Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 07:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 27-11-2017, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-08-2017, 17:12
Posty: 8
Lokalizacja: Toruń
Suzuki: VITARA
Kochani może to okazać się śmieszne dla kogoś ale jestem słabo techniczny i generalnie elektronika mnie nie lubi.
Mam prośbę czy mógłby ktoś napisać mi jak chłop krowie kolejność wciskania przycisków żebym mógł włączyć tempomat.
Dziękuję z góry :niewiem:

_________________
Suzi Quatro


Na górę
Post: 27-11-2017, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Podczas jazdy wciskasz przycisk "CRUISE" a następnie przycisk "SET" i puszczasz pedał gazu. O ile nie masz tempomatu adapcyjnego to "+" i "-" regulujesz prędkość. Dotknięcie hamulca lub ponowne wciśnięcie przycisku cruise dezaktywuje tempomat. Pozdrawiam :D

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 27-11-2017, 22:29 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 692
A jak masz adaptacyjny?


Na górę
Post: 27-11-2017, 23:14 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Po CRUISE ustawia się jeszcze odległość do pojazdu przed nami.
RES wznawiasz wcześniej przerwaną jazdę z zadaną prędkością, CANCEL wyłączasz.
Jeżeli dodasz gazu, a później zwolnisz to tempomat wraca do wcześniej zadanej prędkości.


Na górę
Post: 27-11-2017, 23:42 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Jedziesz, Cruise i klikasz w minusa.
Wówczas się uruchamia.
Dodanie gazu i zdjęcie nogi z pedału powoduje powrót do ustawionej prędkości.
Gdy naciśniesz hamulec tempomat częściowo wyłącza się. Gdy zaczniesz przyśpieszać naciśnij plusa i wrócą poprzednie ustawienia.
Tempomat wyłączy się jeżeli zwolnisz z pojazdem przed tobą do ok. 40km/h (z pamięci piszę, manuala nie mam pod ręką). Gdy wyłącza się tempomat słychać piszczek w kabinie.
Odległość do poprzedzającego samochodu ustawiasz przyciskiem z kreskami. 3 jest gdzieś pod horyzontem, 1 nie odważyłem się.

+ i - ustawiają prędkość o 1km/h gdy przytrzymasz dłużej zmiana o 5km/h


Na górę
Post: 28-11-2017, 06:01 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Ja zawsze jeżdżę na tej najbliższej opcji za samochodem.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 28-11-2017, 07:28 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Wszystko cacy, tylko dlaczego jest tak dużo najechań na poprzedzający pojazd i to szczególnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Może to wina tempomatów.


Na górę
Post: 28-11-2017, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
staryem pisze:
Wszystko cacy, tylko dlaczego jest tak dużo najechań na poprzedzający pojazd i to szczególnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Może to wina tempomatów.

To jest ZAWSZE wina kierowcy.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 28-11-2017, 09:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
dominiq pisze:
staryem pisze:
Wszystko cacy, tylko dlaczego jest tak dużo najechań na poprzedzający pojazd i to szczególnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Może to wina tempomatów.

To jest ZAWSZE wina kierowcy.


Dokładnie :) nawet TESLA nie bierze odpowiedzialności za jazdę na autopilocie/tempomacie ... Ale swoja droga nigdy bym nie jeździł na najbliższej odległości, nawet na adaptacyjnym tempomacie

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 28-11-2017, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Nie wiem jakie odległości utrzymuje tempomat na ustawiania FAR/NEAR. Może ktoś zdradzić jak to wygląda w praktyce? Ja przekonam się dopiero w przyszłym roku jak odbiorę Vitarę. Jednak też wolę utrzymywać większą, bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 28-11-2017, 10:12 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Jak dla mnie te najbliższe, są i tak z mega zapasem. Jeżdżę tak od początku

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 28-11-2017, 11:48 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Odległość 3 to co najmniej 5 samochodów więc dla mnie gdzieś pod horyzontem.
Odległość 2 to jakieś 2-3 samochody, spokojnie samochód zmieniający pas mieści się przed Tobą i samochód ma czas aby łagodnie zareagować na to.
Odległość 1 to blisko, dla mnie za blisko żeby czuć się bezpiecznie (czas reakcji) gdyby coś się nietypowego wydarzyło przede mną.

Sterowanie jest z opóźnieniem ok 1 sekundy. Zobaczysz to jak ktoś zwolni pas przed Tobą, dopiero po chwili samochód zacznie przyśpieszać, podobnie z hamowaniem.


Na górę
Post: 28-11-2017, 13:16 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
doOh pisze:
dominiq pisze:
staryem pisze:
Wszystko cacy, tylko dlaczego jest tak dużo najechań na poprzedzający pojazd i to szczególnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Może to wina tempomatów.

To jest ZAWSZE wina kierowcy.


Dokładnie :) nawet TESLA nie bierze odpowiedzialności za jazdę na autopilocie/tempomacie ... Ale swoja droga nigdy bym nie jeździł na najbliższej odległości, nawet na adaptacyjnym tempomacie

Na tym forum ktoś pisał, że włącza tempomat i nogi wsuwa pod fotel :lol: :zakrecony:


Na górę
Post: 28-11-2017, 13:18 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Dlatego należy zachować czujność, a nie wiadomo czym się zajmować. W instrukcji wszystko pisze :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 28-11-2017, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
mayya pisze:
Na tym forum ktoś pisał, że włącza tempomat i nogi wsuwa pod fotel :lol: :zakrecony:

Proponuję usiąść po turecku :komandos:

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 28-11-2017, 14:00 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Z tym FAR/NEAR to jak domyślam się chodzi o wykrywanie kolizji.
Jeżdżę z domyślnym czyli FAR i długo myślałem że to nie działa, ale zadziałało.
Gdy agresywnie zmieniałem pas na lewy i miałem między jezdniami opaskę to zadziałał alarm.
Drugi przypadek to droga ze skrętem 90 stopni zabezpieczona też opaską. Gdy wychodzisz z zakrętu, koła skręcone ale na wprost zderzaka jest jeszcze opaska to gdy wciskasz pedał gazu może się załączyć alarm. Więcej grzechów nie pamiętam ;) ale podobne scenariusze są opisane w manualu do samochodu.


Na górę
Post: 28-11-2017, 16:16 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 692
Pobawiłem się dziś tempomatem i mam mieszane uczucia. W większości sytuacji wystarcza odległość 2, ale zdażało mi się, że Vitarka trochę zbyt blisko zbliżała się do poprzedzającego samochodu, kiedy ten zaczynał hamować (wtedy hamulec po mojej stronie, nie chcialem ryzykować i czasem zdarzało się, że włączał się alarm czujnika radarowego, że zbyt blisko podjechałem). Nie wiem, może tutaj ma znaczenie spadek prędkości poniżej tych 40 km/h i wtedy tempomat się wyłącza i samochod oczekuje, że to kierowca, a nie tempomat zachamuje. Na ustawieniu 3 znów zwykle utrzymuje zbyt dużą odległość, choć paradoksalnie daje też więcej czasu na reakcję. Trochę mnie też niepokoiło czy tempomat da sobie radę w sytuacji, gdy nagle ktoś wciska się z bocznego pasa.

Generalnie pobawię się tym jeszcze, ale jakoś pewniej czuje się bez tempomatu. Może na autostrady, przy niewielkim ruchu, to jest jakieś rozwiązanie. Ale też nie wiem, czy nie rozleniwia kierowcy i docelowo nie powoduje, że zaczynamy trochę przysypiać za kierownicą.


Na górę
Post: 28-11-2017, 17:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
dominiq pisze:
mayya pisze:
Na tym forum ktoś pisał, że włącza tempomat i nogi wsuwa pod fotel :lol: :zakrecony:

Proponuję usiąść po turecku :komandos:


Pamiętam, że parę lat temu był taki przypadek w USA. Gdzie kobieta po włączeniu tempomatu, oprócz nogi z gazu, puściła również kierownicę bo nie było napisane w instrukcji, iż należy w takiej sytuacji trzymać w dalszym ciągu ręce na kierownicy. Samochód zjechał z jezdni i uderzył w bariery ochronne a kobieta wygrała proces z producentem o odszkodowanie z powodu "błędnej" instrukcji. :]
"I don't want to live on this planet anymore" :?

