Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-10-2017, 16:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja raczej zainteresowany wersją premium.
Jak pojdą za wysoko z ceną to zostaje Seat Arona lub Kia Stonic - obie tez z turbo silnikiem.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-10-2017, 18:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Jak chcesz mieć w przyszłości wydatki...bierz turbo. Pewnie. Ja bym się bronił rękami i nogami od turbin w benzynie. Ale Twój wybór...Natomiast turbina z 3 cylindrami to już wg mnie porażka.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 09-10-2017, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-02-2006, 21:22
Posty: 240
Lokalizacja: Wiązowna
Suzuki: Liana
Remote pisze:
Moja mama jest po jezdzie SCrossem (1.0T) i Vitarą (1.6) i koniecznie chce 1.0T ale w Vitarze.
Scross jej kompletnie nie podszedł wizualnie, a wg niej Vitara z 1.6 jest straszliwie mułowata i boi się w nim wyprzedzac, bo długo to trwa (przez prawie 4 lata jezdziła Fiestą 1.0T ecoboost)


A jaką wersją jeździła Twoja mama? 2D czy All Grip?

Ja w sobotę jeździłem wersją 1,6, ale All grip i w trybe Auto to była porażka. Bardziej mułowate od mojej Liany 1,6.
Przełączenie na tryb SPORT i cud! Inny samochód.

Vitary 1,6 2D są chyba defaultowo w trybie Auto i nie ma jak tego zmienić.

_________________
Fate Is the Hunter


Na górę
Post: 09-10-2017, 19:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jezdzila 2WD - nie potrzebuje 4WD.

red - aktualne auto czyli Fiesta ma 109 tys km i jezdzi bezproblemowo (3 cylindrowe turbo).
A jest podkrecona z fabrycznych 100KM na 125 KM wiec obciazenie niby duze.
Kolejne tylko z turbo - no probuje ją jeszcze namówic na jazdę próbną 2.0 w Mazdzie CX3. Tam juz jest ponad 200nm, a nie mikre 150nm jak w Vitarze 1.6.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-10-2017, 20:01 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Kilka tygodni zajęło przestawienie się z turbodiesla na silnik Vitary. Na początku biegi 3 i 4 traktowałem po macoszemu, a teraz to smaczki dające radość z jazdy :)


Na górę
Post: 10-10-2017, 09:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
red pisze:
Jak chcesz mieć w przyszłości wydatki...bierz turbo. Pewnie. Ja bym się bronił rękami i nogami od turbin w benzynie. Ale Twój wybór...Natomiast turbina z 3 cylindrami to już wg mnie porażka.
Jakbym słyszał malkontenta ćwierć wieku temu... "Panie, i broń boże wtrysk, a wielopunktowy to już w ogóle diabeł wcielony. Tylko gaźnik!"
Red, nie demonizuj. Diesele kiedyś też nie miały turbo, później dopracowane uturbione jednostki potrafiły bezawaryjnie przejechać kilkaset tysięcy kilometrów, a zdaje się, że te są bardziej skomplikowane niż turbo benzyny. Czy dziś ktoś w ogóle myśli o dieselu bez turbo?
Wystarczy podstawowa wiedza jak używać silnika z turbiną. A jeśli po przejechaniu 200-300 tys. kilometrów nadal będziesz chciał jeździć tym samym autem, to regeneracja turbiny wcale nie oznacza śmierci finansowej, tym bardziej, że wolnossaki odchodzą do lamusa, więc w najbliższych latach obsługa serwisowa silników turbo będzie standardem w każdym warsztacie, więc i ceny spadną.

Vitara 1.6 będzie dostępna do końca II kwartału 2018, później tę świetną, ale mułowatą jednostkę nieodwracalnie zastąpi 1.0T, zapewne także 1.4T trafi do niższych niż topowa wersji wyposażenia.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-10-2017, 09:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
W Nissanie mam benzynę 1,4 (bez turbo)...więc podobna sprawa.
Jednak niedawno pozbyłem się diesla z turbiną, którym pokonałem ok. 100tys km, a wcześniej podobny diesel, którym przejechałem ok. 180tys km (na liczniku 270 tys) i wszystko było ok. Natomiast nie miały dwumas, ani filtrów cząstek stałych...A dzisiaj! Hmmm. Tym oto sposobem zakończyłem przygody z dieslami...chyba definitywnie.

