Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 01:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 07-08-2017, 19:16 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Widziałem gdzieś fluoroscencyjne i podświetlane ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 28-08-2017, 19:59 
Offline

Rejestracja: 06-06-2010, 21:36
Posty: 14
Posiadam w rodzinie GV II z 2008 roku 3DR i ta wersja jest genialna, pozostanie z nami chyba na zawsze. Wszyscy począwszy ode mnie po żonę i teściową są w niej zakochani. Jest nieco twardawa, grubiańska ale niesamowicie solidna i niezniszczalna. Nie wiem ile doniczek, grabii, jakiś narzędzi przewiozła a plastiki na niej wyglądają ciągle prawie jak nowe. Skóra za wyjątkiem minimalnego wygniecenia również wygląda po nawilżeniu prawie jak nowa. Teraz szukaliśmy następcy dla żony C3 Picasso i naturalnie pierwsze kroki skierowaliśmy do Suzuki po nową Vitarę. Niestety kompletne rozczarowanie, to auto jest nawet nieco poniższej klasy C3 Picasso kosztującego kilkadziesiąt tysięcy mniej.

Stara GV była znakomicie wykonana - auto ma w tej chwili 9 lat i za wyjątkiem mocowania tylnych foteli (pewnie kwestia przesmarowania) nic nie trzeszczy. Konsola w nowej Vitarze ze stanem licznika niewiele ponad 10 tys km trzeszczała jakby miała przejechane conajmniej 150 tys i to jeszcze po bezdrożach. W starej Vitarze mając 190 cm wzrostu bez problemu znajduję wygodną pozycję za kierownicą, w której moja noga tylko minimalnie opiera się o konsolę. W nowej zawsze konsola włazi gdzieś w goleń i do tego trzeszczy przy każdym mocniejszym oparciu nogi o nią. Kolejna rzecz to plastiki - za wyjątkem błyszczącej konsoli wszędzie straszna bieda, a już drzwi wołają o pomstę do nieba - Suzuki, mamy XXI wiek ! Silnik 120KM jest mułem nadającym się do powożenia, a nie jeżdżenia. 120KM z Giulietty to przy nim stado rumaków wyścigowych. Radio gra jak tani bumbox, a ta 4-polowa grafika wygląda jak z poprzedniej epoki. Itd itp.

Generalnie auto jest do bólu przeciętne i po prostu nie warte pieniędzy jakie się za nią żąda. W porównaniu do C3 Picasso to właściwie byłby downgrade a nie upgrade, ze solidności starej wersji została już właściwie tylko porządna skóra, a nawet ta tylko na bokach, bo środek jest chyba z alcantary.

Kia Sportage na której finalnie się skończyło jest samochodem z zupełnie z innej epoki. Polecam przysiąść się do jednej i drugiej, pokaże to jaki postęp zrobili koreańczycy w stosunku do japończyków, którzy wyraźnie usiedli na laurach. Szkoda ... Dobrze, że chociaż ta stara GV będzie w rodzinie pomykała :-)


Na górę
Post: 29-08-2017, 18:26 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Żeby im się tylko te laury nie pogniotły za bardzo.


Na górę
Post: 02-09-2017, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
barni pisze:
GV II z 2008 roku (...) W starej Vitarze


To w końcu masz grand Vitarę czy starą Vitarę? A może nie ogarniasz, że to dwa różne modele są?


Na górę
Post: 03-09-2017, 22:11 
Offline

Rejestracja: 02-04-2017, 16:19
Posty: 22
Te plastiki w VII to fakt że są niczym bibuła, co do radia to średnio ale można wygłuszyć drzwi ale wygląd vitary II moim zdaniem jest ładniejsze niz te kijanki o dwa razy droższe coś za coś cena


Na górę
Post: 24-11-2017, 18:10 
Offline

Rejestracja: 12-09-2017, 12:33
Posty: 3
Drodzy forumowicze,
akurat umowna prostota i pewna przestarzałość Vitary II została przeze mnie potratowana jako zaleta.

