Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Chip tuning 1.4t at http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=17054 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Piotras [ 19-09-2018, 20:07 ] |
Tytuł: | Chip tuning 1.4t at |
Widziałem podobny temat w scross, ale już dosyć stary. Czy ktoś podnosił moc? Najlepiej zmiana softu a nie zewnętrznym boxem? Jeśli tak to gdzie? Szukam czegoś w Małopolsce/na Śląsku. Jakie rezultaty? Jak zachowuje się skrzynia automatyczna? Widziałem że vtech ma box, ale przyrost przez nich obiecywany niewielki. Mój znajomy robiący moje poprzednie auto nie ogarniał jeszcze tego silnika. |
Autor: | Remote [ 30-09-2018, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Pojawiła sie propozycja z Kreatora Mocy dla 1.4T. http://www.kreatormocy.pl/katalog/suzuki/ 155 koni i 270nm CTC Performance zrobiło juz 170KM i 280nm więc potencjał jest. |
Autor: | jerroo [ 08-01-2019, 11:31 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Podbije czy ktoś już coś robił, słyszał? 1.4t 140km manuał Optymalnie 160-170km chciałem zrobić |
Autor: | Tomash [ 08-01-2019, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Remote zrobił tuning w profesjonalnym warsztacie, z hamownią i mapami pod swój egzemplarz. Jeśli chcesz boksa to niemieckie CPA ma dobre opinie i pudełka w trzech wersjach dla Vitary 1.4: https://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptu ... g_3873.htm Disclaimer, nie robiłem nic takiego ze swoją Vitarą więc nie wiem jakie to ma dobre i złe efekty |
Autor: | jerroo [ 08-01-2019, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
raczej preferowałbym sprawdzonego chiptunera w PL po dotarciu silnika/pierwszym przegladzie niż uniwersalny box |
Autor: | Remote [ 09-01-2019, 09:38 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik. Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm. Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98. |
Autor: | Gucio33 [ 29-08-2020, 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Czekam na koniec gwarancji i będziemy rozmyślać nad wymianą standardowego Intercoolera który ma wymiary 522 x 166 x 50 (mm) na coś większego zobaczymy co się uda upchać z strony Femica dojdzie dedykowany pod ten silnik Blowoff https://www.youtube.com/watch?v=YlHJOIxQjtY i dopiero na hamowanie https://chiptuningpro.pl/katalog/suzuki ... km-220-nm/ |
Autor: | zn21 [ 01-09-2020, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Remote pisze: No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik. Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm. Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98. Nie trzeba turbinki wymieniać na większą po podkręceniu mocy? |
Autor: | wawax [ 01-09-2020, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Nie, ten silnik ma rezerwy. |
Autor: | Scorpion [ 02-09-2020, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Remote pisze: No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik. Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm. Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98. I co, mniej pali? Bo w tych wszystkich punktach obiecują, że tak będzie. |
Autor: | doOh [ 03-09-2020, 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Przy normalniej jezdzie przewaznie tak jest, jak wykorzystujesz 170 koni to juz nie |
Autor: | nikon [ 15-09-2020, 12:34 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Gucio33 pisze: Czekam na koniec gwarancji i będziemy rozmyślać nad wymianą standardowego Intercoolera który ma wymiary 522 x 166 x 50 (mm) na coś większego zobaczymy co się uda upchać z strony Femica dojdzie dedykowany pod ten silnik Blowoff https://www.youtube.com/watch?v=YlHJOIxQjtY i dopiero na hamowanie https://chiptuningpro.pl/katalog/suzuki ... km-220-nm/ Ja teraz mam dolot MST Performance i blow-off Forge. Przed modami wyszło wyżej jak fabryka obiecywała. Teraz jest 163km~253nm. Na wiosnę mam zamiar nieco go wystroić. Żadne gotowce, tylko normalne strojenie. O dziwo wychodzi taniej niż gotowiec. |
Autor: | osy4 [ 15-09-2020, 15:20 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Ile Nm wytrzyma automat. W 1.0 i 1.4 (fwd) jest ten sam? |
