Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 01:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Vitara w trasie
Post: 13-05-2017, 13:58 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
Widziałem że wiele osób wyjeżdża Vitarą w dłuższe trasy liczone w tysiącach km. Chciałbym poznać jakie są Wasze odczucia po takiej długiej podróży? Jest wygodnie? Czy macie w ogóle odczucia, że jednak ten silnik 1.6 to za mało? Jak samochód zachowuje się na stromych, długich podjazdach w górach (nie brakuje mocy)?

Ja samochód już zamówiłem, ale ciągle mam wątpliwości, czy ten silnik 1.6 nie będzie w takiej trasie męczący. Od razu zaznaczam, żeby nie było, że nie potrzebuję i nie szukałem samochodu do ciągłego połykania setek kilometrów, takie wycieczki to okazjonalne wypady kilka razy w roku.

Czy dziś po przejechaniu x kilometrów poszlibyście w wersje z silnikiem 1.4?


Na górę
Post: 13-05-2017, 14:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Dwa razy Sabaudia, raz Toskania, raz Dolomity. Większość (poza Toskanią) cztery osoby z boxem - zero problemów.


Na górę
Post: 13-05-2017, 15:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Do spokojnej jazdy jest ok. Powyżej 120 km/h kończy się komfort.
Na trasy paradoksalnie lepszy jest nowy 1.0T BoosterJet (będzie w Vitarze po lifcie).
1.4T to juz w zasadzie auto na każde warunki, cichsze na autostradzie i pozwala jechać szybciej.

Zawieszenie oczywiście jak to w SUVie, więc czasem trzeba się pilnować.
Ja po przesiadce na parkingu z Mazdy 3, o mało się nie rozbiłem na pierwszym ślimaku na autostradzie ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-05-2017, 18:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2016, 11:50
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Vitara II
Hej! Vitara jest słabo wyciszona, więc słychać szum opon, wiatru i silnik, ale ja nigdy nie jeździłem autami premium zbyt wiele, więc można rzec, że jestem przyzwyczajony (wcześniej miałem Peugeota 307 1,6 i VW Jette 1,6 - chyba mam jakieś szczęście do tych silników ;- ) Auto siedzi na drodze OK, ale przy wietrze prowadzi się gorzej (jest wyższe - normalne, osobiście wolałbym mniej agresywnie działające wspomaganie na trasie, ale nie jest źle). W pół roku zrobiłem 15 kkm, głównie Wrocław <-> Warszawa i Wrocław <-> Szczecin. Przede wszystkim siedzi się wygodnie i tempomat! Ale... z silnikiem 1,6 brakuje momentu i mocy, żeby dobrze wyprzedzać na krajowych, używam obrotów z zakresu 4k - 5,5k. Na podjazdach ~7-9% Vitara na 5. biegu przy 140 km/h może nie trzymać prędkości (na płaskim OK, bo obroty nie są wysokie)! Dla porównania: Jetta o ok. 100kg cięższa ma takie same obroty na 5. biegu jak Vitara na 4., więc Jetta na trasie darła się trochę bardziej. ;-)

Podsumowanie: Vitara nie jest autem stworzonym na autostrady (szczególnie 1,6), ale nie ma dramatu - ja nie narzekam (szczególnie jak zapamiętamy zasadę - japończyki lubią się kręcić ;- ). Oczywiście wolałbym w mojej wersji Premium silnik 1.4T - wtedy, na moje potrzeby, byłoby idealnie!

P.S. Miałem porównanie z VW Tiguan 2.0 TDI (140 KM). Na trasie pali tyle samo - rozmiar ma znaczenie. No i nie lubię dudnienia diesel'a (chociaż auto jest porządnie wyciszone). Auto jest dużo cięższe, ale moment robił swoje. Generalnie lubię swoją Vitarę i nie mam problemu/kompleksu z wyjeżdżaniem nią na trasę. :)

_________________
Vitara II Premium 1.6 AllGrip


Na górę
Post: 13-05-2017, 18:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zrobiłem trasę ok. 900 km w 1 dzień.
Prędkości do 140 km/h przy wyprzedzaniu, często 2 godziny non stop 110-130 km/h.
Nie odczuwałem zmęczenia, ani większego hałasu, jednak przy większych prędkościach czuje się podatność wysokiego nadwozia na wiatr z boku, szczególnie jak wyjeżdża się zza ekranów czy z tunelu na odkryty teren.

Świetnie sprawdza się adaptacyjny tempomat (ale nie na naszych ekspresówkach, gdzie ludzie w firmowych autach zmieniają cały czas pasy z lewego na prawy i z powrotem, wciskając się w każde 5 m przestrzeni :sciana: ).