W porównaniu z poprzednio użytkowanym na co dzień pojazdem mechanicznym, jakim była nieźle wyposażona ale przednionapędówka (Kia Cee`d kombi z 2 litrowym wolnossącym benzyniakiem i 143 konikami) - Vitara II realnie nie powala niczym z wyjątkiem sporego prześwitu i niezłego napędu 4WD, no i zwartego, ergonomicznego kształtu.
A mnie akurat głównie o to biegało !

Vitara II jest lekka co przekłada się na spalanie ale i niestety na oszczędności w jej wykonaniu.
Bywa toporna jak np. jej kluczyk z minionej epoki, czy wspomniane już słynne "patyczki" do regulacji elementów wyświetlacza ale to są realnie mało istotne drobiazgi.

Ma być w miarę bezpiecznie, tanio w eksploatacji, sprawnie w przemieszczaniu i ... w mojej ocenie - jest !
Miałem faktycznie jeszcze ew. do wyboru "SX-Crossa", doposażonego Dustera i Mazdę CX-3. Szukałem pozytywów ale Duster to jednak składak.
Mazda piękna ale rdzewieje po kilkutygodniowym transporcie morskim zdecydowanie bardziej, niż japońska Dacia (Vitara) składana w Ostrzygomiu zwanym też Esztergomem...
Mazdę bandziory lubią niestety i chętnie kradną.Jak się uprzesz i dodatkowo zabezpieczysz to i tak zwykle udowodnią kto tu rządzi itd itp.

Poza tym akurat ja muszę uważać na wymiary bolidu a "Madzia" jest jednak szersza od "Zuzi". Podobnie "SX-Cross" który akurat jest dłuższy i nieco cięższy od oplotkowywanej tu Vitarki II.

Reasumując.Osobiście jestem zadowolony z zakupu i dotychczasowej eksploatacji Vitary II, bo dosyć szybko zaakceptowałem jej oczywiste ułomności.

Są tzw. prawdy oczywiste i nie powinno się z zasady z nimi polemizować, bo to sztuka dla sztuki.
Vitara to tylko samochód klasy niższej średniej, a nie świadectwo osobowości i przedłużenie innych tam... :)
Wybór jednak każdy musi podjąć sam. Ci którzy już ją mają zwykle chwalą.Malkontenci wiadomo: "wszystko do d...py".

Cóż. Po prostu nie można mieć za około 70 tysi jednocześnie sport bolidu na niemiecką autostradę gnającego bez kłopotu 220 km/h i pierwszego na światłach np. w swojej "miejscowości" przed Turbo VW "Paskiem" i 25 letnim BMW,
quasi terenówki na oblodzone, strome garażowe podjazdy, czy miejskie dziury i wysokie krawężniki, prostego i taniego ale i niezawodnego i wyszukanego w stylistyce.Nieprawdaż ? Prawdaż, szanowni forumowicze...
Jaka jest Vitara II każdy widzi.
Kończąc już ten przydługi wywód, jak trafnie i bezkompromisowo powiedziało dziecko jednego z kupujących ją w salonie "ten samochodzik mi się podoba bo ma taką sympatyczną mordkę". Każdy ma swoje potrzeby i oczekiwania.
Pozdrawiam


Na górę
Post: 24-11-2017, 18:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Moje priorytety były podobne ale jak kupowałem s-crossa, to jeszcze Vitary nie było. Co do różnic, o których wspomniałeś (waga i długość), to różnica wagi chyba nie jest jakaś istotna a długość ok. 10cm przekłada się na więcej miejsca z tyłu na nogi. Porównując oba modele chyba jednak zostałbym przy s-cross :)
Dla mnie najistotniejszą zaletą obu tych modeli jest stosunkowo niska awaryjność na tle (nie raz droższej) konkurencji. Mam do ASO 100km i jeżdżenie co kilka tygodni z usterkami taki kawał drogi bardzo komplikowałoby mi życie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-11-2020, 14:19 
Offline

Rejestracja: 15-11-2020, 13:25
Posty: 3
Byłem na jedzie próbnej dwa tygodnie temu (szukam następcy dla Sedici 4x4, które całkiem OK dawało sobie rade w lekkim terenie), piszę okiem osoby, która jeździ sporo w trasie i sporo po leśnych, polnych drogach:
Plusy:
+ cena w której jest prawie wszystko co trzeba
+ dobre przyspieszenie
+ niskie spalanie
+ całkiem jak dla mnie fajny wygląd w środku i fajny przód auta
+ niska masa (ma duże znaczenie, często to niska masa decyduje o tym, czy gdzieś wiedziemy i się nie zakopiemy)

