Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Facelifting Vitary (2018 - )
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=14783
Strona 13 z 21

Autor:  akir [ 23-09-2018, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Pomyłka, poczytam

Autor:  Mario010 [ 23-09-2018, 16:50 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Miałem okazję go sprawdzić na odcinku ok. 10 km o godz. 21 - a więc jak było już ciemno. Jechałem nowym xledem po lifcie. System rozpoznał wszystkie (kilka) ograniczenia prędkości i zakaz wyprzedzania. Po zjechaniu z drogi z zakazem (gdzie ten już nie obowiązywał) na wyświetlaczu nadal wyświetlał się zakaz wyprzedzania przez kilkaset metrów. Ogólnie działa całkiem przyzwoicie zauważył ograniczenie prędkości przy jeździe tuż za ciężarówką - ja ledwo go zobaczyłem.

Autor:  ogr.ogrowicz [ 23-09-2018, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

I jeszcze obligatoryjny unijny upgrade softu i odcięcie zapłonu przy przekroczeniu rozpoznanej prędkości. A jak się nie uda rozpoznać to 48km/h :)
Teraz się jeszcze możemy podśmiewać, ale jeszcze 2 lata i urzędnicy to przepchną. Stety/niestety ale wystarczy kilka procent pojazdów na drogach a jazda stanie się na tyle uciążliwa że zapragniemy autonomicznych pojazdów. Irytujące wszystkich wyprzedzanie się 2 ciężarówek na autostradzie dostaniemy na wszystkich drogach. Można dyskutować czy to zmniejszy liczbę wypadków czy też nie zmniejszy tej liczby, ale zdecydowanie zmniejszy to obszar decyzji kierowcy przy zachowaniu tej samej odpowiedzialności.

Autor:  Remote [ 23-09-2018, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

ogr.ogrowicz pisze:
ale zdecydowanie zmniejszy to obszar decyzji kierowcy przy zachowaniu tej samej odpowiedzialności.


jadąc wolniej masz więcej czasu na podjęcie decyzji ;)

Autor:  DS [ 23-09-2018, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

ogr.ogrowicz pisze:
Bodajże Lexus już ma 4x4 gdzie przód jest spięty z silnikiem spalinowym, zaś tył jest elektryczny.
W hybrydowej Toyocie i hybrydowym Mitsubishi "działa" to tak:
https://youtu.be/yoIwT0DQY_s

Autor:  dominiq [ 24-09-2018, 10:58 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

:szok: :szok: :szok: :szok:

Jak można wypuścić taki bubel?

Autor:  Tomash [ 24-09-2018, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

ogr.ogrowicz pisze:
Teraz się jeszcze możemy podśmiewać, ale jeszcze 2 lata i urzędnicy to przepchną.

Nie przepchną, przepchnięcie czegokolwiek w Unii wymaga zgody Niemiec i Francji, oba te narody bardzo lubią cisnąć samochodem bez kagańców. Dlatego systemy wspomagające tak ale ograniczające nie przejdą ;)

Autor:  ogr.ogrowicz [ 24-09-2018, 13:20 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Podobnie jak CBRadio było nie do ruszenia, a tu Niemcy kończą z tym rozwiązaniem...

Autor:  Tomash [ 24-09-2018, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Ale ogranicza ci to osiągi samochodu? ;)

Autor:  dominiq [ 24-09-2018, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

No jak nie? Przecież nie od dziś wiadomo, że auta z CB są najszybsze. Bez tego trzeba będzie uważać. Wręcz jeździć wolniej i ostrożniej. Dramat.

Autor:  ogr.ogrowicz [ 25-09-2018, 07:43 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Najszybsze to są czerwone i białe firmowe ;) No i oczywiście na tablicach zaczynających się od WB albo DW.
CB-Radio zanika wśród osobówek, w polskich realiach rządzi Janosik.
Jak ostatnio wygrzebałem swoje radyjko, postawiłem antenę na budynku, to tylko ciężarówki słyszałem i to w większości rozmowy związane z dojazdem, parkowaniem czy rozładunkiem.
Świat się zmienia, nie ma już tylu piosenkarzy CB co kiedyś....