Załadowany nie chce wyprzedzać powyżej 120 km/h ;) Tzn. trzeba albo zredukować do IV, albo mieć włączony SPORT.

Zużycie paliwa realne w okolicy 7-7,5 litrów. Na niemieckiej autostradzie pewnie spokojnie 9 ;)


Na górę
Post: 13-05-2017, 19:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2016, 11:50
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Vitara II
Przy 140km/h mam spalanie 8,3 l/100km, przy silnym wietrze doszło do 9,3. Im wolniej tym mniej, potwierdzam powyższe wartości podane przez Avalanche.

_________________
Vitara II Premium 1.6 AllGrip


Na górę
Post: 13-05-2017, 19:39 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
A jeździ ktoś z Was Vitarą 1.6 AT ? Jakie są obroty i głośność przy 140 km/h ?


Na górę
Post: 14-05-2017, 10:11 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
Dzięki za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o wyciszenie, to nieszczególnie mnie to martwi, po jeździe próbnej nie miałem negatywnych odczuć. No ale ja od 5 lat jeżdżę berlingo 1.9d, więc pewnie jestem przyzwyczajony. W vitarze jest i tak dużo lepiej, a dźwięk silnika podczas przyśpieszania nawet mi się podobał. To samo odnosi się do wiatrów bocznych, berlingo zachowuje się jak żagiel. Jestem przyzwyczajony i mam już nawyk trzymania mocniej kierownicy kiedy np wyjeżdżam zza pasa ekranów akustycznych.

@maciekk
Właśnie ten brak momentu najbardziej mnie martwi. Boję się, że będę tutaj miał podobny problem jak w aktualnym aucie, że nawet wyprzedzenie jadącego drogą ciągnika jest problemem, bo auto przyśpiesza bardzo wolno. To samo z elastycznością w okolicy 50-70km/h gdzie nawet po redukcji auto średnio chce przyśpieszać. Jak to wygląda tutaj, w takich najczęstszych przypadkach drogowych kiedy musimy dojechać do zawalidrogi i sprawnie go wyprzedzić?

@Avalanche
Redukowanie żeby wyprzedzić na autostradzie przy 120km/h mnie nie martwi, berlingo nauczyło mnie cierpliwości i po prostu czekam aż mi się lewy pas zwolni - chociaż oczywiście wolałbym żeby w nowym samochodzie było lepiej.
Co do trybu SPORT, bo na jeździe próbnej jakoś tak skupiłem się na innych rzeczach, ze zapomniałem sprawdzić jak on działa. Czy samochód rzeczywiście żywiej reaguje kiedy jest on włączony?

Nowa vitara jako samochód bardzo mi się podoba i najbardziej mnie w tej sytuacji irytuje fakt, ze Suzuki nie pozwala dobrać silnika 1.4T w wersji premium. Myślę, ze wiele ludzi by te kilka tysięcy dopłaciło - w tym ja. A tak dopłata w wersji 4WD to prawie 17k i robi się już auto za stówę, a to już dużo.


Na górę
Post: 14-05-2017, 11:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
W przedłużoną majówkę zrobiłem 3.500 km po Rumunii - opony zimowe, box, 4-y osoby, walizki + młotki, kilofy, wodery, potem kamyki. Jeżdżę głównie w trybie sport lepiej trzyma się w zakrętach jest zrywniejsze. W trybie auto + tempomat autostrada.
Na stromych podjazdach w okolicy Cavnic (taka mała alternatywa dla trasy Transfogarskiej) i tak jest tylko 1-3 biegu, szybciej się nie da na łukach w dole przepaść. Nie mam problemów, aby docisnąć załadowaną Vitarę ponad 140 km/h, max spalanie do tankowania było 15l/100km, min 3,9l/100km.

Jestem ciekaw jak jest z Suzą bez ALLGrip, czy wtedy komp jest skonfigurowany w trybie auto, to faktycznie może być zmulona ...