Minusy:
- tył mógłby być lepszy
- małe koła, większe wyglądałyby lepiej
- prześwit (4x4 mógłby mieć +2cm)
- mały kąt natarcia

W sumie dla mnie minusy to kształt, który przy lekkiej modyfikacji (krótszy zwis przedni, większy prześwit) robiłby z Vitary II crossovera, który wjechałby w naprawde wiele miejsc.


Na górę
Post: 15-11-2020, 14:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli te 2 cm i krótki przód są istotne, to Twoim wymaganiom odpowiada Duster.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-11-2020, 14:57 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Duster jest większym autem i ma całkiem spoko zawieszenie, przynajmniej na dziurawej obwodnicy gdzie miałem jazdę testową. Wtedy był tylko 1.6 no i głownie przez to odpadł an rzecz 1.4 boosterjet. Przeważył aktywny tempomat, którego duster nie miał no i w środku się nie odnalazłem. Z wyglądu najbardziej podobał mi się XV, który też jest królem prześwitu, ale przedni zwis duży.


Na górę
Post: 15-11-2020, 16:34 
Offline

Rejestracja: 06-06-2010, 21:36
Posty: 14
Zamów sobie taksówkę Dustera i zapytaj się co o nim sądzi człowiek, który na nim zarabia. Ja niestety jadąc nim przypadkowo wysłuchałem całej litanii, z której wyszło, ze w życiu by drugi raz jej nie kupił. Taniość w momencie zakupu kompletnie się nie opłaciła w eksploatacji. Wskazywał padające notorycznie sprzęgła, drogie części i serwis, brak dostępnych niektórych części od ręki i niedostępność zamienników, które byłyby lepszej jakości niż bardzo poślednie oryginały. Poza tym jakościowo nawet nową Vitare od Dustera dzieli przepaść. Jeżeli komuś to nie przeszkadza - super, ja miałem wrażenie ze wszystko w środku wyglada jakby pochodziło z aut z poprzedniej epoki.

Co do Vitary II jako posiadacz jedynki w rodzinie, która zostanie w niej na zawsze, bo jest naprawdę świetnym samochodem na wersje II finalnie się nie zdecydowaliśmy i żona wybrała Kia Sportage, rezygnując świadomie z napędu 4:4. Po pierwsze w V II to nie jest stały napęd 4:4 jak w starej wersji, tylko dołączany. Wiec w drodze się może się przyda, ale na śliskim podjeździe pod wjazd do garażu jest bezużyteczny. Po drugie II jest w środku wykonana gorzej niż stara wersja, nawet żona miała wrażenie, ze z porządnego SUVa wsiada do jakiegoś podrasowanego kompakta i tak naprawdę nie widzi za co miałaby zapłacić te prawie 100 tys. Za tyle samo kupiła Sportage w Business Line z mocna benzyna, skórą, świetnie wyposażoną pod katem elektroniki (JBL, CarPlay, sporo asystentów, świetna nawigacja) bardzo dobrze się prowadząca i z ogromnym bagażnikiem do którego po złożeniu siedzeń wchodzi bez problemu duży rower czy spora kosiarka spalinowa i jeszcze mnóstwo innych gratów.


Na górę
Post: 15-11-2020, 17:07 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Co do wnętrza się zgodzę, bo jest spartańskie i trzeszczy. Głośniki są fatalne.
Wielkość też, Sportowe to klasa wyżej. 2 lata temu nie udało mi się go skonfigurować w podobnej cenie i wyposażenia.

Nie zgodzę się co do napędu bo jest jednym z najlepszych na śliskim i błocie wymiata. Działa błyskawicznie. Ja na letnich wyjechałem pod błotnisty podjazd a forester pierwszej generacji na całorocznych nie. Pewnie też kwestia wagi.


