Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 14:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-04-2017, 14:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Może mój egzemplarz jest taki głośny, niestety nie mam jak porównać z inną Vitarą.

A co do jazdy próbnej to oczywiście że jeździłem testowym autem i nie wydawał mi się głośny.
Ale nie jest tajemnica ze testowe egzemplarze często są dodatkowo wyciszane.
Zapytajcie w firmach które się tym zajmują.
Niestety kupując nowe auto kupujesz je w "ciemno" - i pierwszy raz masz okazje przejechać się swoim samochodem dopiero z salonu do domu.

Jeździłem już w życiu ponad 30 modelami aut i "moja" Vitara jest z nich najgłośniejsza.
Teraz mam w domu Megane, Clio, Fabię i 307 i każde z tych aut jest cichsze od Vitary.
A nie są to z pewnością auta klasy premium.

Wyciszyłem już wszystkie drzwi bo jedynie na tyle pozwala dealer bez utraty gwarancji, aby porządnie wyciszyć wnętrze należy je w całości zdemontować łącznie z deską rozdzielczą a na to dealer się już nie zgodził.

A co do głośności to poniżej macie porównanie głośności co prawda S-Crossa przy przyspieszeniu od 0-90km/h, a wiec w zakresie przyspieszeń jakie najczęściej są wykorzystywane w mieście a nie na autostradzie.

S-Cross 1,6PB - 76,2dB

Captur 1,2 TCe- 68,1dB
Duster 1,5Dci- 71,7dB
Ix35 2,0 CRDi- 70,1dB
Sportage III 2,0CRDi- 72,5dB
ASX 1,8ddi - 74dB
Qashqai 1,2 DIG - 70,2dB
Mokka 1,4 Turbo- 73,9db
2008 1,2VTi- 72,7dB
Yeti 1,6TDI - 70,0dB

I jak widać to nie tylko moje odczucie że Suzuki jest głośna w porównaniu do konkurencji.


Na górę
Post: 02-04-2017, 14:57 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
A może dostałeś w bonusie dziurę w tłumiku albo "bajerancką" końcówkę wydechu zapewniającą wzmożone odczucia dźwiękowe? ;)


Na górę
Post: 02-04-2017, 15:09 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Jacek_Do pisze:
Niestety kupując nowe auto kupujesz je w "ciemno" - i pierwszy raz masz okazje przejechać się swoim samochodem dopiero z salonu do domu.

Ojtam, ojtam, przecież są jazdy próbne (akurat Vitarą zrobiłem dwie, w MMcars nie było problemu). Jest też to forum, są nawet durne testy w prasie czy na Youtube. :)

Jacek_Do pisze:
Jeździłem już w życiu ponad 30 modelami aut i "moja" Vitara jest z nich najgłośniejsza.

Więc powtórzę: może ani Suzuki, ani ogólnie ten typ aut nie jest dla Ciebie?
Mam bezpośrednie porównanie do GVII - i moim zdaniem jest podobnie (tak, na nią też zdarzali się narzekający, że głośna) :)

Mnie akurat ten "trochę motocyklowy" dźwięk VII się podoba (w końcu Suzuki 8) ) A powyżej 120/130 nie zdarza mi się rozpędzać, więc też problemu nie mam.
No ale mówią, że jestem dziwny, więc sam rozumiesz... ;)

No dobrze, ale co w końcu z tą rdzą, i problemami z układem kierowniczym?

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 02-04-2017, 15:33 
Offline

Rejestracja: 23-08-2015, 19:57
Posty: 221
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Premium 2WD
Samochód zakupiony za 72 000zł z licznymi dodatkami po roku wyceniony w PZU na 62 438zł. (OC,AC,NW, zielona karta, 100% wartości, ochrona zniżek , pomoc w drodze, darmowe holowanie do 1000km itd.) zapłaciłem 2307zł.

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 02-04-2017, 15:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ok. 13 %, czyli nieźle :)


Przy okazji - proszę nie robić z każdego tematu o Vitarze pola do narzekania na jakieś dziwne rzeczy typu głośność przy przyspieszaniu 0-90 km/h :czyta:
Są do tego odpowiednie miejsca.


