedzający pojazd :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]