Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Chip tuning 1.4t at
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=17054
Strona 1 z 2

Autor:  Piotras [ 19-09-2018, 20:07 ]
Tytuł:  Chip tuning 1.4t at

Widziałem podobny temat w scross, ale już dosyć stary.
Czy ktoś podnosił moc? Najlepiej zmiana softu a nie zewnętrznym boxem? Jeśli tak to gdzie? Szukam czegoś w Małopolsce/na Śląsku.
Jakie rezultaty?
Jak zachowuje się skrzynia automatyczna?
Widziałem że vtech ma box, ale przyrost przez nich obiecywany niewielki. Mój znajomy robiący moje poprzednie auto nie ogarniał jeszcze tego silnika.

Autor:  Remote [ 30-09-2018, 16:13 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Pojawiła sie propozycja z Kreatora Mocy dla 1.4T.
http://www.kreatormocy.pl/katalog/suzuki/
155 koni i 270nm


CTC Performance zrobiło juz 170KM i 280nm więc potencjał jest.

Autor:  jerroo [ 08-01-2019, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Podbije czy ktoś już coś robił, słyszał?
1.4t 140km manuał


Optymalnie 160-170km chciałem zrobić

Autor:  Tomash [ 08-01-2019, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Remote zrobił tuning w profesjonalnym warsztacie, z hamownią i mapami pod swój egzemplarz.

Jeśli chcesz boksa to niemieckie CPA ma dobre opinie i pudełka w trzech wersjach dla Vitary 1.4: https://www.cpa-chiptuning.de/en/chiptu ... g_3873.htm

Disclaimer, nie robiłem nic takiego ze swoją Vitarą więc nie wiem jakie to ma dobre i złe efekty ;)

Autor:  jerroo [ 08-01-2019, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

raczej preferowałbym sprawdzonego chiptunera w PL po dotarciu silnika/pierwszym przegladzie
niż uniwersalny box

Autor:  Remote [ 09-01-2019, 09:38 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik.


Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm.
Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98.

Autor:  Gucio33 [ 29-08-2020, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Czekam na koniec gwarancji i będziemy rozmyślać nad wymianą standardowego Intercoolera który ma wymiary 522 x 166 x 50 (mm) na coś większego zobaczymy co się uda upchać z strony Femica dojdzie dedykowany pod ten silnik Blowoff https://www.youtube.com/watch?v=YlHJOIxQjtY i dopiero na hamowanie https://chiptuningpro.pl/katalog/suzuki ... km-220-nm/

Autor:  zn21 [ 01-09-2020, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Remote pisze:
No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik.


Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm.
Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98.


Nie trzeba turbinki wymieniać na większą po podkręceniu mocy?

Autor:  wawax [ 01-09-2020, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Nie, ten silnik ma rezerwy.

Autor:  Scorpion [ 02-09-2020, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Remote pisze:
No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik.


Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm.
Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98.



I co, mniej pali? Bo w tych wszystkich punktach obiecują, że tak będzie.

Autor:  doOh [ 03-09-2020, 09:33 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Przy normalniej jezdzie przewaznie tak jest, jak wykorzystujesz 170 koni to juz nie :D

Autor:  nikon [ 15-09-2020, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Gucio33 pisze:
Czekam na koniec gwarancji i będziemy rozmyślać nad wymianą standardowego Intercoolera który ma wymiary 522 x 166 x 50 (mm) na coś większego zobaczymy co się uda upchać z strony Femica dojdzie dedykowany pod ten silnik Blowoff https://www.youtube.com/watch?v=YlHJOIxQjtY i dopiero na hamowanie https://chiptuningpro.pl/katalog/suzuki ... km-220-nm/


Ja teraz mam dolot MST Performance i blow-off Forge. Przed modami wyszło wyżej jak fabryka obiecywała. Teraz jest 163km~253nm. Na wiosnę mam zamiar nieco go wystroić. Żadne gotowce, tylko normalne strojenie. O dziwo wychodzi taniej niż gotowiec.

Autor:  osy4 [ 15-09-2020, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Ile Nm wytrzyma automat. W 1.0 i 1.4 (fwd) jest ten sam?

Autor:  Remote [ 15-09-2020, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Scorpion pisze:
Remote pisze:
No to jedz do Kreatora Mocy w Warszawie. Mają już w ofercie ten silnik.


Ja robiłem w grudniu (ale nie w PL) i w serii był lekki bonus, bo 143 KM/224nm, a po zmianie mapy jest 169 KM / 279 nm.
Wyżej się nie dało. Jeżdzi Vitka teraz na pb98.



I co, mniej pali? Bo w tych wszystkich punktach obiecują, że tak będzie.


Spalanie się nie zmieniło. Zmieniła się na plus dynamika.

Autor:  clawis [ 14-10-2020, 14:09 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Szukam pomysłu na zawór upustowy Blow off do silnika 1,4.Oryginalny padł .Niestety po gwarancji.

Autor:  bartek [ 21-10-2020, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

clawis pisze:
Szukam pomysłu na zawór upustowy Blow off do silnika 1,4.Oryginalny padł .Niestety po gwarancji.

Jaki miałeś objaw padniętego zaworu upustowego?

Autor:  clawis [ 21-10-2020, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Uszkodzony mechanicznie .Prawdopodobnie lakiernik montując zderzak .Słychać wylatujące powietrze .Po demontażu okazało się że jest pęknięty.Teoretycznie jest niezniszczalny .Niestety nie u mnie :D .Brak objawów oprócz świszczenia pod maską.To nie Subaru tylko Vitara 1,4.

Autor:  Gucio33 [ 27-06-2021, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Oryginał z Forge Motorsport Blow off do silnika 1,4. wychodzi w przeliczeniu na nasze sporo złociszy. W poszukiwaniu tańszej alternatywy zakupiona redukcja 45st TurboWorks Black 20-25mm w cenie 40zł z dostawą ,dwie opaski nierdzewne typu GBS -20zł. Zdemontowany oryginał wedle niego dorobiona zaślepka ,z aluminium na CNC koszt od 100zł do 150zł kwestia warsztatu. Na aliexpers zakupiony https://a.aliexpress.com/_mqQqYvT

Autor:  nikon [ 01-07-2021, 15:18 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Umówiłem się na strojenie swojego sporta. Tylko strojenie, a nie gotowy moduł :) Ciekawe ile wypluje, ale celuję w około 190.

Autor:  Remote [ 01-07-2021, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Jeśli nie modyfikowałeś mechanicznie (intercooler etc) to raczej będzie bliżej 170 KM niż 190 KM.

Autor:  Klepac89 [ 06-07-2021, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

nikon pisze:
Umówiłem się na strojenie swojego sporta. Tylko strojenie, a nie gotowy moduł :) Ciekawe ile wypluje, ale celuję w około 190.

Daj koniecznie znać jak poszło i gdzie robiłeś, nosze się z zamiarem podniesienia mocy w K14D :)


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  nikon [ 15-07-2021, 10:38 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Remote pisze:
Jeśli nie modyfikowałeś mechanicznie (intercooler etc) to raczej będzie bliżej 170 KM niż 190 KM.


Hamowałem auto przed i po założeniu dolotu + forge blow off. Wyszło 160 na serii, więc nie obawiam się, że poprawiając nieco mapę + nieco wyższe ciśnienie dla turbo i czas jej pracy, spokojnie i bezpiecznie będzie 190+

Autor:  Remote [ 15-07-2021, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

A kiedy będziesz stroił i gdzie?

Autor:  Jaclaw [ 15-07-2021, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

Mam takie pytania nie do końca w temacie tego wątku, ale z uwagi na Waszą wiedzę odnośnie silników Vitary może ktoś będzie wiedział. Sprawa dotyczy tego nowego silnika z hybrydą, czyli K14D, który według specyfikacji ma nieco mniejszą moc maksymalną niż K14C: 129KM vs 140KM, ale niby większy maksymalny moment obrotowy: 235Nm vs 220Nm.

I dwie kwestie mnie tu interesują:
1. Czy te 235Nm dotyczy samej jednostki benzynowej, czy już po doliczeniu wspomagania przez silniczek elektryczny - chyba niby może on generować nawet 50Nm?
2. Czy ktoś może wie jak się w tym silniku wygląda wykres momentu obrotowego? Chodzi o to, że w K14C maksymalny moment obrotowy był dostępny w zakresie obrotów 1500-4000, natomiast dla K14D specyfikacja podaje jedynie zakres 2000-3000. A ciekawi mnie jak się to kształtuje w szerszym zakresie np. takim jak dla K14C, czyli od 1500-4000, czy po prostu między 2000-3000 jest leki wzrost do tych 235Nm, a w pozostałym obszarze jest podobnie jak w K14C, czyli około 220Nm, czy może wygląda to jakoś inaczej.

Autor:  DS [ 15-07-2021, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Chip tuning 1.4t at

W tym materiale są wyniki z hamowni naniesione na jeden wykres: https://youtu.be/4Yb9fPUZwT4
Tutaj natomiast porównanie dynamiki, w zasadzie bez różnicy: https://youtu.be/DL5uxx7CBow

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/