PS
Trzeba pamiętać, że w silniku z doładowaniem - mamy efekt turbo "dziury", oraz kolejny element który może się zepsuć.
Zresztą na Vitarę nie narzekam jest smukła, szybka i cicha. Jadąc LR Discovery na lifcie, MT-kach, z oszpejowaniem w postaci stalowych zderzaków, osłon to słychać dopiero hałas i opory powietrza stawiane przez auto. Więc nie ma co narzekać i tylko kupować :ok:

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Ostatnio zmieniony 14-05-2017, 11:36 przez monolit, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: 14-05-2017, 11:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2016, 11:50
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Vitara II
Im więcej mocy, tym większy uśmiech - to wiadomo. Ale ja na Vitare nie narzekam przy wyprzedzaniu, a lubie wyprzedzać. ;p
Tryb sport nie zmienia silnika, ale fajnie działa, czuć różnice. Nie wiem co konkretnie sie zmienia, ale na pewno przestawiona jest reakcja na pedał gazu, a paliwo jest szczodrze podawane.. Do 90 km/h opory powietrza nie są tak intensywnie odczuwalne i przy tej masie auto jest żwawe. To silnik VVT, który powyżej ok. 4000 obr/min osiąga moment max. i tam idzie juz ok (polecam 4k-5,5k w trakcie wyprzedzania). Mi Momentu brakuje przy prędkościach od 120 w gore, wtedy wyprzedzanie jest mniej żwawe (opory powietrza rosną proporcjonalnie do V^2).

_________________
Vitara II Premium 1.6 AllGrip


Na górę
Post: 14-05-2017, 12:18 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
maciekk pisze:
Tryb sport nie zmienia silnika, ale fajnie działa, czuć różnice. Nie wiem co konkretnie sie zmienia, ale na pewno przestawiona jest reakcja na pedał gazu, a paliwo jest szczodrze podawane..

O ile dobrze rozumiem, zamiast przedniego napędu z "dołączanym-w-razie-draki tyłem" (auto) - dostajesz 4x4, ale z dużą przewagą mocy na tył. Mamy więc namiastkę napędu na tył, ale bez jego typowych wad ;) Ponadto przy jeździe po łuku komputer reguluje też nieco moc przekazywaną na koła zewnętrzne regulując tym samym pod/nadsterowność.
Nie wiem jaka jest rzeczywista różnica, ale odniosłem wrażenie, że rzeczywiście trudniej jest auto 'uślizgnąć'.

Generalnie, moim zdaniem, domyślnym trybem powinien być własnie 'Sport' - i dopiero dla centusiów ręcznie włączane 'Auto'.
Ten napęd jest podstawową przewagą tego auta nad każdą porównywalną cenowo konkurencją

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 14-05-2017, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2016, 11:50
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Vitara II
@igi, w zasadzie ze wszystkim sie zgadzam, oprócz "z duża przewaga". Z tego co wiem, Vitara ma max. 50:50 lub 1:0 na przód. Skupiłem sie tylko na samym przyspieszaniu, ale to o czym napisałeś tez jest istotne.

_________________
Vitara II Premium 1.6 AllGrip


Na górę
Post: 14-05-2017, 13:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
igi, w zasadzie wszystko co napisałaś o trybie Sport (i Auto też...) nie zgadza się z rzeczywistością. Na forum jest odrębny wątek dotyczący All Grip, polecam :-)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 14-05-2017, 13:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
igi, jeżeli chodzi o napęd na tył:

"SPORT: podobnie jak Auto, system dołącza tylną oś (do ok. 1.6A) podczas przyśpieszania. Nie ma ograniczenia prędkościowego, np. podczas przyśpieszania od 100 km/h do 130 km/h na sprzęgle mamy około 0,8A. W przypadku uślizgu następuje pełna blokada (2,8A)."

W odróżnieniu od AUTO, na autostradzie działa także (tzn. powyżej 100 km/h).


Na górę
Post: 14-05-2017, 15:49 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
majlo pisze:
Nowa vitara jako samochód bardzo mi się podoba i najbardziej mnie w tej sytuacji irytuje fakt, ze Suzuki nie pozwala dobrać silnika 1.4T w wersji premium. Myślę, ze wiele ludzi by te kilka tysięcy dopłaciło - w tym ja. A tak dopłata w wersji 4WD to prawie 17k i robi się już auto za stówę, a to już dużo.


To prawda.
Ewentualnie można dołożyć 9 tyś i mieć SX4 S-Crossa 1.4


Na górę
Post: 14-05-2017, 16:04 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Marcinx pisze:
A jeździ ktoś z Was Vitarą 1.6 AT ? Jakie są obroty i głośność przy 140 km/h ?

Poruszam sie takim modelem. Jest troche ciszej niz 5 biegowy, ale cudow nie ma. Vitara to glosne auto. Ja swoje wyciszylem trochę (drzwi, nadkola, maska) jest ciut lepiej ale cudow nie ma. Do 120 km/h da sie jechac, powyzej glosno mimo mniejszych obrotow silnika. Jest takie zestawienie glosności samochodów i Vitara jest jednym z najgorzej wyciszonych aut.
http://www.wykop.pl/ramka/2707461/tabel ... ych-marek/


Na górę
Post: 14-05-2017, 16:13 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
Dzięki.
Ja jeździłem testówką 1.6 MT na obwodnicy Krakowa i przy 140 km/h opory powietrza były znośne i mnie nie przeszkadzały natomiast silnik buczał nieprzyjemnie. W automacie przy prędkościach autostradowych obroty są poniżej 3000 ?
Ogólnie jesteś zadowolony z automatu ?


