Marekferko pisze:
JAk odpowietrzyć układ chłodniczy w suzuki vitara 2015 po wymianie całego płynu .proszę o odpowiedz tych co to robili pozdrawiam
Z tego co wiem, ale do potwierdzenia jeszcze przez ekspertów robi się to następująco:
1. Przy zimnym silniku (koniecznie, musi być całkiem zimny, bo przy gorącym płyn może trysnąć i cię mocno poparzyć, a dwa jest mocno szkodliwy dla zdrowia/oczu/skóry itd.), otwiera się korek układu chłodniczego (ten metalowy z naklejką ostrzegawczą).
2. Włączasz silnik na postoju, klimę dajesz na maks temperaturę i maks nawiew, można chwilowo lekko podgazować, ale bez przesady.
3. Podczas pracy z układu powinny wydobywać się bąble (przez otwarty korek układu).
4. Jak przestaną wyłączasz silnik, czekasz aż trochę ostygnie, dolewasz brakującą ilość płynu (bezpośrednio do układu przez metalowy korek) plus ewentualnie dolewka w zbiorniku wyrównawczym (ewentualnie gdyby ubytek płynu był duży (=dużo powietrza), kroki 2-4 można powtórzyć).
5. Zamykasz korek układu i oczywiście sam zbiorniczek wyrównawczy też.
6. Dalej kilkanaście kilometrów jazdy (już przy zamkniętych korkach) podczas której układ powinien sam się odpowietrzyć, gdyby jeszcze coś powietrza zostało.
7. Po ostygnięciu układu ponowne sprawdzenie poziomu płynu zarówno w samym układzie (metalowy korek) jak i w zbiorniczku (plastikowy korek) i ewentualna dolewka (pamiętać, że przed otwarciem korków i dolewką silnik musi dobrze ostygnąć!!!).
I voila. Ewentualnie po kilku dniach jazdy ponowna kontrola i punkt nr 7. Przez pierwsze dni zerkać też na wskaźnik temperatury na desce, gdyby opukać coś było źle zrobione.