Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 15:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 08-04-2018, 10:26 
Offline

Rejestracja: 15-02-2018, 10:32
Posty: 140
W internecie wyczytałem, że jazda na zbyt niskich obrotach, tzn. poniżej 1000obr./min. tzn. w tedy kiedy odczuwalnę są drgania jednostki napędowej może wpływać bardzo negatywnie na jej trwałość, tak samo długotrwała jazda na zbyt wysokich obrotach również może mieć niegatywny skutek. Jednak ciekawi mnie jak sprawa wygląda przy wyprzedzaniu tu na przykład na prostej i dobrze utrzymanej drodze krajowej auta, ciężarówki lub ciągnika jadącego powiedzmy 70 km/h tam gdzie ograniczenie jest do 90km. Pewien mechanik jak i inna osoba stwierdziła, że wyprzedzanie przy obrotach do 5.5tys/obr w przypadku mojego silnika to "żyłowanie go" i obniżanie jego trwałości, a jazda powinna w tym wypadku być dużo bardziej płynna i cicha. Jak wy uważacie?

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 08-04-2018, 10:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Chwilowe wkręcenie silnika na takie obroty nie zrobi mu krzywdy.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 08-04-2018, 10:52 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Odcięcie zapłonu jest od chyba 6.5k obrotów i tu masz zabezpieczenie przed zbyt dużym apetytem na kręcenie.


Na górę
Post: 08-04-2018, 10:55 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Prędzej Ci auto zeżre rdza, niż zajeździsz ten silnik. Jak masz sprawny układ smarowania, dbasz o wymiany oleju i jedziesz na rozgrzanym silniku, to wyprzedzanie na 5500rpm nie zrobi na tej jednostce wielkiego wrażenia.

Jasne, że najzdrowsza dla silnika jest jazda ok. 2000-2500rpm, po równym, bez wiatru, wyprzedzania, rozpędzania itp, tylko to nie realne ;-)

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 08-04-2018, 11:07 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Nie słuchaj mechanika- patrz na obrotomierz
Nawet chwilowe wejście na czerwone pole nie jest szkodliwe, dynamika zaczyna się od 3,5 tys.
Przy 70km/h w miarę szybkie wyprzedzanie to na 3 biegu


Na górę
Post: 08-04-2018, 11:20 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
To jest japońska wiertarka - lubi wysokie obroty :]


Na górę
Post: 08-04-2018, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Optymalny zakres pracy benzynowego 1.6 to 2 do 3,5k rpm
Wszystko nizej i wyzej skraca żywotność silnika i osprzętu.

Tyle, że podczas wyprzedzania liczy się bezpieczeństwo, a nie to czy pierścienie siądą przy 250 czy 270 tys km, więc zaczynaj wyprzedzanie od 3,5k rpm.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-04-2018, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ponad 2k na równej drodze bez wyprzedania? Po co? Byś się zdziwił jakie obroty utrzymuje automat.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 08-04-2018, 13:43 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Z ciekawości - jakie?
Pytam, bo jestem jeszcze ze "starej szkoły", gdzie uczono, że zbyt niskie obroty silnika powodują pulsacyjne obciążenia układu korbowo-tłokowego, co ma negatywny wpływ na jego trwałość. Sam staram się nie schodzić w trasie w moich wolnossących autkach poniżej 1800-2000rpm.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 08-04-2018, 13:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
dominiq pisze:
Byś się zdziwił jakie obroty utrzymuje automat.


Pamiętaj ze automat nie jest zestrojony pod optymalne obroty i długowieczność silnika.
On jest zestrojony pod ekonomikę.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-04-2018, 14:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Bzdura ^2.

Silniki z automatem są bardziej długowieczne właśnie dlatego, że wiedzą lepiej jak zmieniać biegi i mają często więcej przełożeń.

W Vitarze 1300 rpm to nic szczególnego.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 08-04-2018, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
zawsze jeździłem autem na słuch i "czucie" drgań
podpowiadacz biegów sugeruje trzymanie się jakiegoś przedziału 1500 a przy 1800 marudzi na wyższy bieg
też jeżdżę ok 2000 bo wtedy czuję pod noga cokolwiek do wyprzedzania
poniżej mam wrażenie że się dławi (zwłaszcza ok 1500)
a do wyprzedzania na sporcie od 3500 do 5000 jest fajnie, prawie jak w dieslu od 1800:) tylko nie kopci


Na górę
Post: 09-04-2018, 13:38 
Offline

Rejestracja: 16-03-2017, 12:59
Posty: 27
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara
U mnie woła o wyższy bieg w okolicach 1550rpm :? jak dla mnie za nisko. Jedyna rada na to, to chyba fotel w dół kierownica w górę i nie widać zbędnego wskaźnika.

