Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-12-2017, 08:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Też zawsze jako zamienniki wybieram TRW i nigdy nie miałem z nimi problemu.
Stosunek cena/jakość jest chyba nie do przebicia.


Na górę
Post: 22-12-2017, 09:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ja polecę ATE. Mało pylą, dobrze hamują. Skusiłem się dla odmiany na zestaw Zimmermann (klocki i tarcze, przód) w Cromie i się zraziłem. Klocki piszczały od samego początku a hamowanie nie było takie jak na ATE.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 04-01-2018, 15:12 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Panowie, wiem juz, ze to klocki do wymiany i do zeszlifowania tarcze - całość przód. ASO nie oferuje zamienników. Czy mozecie podać namiary na serwis w W-wie, który zna się na Suzuki i mógłby zamontować zamienniki?

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
Post: 04-01-2018, 20:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jest wymagane "znanie się na suzuki" ;) Budowa hamulców prosta i taka jak w większości aut. Ogarnie każdy warsztat taką robotę (najlepiej taki wyspecjalizowany w hamulcach i podwoziach). Jedna uwaga. Darował bym sobie toczenie tarcz. Tarcze nie są jakieś dramatycznie drogie , a toczenie też nie będzie za darmo. Ja bym szkłem tyłka nie podcierał (to są jednak hamulce) i zapodał nowe tarcze, skoro te są zużyte, bądź uszkodzone.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 09-01-2018, 11:37 
Offline

Rejestracja: 20-09-2015, 10:34
Posty: 51
U mnie właśnie zaczął piszczeć lewy przód :(
Troche to chyba dziwne bo mam przejachane ok 35k więc chyba za wcześnie na wymianę klocków tym bardziej, że jeżdże spokojnie i w większości długie trasy a nie caly czas po mieście.


Na górę
Post: 09-01-2018, 11:44 
Offline

Rejestracja: 16-03-2016, 23:46
Posty: 23
Suzuki: Vitara
U mnie też koło 45 tys zaczęło piszczeć, jak na zimnym przy skręcaniu w prawo, na łukach i przy manewrowaniu przy cofaniu, tylko że lewy tył - jak się okazało. Hamulce złapały dużo brudu i pyłu hamulcowego. Przeczyszczone i jest ok. Klocki przód i tył po 47 tys przebiegu mają raptem 40% zużycia. Więc możliwe że jest to samo co u mnie. Pozdrawiam


Na górę
Post: 09-01-2018, 12:12 
Offline

Rejestracja: 23-06-2015, 14:26
Posty: 19
u mnie zaczęło piszczeć przy 50k km, okazało się, że krzywo starł się klocek hamulcowy z tyłu


Na górę
Post: 09-01-2018, 13:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
w mojej nie piszczą, ale szurają prawie cały czas jak się toczę i wciskam hamulec


Na górę
Post: 21-01-2018, 13:13 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
U mnie sprawa zakończyła się tak: kupiłem klocki TRW za 135 zł razem z przesyłką i załozyli mi w serwisie Bosh za 80 zł, czyli wyszło ponad 3x taniej niz firmowe w ASO.

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
Post: 01-12-2018, 14:19 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Pozwolę sobie odgrzać stary temat.

Po jakim przebiegu wymienialiście klocki? I jak waszym zdaniem jest minimalny gwarantowany przebieg? czy jest w ogóle coś takiego jak gwarantowany przebieg? (zastanawiam się czy nadmierne zużycie może być podstawą do reklamacji?

Czy ktoś przerabiał temat z ASO, samodzielny zakup klocków niefirmowych np. TRW i tylko montaż w ASO? Czy to jakoś wpływa na gwarancję?

Jaki jest symbol przednich i tylnych klocków do Vitara II 2015 1.4?


Na górę
Post: 02-12-2018, 01:20 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Daruj sobie wymianę w ASO. Za wymianę wołają, o ile pamiętam, 180pln (bez czyszczenia zacisków). A i tak gwarancji w praktyce na klocki i tarcze nie ma. Wymień w pierwszym z brzegu warsztacie. Czynność banalna. Ja wymieniam u "mojego" oponiarza. Tylko raz wymieniałem w ASO, bo okoliczności mnie zmusiły.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-12-2018, 11:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jak wyżej.
Wymieniałem razem z kołami kiedyś na wiosnę w poprzednim samochodzie i nie zapłaciłem więcej niż 150 zł (wymiana kół z wyważeniem i klocków, ale tylko z przodu).
Klocki przywiozłem swoje, chyba to były TRW.


Na górę
Post: 18-04-2021, 10:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Odświeżam po ponad 2 latach.

Przy jakim przebiegu robiliście pierwszą wymianę klocków?
I jakie założyliście?

Mam 75k na liczniku i chyba powoli trzeba myśleć ;)


Na górę
Post: 18-04-2021, 18:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
Ja mam 52 tys.km. i przy wymianie oleju mówili, że za ok. 10 tys. czeka mnie wymiana tarcz i klocków z przodu.

