Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-06-2019, 14:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-03-2019, 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 108
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
Czy ktoś z użytkowników boosterjetów (1.0, 1.4) miał osobiście problem z nagarem w dolocie? Silniki te montowane są już od kilku lat, niektórzy na pewno zrobili ponad 100 tys. km. Szukałem informacji w Google i na forum. Nic nie znalazłem. Oczywiście wiele osób straszy bezpośrednim wtryskiem, ale na podstawie innych marek (głównie VW).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 18-03-2019, 22:34 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1645
Suzuki: SuziQuattro
I tak powstają miejskie legendy. Dla dobra wspólnego mod powinien wywalić taki post, bo za rok jakiś pseudo dziennikarz, napisze o przypadłościach silników Suzuki, na podstawie tego wątku.


Na górę
Post: 18-03-2019, 22:45 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 98
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Dolot dostarcza powietrze, jak ma się tam odkładać nagar? :O


Na górę
Post: 18-03-2019, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 108
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
MS pisze:
I tak powstają miejskie legendy. Dla dobra wspólnego mod powinien wywalić taki post, bo za rok jakiś pseudo dziennikarz, napisze o przypadłościach silników Suzuki, na podstawie tego wątku.


Słusznie, a jak masz gorączkę to wyrzucasz termometr za okno i od razu zdrowiejesz.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 18-03-2019, 22:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 108
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
tamizpowrotem pisze:
Dolot dostarcza powietrze, jak ma się tam odkładać nagar? :O


Dość dogłębnie, acz przystępnie wyjaśnione: https://www.youtube.com/watch?v=xrLNDgrIw3U

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 18-03-2019, 23:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 714
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 A/T AWD
tamizpowrotem pisze:
Dolot dostarcza powietrze, jak ma się tam odkładać nagar? :O

Powietrze z oparami oleju z turbosprężarki i spalinami z EGRa ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black


Na górę
Post: 19-03-2019, 08:31 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 98
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Ok, już wiem o co chodzi:) No to władowałem się w 1.4. Gość na filmiku mówi o doborze oleju o małym współczynniku odparowania. Fabryczny olej to chyba Shell Am-L 5W30 o zmniejszonej lotności, ale nie mogę znaleźć dokładnego parametru.


Na górę
Post: 19-03-2019, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 108
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
tamizpowrotem pisze:
Ok, już wiem o co chodzi:) No to władowałem się w 1.4. Gość na filmiku mówi o doborze oleju o małym współczynniku odparowania. Fabryczny olej to chyba Shell Am-L 5W30 o zmniejszonej lotności, ale nie mogę znaleźć dokładnego parametru.

Niekoniecznie się władowałeś. Ponieważ zamówiłem podobny silnik, to szukam informacji na ten temat, aby ewentualnie wcześniej zareagować. Całkowity brak informacji to w tym przypadku dobra informacja.

W filmie, do którego link podałem jest jedno niedopowiedzenie. Ktoś może stwierdzić, że 10W40 ma mniejszą lotność niż 5W30 i będzie to często prawda. Tyle, że używając 10W40 znacznie szybciej pożegna się z panewkami i turbiną. Trzeba lać dobry olej o parametrach zalecanych przez producenta.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 19-03-2019, 09:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 977
Suzuki: Vitara S 1.4T FWD
U mnie w firmie są głównie auta z grupy VW - u handlowców różne TSI (1.2/1.4/1.5/1.8 ) i przejechane po 160-240 tys km (potem z reguły wymiana samochodu, bo leasing się kończy) i w żadnym aucie nie było problemów z nagarem.
Zdarzały sie regeneracje turbo ale to mały wydatek, bo ok 700-800 pln.
Mamy tez 1.0T ale one maja max 1,5 roku więc do 100k km jeszcze nie doszły...
Zalewane olejem takim jaki zaleca VW, co 30 tys km, LongLife.

Nie sądzę aby Suzuki miało z tym jakikolwiek kłopot.

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-03-2019, 09:53 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 98
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
@wawax olej nie może być inny niż 5W30, bardziej chodziło mi o dobór producenta i jak ten parametr będzie utrzymany i chyba to dobry olej.


Na górę
Post: 19-03-2019, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 976
Lokalizacja: Warszawa
Już o to pytałem ale na razie chyba nikt nie zdejmował pokrywy zaworów w boosterjetach:
viewtopic.php?f=68&t=16867&p=146574#p146574


Na górę
Post: 19-03-2019, 18:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 108
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
Tomash pisze:
Już o to pytałem ale na razie chyba nikt nie zdejmował pokrywy zaworów w boosterjetach:
viewtopic.php?f=68&t=16867&p=146574#p146574

Widziałem ten wątek i dlatego zdecydowałem się zapytać wprost. Jeśli nikomu nic się nie dzieje to raczej znaczy, że wszystko jest ok. Podejrzewam, że problem dotyczy głównie wcześniejszych modeli silników z bezpośrednim wtryskiem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 25-03-2019, 13:22 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 41
Witam wszystkich. W skrócie o silniku 1.4 16V BoosterJet K14C na portalu
http://motobenzyna.pl/silniki/4100-siln ... erjet.html


Na górę
Post: 25-03-2019, 13:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 108
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
awd pisze:
Witam wszystkich. W skrócie o silniku 1.4 16V BoosterJet K14C na portalu
http://motobenzyna.pl/silniki/4100-siln ... erjet.html

Niewiele tam napisali. Skąd tyle głosów negatywnych na temat rozrządu?

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 25-03-2019, 14:21 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 98
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Kliknąłem żeby może rozwinąć i jest kolejny głos na rozrząd;) Też kliknąłem przez przypadek na nie polecam. Bez logowania.


Na górę
Post: 25-03-2019, 14:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 976
Lokalizacja: Warszawa
Ech, ten sam błąd popełniłem. To już wiemy skąd tyle głosów na rozrząd ;)

(generalnie VW oraz PSA, swoimi porażkami z łańcuchowym rozrządem w silnikach TSI i 1.6T, zrobili kiepską prasę turbobenzynom na łańcuchu, ale już Ford w Ecoboostach ogarnął więc liczę na to że w Suzuki nie będzie problemów z napinaniem łańcucha)


Na górę
Post: 25-03-2019, 15:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 977
Suzuki: Vitara S 1.4T FWD
Ecoboosty 1.0T są na pasku w kąpieli olejowej.

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl