Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-10-2018, 04:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 425 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1517 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-09-2018, 16:33 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 622
Pomyłka, poczytam


Ostatnio zmieniony 23-09-2018, 16:33 przez akir, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 23-09-2018, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-04-2015, 21:34
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Miałem okazję go sprawdzić na odcinku ok. 10 km o godz. 21 - a więc jak było już ciemno. Jechałem nowym xledem po lifcie. System rozpoznał wszystkie (kilka) ograniczenia prędkości i zakaz wyprzedzania. Po zjechaniu z drogi z zakazem (gdzie ten już nie obowiązywał) na wyświetlaczu nadal wyświetlał się zakaz wyprzedzania przez kilkaset metrów. Ogólnie działa całkiem przyzwoicie zauważył ograniczenie prędkości przy jeździe tuż za ciężarówką - ja ledwo go zobaczyłem.


Na górę
Post: 23-09-2018, 17:29 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 298
I jeszcze obligatoryjny unijny upgrade softu i odcięcie zapłonu przy przekroczeniu rozpoznanej prędkości. A jak się nie uda rozpoznać to 48km/h :)
Teraz się jeszcze możemy podśmiewać, ale jeszcze 2 lata i urzędnicy to przepchną. Stety/niestety ale wystarczy kilka procent pojazdów na drogach a jazda stanie się na tyle uciążliwa że zapragniemy autonomicznych pojazdów. Irytujące wszystkich wyprzedzanie się 2 ciężarówek na autostradzie dostaniemy na wszystkich drogach. Można dyskutować czy to zmniejszy liczbę wypadków czy też nie zmniejszy tej liczby, ale zdecydowanie zmniejszy to obszar decyzji kierowcy przy zachowaniu tej samej odpowiedzialności.


Na górę
Post: 23-09-2018, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 726
ogr.ogrowicz pisze:
ale zdecydowanie zmniejszy to obszar decyzji kierowcy przy zachowaniu tej samej odpowiedzialności.


jadąc wolniej masz więcej czasu na podjęcie decyzji ;)

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 23-09-2018, 23:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 885
ogr.ogrowicz pisze:
Bodajże Lexus już ma 4x4 gdzie przód jest spięty z silnikiem spalinowym, zaś tył jest elektryczny.
W hybrydowej Toyocie i hybrydowym Mitsubishi "działa" to tak:
https://youtu.be/yoIwT0DQY_s

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 24-09-2018, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 587
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
:szok: :szok: :szok: :szok:

Jak można wypuścić taki bubel?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 24-09-2018, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
ogr.ogrowicz pisze:
Teraz się jeszcze możemy podśmiewać, ale jeszcze 2 lata i urzędnicy to przepchną.

Nie przepchną, przepchnięcie czegokolwiek w Unii wymaga zgody Niemiec i Francji, oba te narody bardzo lubią cisnąć samochodem bez kagańców. Dlatego systemy wspomagające tak ale ograniczające nie przejdą ;)


Na górę
Post: 24-09-2018, 13:20 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 298
Podobnie jak CBRadio było nie do ruszenia, a tu Niemcy kończą z tym rozwiązaniem...


Na górę
Post: 24-09-2018, 13:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
Ale ogranicza ci to osiągi samochodu? ;)


Na górę
Post: 24-09-2018, 14:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 587
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No jak nie? Przecież nie od dziś wiadomo, że auta z CB są najszybsze. Bez tego trzeba będzie uważać. Wręcz jeździć wolniej i ostrożniej. Dramat.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 25-09-2018, 07:43 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 298
Najszybsze to są czerwone i białe firmowe ;) No i oczywiście na tablicach zaczynających się od WB albo DW.
CB-Radio zanika wśród osobówek, w polskich realiach rządzi Janosik.
Jak ostatnio wygrzebałem swoje radyjko, postawiłem antenę na budynku, to tylko ciężarówki słyszałem i to w większości rozmowy związane z dojazdem, parkowaniem czy rozładunkiem.
Świat się zmienia, nie ma już tylu piosenkarzy CB co kiedyś....