Kupiłem te:
2x tarcze - https://hamulcesklep.pl/o/540.5310.52 - 485,28 zł
klocki komplet - https://hamulcesklep.pl/o/25979.170.1 -143,30 zł

Dobra i tańsza oferta to:

Textar Pro tarcze - https://hamulcesklep.pl/o/92268303
Textar klocki - https://hamulcesklep.pl/o/2597901

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 01-06-2021, 10:59 
Offline

Rejestracja: 12-11-2019, 14:22
Posty: 51
Suzuki: SX4 S-Cross
Scorpion pisze:
Ja mam 52 tys.km. i przy wymianie oleju mówili, że za ok. 10 tys. czeka mnie wymiana tarcz i klocków z przodu.

Kupiłem te:
2x tarcze - https://hamulcesklep.pl/o/540.5310.52 - 485,28 zł
klocki komplet - https://hamulcesklep.pl/o/25979.170.1 -143,30 zł

Dobra i tańsza oferta to:

Textar Pro tarcze - https://hamulcesklep.pl/o/92268303
Textar klocki - https://hamulcesklep.pl/o/2597901



Przy 52 tys. ( chyba 1 wymiana) wymieniane są tez tarcze? Byłem w serwisie ponieważ tez czeka mnie wymiana klocków dokładnie po tym samym przebiegu (nie ASO) i nie było mowy o wymianie tarcz. Z Tego co czytałem tarcze zazwyczaj wymienia się co drugą wymianę klocków.


Na górę
Post: 01-06-2021, 15:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Przy 72 tys.tarcze i klocki przód wymiana.Polecam ATE.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 03-06-2021, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
roz45 pisze:
Przy 52 tys. ( chyba 1 wymiana) wymieniane są tez tarcze? Byłem w serwisie ponieważ tez czeka mnie wymiana klocków dokładnie po tym samym przebiegu (nie ASO) i nie było mowy o wymianie tarcz. Z Tego co czytałem tarcze zazwyczaj wymienia się co drugą wymianę klocków.


Powiedzieli, że za 10 tys km. A i sporo po górach jeździłem, więc może szybciej dostały w kość. Szczególnie, że te oryginalne klocki są twarde.

clawis pisze:
Przy 72 tys.tarcze i klocki przód wymiana.Polecam ATE.


A wiesz może jaka była grubość tarcz przy tej wymianie?

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 03-06-2021, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Duży rant a sama tarcza 19,8 mm.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 18-06-2021, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu. Wymiana tarcz i klocków na przedniej osi (ze swoimi materiałami) to koszt 306 PLN.

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 05-08-2021, 07:43 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 14:03
Posty: 6
Lokalizacja: Kosakowo
Suzuki: Vitara 1,4S AT
Jestem właśnie w serwisie z moja Vitarką. 39 tys przebiegu i mówią mi ze tarcze do wymiany i klocki. Koszt ‚jedyne’ 1800 zł. Podziękowałem bo chyba kupię ATE i będzie dobrze bo nie wiem jakiej firmy są wkładane na oryginał tzn kto je robi


Na górę
Post: 05-08-2021, 09:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W SX4 były TRW, to może tu też.
Swoją drogą za dużo hamujesz ;) 39 000 i komplet do wymiany?


Na górę
Post: 05-08-2021, 09:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Klocki to jeszcze (choć raczej w automacie), ale że tarcze od razu? Z tektury je robią? Przeciętnie to tarcze co drugie klocki się wymienia. No chyba, że je przegrzałeś i mają bicie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-05-2022, 08:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2017, 21:36
Posty: 65
Witajcie,
Temat dotyczy alternatywnych klocków hamulcowych. Moje pytanie do czego?
Tzn. jakie są klocki/tarcze fabryczne, tzw. pierwszego montażu? Gdzie można zakupić (poza ASO)?

_________________
Vitara 1.6 VVT 2WD 6AT
Obrazek


Na górę
Post: 20-07-2022, 08:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Chemicznyali pisze:
Jestem właśnie w serwisie z moja Vitarką. 39 tys przebiegu i mówią mi ze tarcze do wymiany i klocki. Koszt ‚jedyne’ 1800 zł. Podziękowałem bo chyba kupię ATE i będzie dobrze bo nie wiem jakiej firmy są wkładane na oryginał tzn kto je robi

Jakieś jaja z tym tarczami i hamulcami u mnie to samo dziś - właśnie jestem w serwisie na przeglądzie z okazji przejechania 40 000km - ta sama sytuacja klocki przód zostało jakaś 1/4 może 1/5 klocka i tarcze mają rant od środka.

W poprzednich autach przy podobnym stylu użytkowania klocki starczały mi na ok 50-60k a tarcze na 2 komplety klocków starczały… a auta nie były hybrydami odzyskujących energię z hamowania jak w tym wypadku…

Te materiały na pierwszy montaż to z kartonu…


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 20-07-2022, 13:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
moim zdaniem lepiej stosować gorszej jakości (klocki tarcze) żeby się szybciej zużywały wtedy tłoczek jest w ruchu jaki i prowadnice no chyba że ktoś raz do roku sam sobie rozrusza(przesmaruje) tłoczka i prowadnice ... bo jak tłoczek lub prowadnice staną to wiadomo.... tarcza czerwona !!!

_________________
SUZUKI SX4 EXPLORE 4x4 1.6 Pb 120 KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]