Na górę
Post: 02-04-2017, 15:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Czyli u mnie po roku Warta musiała się trochę pomylić skoro wartość pojazdu wg polisy wyszła im większa niż salonowa. Ponad 70tys za roczną Vitare Premium 8)

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 02-04-2017, 16:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jak już ktoś wspomniał, TU lubi podnieść wartość, żeby naliczyć wyższe składki ;)


Na górę
Post: 02-04-2017, 18:08 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jacek_Do pisze:
Ale nie jest tajemnica ze testowe egzemplarze często są dodatkowo wyciszane.
Zapytajcie w firmach które się tym zajmują.
Wyciszyłem już wszystkie drzwi bo jedynie na tyle pozwala dealer bez utraty gwarancji, aby porządnie wyciszyć wnętrze należy je w całości zdemontować łącznie z deską rozdzielczą a na to dealer się już nie zgodził.
.


Miałem już kilkanaście aut, w tym część, to auta "demo" i jakoś nie trafiło mi się takie ekstra wyciszone przez dilera. Mam zaprzyjaźnionych właścicieli trzech salonów różnych marek i żaden by nawet nie pomyślał o pakowaniu ciężkiej kasy w "demówkę". Bo żeby skutecznie wyciszyć samochód , trzeba wyłożyć kilka tysięcy złotych. Główne miejsca, którymi hałas dostaje się do kabiny, to nie drzwi tylko nadkola, dach, podłoga i ściana grodziowa. Jak pisałem można to zrobić w specjalistycznej firmie. Zrobią to tak profesjonalnie, że auto zmontują lepiej niż fabryka. Ciekaw jestem w jaki sposób naruszam gwarancję oklejając nadkole matą? Już prędzej drzwi, bo drastycznie zwiększa się ich waga i mogli by odmówić naprawy w przypadku np. problemów z zamykaniem...

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-04-2017, 20:45 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Jacek_Do pisze:
Liczy się rynkowa utrata wartości auta, a powiedzmy sobie szczerze Vitara będzie ją miała sporą, podejrzewam że porównywalną do Dustera czyli po trzech/czterech latach około 50% wartości salonowej lub mniej.
Nie jest to ani najlepsze ani najpopularniejsze auto w klasie crossoverów.

Trzyletniego S-Crossa Allgrip 1.6DDiS można kupić za około 50 000 zł. Nowy z dieslem i Allgrip gdyby był sprzedawany w Polsce kosztowały by ponad 100 000zł.
Czyli połowa ceny po trzech latach.





Akurat w przypadku Vitary przewiduję umiarkowany i raczej powolny spadek wartości. Przyczyn jest kilka.

- jest moda na crossovery, i ona nie słabnie, ale rośnie. Nabywcy z rynku wtórnego (SH) też za tą modą podążają, a będą zapewne jeszcze bardziej:),
- samochód podoba się kobietom, a te stanowia niemałą część nabywców,
- marka Suzuki jest poztywnie postrzegana przez rynek SH jako godna zaufania i raczej niezawodna (chociaż to pewnie z czasem zmieni się jak w przypadku Nissana),
- Vitara jest pojazdem prostym, poza start/stopem nie ma tam zdaje się żadnych udziwnień, jest wciąż jeszcze niezawodny i długowieczny silnik M16A. Z doświadczenia ze sprzedaży S-Crossa, który na rynku cieszy się zdecydowanie mniejszą popularnością niż Vitara, wiem, że są zdecydowani, świetnie zorientowani nabywcy, którzy szukają właśnie prostych konstrukcji, bez tych wszystkich pseudonowoczesnych wynalazków. A o takie pojazdy będzie coraz trudniej, więc nie ma powodu żeby Vitara jako swego rodzaju dobro rzadkie traciła jakoś znacząco na wartości.



Co S-Crossów z silnikiem 1.6 DDiS, to to jest oddzielny temat. Jeden z dealerów Suzuki w Warszawie powiedział mi, że przez 2,5 roku sprzedaży nie sprzedała im się ani jedna (!) sztuka S-Crossa z tym silnikiem. A tego DDiS jest w ofertach całkiem sporo, a więc są to w większości pojazdy ściągane z zagranicy, z rynku zachodniego.

I bardzo często są to samochody po różnych przejściach. Zbyt długo żyję na świecie, żeby uwierzyć, że posiadacz S-Crossa z Zachodu, który może sprzedać pojazd 2-3 letni na miejscowym rynku za przyzwoitą cenę (jeśli jest rzeczywiście bezawaryjny i bezwypadkowy), nie wiedzieć czemu sprzeda go ze stratą handlarzowi z Polski, który z kolei zaoferuje taki pojazd w Polsce jeszcze przy okazji na tym zarabiajac. Sorry, ale nie ma takiego rachunku ekonomicznego. Samochody powiedzmy do 5-7 lat są w większości na Zachodzie droższe niż u nas, więc jeśli 2-3 letni model importowany z Zachodu pojawia się u nas na rynku w atrakcyjnej w miarę cenie, to proponuję mieć się na baczności. Szukałem kiedyś 2-3 letniego Forestera z SH i wówczas były wyłącznie modele oferowane przez handlarzy z rynków, na których tenże Forester był 20-25% droższy niż w Polsce, jak udało mi się sprawdzić. Były kłamstwa w żywe oczy co do historii i rzekomej bezwypadkowości tych pojazdów. Wtedy zwątpiłem i stwierdziłem, że lepsze Suzuki z salonu niż Forester z ogłoszenia.

Samochody krajowe z udokumentowana historią zawsze będą droższe i lepiej będą trzymać wartość od takich "bezwypadkowców" podsuwanych przez handlarzy.


Na górę
Post: 02-04-2017, 22:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Jacek_Do pisze:
A z czego wy się cieszycie?(...)

Zobacz jak ceny trzyma SX4 (nie-s-cross), czyli właściwie poprzednik Vitary.
Jeśli Vitara zapunktuje w rankingach niezawodności tak, jak punktowało SX4, to będzie ceniona na rynku wtórnym.


Na górę
Post: 02-04-2017, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Jarl pisze:
... a więc są to w większości pojazdy ściągane z zagranicy, z rynku zachodniego.

I bardzo często są to samochody po różnych przejściach. Zbyt długo żyję na świecie, żeby uwierzyć, że posiadacz S-Crossa z Zachodu, który może sprzedać pojazd 2-3 letni na miejscowym rynku za przyzwoitą cenę (jeśli jest rzeczywiście bezawaryjny i bezwypadkowy), nie wiedzieć czemu sprzeda go ze stratą handlarzowi z Polski, który z kolei zaoferuje taki pojazd w Polsce jeszcze przy okazji na tym zarabiajac. Sorry, ale nie ma takiego rachunku ekonomicznego. Samochody powiedzmy do 5-7 lat są w większości na Zachodzie droższe niż u nas, więc jeśli 2-3 letni model importowany z Zachodu pojawia się u nas na rynku w atrakcyjnej w miarę cenie, to proponuję mieć się na baczności.

Na bacznosci to nalezy sie miec przy kupnie kazdego uzywanego samochodu ;) , a co do reszty, to masz sporo racji, ale Twoje przemyslenia z pewnoscia nie wyczerpuja tematu.
Mam tutaj szereg wlasnych obserwacji/przemyslen i sadze ze taki rachunek ekonomiczny jak najbardziej ma prawo funkcjonowac.
Naturalnie "przemycane" przy takiej okazji samochody "po przejsciach" moga taki rachunek jeszcze poprawic.

Ale mysle ze to temat na oddzielna dyskusje w "Rozmowach ogolnych" lub jako przyklejony w "Zastanawiam sie nad kupnem", bo tutaj to zginie w tlumie... zasmiecajac przy okazji watek.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Post: 03-04-2017, 07:29 
Offline

Rejestracja: 13-02-2017, 15:29
Posty: 22
Lokalizacja: Jabłonna
Suzuki: Vitara 2WD
Jako były właściciel Dustera 1,5 dci mogę coś powiedzieć o realnej utracie wartości.
Samochód jako nowy został kupiony w czerwcu 2010r. za 57kzł. Ja go kupiłem w maju 2014r. z przebiegiem 57kkm za 37kzł (nie była to najtańsza oferta ale za to w miarę pewna), w marcu tego roku auto poszło do handlarzy handlujących pewnymi krajowymi samochodami za 29kzł (wystawili go za 34kzł). Są to ceny zakupu/sprzedaży a nie oczekiwane przez zbywającego.
Utrata wartości po 4 latach 35% czyli 20kzł, utrata po kolejnych 3 latach 21% czyli 8kzł do sprzedania na szybko, bez oczekiwania na amatora.
Przekładając to na Vitarę PRM jeśli miało by być tak źle jak z Dacią to po 4 latach auto powinno być warte ok 52kzł a po 7 latach 43kzł, więc nie wygląda to jakoś szczególnie źle.
Analizowałem rynek i SUVy/Crossovery tracą zdecydowanie mniej niż jakiekolwiek inne auta i trens raczej się przez najbliższe 7-8 lat nie zmieni. Mam nadzieję ;-)

_________________
Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r., VITARA 1,6 PRM 2017r. :takjest:


Na górę
Post: 03-04-2017, 10:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dzięki za opinię z innej perspektywy :ok:


Na górę
Post: 03-04-2017, 20:14 
Offline

Rejestracja: 23-08-2015, 19:57
Posty: 221
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Premium 2WD
JanuszKrakus pisze:
Samochód zakupiony za 72 000zł z licznymi dodatkami po roku wyceniony w PZU na 62 438zł. (OC,AC,NW, zielona karta, 100% wartości, ochrona zniżek , pomoc w drodze, darmowe holowanie do 1000km itd.) zapłaciłem 2307zł.

W 2009roku zakupiłem poprzedni samochód Nissan qashqai 1.6 115KM Acenta ( a więc podobne wyposażenie jak w Suzuki) też za
72 000zł z licznymi dodatkami i po roku PZU wyceniło mi na 59 800zł !
Tak więc tu spadek Suzi jest mniejszy.
Po 2 latach Nissana wyceniono na 53 700 zł, 3 latach 48 500zł, 4latach -42 100zł, 5-ciu 39 400zł, 6 -ciu 36 700 a rok temu wiosną prawie po 7 latach sprzedałem go za 38 000zł ( z kołami zimowymi).!

Mam nadzieję, że tu będzie podobnie stąd mój zakup japończyka crossovera .

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 04-04-2017, 05:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Wszystkie suvy dobrze sie sprzedaja jako uzywane. Sa co prawda drogie w zakupie ale tez wartosc rezydualna jest sensowna po kilku latach.
Duster jest tani w zakupie i wymiernie (w pieniadzu) straci sie na nim najmniej. Egzemplarze z polskich salonow schodzą w praktyce od reki.
Kolega ma juz 3 sztukę i nie bylo problemow ze sprzedaza. On kupuje te Dustery 2WD i z 1.6 (aktualnie ma tego z silnikiem Nissana) za ok 55 tys pln.

Generalnie Duster ma sens do tych 55 tys pln, Vitara do 72-74 tys pln max.
Wydawanie wiecej na te auta jest troche bez sensu, bo konstrukcyjnie nic sie nie zmienia.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 04-04-2017, 07:23 
Offline

Rejestracja: 13-02-2017, 15:29
Posty: 22
Lokalizacja: Jabłonna
Suzuki: Vitara 2WD
Pamiętajmy jeszcze o przepaści pomiędzy wyceną wg ubezpieczyciela, a wartością, którą można uzyskać ze sprzedaży samochodu. Dustery z rocznika 2010 są wyceniane do ubezpieczenia na poziomie 22-24 tys a sprzedają się od 29 do 35 tys zł

_________________
Doświadczenie: Fiat 126p 600 1979r, Fiat 126p 650 1986r, Daewoo Tico 0,8 1998r, Mazda 323P 1,3 1997r, Citroen C1 1,0 2005r, Mazda 2 1,3 2008r, Skoda Octavia 1,6 2011r, Ford Focus 1,6D 2014r, Dacia Duster 1,5dCi 2010r., VITARA 1,6 PRM 2017r. :takjest:


Na górę
Post: 04-04-2017, 07:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zwykle różnica jest odwrotna - ubezpieczyciel liczy wyższą wartość i chętnie przyjmuje tyle ile klient sobie życzy (choć część życzy sobie jak najniższą ;) ), a kupujący nie zwraca na nią uwagi i mówi, że realne są niższe.
Gdy dochodzi do wypłaty odszkodowana z kolei okazuje się, że zużycie, amortyzacja coś tam coś tam i wypłacają czasem i od zaniżonej :D


Na górę
Post: 04-04-2017, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Ja sobie nic nie życzyłem i nawet jak się pomylili na moją korzyść, a właściwie już nowego nabywcy. Bo skoro na polisie ma ponad 70tysi to nawet przy utraci wartości niewiele mniej mogliby mu zaproponować w przypadku np. kradzieży bo sami się pod tym podpisali i na tyle wycenili. To przecież nie do końca jest tak, że jak jest auto np warte w chwili ubezpieczenie 50tys, a my powiemy że chcemy aby ubezpieczyli je na 60 czy 70 to TU powie tak oczywiście, chętnie wg. Pana uznania. Muszą przyjąć wartość, jaką im system wylicza i mogą jedynie trochę coś naciągnąć ;)
Zatem w moim przypadku ich pomyłka mogła kosztować TU trochę kasy bo przy zdarzeniu nie mogli by nagle z 70 zejść nie wiadomo ile bo sami tyle wyliczyli i od tej kwoty co najwyżej policzyli by amortyzacje, ale i tak wypłata byłaby całkiem dobra- starczyło by na nowego :takjest:

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 04-04-2017, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Avalanche pisze:
Zwykle różnica jest odwrotna - ubezpieczyciel liczy wyższą wartość i chętnie przyjmuje tyle ile klient sobie życzy (choć część życzy sobie jak najniższą ;) ), a kupujący nie zwraca na nią uwagi i mówi, że realne są niższe.
Gdy dochodzi do wypłaty odszkodowana z kolei okazuje się, że zużycie, amortyzacja coś tam coś tam i wypłacają czasem i od zaniżonej :D


Dokładnie tak jest, zawyżona wartość to wyższa stawka polisy. I ubezpieczyciel liczy na to że nic się nie stanie, a pewnie w 90% ubezpieczonych nie korzysta z polisy, albo jak się coś stanie to próbują kręcić z wypłatą.
P.S.1
Ubezpieczam OC i AC od tylu lat że spokojnie suma samych polis AC wystarczyła by na najbogatszą wersję Vitary.
Nigdy nie skorzystałem z wypłaty z AC. Coraz bardziej zastanawiam się jaki sens ma dla mnie to ubezpieczenie.
P.S.2
Ubezpieczenie AC nie przechodzi na kupującego jest proporcjonalnie zwracane temu kto za nie zapłacił po sprzedaży auta.
Przepisywane jest tylko OC.


Na górę
Post: 04-04-2017, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
P.S. 3. Jak auto jest w leasingu to obecna polisa OC i AC przechodzi na nowego użytkownika przy cesji umowy.

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 09-04-2017, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-04-2015, 21:34
Posty: 116
Lokalizacja: Polska
Suzuki: Vitara
Wartość początkowa Premium allgrip w Alianz 80 tys. zł, po roku w PZU 66 tys, teraz po dwóch latach w PZU 61 tys. -oczywiście ochrona zniżek, gwarancja wartości do końca ubezpieczenia itp.- nie jest źle...

_________________
xLed 1.4 t allgrip 2018 lift


Na górę
Post: 10-05-2017, 19:10 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
jaka składka ?


Na górę
Post: 10-05-2017, 19:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-04-2015, 21:34
Posty: 116
Lokalizacja: Polska
Suzuki: Vitara
2640 zł

_________________
xLed 1.4 t allgrip 2018 lift


Na górę
Post: 10-05-2017, 19:46 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Mario010 pisze:
2640 zł

:szok: :sciana:


Na górę
Post: 10-05-2017, 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-04-2015, 21:34
Posty: 116
Lokalizacja: Polska
Suzuki: Vitara
zaczęli od 3200...

_________________
xLed 1.4 t allgrip 2018 lift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]