Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1621 Następna
Autor Wiadomość
Post: 29-09-2018, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak planujesz autem jezdzic powyzej 200 tys km to 1.6 bezpieczniejszy.
Jak planujesz mniej, to trochę bez sensu męczyć sie w hałasie i braku dynamiki silnika wolnossącego...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 29-09-2018, 20:26 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Remote pisze:
Jak planujesz autem jezdzic powyzej 200 tys km to 1.6 bezpieczniejszy.
Jak planujesz mniej, to trochę bez sensu męczyć sie w hałasie i braku dynamiki silnika wolnossącego...
Generalnie przy tej wadze, to nie ma tragedii z dynamika, ale na trasie, to fakt, za cicho nie jest.


Na górę
Post: 29-09-2018, 20:38 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Gdzieś już pisałem, więc się powtórzę. Trzymając obroty w okolicach 3k to auto dość dynamiczne jest. Fakt, że cicho wtedy jest, no i na stację trzeba częściej zajeżdżać ;) Niemniej 1.6 potrafi dużo radości dać... na autostradzie troszkę lipa ;)

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 29-09-2018, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
noiserave pisze:
Największą porażką obecnie jest zakup "poliftingowej" Vitary w wersji Comfort. Otrzymujemy praktycznie identycznie wyglądające auto jak z roczników poprzednich, z tym samym wyposażeniem, z gorszym i słabszym silnikiem i to za 3000 zł więcej w stosunku do rocznika ubiegłego. Lifting dotknął wersji wyższych, ale ceny ustalono na wyższym poziomie dla wszystkich wersji...


Zewnętrzny lifting dotknął Vitarę Comfort także - zderzak przedni inny, lakier szary na tylnym zderzaku, lampy tylne nowe LED, lampa cofania w miejscu mgielnej, wnętrze - deska rozdzielcza miększa (oczywiście tylko góra), radio z DAB-em. To chyba tyle...Wyświetlacz kolorowy od wersji Premium w górę - jest w Comfort taki jak był. Drzwi się lżej zamykają i usunięto problemy z zamykaniem klapy bagażnika...w wersji Comfort także. :) A reszta bajerów...owszem tyczy się wersji wyższych. No i czerwony kolor się pojawił w std - bez dopłaty. ten sam czerwony, który był w bikolorze (tez nie był to metalik). A silnik 1.0 T niestety pewnie gorszy od 1.6...i ta turbina, ale jest droższy (zawsze z turbo drożej). Cóż...No i 3 tysiące droższy wóz. Jednak podczas RoadShow można ją kupić taniej...jak może nie wszyscy wiedzą. :) Znaczy praktycznie w cenie przedliftingowej. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 29-09-2018, 22:38 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
pytanko, na OTOMOTO piszą w ogłoszeniach poliftowych coś w stylu: "Zupełnie nowa poliftingowa Vitara 1.4 140KM ze specjalnym RABATEM z okazji premiery!", ktoś zna szczegóły? ja podjadę dopiero we wtorek do Yamy, będzie objazdowa prezentacja, ale ciekawość już mnie zżera jaki to rabat haha


Na górę
Post: 30-09-2018, 00:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Nie zapomnij się pochwalić, jak się dowiesz co do rabatu.


Na górę
Post: 30-09-2018, 05:47 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Jak dzwonili do mnie też mówili o tym rabacie przy zakupie w dniu premiery.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 30-09-2018, 07:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
red pisze:
[ A silnik 1.0 T niestety pewnie gorszy od 1.6...i ta turbina, ale jest droższy (zawsze z turbo drożej).


Silnik 1.0T to lepsza jednostka od starego 1.6.
Elastyczność, hałas, spalanie - wszystko lepsze w 1.0T.
No i potencjał tuningowy jest na 135 KM/220nm :]


Test wersji 1.4T AT poliftowej
http://moto-testy.pl/test_na_torze_suzu ... ting__test

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-09-2018, 08:16 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 19:52
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
Iron pisze:
Nie zapomnij się pochwalić, jak się dowiesz co do rabatu.


-2500 zł. I zależy jak na to patrzeć :D Albo masz auto "prawie" w cenie wersji przeliftingowej, albo "prawie" za darmo dostajesz opcjonalny lakier 8)


Na górę
Post: 30-09-2018, 08:29 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Remote pisze:
red pisze:
[ A silnik 1.0 T niestety pewnie gorszy od 1.6...i ta turbina, ale jest droższy (zawsze z turbo drożej).


Silnik 1.0T to lepsza jednostka od starego 1.6.
Elastyczność, hałas, spalanie - wszystko lepsze w 1.0T.
No i potencjał tuningowy jest na 135 KM/220nm :]


Test wersji 1.4T AT poliftowej
http://moto-testy.pl/test_na_torze_suzu ... ting__test
Kto kupuje Vitare żeby ją tuningować?