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 28-11-2017, 17:18 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Amerykanie muszą mieć napisane nawet na kubkach z gorąca kawą, że jest gorąca i może parzyć! ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-11-2017, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
akir pisze:
Jak dla mnie te najbliższe, są i tak z mega zapasem.


Prawda.


Na górę
Post: 29-11-2017, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
macioo pisze:
Amerykanie muszą mieć napisane nawet na kubkach z gorąca kawą, że jest gorąca i może parzyć! ;)


+ ze to kawa :D

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 29-11-2017, 16:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31-08-2017, 17:12
Posty: 8
Lokalizacja: Toruń
Suzuki: VITARA
Dzięki za cenne uwagi i rzeczywiście trzeba podchodzić do tempomatu z ograniczonym zaufaniem

_________________
Suzi Quatro


Na górę
Post: 29-11-2017, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
ZYHERT pisze:
Dzięki za cenne uwagi i rzeczywiście trzeba podchodzić do tempomatu z ograniczonym zaufaniem

Ja zawsze do tych wynalazków myślących za kierowcę podchodzę z dużą rezerwą. Może nie w temacie tempomatu ale przeraża mnie najnowsza reklama volvo, gdzie samo hamuje w przypadku pieszego przed maską. A co w przypadku gdy to nie będzie człowiek tylko jakaś statyczna przeszkoda lub nieduże zwierzę a za nami będzie ktoś jechał w bliskiej odległości i nagle komputer zahamuje pojazdem podczas gdy jako kierowca widząc co się dzieje podjąłbym decyzję zderzenia się z przeszkodą przede mną?

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 29-11-2017, 17:16 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
akir pisze:
Jak dla mnie te najbliższe, są i tak z mega zapasem. Jeżdżę tak od początku

Dokładnie. Jazda po autostradzie na 2 i 3 jest niepłynna, auto nie pozwala dojechać na racjonalną odległość, żeby wyprzedzić auto przed nami.


Na górę
Post: 29-11-2017, 20:50 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 692
komtur83 pisze:
Ja zawsze do tych wynalazków myślących za kierowcę podchodzę z dużą rezerwą. Może nie w temacie tempomatu ale przeraża mnie najnowsza reklama volvo, gdzie samo hamuje w przypadku pieszego przed maską. A co w przypadku gdy to nie będzie człowiek tylko jakaś statyczna przeszkoda lub nieduże zwierzę a za nami będzie ktoś jechał w bliskiej odległości i nagle komputer zahamuje pojazdem podczas gdy jako kierowca widząc co się dzieje podjąłbym decyzję zderzenia się z przeszkodą przede mną?


Przecież Suzuki też hamuje automatycznie, jeśli masz wersję XLED lub S. Ma czujnik radarowy i jeśli uzna, że jest źle, to przyhamuje (co nie gwarantuje braku zderzenia, ale zmniejsza skutki). Może też zwiększyć siłę hamowania bardziej niż wynikałoby to z głębokości wciśnięcia hamulca.

Co do kierowcy z tyłu to odpowiedź jest prosta - ma obowiązek zachować taką odległość, by w razie gwałtownego hamowania nie najechać na ciebie. Jeśli najedzie, jego wina. W praktyce oczywiście dużo osób jeździ na ogonie i ogromnie żałuje, że policja nie ma ochoty zasilić znaczną kwotą mandatów budżetu państwa. Jedyne wytłumaczenie, to że ciężko wyłapać taką sytuację i ciężko też udowodnić, że odległość jest niewystarczająca (pomijając oczywiście sytuację, gdy dojdzie do stłuczki, bo wtedy sprawa jest jasna). Nie zmienia to oczywiście kwestii, że jeśli ktoś walnie Cie od tyłu, to ty też masz problem (czas, walka z ubezpieczycielami itd.). Moim zdaniem mandaty za najechanie od tyłu są zbyt małe. Swoją drogą mam wrażenie, że tak częste jeżdżenie na ogonie nie występuje zbyt często w Europie Zachodniej i jest raczej polską specjalnością (choć być może się mylę...).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]