Autor: | Remote [ 15-09-2020, 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Scorpion pisze: Remote pisze: No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik. Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm. Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98. I co, mniej pali? Bo w tych wszystkich punktach obiecują, że tak będzie. Spalanie się nie zmieniło. Zmieniła się na plus dynamika. |
Autor: | clawis [ 14-10-2020, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Szukam pomysłu na zawór upustowy Blow off do silnika 1,4.Oryginalny padł .Niestety po gwarancji. |
Autor: | bartek [ 21-10-2020, 11:58 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
clawis pisze: Szukam pomysłu na zawór upustowy Blow off do silnika 1,4.Oryginalny padł .Niestety po gwarancji. Jaki miałeś objaw padniętego zaworu upustowego? |
Autor: | clawis [ 21-10-2020, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Uszkodzony mechanicznie .Prawdopodobnie lakiernik montując zderzak .Słychać wylatujące powietrze .Po demontażu okazało się że jest pęknięty.Teoretycznie jest niezniszczalny .Niestety nie u mnie .Brak objawów oprócz świszczenia pod maską.To nie Subaru tylko Vitara 1,4. |
Autor: | Gucio33 [ 27-06-2021, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Oryginał z Forge Motorsport Blow off do silnika 1,4. wychodzi w przeliczeniu na nasze sporo złociszy. W poszukiwaniu tańszej alternatywy zakupiona redukcja 45st TurboWorks Black 20-25mm w cenie 40zł z dostawą ,dwie opaski nierdzewne typu GBS -20zł. Zdemontowany oryginał wedle niego dorobiona zaślepka ,z aluminium na CNC koszt od 100zł do 150zł kwestia warsztatu. Na aliexpers zakupiony https://a.aliexpress.com/_mqQqYvT |
Autor: | nikon [ 01-07-2021, 15:18 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Umówiłem się na strojenie swojego sporta. Tylko strojenie, a nie gotowy moduł Ciekawe ile wypluje, ale celuję w około 190. |
Autor: | Remote [ 01-07-2021, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Jeśli nie modyfikowałeś mechanicznie (intercooler etc) to raczej będzie bliżej 170 KM niż 190 KM. |
Autor: | nikon [ 15-07-2021, 10:38 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Remote pisze: Jeśli nie modyfikowałeś mechanicznie (intercooler etc) to raczej będzie bliżej 170 KM niż 190 KM. Hamowałem auto przed i po założeniu dolotu + forge blow off. Wyszło 160 na serii, więc nie obawiam się, że poprawiając nieco mapę + nieco wyższe ciśnienie dla turbo i czas jej pracy, spokojnie i bezpiecznie będzie 190+ |
Autor: | Remote [ 15-07-2021, 15:43 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
A kiedy będziesz stroił i gdzie? |
Autor: | Jaclaw [ 15-07-2021, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
Mam takie pytania nie do końca w temacie tego wątku, ale z uwagi na Waszą wiedzę odnośnie silników Vitary może ktoś będzie wiedział. Sprawa dotyczy tego nowego silnika z hybrydą, czyli K14D, który według specyfikacji ma nieco mniejszą moc maksymalną niż K14C: 129KM vs 140KM, ale niby większy maksymalny moment obrotowy: 235Nm vs 220Nm. I dwie kwestie mnie tu interesują: 1. Czy te 235Nm dotyczy samej jednostki benzynowej, czy już po doliczeniu wspomagania przez silniczek elektryczny - chyba niby może on generować nawet 50Nm? 2. Czy ktoś może wie jak się w tym silniku wygląda wykres momentu obrotowego? Chodzi o to, że w K14C maksymalny moment obrotowy był dostępny w zakresie obrotów 1500-4000, natomiast dla K14D specyfikacja podaje jedynie zakres 2000-3000. A ciekawi mnie jak się to kształtuje w szerszym zakresie np. takim jak dla K14C, czyli od 1500-4000, czy po prostu między 2000-3000 jest leki wzrost do tych 235Nm, a w pozostałym obszarze jest podobnie jak w K14C, czyli około 220Nm, czy może wygląda to jakoś inaczej. |
Autor: | DS [ 15-07-2021, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Chip tuning 1.4t at |
W tym materiale są wyniki z hamowni naniesione na jeden wykres: https://youtu.be/4Yb9fPUZwT4 Tutaj natomiast porównanie dynamiki, w zasadzie bez różnicy: https://youtu.be/DL5uxx7CBow |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |