Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 17:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 29-11-2017, 20:52 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Radar jest też w premium wersji

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2017, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Występuje jako dodatek do AllGrip.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 29-11-2017, 20:55 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Może faktycznie mnie od początku tylko all grip interesował. Nie sprawdzałem co ma wersja 2wd

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2017, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Ken-wawa zgadzam się, że wszystko zależy od kultury jazdy, która w naszym kraju, delikatnie mówiąc, pozostawia wiele do życzenia. Sam jak dojeżdżam do światel lub jakiegoś korka to co chwila zerkam we wsteczne lusterko tym bardziej, że często wożę małe dziecko.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 30-11-2017, 23:31 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Ja też prawie non-stop zerkam we wsteczne i np. jak widzę, że ktoś się do mnie "przytula" od tyłu to zmieniam pas. Bywa też, że hamuje dwustopniowo, przyhamowuje mocniej, a później puszczam pod koniec samochód jeszcze kilka metrów. Ale fakt, że jest wiele sytuacji, gdy ciężko pozbyć się gościa na ogonie. A już najbardziej niebezpieczne jest to przy dużych prędkościach. Zdarza się nawet, że ktoś złośliwie siedzi na ogonie, choć jadę symbolicznie ponad limit, a dodatkowo lewy pas jest wolny. A i tak koło siedzi z tyłu i nie wiadomo co chce. Ciekawe, czy kamerka z tyłu i zgłoszenie policji by coś dało? Pewnie byłoby ciężko, bo po filmie ciężko ocenić odległość.


Na górę
Post: 01-12-2017, 08:45 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
No i trzeba dodać że np. jadąc w deszczu radar nieco głupieje gdy wyprzedzasz dużą ciężarówkę. Cały syf spod kół powoduje że radar nie do końca dobrze wyszukuje pojazdy przed sobą. Odległości się zmniejszają. Dodatkowo jak dostaniesz liścia albo więcej śniegu na znaczek to tempomat wyłącza się rozświetlając ci deskę na pomarańczowo.


Na górę
Post: 01-12-2017, 08:54 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Dokładnie mam to samo od dwóch dni pomarańczowa deska

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 01-12-2017, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
majlo pisze:
akir pisze:
Jak dla mnie te najbliższe, są i tak z mega zapasem. Jeżdżę tak od początku

Dokładnie. Jazda po autostradzie na 2 i 3 jest niepłynna, auto nie pozwala dojechać na racjonalną odległość, żeby wyprzedzić auto przed nami.


Naciskasz lekko hamulec albo sprzęgło, tempomat się wyłącza i wtedy sobie wyprzedzasz ... a w aktywnym tempomacie o to chodzi żeby zwalniak/przyśpieszał sam -.-

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 01-12-2017, 11:05 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Akurat do sprawnego wyprzedzania na tempomacie wystarczy wcisnąć gaz. Po manewrze puszczasz i wraca do zadanej prędkości. Radar wcale tego nie utrudnia. Przynajmniej tak jest z automatyczną skrzynią, ale z manualem zakładam podobnie.

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 01-12-2017, 11:19 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
W manualu też tak jest.

Ten scenariusz o którym piszę to przypadek gdy jedziesz 2-3 pasmówką, po prawej masz tira a ty lecisz lewym. Spod kół tira unosi się dużo wodnej mgły. Tak jak odruchowo przed wyprzedzeniem tira włączasz/przyśpieszasz wycieraczki, tak samo musisz się liczyć że w tej mgle czai się inny samochód i radar nie wykryje go w takiej odległości jak jesteś przyzwyczajony i zwolni przed poprzedzającym samochodem, tylko wykryje poprzedzający samochód znacznie bliżej niż byś się spodziewał reakcji automatu.


Na górę
Post: 01-12-2017, 11:20 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
No nie wiem, mi przeszkadza, że auto zaczyna zwalniać kiedy do auta przede mną jest dobre 200m. Kiedy jadę niewiele szybciej, często nawet jeszcze nie myślę, że będę wyprzedzał a auto już zwalnia. Zdecydowanie wygodniej mi się jedzie na "jedynce" - ja już wiem, że zabieram się za wyprzedzanie, a tempomat wciąż nie zaczęł odpuszczać.


Na górę
Post: 01-12-2017, 11:28 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Użyj kierunkowskazu :) to zmienia sposób działania tempomatu ;)


Na górę
Post: 01-12-2017, 11:32 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Dokładnie kierunkowskaz i samochód nie zwalnia.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 01-12-2017, 11:34 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Ja robiąc 4,5 tys. km podczas objazdowych wakacji (w większości oczywiście autostradami) miałem na to sposób. Jadąc pustą autostradą ustawiałem tempomat na 3 (jakoś jadąc powyżej 130 km/h wolę, żeby systemy miały większą czułość). Kiedy z daleka widziałem/dojeżdżałem do innych aut i wiedziałem, że chce je wyprzedzać zmieniałem na 1 i kiedy radar wykrywał auto przede mną zmieniałem pas (jest na to dobra sekunda po wykryciu - samochód na komputerze pokładowym zaświeca się na biało, dopiero potem auto przyhamowuje). Oczywiście dla lepszej dynamiki czasem trzeba przy wyprzedzaniu wcisnąć gaz, bo wyprzedzanie na samym tempomacie nie zawsze jest "kulturalne".

Wiem, że to może sporo zabawy, ale i tak trzeba być czujnym. A przy długich podróżach autostradą zawsze przyda się jakieś zajęcie.

Jadąc w normalnych warunkach (nie pędząc autostradą) zwykle zostawiam domyślne ustawienie 2. Przydaje się na trasie przejeżdżając przez teren zabudowany, a ustawienie 2 jest na tyle neutralne że pasuje do takich prędkości niezależnie od pory dnia czy pogody.

EDIT:
Słusznie koledzy prawią - trzeba też odpowiednio pracować kierunkowskazami. Najlepiej wypracować sobie własny sposób na jazdę tempomatem - zapewniam, że chwila praktyki i staje się to naprawdę wygodne rozwiązanie.

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 01-12-2017, 12:16 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
akir pisze:
Dokładnie kierunkowskaz i samochód nie zwalnia.

O tego nie wiedziałem :D


Na górę
Post: 04-12-2017, 09:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
majlo pisze:
akir pisze:
Dokładnie kierunkowskaz i samochód nie zwalnia.

O tego nie wiedziałem :D


Janusz wyprzedzania :D

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]