Ale wracając do tematu, nowe lampy to +50 do startu na światłach, i +300 zimową porą :)
Bo generalnie (zastrzegam że wersją 1.0 jeszcze nie jeździłem) to Vitara musi mieć odpowiednią pogodę żeby wywalczyć pole position.

Właśnie, porównywał ktoś wersję 1.6 z 1.0 w jeździe na dłuższym dystansie niż jazda testowa?


Na górę
Post: 25-09-2018, 09:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10853
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Fajny konfigurator wersji międzynarodowych (360o Viewer)
http://www.globalsuzuki.com/automobile/ ... index.html


Na górę
Post: 25-09-2018, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
ogr.ogrowicz pisze:
CB-Radio zanika wśród osobówek, w polskich realiach rządzi Janosik.

Janosika i podobnych ostrzegaczy też nie można w Niemczech używać, oni mają po prostu prawo zakazujące mechanizmów ostrzegania się o kontrolach prędkości.


Na górę
Post: 25-09-2018, 17:49 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2992
Lokalizacja: Kwidzyn
Ciężko chyba namierzyć posiadacza Yanosika. No bo nawet podczas kontroli telefon może być w schowku (ostrzegać gadaniem przez BT), albo nawet w uchwycie (w razie czego dwa dotknięcia i aplikacja wyłączona.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-09-2018, 18:01 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 622
Yanosik to nie tylko aplikacja, są urządzenia dedykowane. To tylko jako ciekawostka /informacja

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-09-2018, 18:19 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 227
ogr.ogrowicz pisze:
Ale wracając do tematu, nowe lampy to +50 do startu na światłach, i +300 zimową porą :)
Bo generalnie (zastrzegam że wersją 1.0 jeszcze nie jeździłem) to Vitara musi mieć odpowiednią pogodę żeby wywalczyć pole position.


Wystarczy nie zdążyć na zielone i nie jechać na późnym pomarańczowym i mamy pole position w kolejnym wyścigu.


Na górę
Post: 26-09-2018, 12:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 885
baart77 pisze:
jakby ktoś gdzieś dorwał w jakimś salonie ten nowy kolor gołębi, to będę wdzięczny za fotkę:)
Jest filmik na koncie FB Autokultu.

_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 26-09-2018, 15:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 485
Tomash pisze:
ogr.ogrowicz pisze:
CB-Radio zanika wśród osobówek, w polskich realiach rządzi Janosik.

Janosika i podobnych ostrzegaczy też nie można w Niemczech używać, oni mają po prostu prawo zakazujące mechanizmów ostrzegania się o kontrolach prędkości.


Niemcy specyficzni, podobnie z kamerkami w aucie https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2581715

_________________
Sprzedam felgi stalowe Suzuki OEM 6,5x16, 5x114,3 , ET 50;
opony letnie Continental Conti Eco Contact 5 - 215/60 R16 H oraz kołpaki i kompresor.


Na górę
Post: 27-09-2018, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
Tak, Niemcy mają bardzo mocną ochronę prywatności, bez ocenzurowania wszystkich blach na zdjęciu nie powinno się wrzucać zdjęcia/filmu do internetu bo informacja kto-gdzie-kiedy-był (a dzisiejsze zdjęcia mają w metadanych informację o czasie i miejscu) jest naruszeniem prawa do prywatności.


Na górę
Post: 29-09-2018, 15:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 220
Lokalizacja: Zabrze
Jak wiadomo na naszym rynku nie było Vitary z silnikiem diesla, ale w niektórych krajach była ona oferowana (1.6DDiS). Teraz (po liftingu) już w żadnym kraju nie znajdziemy samochodu z silnikiem diesla. Wczoraj rozmawiałem z Rafałem Jemielitą i mnie poinformował, że Suzuki kończy "przygodę" z dieslami. I nie tylko jak wiadomo Suzuki...Ogólnie zauważamy, że powoli kończy się epoka silników diesla w samochodach osobowych i coraz więcej zakazów do centrów miast jest wprowadzanych (Euro 4)- np Stuttgard czy Hamburg.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 29-09-2018, 18:23 
Offline

Rejestracja: 31-03-2018, 20:32
Posty: 8
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...