Ale wracając do tematu, nowe lampy to +50 do startu na światłach, i +300 zimową porą :)
Bo generalnie (zastrzegam że wersją 1.0 jeszcze nie jeździłem) to Vitara musi mieć odpowiednią pogodę żeby wywalczyć pole position.

Właśnie, porównywał ktoś wersję 1.6 z 1.0 w jeździe na dłuższym dystansie niż jazda testowa?

Autor:  Avalanche [ 25-09-2018, 09:11 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Fajny konfigurator wersji międzynarodowych (360o Viewer)
http://www.globalsuzuki.com/automobile/ ... index.html

Autor:  Tomash [ 25-09-2018, 12:28 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

ogr.ogrowicz pisze:
CB-Radio zanika wśród osobówek, w polskich realiach rządzi Janosik.

Janosika i podobnych ostrzegaczy też nie można w Niemczech używać, oni mają po prostu prawo zakazujące mechanizmów ostrzegania się o kontrolach prędkości.

Autor:  macioo [ 25-09-2018, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Ciężko chyba namierzyć posiadacza Yanosika. No bo nawet podczas kontroli telefon może być w schowku (ostrzegać gadaniem przez BT), albo nawet w uchwycie (w razie czego dwa dotknięcia i aplikacja wyłączona.

Autor:  akir [ 25-09-2018, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Yanosik to nie tylko aplikacja, są urządzenia dedykowane. To tylko jako ciekawostka /informacja

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  krzymo [ 25-09-2018, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

ogr.ogrowicz pisze:
Ale wracając do tematu, nowe lampy to +50 do startu na światłach, i +300 zimową porą :)
Bo generalnie (zastrzegam że wersją 1.0 jeszcze nie jeździłem) to Vitara musi mieć odpowiednią pogodę żeby wywalczyć pole position.


Wystarczy nie zdążyć na zielone i nie jechać na późnym pomarańczowym i mamy pole position w kolejnym wyścigu.

Autor:  DS [ 26-09-2018, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

baart77 pisze:
jakby ktoś gdzieś dorwał w jakimś salonie ten nowy kolor gołębi, to będę wdzięczny za fotkę:)
Jest filmik na koncie FB Autokultu.

Autor:  Bandit1 [ 26-09-2018, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Tomash pisze:
ogr.ogrowicz pisze:
CB-Radio zanika wśród osobówek, w polskich realiach rządzi Janosik.

Janosika i podobnych ostrzegaczy też nie można w Niemczech używać, oni mają po prostu prawo zakazujące mechanizmów ostrzegania się o kontrolach prędkości.


Niemcy specyficzni, podobnie z kamerkami w aucie https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2581715

Autor:  Tomash [ 27-09-2018, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Tak, Niemcy mają bardzo mocną ochronę prywatności, bez ocenzurowania wszystkich blach na zdjęciu nie powinno się wrzucać zdjęcia/filmu do internetu bo informacja kto-gdzie-kiedy-był (a dzisiejsze zdjęcia mają w metadanych informację o czasie i miejscu) jest naruszeniem prawa do prywatności.

Autor:  red [ 29-09-2018, 15:05 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Jak wiadomo na naszym rynku nie było Vitary z silnikiem diesla, ale w niektórych krajach była ona oferowana (1.6DDiS). Teraz (po liftingu) już w żadnym kraju nie znajdziemy samochodu z silnikiem diesla. Wczoraj rozmawiałem z Rafałem Jemielitą i mnie poinformował, że Suzuki kończy "przygodę" z dieslami. I nie tylko jak wiadomo Suzuki...Ogólnie zauważamy, że powoli kończy się epoka silników diesla w samochodach osobowych i coraz więcej zakazów do centrów miast jest wprowadzanych (Euro 4)- np Stuttgard czy Hamburg.