Na górę
Post: 14-05-2017, 17:01 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Marcinx pisze:
Dzięki.
Ja jeździłem testówką 1.6 MT na obwodnicy Krakowa i przy 140 km/h opory powietrza były znośne i mnie nie przeszkadzały natomiast silnik buczał nieprzyjemnie. W automacie przy prędkościach autostradowych obroty są poniżej 3000 ?
Ogólnie jesteś zadowolony z automatu ?

Tak, to dobre rozwiazanie do miasta. Samochod jest zwinny i z racji gabarytow dobry przy parkowaniu oraz manewrowaniu w ciasnych ulicach. W trasie tez sie sprawdza o ile nie sa codziennoscią. Przejechalem juz prawie 28 tys. km. Jeździlem tez w gorach. Daje radę. Chociaz poprzedni moj samochód (fiat Croma) byl znacznie bardziej komfortowy na długie trasy. Ale na codzień jeżdzę przede wszystkim w miescie z dlatego Vitara. Brak dpf i tego typu patentow :)


Na górę
Post: 14-05-2017, 17:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Kef pisze:
Jest takie zestawienie glosności samochodów i Vitara jest jednym z najgorzej wyciszonych aut.
http://www.wykop.pl/ramka/2707461/tabel ... ych-marek/

Ciekawy wykop.
Ale nie jest prawdą to, co piszesz.
Gorzej od Vitary przy 120 km/h wypada jakieś 40-50 innych modeli na tej liście.
A przy 140 km/h ASX czy nawet Qashqai 1.6 jest głośniejszy.

Nb, ktoś kiedyś twierdził tu, że nawet Dacia Duster jest lepiej wyciszona. Niech sobie więc spojrzy w tabelkę ;)


Na górę
Post: 14-05-2017, 17:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
Nie rozumiem waszego biadolenia, że głośno albo coś nie jest spasowane. To kupcie sobie mercedesa lub ferrari. Byłem szczęśliwym posiadaczem małego i dużego fiata. Robiło się przeloty nad morze, w robocie jeździłem uaz-em. Wszyscy cieszyli się z tego co mieli.

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 14-05-2017, 18:11 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
monolit pisze:
Nie rozumiem waszego biadolenia, że głośno albo coś nie jest spasowane. To kupcie sobie mercedesa lub ferrari. Byłem szczęśliwym posiadaczem małego i dużego fiata. Robiło się przeloty nad morze, w robocie jeździłem uaz-em. Wszyscy cieszyli się z tego co mieli.

A kto biadoli. Pytają to sie odpowiada. Mialem prawie 20 roznych samochodow od 126p po VW, inne fiaty, citroeny, fordy, itp. wiec jako takie porownanie mam. A że wygluszenie jest slabiutkie....TTTM :)


Na górę
Post: 14-05-2017, 18:36 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
DS pisze:
Na forum jest odrębny wątek dotyczący All Grip, polecam :-)

a no to dziękować, i iść sprawdzać :)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 14-05-2017, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
igi, proszę bardzo, polecam w szczególności te posty :)
viewtopic.php?p=119535#p119535
viewtopic.php?p=120180#p120180
W późniejszych postach są także linki do testów All Grip na dwóch i trzech rolkach wolnobieżnych.

Aby nie było zbytnio OT - w trasie (jazda ze stałą prędkością) zasadniczo mamy 2WD, niezależnie od trybu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 14-05-2017, 20:52 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
@monolit Dzięki za odpowiedź, widziałem w innych wątkach, ze jeździsz do Rumuni, miałem nadzieje że opiszesz swoje wrażenia. Z Waszych opisów widzę, że jeżeli chodzi o wyprzedzanie to nie powinno być tak źle jak myślałem.
Co do wyciszenia, pewnie, że zawsze mogło by być lepiej, ale co zrobić. Każdy pewnie na jeździe testowej był, i słyszał co kupuje :)

@Kef Wyciszałeś sam, czy oddawałeś auto do jakiejś firmy?

@DS A jak Twoje wrażenia z 1.4T w tej kwestii w porównaniu do tego co inni tutaj napisali o 1.6?


Na górę
Post: 14-05-2017, 21:14 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Oddalem do firmy zajmujacej się car audio i jako działalnosc uboczna rowniez wyciszaniem. Jest pare watkow na forum na ten temat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]