Na górę
Post: 15-11-2020, 19:30 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
barni pisze:
Zamów sobie taksówkę Dustera i zapytaj się co o nim sądzi człowiek, który na nim zarabia. Ja niestety jadąc nim przypadkowo wysłuchałem całej litanii, z której wyszło, ze w życiu by drugi raz jej nie kupił. Taniość w momencie zakupu kompletnie się nie opłaciła w eksploatacji. Wskazywał padające notorycznie sprzęgła, drogie części i serwis, brak dostępnych niektórych części od ręki i niedostępność zamienników, które byłyby lepszej jakości niż bardzo poślednie oryginały. Poza tym jakościowo nawet nową Vitare od Dustera dzieli przepaść. Jeżeli komuś to nie przeszkadza - super, ja miałem wrażenie ze wszystko w środku wyglada jakby pochodziło z aut z poprzedniej epoki.

Co do Vitary II jako posiadacz jedynki w rodzinie, która zostanie w niej na zawsze, bo jest naprawdę świetnym samochodem na wersje II finalnie się nie zdecydowaliśmy i żona wybrała Kia Sportage, rezygnując świadomie z napędu 4:4. Po pierwsze w V II to nie jest stały napęd 4:4 jak w starej wersji, tylko dołączany. Wiec w drodze się może się przyda, ale na śliskim podjeździe pod wjazd do garażu jest bezużyteczny. Po drugie II jest w środku wykonana gorzej niż stara wersja, nawet żona miała wrażenie, ze z porządnego SUVa wsiada do jakiegoś podrasowanego kompakta i tak naprawdę nie widzi za co miałaby zapłacić te prawie 100 tys. Za tyle samo kupiła Sportage w Business Line z mocna benzyna, skórą, świetnie wyposażoną pod katem elektroniki (JBL, CarPlay, sporo asystentów, świetna nawigacja) bardzo dobrze się prowadząca i z ogromnym bagażnikiem do którego po złożeniu siedzeń wchodzi bez problemu duży rower czy spora kosiarka spalinowa i jeszcze mnóstwo innych gratów.


Rozumiem że w rodzinie jest Grand Vitara i ją nazywasz Vitarą I , to muszę cie zmartwić bo GV ma napęd na tył z dołączanym przednim napędem. Do stałego napędu na 4 koła niezbędny jest centralny mechanizm różnicowy i taki mechanizm ma np Lada Niva. Co do twoich twierdzeń że allgrip nie poradzi sobie na śliskim podjeździe to mam wrażeni że nigdy nie jeździłeś samochodem nawet z najprostszym napędem 4x4.

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 16-11-2020, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
barni pisze:
Po pierwsze w V II to nie jest stały napęd 4:4 jak w starej wersji, tylko dołączany. Wiec w drodze się może się przyda, ale na śliskim podjeździe pod wjazd do garażu jest bezużyteczny
Na śliskim podjeździe pod wjazd do garażu napędzane będą cztery koła. Rozwiń proszę temat bezużyteczności...

wydech pisze:
Do stałego napędu na 4 koła niezbędny jest centralny mechanizm różnicowy
Nie jest niezbędny, czego przykładem jest np. prawie cała obecna flota Subaru.

wydech pisze:
GV ma napęd na tył z dołączanym przednim napędem.
GV I ma dołączany przód, GVII ma napęd stały.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 16-11-2020, 12:24 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 16-11-2020, 11:15 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
wydech pisze:
Do stałego napędu na 4 koła niezbędny jest centralny mechanizm różnicowy
Nie jest niezbędny, czego przykładem jest np. prawie cała obecna flota Subaru.


