hmm nawet na pierwszej stronie tego forum jest odpowiedni temat;)
viewtopic.php?f=70&t=16199co do odprysków to niestety takie gówniane "eco lakiery" teraz się robi.. czytałem jakiś czas temu o tym, nie pamiętam szczegółów, ale zmieniono skład chemiczny i przez to są dużo mniej trwałe (zgadnij kto w tym maczał palce? tak nasza kochana EU)
przy odbiorze auta z salonu miałem na ten temat rozmowę z dealerem i kolesiem z serwisu, zdecydowanie potwierdzili, że lakiery są totalnie do bani pod względem trwałości.. przykład mojego kumpla, kupił nową Mazdę CX 5, zapłacił za nią około 160 tyś, bogata wersja, przepiękny samochód, kopara mi opadła jak ją oglądałem, ale już po TYGODNIU ma pierwszy odprysk na masce nad światłami (typowy strzał z kamienia)..
nie ma chyba 100% metody zabezpieczenia lakieru, ja osobiście wybrałem pokrycie całego auta powłokami ochronnymi, a dokładnie powłoka ceramiczna o twardości H9 felgi, szyby, karoseria, trwałość z gwarancją producenta na 5 lat, każdego roku przegląd lakieru w autoryzowanym studio detailingu, w poniedziałek odbieram auto po nakładaniu powłoki to coś więcej napisze o pierwszych wrażeniach, jest to stosunkowo dobre zabezpieczenie, własnie przed wżerami, ptasimi odchodami, robalami, plamami, odbarwieniami, drobnymi rysami itp.
u mnie zastosowano powłokę Max Protect UNC-R, ale jest wiele innych tańszych i droższych, np kisho podobno też są kozackie, można je aplikować samemu, ale trzeba mieć warunki do tego (no i idealny stan lakieru, więc najpierw korekta lakieru), czas i trochę ogarnięcia, bo łatwo źle dotrzeć specyfik i zostaną "zacieki", które tylko polerką da się usunąć, dlatego ja odżałowałem kasę na profesjonalne studio detailingu