Na górę
Post: 30-09-2018, 09:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Poczytaj o chiptuningu silnikow turbodoładowanych, znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.
U mnie w firmie wszystkie silniki z turbo są już wzmocnione. Kazdy po przejazdzce "zawirusowanym" autem jedzie do tunera.
Fakt, że mamy spoko szefa, który sie zgadza i dokłada 50% od siebie do kosztów chiptuningu.

1.0T Ecoboost w Courierach mamy średnio o 35-40KM wiecej.
Bazowo 100KM, po chiptuningu 135-140 KM. Mozna wiecej ale serwisanci nie mogą lać 98, wiec wszystko musi byc na 95 oktan robione.

Silniki mają juz bardzo duze przebiegi i nic sie nie dzieje złego.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-09-2018, 09:11 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Remote pisze:
Poczytaj o chiptuningu silnikow turbodoładowanych, znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.
U mnie w firmie wszystkie silniki z turbo są już wzmocnione. Kazdy po przejazdzce "zawirusowanym" autem jedzie do tunera.
Fakt, że mamy spoko szefa, który sie zgadza i dokłada 50% od siebie do kosztów chiptuningu.

1.0T Ecoboost w Courierach mamy średnio o 35-40KM wiecej.
Bazowo 100KM, po chiptuningu 135-140 KM. Mozna wiecej ale serwisanci nie mogą lać 98, wiec wszystko musi byc na 95 oktan robione.

Silniki mają juz bardzo duze przebiegi i nic sie nie dzieje złego.
Ja wiem, tylko chodzi mi o to, że potencjalny posiadacz auta takiegonjak vitara, nie myśli chyba w pierwszej kolejności o ładowaniu w nią momentu obrotowego.

Tak sobię myślę na swoim przykładzie :)


Na górę
Post: 30-09-2018, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
No to masz dziwne podejście.
Skoro mozna bezpieczniej wyprzedzać, mieć wiekszą frajdę z jazdy, mniej spalać, to dlaczego z tego nie skorzystać ?

Chyba nie ma znaczenia czy jezdzimy Vitarą, Swiftem, Baleno czy jakimkolwiek innym modelem....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-09-2018, 09:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat działania świateł ledowych w praktyce, bo z tego co wiem ledy różnie oświetlają drogę i dużo zależy od marki. Gdzieś czytałem , że ledy zastosowane w aucie (nie pamiętam marki) w testach przegrały z tradycyjnym oświetleniem.


Na górę
Post: 30-09-2018, 10:08 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W vitarze nie jest źle z tymi LEDami. Porównywałem w różnych samochodach zarówno LED jak i ksenony o obniżonej mocy do 20W (nie trzeba sprysków i samopoziomowania podobno). Z obserwacji wnioskuję, że zarówno LED i słabsze ksenony są lepsze niż halogenowe (no może z małym wyjątkami, bo bardziej żółte światło w deszczu albo śnieżycy jest wygodniejsze) ale i tak najlepsze rozwiązanie z jakim miałem do czynienia to biksenon 35W. Nie testowałem nigdy tych "inteligentnych" z najwyższej półki premium.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-09-2018, 10:33 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Remote pisze:
No to masz dziwne podejście.
Skoro mozna bezpieczniej wyprzedzać, mieć wiekszą frajdę z jazdy, mniej spalać, to dlaczego z tego nie skorzystać ?

Chyba nie ma znaczenia czy jezdzimy Vitarą, Swiftem, Baleno czy jakimkolwiek innym modelem....
Prywatny swój zakatuj u tunera, nie firmowy. Wtedy pogadamy. Teza o bezpiecznym wyprzedzaniu też mocno wątpliwa. No to masz dziwne podejście...


Na górę
Post: 30-09-2018, 11:26 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Od dawna jeżdżę po Polsce autami z silnikami wolnossącymi. Nieraz zdarza mi się być bezpiecznie wyprzedzonym przez lepsze i szybsze auto (często służbowe). Niestety to bezpieczne wyprzedzanie nader często odbywa się na niewidocznym zakręcie, na pojedynczej lub podwójnej ciągłej lub gdy już ja sam przekraczam miejscowe ograniczenie prędkości. Sam wyprzedzam dosyć rzadko, bo albo droga jest pełna niewidocznych zakrętów, albo jest pojedyncza lub podwójna ciągła, albo potencjalny wyprzedzany już i tak jedzie szybciej, niż pozwala na to miejscowe ograniczenie prędkości. No, może jakbym miał uturbiony silnik, to by mnie takie pierdoły nie ruszały :]

A tak serio, to na prawdę są ludzie, którzy nie mają ambicji wyprzedzania wszystkiego, co się tylko rusza. Dla nich nic ponad zwykły zamulony, niejadący i potwornie głośny wolnossący 1.6 nie jest potrzebne. Dobrze by było, gdyby niektórzy w końcu to zrozumieli...

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 30-09-2018, 11:30 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
> Niestety to bezpieczne wyprzedzanie nader często odbywa się na niewidocznym zakręcie, na pojedynczej lub podwójnej ciągłej lub gdy już ja sam przekraczam miejscowe ograniczenie prędkości.