Tyle w temacie napedu na stronie SUBARU

Aktywny podział momentu napędowego ACT-4
Jest to system napędu AWD opracowany wyłącznie dla czterobiegowych automatycznych skrzyń biegów wyposażonych w tryb manualny, oraz do skrzyń bezstopniowych Lineartronic. W rozwiązaniu tym nie stosuje się centralnego mechanizmu różnicowego. System przenosi moment napędowy bezpośrednio do przedniego dyferencjału, oraz przy użyciu wielopłytkowego mokrego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie (MP-T – Multi Plate Transfer), do wału napędowego biegnącego do tylnego dyferencjału. W większości zastosowań podstawowy podział momentu wynosi 60% dla osi przedniej i 40% dla osi tylnej. Czujniki nieustannie monitorują zmiany przyczepności/obrotów przednich i tylnych kół, położenie pedału gazu, użycie hamulca i skręt kierownicy, a sterownik na tej podstawie kontroluje pracę elektromagnetycznego zaworu dostarczającego olej do siłownika sprzęgła. W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła). Ten rodzaj napędu AWD pozwala aktywnie stabilizować ruch pojazdu, a w razie potrzeby, dla zmniejszenia oporów, zmniejszać udział napędu tylnego..
Zmienny rozdział momentu VTD

Ten system napędu AWD opracowano dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów E-5AT z manualnym trybem zmiany biegów, gdzie ma on za zadanie wspierać sportowy styl jazdy i poprawiać kierowalność samochodu. W tym przypadku podstawowy podział momentu napędowego przód/tył dokonuje się w planetarnym, centralnym mechanizmie różnicowym, w stosunku 45%/55%. Przewaga momentu napędowego dla kół tylnych ma na celu zminimalizowanie tendencji do podsterowności auta. Centralny mechanizm różnicowy wyposażono w sterowane hydraulicznie sprzęgło zwiększające jego tarcie wewnętrzne. Zestaw czujników pobiera dane określające poślizg kół, użycie hamulca, pedału gazu itp. a sterownik zaworu hydraulicznego dobiera odpowiednio stopień blokady dyferencjału. Przy maksymalnej blokadzie rozdział momentów wynosi 50%/50%, z tym, że sterownik w każdym momencie dąży do uzyskania jednocześnie sportowych atrybutów jazdy oraz pełnej stabilności samochodu. W niektórych modelach uzupełnieniem tego systemu jest opcjonalny tylny mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem.

Centralny mechanizm różnicowy z wiskotycznym (lepkościowym) sprzęgłem, zwiększającym jego tarcie wewnętrzne.
Jest to system AWD przeznaczony dla manualnych skrzyń biegów. Jego prosta konstrukcja składa się z klasycznego centralnego mechanizmu różnicowego opartego na stożkowych kołach zębatych, oraz ze sprzęgła lepkościowego zwiększającego jego tacie wewnętrzne, po wystąpieniu różnicy prędkości obrotowych obu wałów wyjściowych. Podstawowy podział momentu pomiędzy koła przednie i tylne wynosi 50%/50%, co jest dobrym kompromisem pomiędzy zdolnością do przyspieszania i stabilnością samochodu. Gdy koła którejś osi tracą przyczepność i zaczynają obracać się szybciej, sprzęgło lepkościowe przywraca właściwy podział momentu. Stosunek między momentami przenoszonymi przez obie osie może sięgać od 20%/80% do 80%/20%. Połączenie tego rozwiązania z uniwersalnością manualnej zmiany biegów tworzy napęd o dobrych, sportowych własnościach, właściwie wykorzystujący dostępną przyczepność kół samochodu.

wydech pisze:
GV ma napęd na tył z dołączanym przednim napędem.
GV I ma dołączany przód, GVII ma napęd stały.[/quote]
Mój błąd GV II ma stały napęd 4x4

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 16-11-2020, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
No właśnie. Obecnie prawie wszystkie samochody Subaru mają ACT-4, bez centralnego mechanizmu różnicowego.

Co do VTD - było też stosowane przy skrzyniach 4AT, nieścisłość na stronie Subaru.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-11-2020, 11:39 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
DS pisze:
No właśnie. Obecnie prawie wszystkie samochody Subaru mają ACT-4, bez centralnego mechanizmu różnicowego.

Co do VTD - było też stosowane przy skrzyniach 4AT, nieścisłość na stronie Subaru.


a w Vitarze allgrip dział podobnie

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 16-11-2020, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Różnica jest taka, że All Grip Select przechodzi do 2WD w każdej możliwej sytuacji (co nie jest żadnym zarzutem, bo stałe pędzenie wszystkich kół niezależnie od sytuacji nie ma żadnego sensu w samochodzie cywilnym).
ACT-4 teoretycznie może przejść w 2WD, ale nikt w Subaru nie jest w stanie powiedzieć, w jakich warunkach, póki co odczyty ze sterownika napędu tego też nie wykazują, układ nie schodzi poniżej wartości ~90/10.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-11-2020, 11:58 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
a allgrip w ustawoieniu sport też schodzi do 2WD ?

