Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 11:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 15-07-2021, 22:39 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
DS pisze:
W tym materiale są wyniki z hamowni naniesione na jeden wykres: https://youtu.be/4Yb9fPUZwT4
Tutaj natomiast porównanie dynamiki, w zasadzie bez różnicy: https://youtu.be/DL5uxx7CBow

Dziękuję. Niby słowacki (bo to chyba po słowacku lub ewentualnie czesku) jest podobny do polskiego, ale nie bardzo rozumiem co im wyszło przy porównaniu tych dwóch silników w tym drugim filmie. Czy Ty mniej więcej rozumiesz jaka jest tam konkluzja?


Na górę
Post: 16-07-2021, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W zasadzie to wnioski można wysnuć sprzeczne - wg ich pomiarów to do 4800 rpm nowa wersja ma ~15-20 Nm więcej od starej (~223 vs ~205), ma także więcej mocy w tym przedziale. Nie przekłada się to jednak na lepsze osiągi, aczkolwiek porównywano MT z AT hybrid.
Z tego, co ja rozumiem to w silniku zmieniły się parametry wtrysków (ciśnienie z 200 na 350?)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-07-2021, 10:06 
Offline

Rejestracja: 18-06-2010, 13:01
Posty: 42
Lokalizacja: lubelskie
Remote pisze:
A kiedy będziesz stroił i gdzie?

Chciałem w bardzo polecanym warsztacie w Nałęczowie. Wszyscy moi znajomi z klubów, czy świata motosport są bardzo zadowoleni. Jednak właściciel ostatnio nie ma dla mnie czasu i przekłada mnie już od 3 miesięcy z tygodnia na tydzień... Obiecał teraz sierpień, zobaczymy w praktyce. Widziałem jak stroił Golfa-R, to faktycznie przegląda mapę fabryczną i ma już na tyle duże doświadczenie, że widzi gołym okiem, gdzie wydłużyć, gdzie podnieść, gdzie skrócić :) Koledze Golf-R wypluł po hamowaniu 510 km przy samym strojeniu.

tu macie mój wykres w serii oraz dolot mst

Obrazek

_________________
Swift Sport 2018
185 km@ 310 nM


Na górę
Post: 16-07-2021, 10:08 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
DS pisze:
W zasadzie to wnioski można wysnuć sprzeczne - wg ich pomiarów to do 4800 rpm nowa wersja ma ~15-20 Nm więcej od starej (~223 vs ~205), ma także więcej mocy w tym przedziale. Nie przekłada się to jednak na lepsze osiągi, aczkolwiek porównywano MT z AT hybrid.
Z tego, co ja rozumiem to w silniku zmieniły się parametry wtrysków (ciśnienie z 200 na 350?)

Wszedłem na ich stronę i tam na szczęście oba testy są też w formie tekstowej, więc z pomocą tłumacza jakoś przez to przebrnąłem. :)

Niestety kolejny raz potwierdziło się, że ta hybryda to niestety tylko ekologiczny pic na wodę, tzn. miałaby może jakiś sens, ale z tego co zrozumiałem, to Suzuki też przeprojektowało przełożenia skrzyni biegów i są teraz dłuższe przez co zysk z większego momentu i mocy zostaje nieco stracony w przypadku manualnej skrzyni, a niestety niespecjalnie przekłada się to w praktyce na oszczędność paliwa. Zysk z tego jest chyba tylko takie, że nieco zmniejszono turbo dziurę (która i bez hybrydy nie była chyba jakoś mocno odczuwalna) i może występuje nieco mniejsza potrzeba zmiany biegów. Czyli Vitara chyba nieco spokorniała i bardziej nadaje się do spokojnej jazdy - dla mnie nie jest tak źle, bo raczej jeżdżę "emerycko", więc ocena tego to pewnie kwestia gustu.

Jednak z jednym muszę się niestety zgodzić, obecnie hamowanie silnikiem jest nieco zbyt duże, to powinni przeprojektować - przydałby się jakiś guzik wyłączający ładowanie akumulatora hybrydy. Już w wielu przypadkach zjeżdżając z górki musiałem dodawać ciut gazu, bo hamowanie silnikiem jest zbyt skuteczne, co powoduje chyba odwrotny efekt od zamierzonego, zamiast oszczędności paliwa, więcej się go zużywa.

Tak przy okazji, to któryś raz trafiam na ciekawe i takie kompleksowe testy naszych południowych sąsiadów i mam wrażenie, że u nas jest z tym gorzej. Owszem testów Vitary widziałem mnóstwo, ale większość była taka pobieżna, że ktoś sobie jeździł i oceniał "na oko", że silnik pracuje lepiej/gorzej, bardziej/mniej dynamicznie itp. A tu mam wrażenie, że jest dużo więcej konkretów, pomiarów i generalnie jakoś to tak bardziej profesjonalnie wygląda.


Na górę
Post: 18-07-2021, 16:11 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 19:02
Posty: 62
Suzuki: vitara 1.4 2wd eleg.
Witam a ile taka przyjemność kosztuje oraz jak długo trwa


Na górę
Post: 08-12-2021, 15:38 
Offline

Rejestracja: 18-06-2010, 13:01
Posty: 42
Lokalizacja: lubelskie
Byłem na strojeniu, na PB98 więcej niż 186 km nie udało się osiągnąć, bo turbina w swifcie to jak mikro zabawka :)

_________________
Swift Sport 2018
185 km@ 310 nM


Na górę
Post: 25-05-2022, 15:23 
Offline

Rejestracja: 13-06-2020, 14:34
Posty: 56
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Vitara
Do Vitary zamiast oryginalnego intercoolera udało się w to miejsce włożyć zamiennik 550x180x50 bezinwazyjnie pasuje-idealnie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]