W przypadku dróg na Podhalu czy w okolicach Nowego Sącza należy z powyższego tekstu usunąć wszystkie "lub" i "albo" i zastąpić je słowem "oraz". Z autami na blachach KTT, KNT, KNS czy KLI nic innego nie może się równać, nawet słynny Stig w najszybszym bolidzie :] :] :]

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 30-09-2018, 11:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
emka pisze:
Prywatny swój zakatuj u tunera, nie firmowy. Wtedy pogadamy. Teza o bezpiecznym wyprzedzaniu też mocno wątpliwa....


No to pogadajmy, bo wszystkie moje prywatne silniki z turbo od 8 lat są po chiptuningu.
Od ktorego chcesz zacząć ?

Teoretykow widzę nadal nie brakuje....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-09-2018, 11:52 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Remote pisze:
emka pisze:
Prywatny swój zakatuj u tunera, nie firmowy. Wtedy pogadamy. Teza o bezpiecznym wyprzedzaniu też mocno wątpliwa....


No to pogadajmy, bo wszystkie moje prywatne silniki z turbo od 8 lat są po chiptuningu.
Od ktorego chcesz zacząć ?

Teoretykow widzę nadal nie brakuje....
Zostaw te bajki dla kolegów w szkole. Widzę, że praktyków mitomanów na forum nie brakuje...


Na górę
Post: 30-09-2018, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Chcesz pogadać na poważnie czy tylko zrobić z siebie publicznie idiotę ?
Nie rozumiem takiego podjeścia.
Po co zaczynasz dyskusję skoro nie chcesz rozmawiać ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-09-2018, 12:08 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Remote pisze:
Chcesz pogadać na poważnie czy tylko zrobić z siebie publicznie idiotę ?
Nie rozumiem takiego podjeścia.
Po co zaczynasz dyskusję skoro nie chcesz rozmawiać ?
Publicznie idiote, to co najwyżej mozesz z siebie zrobić ty, albo właśnie to robisz. Zacząłem dyskusje, ale pierwszy "trafnie" oceniłeś mistrzu intelektu, że moje myślenie jest dziwne. Nie dziw się potem, że ktoś próbuje się komunikować z toba na twoim poziomie.


Na górę
Post: 30-09-2018, 12:36 
Offline

Rejestracja: 26-03-2018, 21:56
Posty: 12
Suzuki: s-cross
Panowie każdy z Was ma rację i żaden nie przekona drugiego bo i po co .A obrażanie się nawzajem też do niczego nie prowadzi.Byłem na prezentacji poliftowej vitary i powiem szczerze ,że nie widziałem tam ani jednej osoby ,która wyglądałaby na kogoś kto myśli czy wstawić wersję chipa stage1 czy od razu performance.Raczej czy dostanie turnus z NFZ i czy uda się urwać większy rabat.Sam jestem gdzieś pomiędzy, żeby nie było że kogoś chcę poniżyć.I nie wstyd mi że z radością używam samochodu którym jeździ nie pamiętam już czy mama czy babcia Jeremiego Clarksona.


Na górę
Post: 30-09-2018, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Remote, widzę, że siedzisz w temacie, to coś podpytam.

Pomijam kwestia osiągów, bo to inna sprawa. Ja przesiadłem się z 200km/400Nm do Viraty 1.6 i albo zmądrzałem, zestarzałem się albo zdziadziałem, lub wszystkiego po trochu, ale jakoś tym autem nie mam ochoty szybko jeździć i ten wolnossący silnik mi wystarcza.

Ale w kwestii chiptuningu aut benzynowych.

1. Jak to jest z zmniejszonym spalaniem o którym piszesz? Masz na to jakieś dowody? Mierzyłeś? Poniesienie dawek wtryskowych raczej na logikę powinno przyczynić się do wzrostu spalania.
2. Jak jest nagarem, czy przez to jest go więcej?
3. Wiadomo, że auta z bezpośrednim wtryskiem produkują sporo cząstek stałych. Jak takie zchipowanie ma się do filtrów GPF w nowej Vitarze. Imo powinien się taki filtr szybciej zapychać. Tak się przecież dzieje z autami diesla. Tam to się zawsze wycina najpierw DPF zanim zrobi się program ;)

I tak Moderator zaraz posprząta :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 30-09-2018, 13:20 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Boryster pisze:
Panowie każdy z Was ma rację i żaden nie przekona drugiego bo i po co .A obrażanie się nawzajem też do niczego nie prowadzi.Byłem na prezentacji poliftowej vitary i powiem szczerze ,że nie widziałem tam ani jednej osoby ,która wyglądałaby na kogoś kto myśli czy wstawić wersję chipa stage1 czy od razu performance.Raczej czy dostanie turnus z NFZ i czy uda się urwać większy rabat.Sam jestem gdzieś pomiędzy, żeby nie było że kogoś chcę poniżyć.I nie wstyd mi że z radością używam samochodu którym jeździ nie pamiętam już czy mama czy babcia Jeremiego Clarksona.
Wydaje mi się, że o tym próbowałem pisać nim rozpoczął na mnie swoją tunerską krucjatę


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1621 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]