Autor:  noiserave [ 29-09-2018, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Facelifting Vitary (2018 - )

Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...

Autor:  emka [ 29-09-2018, 18:28 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Facelifting Vitary (2018 - )

noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw? Nawet na przykładzie s crossa?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Remote [ 29-09-2018, 18:58 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Facelifting Vitary (2018 - )

emka pisze:
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw?


Ja jezdziłem zarowno 1.0T jak i 1.6 w SCross.
Zdecydowanie lepiej jechało mi sie 1.0T. Wyzszy moment obrotowy dostępny przy o połowe nizszych obrotach daje o wiele lepsze wrazenie dynamiki i auta nie trzeba krecic wysoko. Zakres 2000-3500 rpm daje przyjemną, dynamiczną jazdę.
Skrzynia biegow ma tez dluzsze przełozenia - ciszej na trasie w 1.0T.

Autor:  bartzs [ 29-09-2018, 19:11 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Facelifting Vitary (2018 - )

emka pisze:
noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw? Nawet na przykładzie s crossa?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Przed zakupem poliftowej Vitary z silnikiem 1.0 odbyłem jazdę testową S-Crossem z tymże silnikiem. Trasa zarówno w mieście, jak i na autostradzie oraz drogach powiatowych. Generalnie spalanie na poziomie 5,8-6,7 litra przy czym 6,7 było przy 140 km/h na autostradzie i włączonym tempomacie. S-Cross miał 4x4 i ogólnie jest cięższy od Vitary, zatem ona sama będzie spalała mniej. Jeśli chodzi o dynamikę, to zbiera się przyzwoicie, we wnętrzu jest cicho. Nie wiem skąd przekonanie, że 1.0 na pewno będzie gorszy niż 1.6. Na pewno jest inny, bo to zupełnie inna konstrukcja - 3 cylindry i turbo. PureTech 1.2 130 KM z PSA - jeździłem trochę, znajomi mają i auto przejechało ponad 150 000 km. Nic się nie dzieje. Moim zdaniem, jak ktoś normalnie użytkuje auto, to nie powinno się nic dziać.....Ja jestem na tak, aczkolwiek nie mam porównania z 1.6. Obecnie użytkuję auto z 1.4 wolnossącym o mocy 100 KM.

Autor:  emka [ 29-09-2018, 19:25 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: RE: Re: Facelifting Vitary (2018 - )

bartzs pisze:
emka pisze:
noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw? Nawet na przykładzie s crossa?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Przed zakupem poliftowej Vitary z silnikiem 1.0 odbyłem jazdę testową S-Crossem z tymże silnikiem. Trasa zarówno w mieście, jak i na autostradzie oraz drogach powiatowych. Generalnie spalanie na poziomie 5,8-6,7 litra przy czym 6,7 było przy 140 km/h na autostradzie i włączonym tempomacie. S-Cross miał 4x4 i ogólnie jest cięższy od Vitary, zatem ona sama będzie spalała mniej. Jeśli chodzi o dynamikę, to zbiera się przyzwoicie, we wnętrzu jest cicho. Nie wiem skąd przekonanie, że 1.0 na pewno będzie gorszy niż 1.6. Na pewno jest inny, bo to zupełnie inna konstrukcja - 3 cylindry i turbo. PureTech 1.2 130 KM z PSA - jeździłem trochę, znajomi mają i auto przejechało ponad 150 000 km. Nic się nie dzieje. Moim zdaniem, jak ktoś normalnie użytkuje auto, to nie powinno się nic dziać.....Ja jestem na tak, aczkolwiek nie mam porównania z 1.6. Obecnie użytkuję auto z 1.4 wolnossącym o mocy 100 KM.
Ja kupiłem jeszcze z 1.6 i zastanawiam się czy mam czego żałować. Planije autem jeździć długo i ten wybór wydawał mi się bezpieczniejszy :)

Strona 13 z 21 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/