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 16-11-2020, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Były na forum testy. Powyżej 130km/h jest tylko 2WD, o ile pamiętam.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 16-11-2020, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przy każdej prędkości może być 2WD.
viewtopic.php?p=164060#p164060

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-11-2020, 18:55 
Offline

Rejestracja: 06-06-2010, 21:36
Posty: 14
wydech pisze:
DS pisze:
No właśnie. Obecnie prawie wszystkie samochody Subaru mają ACT-4, bez centralnego mechanizmu różnicowego.

Co do VTD - było też stosowane przy skrzyniach 4AT, nieścisłość na stronie Subaru.


a w Vitarze allgrip dział podobnie


Moja pomyłka, pomyliłem generacje i zalozylem, ze żona ma Vitare z pierwszej a de facto ma z drugiej (2008) a dokładnie JT A74V 5MT. Tam przy silniku 1.6 jest prosty naped staly na 4 kola (bez zadnych reduktorów) , który w warunkach zimowych na nieodśnieżonych wiejskich drogach spisuje się znakomicie. Czyli Ty w obładowanej elektroniką przednionapedowce walczysz o przeżycie, a teściowa jadąca przed Toba GV dzwoni na komorke pytajac czy Ci sie auto zepsulo, bo zniknales z tylnego lusterka :-)

Wersja wyposazenia De Luxe jest swietna, poza tym ten samochód był często kupowany przez kobiety jako wózek na zakupy wiec mozna trafic rodzynki ze śmiesznie małym przebiegiem.

Wiec wszystkie moje uwagi dotycza porownania drugiej z trzecia generacja.


Na górę
Post: 16-11-2020, 19:28 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
barni pisze:
wydech pisze:
DS pisze:
No właśnie. Obecnie prawie wszystkie samochody Subaru mają ACT-4, bez centralnego mechanizmu różnicowego.

Co do VTD - było też stosowane przy skrzyniach 4AT, nieścisłość na stronie Subaru.


a w Vitarze allgrip dział podobnie


Moja pomyłka, pomyliłem generacje i zalozylem, ze żona ma Vitare z pierwszej a de facto ma z drugiej (2008) a dokładnie JT A74V 5MT. Tam przy silniku 1.6 jest prosty naped staly na 4 kola (bez zadnych reduktorów) , który w warunkach zimowych na nieodśnieżonych wiejskich drogach spisuje się znakomicie. Czyli Ty w obładowanej elektroniką przednionapedowce walczysz o przeżycie, a teściowa jadąca przed Toba GV dzwoni na komorke pytajac czy Ci sie auto zepsulo, bo zniknales z tylnego lusterka :-)

Wersja wyposazenia De Luxe jest swietna, poza tym ten samochód był często kupowany przez kobiety jako wózek na zakupy wiec mozna trafic rodzynki ze śmiesznie małym przebiegiem.

Wiec wszystkie moje uwagi dotycza porownania drugiej z trzecia generacja.


Rozumiem że ten tekst o znikaniu we wstecznym lusterku teściowej dotyczy waszej przednionapędowej Kii sportage. Bo Vitara z allgrip to nie będzie miał problemu w jeździ po wiejskiej nieodśnieżonej drodze.

Nie wiem czy wiesz ale prosty napęd na 4 koła bez blokady lub kontroli trakcji to tak naprawdę napęd na 1 koło. A tutaj filmik o rodzajach napędów https://www.youtube.com/watch?v=RDatUAroMOU&t=42s

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Ostatnio zmieniony 16-11-2020, 20:57 przez wydech, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 16-11-2020, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Grand Vitara II bez kontroli trakcji miała centralny lsd.
Po wprowadzeniu TC zastąpiono go otwartym dyfrem.
All Grip Select w żadnym wypadku nie będzie radził sobie gorzej niż układ z GV 1.6, wręcz przeciwnie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]