_________________
https://youtu.be/mOshp_5e3rU
https://youtu.be/6zVP3QXOBqg


Na górę
Post: 09-04-2018, 18:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2017, 18:37
Posty: 78
Lokalizacja: Lubin
Suzuki: Vitara II 1.6
W Oplu Astra J podpowiadacz zmiany biegu działa znacznie przyjaźniej. Jak się wlokę na zbyt niskim biegu to podpowiada, żeby zapiąć wyższy przy ok 1800obr/min ale jak przyspieszam to wskaźnik podpowiada zmianę znacznie wyżej. Im agresywniej się wciska pedał przyspieszenia tym wskaźnik zmiany biegu przesuwa się w stronę wyższych obrotów. Suzi krzyczy o zmianę niezależnie od tego, czy przyspieszasz, czy chcesz jechać jednostajnym tempem.

_________________
:)) Trzymaj dystans, szczególnie do siebie :ok:


Na górę
Post: 09-04-2018, 19:13 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
A tak z ciekawości, nakazuje zmianę na 1800, jadąc pod górę , spokojnie ? Niestety w Suzuki tak ma.


Na górę
Post: 09-04-2018, 20:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
MS pisze:
A tak z ciekawości, nakazuje zmianę na 1800, jadąc pod górę , spokojnie ? Niestety w Suzuki tak ma.


W VW jak jedziesz na wysokim biegu i wzrosnie obciazenie (np. wzniesienie) to znika podpowiedz na wrzucenie wyzszego biegu, lub nawet pojawi sie nakaz redukcji.
Po prostu taki bardziej zaawansowany system zmiany biegu.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-04-2018, 20:30 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
W megance III to samo jak w VW.

Panda 1.2 benzyniak pokazuje za to głupoty, często sugerując jazdę na b. niskich prędkościach obrotowych. Ten silniczek przy 1500rpm zachowuje się gorzej, niż Brave Heart na mękach, bo nawet nie ma siły krzyknąć "Freeeeedooooom!". Dlatego te wszelakie podpowiedzi komputerów generalnie zlewam.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 09-04-2018, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Tylko raz jeden za granicą mając clio z wypożyczalni zbierałem zielone listki jeżdżąc "eko" zgodnie z podpowiedziami
ponieważ po uskładaniu sporego drzewka nie wygrałem nic
od tamtej pory mam to w nosie :)
eko-sreko a japończyk ma się kręcić bo wtedy daje radość a po to są samochody
nawet się za jakimś tłumikiem od ultera rozglądam tylko fabryczne są jedynie do SX4 więc muszę przymierzyć gdzieś przy okazji


Na górę
Post: 10-04-2018, 06:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ale jak chcesz jechać z obrotami poniżej 1000?
To jest możliwe chyba tylko przy bardzo wolnym ruszaniu.


Na górę
Post: 10-04-2018, 06:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2017, 20:57
Posty: 64
Remote pisze:
MS pisze:
Niestety w Suzuki tak ma.
W VW jak jedziesz na wysokim biegu i wzrosnie obciazenie (np. wzniesienie) to znika podpowiedz na wrzucenie wyzszego biegu, lub nawet pojawi sie nakaz redukcji.

Widać w Vitarze jest jakieś stare oprogramowanie bo w Baleno jest dokładnie tak, jak to wyżej opisałeś ;)

_________________
Suzuki Baleno P+ 8)


Na górę
Post: 10-04-2018, 09:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Paffcio pisze:
Panda 1.2 benzyniak pokazuje za to głupoty, często sugerując jazdę na b. niskich prędkościach obrotowych. Ten silniczek przy 1500rpm zachowuje się gorzej, niż Brave Heart na mękach, bo nawet nie ma siły krzyknąć "Freeeeedooooom!". Dlatego te wszelakie podpowiedzi komputerów generalnie zlewam.

Masz coś popsute. Jeżdżę codziennie Fordem Ka z tym silnikiem i przy 1500 obr. przy stałej prędkości nie ma absolutnie żadnych problemów.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 10-04-2018, 09:21 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Popsute nic nie jest, po prostu MOJE OSOBISTE wrażenia z jazdy na niskich prędkościach obrotowych są kiepskie.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 10-04-2018, 09:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Przecież to jedzie tak samo jak przy 2000. Nie ma żadnej różnicy, poza tym, że mniej wyje. Nic nie trzęsie, nic nie szarpie, nie prycha. No jedzie normalnie. Chyba, że Ty przy takich obrotach jedziesz pod górkę, załadowany albo chcesz wyprzedzać. To jest inna sprawa. Ja mówię o jeździe na płaskim, że stałą prędkością i niskim obciążeniem. ~60km /5b. Nie widzę potrzeby, żeby w takich warunkach utrzymywać wysokie obroty.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 10-04-2018, 18:09 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dla mnie dolna granica prędkości na 5 biegu w silniku 1,6, to 70km/h. Niżej instynkt mi nie pozwala zejść. ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-04-2018, 18:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ale wiesz, że to są jakieś stare nawyki, które nie mają odbicia w rzeczywistości?

Chyba, że faktycznie ta skrzynia 5b jest taka kiepska i ma dziwne przełożenia.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]