Na górę
Post: 29-09-2018, 18:28 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 37
noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw? Nawet na przykładzie s crossa?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-09-2018, 18:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 726
emka pisze:
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw?


Ja jezdziłem zarowno 1.0T jak i 1.6 w SCross.
Zdecydowanie lepiej jechało mi sie 1.0T. Wyzszy moment obrotowy dostępny przy o połowe nizszych obrotach daje o wiele lepsze wrazenie dynamiki i auta nie trzeba krecic wysoko. Zakres 2000-3500 rpm daje przyjemną, dynamiczną jazdę.
Skrzynia biegow ma tez dluzsze przełozenia - ciszej na trasie w 1.0T.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-09-2018, 19:11 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 19:52
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecin
emka pisze:
noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw? Nawet na przykładzie s crossa?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Przed zakupem poliftowej Vitary z silnikiem 1.0 odbyłem jazdę testową S-Crossem z tymże silnikiem. Trasa zarówno w mieście, jak i na autostradzie oraz drogach powiatowych. Generalnie spalanie na poziomie 5,8-6,7 litra przy czym 6,7 było przy 140 km/h na autostradzie i włączonym tempomacie. S-Cross miał 4x4 i ogólnie jest cięższy od Vitary, zatem ona sama będzie spalała mniej. Jeśli chodzi o dynamikę, to zbiera się przyzwoicie, we wnętrzu jest cicho. Nie wiem skąd przekonanie, że 1.0 na pewno będzie gorszy niż 1.6. Na pewno jest inny, bo to zupełnie inna konstrukcja - 3 cylindry i turbo. PureTech 1.2 130 KM z PSA - jeździłem trochę, znajomi mają i auto przejechało ponad 150 000 km. Nic się nie dzieje. Moim zdaniem, jak ktoś normalnie użytkuje auto, to nie powinno się nic dziać.....Ja jestem na tak, aczkolwiek nie mam porównania z 1.6. Obecnie użytkuję auto z 1.4 wolnossącym o mocy 100 KM.


Na górę
Post: 29-09-2018, 19:25 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 37
bartzs pisze:
emka pisze:
noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...
Więc jak to jest z tym silnikiem? Porównywał ktoś za i przeciw? Nawet na przykładzie s crossa?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Przed zakupem poliftowej Vitary z silnikiem 1.0 odbyłem jazdę testową S-Crossem z tymże silnikiem. Trasa zarówno w mieście, jak i na autostradzie oraz drogach powiatowych. Generalnie spalanie na poziomie 5,8-6,7 litra przy czym 6,7 było przy 140 km/h na autostradzie i włączonym tempomacie. S-Cross miał 4x4 i ogólnie jest cięższy od Vitary, zatem ona sama będzie spalała mniej. Jeśli chodzi o dynamikę, to zbiera się przyzwoicie, we wnętrzu jest cicho. Nie wiem skąd przekonanie, że 1.0 na pewno będzie gorszy niż 1.6. Na pewno jest inny, bo to zupełnie inna konstrukcja - 3 cylindry i turbo. PureTech 1.2 130 KM z PSA - jeździłem trochę, znajomi mają i auto przejechało ponad 150 000 km. Nic się nie dzieje. Moim zdaniem, jak ktoś normalnie użytkuje auto, to nie powinno się nic dziać.....Ja jestem na tak, aczkolwiek nie mam porównania z 1.6. Obecnie użytkuję auto z 1.4 wolnossącym o mocy 100 KM.
Ja kupiłem jeszcze z 1.6 i zastanawiam się czy mam czego żałować. Planije autem jeździć długo i ten wybór wydawał mi się bezpieczniejszy :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 425 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1517 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl