Z jaką prędkością obrotową odbywa się ta "próba drogowa"?
Ja ten problem widzę tak - każda opona deformuje się podczas jazdy pod wpływem siły odśrodkowej (trzeba pamiętać, że rośnie ona proporcjonalnie do kwadratu prędkości). Jeżeli trafi się kijowa opona, z wadą produkcyjną, to przy większych prędkościach siły dynamiczne działające na oponę będą ją w jednym miejscu wybrzuszać, co spowoduje drgania układu kierowniczego. Takiego czegoś nie wykryjesz na normalnej wyważarce, bo tam koło kręci się dosyć wolno.
Co ja bym zrobił? Np takie coś: 1. Zakładasz z powrotem na przód kółka zimowe, z tyłu zostają letnie. Drga dalej, idziesz to pkt 2. Nie drga, idziesz do pkt 4.
2. Na przód dajesz letnie, na tył zimówki. Drga dalej, to nie są opony. Nie drga, idziesz do pkt 3.
3. Zakładasz na tył JEDNO koło letnie, powiedzmy lewe. Ponieważ jeżdżenie z różnymi kołami na jednej osi jest mocno niewskazane, to robisz to tylko na próbę. Drga znowu, walnięta jest lewa tylna opona. Nie drga, walnięta jest prawa tylna opona.
4. Tu sprawdzamy, która z przednich opon jest walnięta. Ponieważ sam miałbym obiekcje w jeżdżeniu z różnymi kołami z przodu szybciej niż 80-100km/h, to proponuję: 5. Zakładasz z powrotem na przód letnie kółka, na tył idą zimowe. W takim układzie znowu będzie Ci wszystko drgało, więc trzeba znaleźć koło dające dooopy: 6. Przekładasz JEDNO koło letnie (powiedzmy lewe) z tyłu na przód (na tył idzie zimówka), masz teraz na przodzie jedno koło przednie i jedno, czasowo, tylne. Drga dalej, walnięta jest prawa przednia opona. Nie drga, walnięta jest lewa przednia opona. 7. Składasz reklamację dokładnie opisując swoją drogę przez mękę.
w/w kroki pisałem na szybko, na pewno można to jakoś zoptymalizować, przekładając pary kół letnich z przodu na tył i vice versa, ale o tej porze w piątek to już nie mam siły myśleć
Jedyna słabość jaką widzę, to "mieszanie" z oponami, gdybyś nie miał osobnych kół zimowych...
_________________ Vicia Premium 1.6 Allgrip
|