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 10-10-2017, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
No więc sam widzisz, że nie taki diabeł straszny. Dwumasa, turbo, jak i wszystko, mają swoją żywotność, trzeba się tym tylko umiejętnie posługiwać. W moim przypadku po 150 tys. kilometrów dwumasa nie wykazywała śladów zużycia, o posiadaniu DPF nawet zapomniałem z uwagi na jazdę tylko w trasach.
Dwumasy i DPFy w ASO potrafią kosztować krocie, ale na 'wolnym rynku' już tak źle nie jest. Przy okazji przypominam, że od 2018 wszystkie benzyniaki będą posiadać GPF...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-10-2017, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Ale przyznasz...wszystko idzie w złym kierunku. :)
Unia i ekologia...hmmm. No i interes niekoniecznie dla klienta.
Po co to wszystko...a czujniki w kołach, czynniki klimy nowe, można jeszcze wymieniać, np.? Lakiery eko, cienkie blachy, etc. Nawet głupiej żarówki nie raz kierowca nie jest w stanie wymienić na drodze...
Ogólnie...auto nowe do sprzedania zanim pojawi się "2" z przodu przy przebiegu/stanie licznika.
Szkoda słów...
Statki na mazut transportujące towar z Chin mają filtry??? A samoloty???
Chcieliśmy Unii...

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 10-10-2017, 10:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
...to ją mamy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-10-2017, 10:58 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Od kiedy przebieg 100-150 tys to dużo, nie stać mnie na wymianę co 3-4 lata, więc interesują mnie przebiegi ok 250-300 , nie koniecznie zakończone złomowaniem


Na górę
Post: 10-10-2017, 11:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
DS pisze:
Przy okazji przypominam, że od 2018 wszystkie benzyniaki będą posiadać GPF...

Ale chyba nie takie 1.6?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 10-10-2017, 11:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-02-2006, 21:22
Posty: 240
Lokalizacja: Wiązowna
Suzuki: Liana
Wracając do tematu :D

Vitara 1,6 All Grip Premium Galactic Gray Metallic + parę dodatków :))
Dziś zamówiona. Odbiór początek listopada.
:takjest:

_________________
Fate Is the Hunter


Na górę
Post: 10-10-2017, 15:49 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
DS pisze:
red pisze:
Jak chcesz mieć w przyszłości wydatki...bierz turbo. Pewnie. Ja bym się bronił rękami i nogami od turbin w benzynie. Ale Twój wybór...Natomiast turbina z 3 cylindrami to już wg mnie porażka.
Jakbym słyszał malkontenta ćwierć wieku temu... "Panie, i broń boże wtrysk, a wielopunktowy to już w ogóle diabeł wcielony. Tylko gaźnik!"
Red, nie demonizuj. Diesele kiedyś też nie miały turbo, później dopracowane uturbione jednostki potrafiły bezawaryjnie przejechać kilkaset tysięcy kilometrów, a zdaje się, że te są bardziej skomplikowane niż turbo benzyny. Czy dziś ktoś w ogóle myśli o dieselu bez turbo?
Wystarczy podstawowa wiedza jak używać silnika z turbiną. A jeśli po przejechaniu 200-300 tys. kilometrów nadal będziesz chciał jeździć tym samym autem, to regeneracja turbiny wcale nie oznacza śmierci finansowej, tym bardziej, że wolnossaki odchodzą do lamusa, więc w najbliższych latach obsługa serwisowa silników turbo będzie standardem w każdym warsztacie, więc i ceny spadną.

Vitara 1.6 będzie dostępna do końca II kwartału 2018, później tę świetną, ale mułowatą jednostkę nieodwracalnie zastąpi 1.0T, zapewne także 1.4T trafi do niższych niż topowa wersji wyposażenia.


U mnie turbodiesel ma prawie 350kkm i nadal jeździ. Jeśli nie padnie zasilanie to odejdzie ode mnie z prędzej powodu dziur w karoserii i problemów z szybami niż z powodu awarii turbo. Bo zewnętrznie już bardzo zużyty jest i koszt doprowadzenia go do sensownego stanu przekracza wartość rynkową. Ale kto wie, może za jakiś czas jakiegoś studenta ucieszy :)


Na górę
Post: 10-10-2017, 15:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Ale nie masz filtra DPF, a dwumasa jeśli jest to na pewno po remoncie. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 10-10-2017, 16:55 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
No nie mam :) Nabyty w ostatnim momencie przed wprowadzeniem tych wynalazków.
Samochód dobre 250kkm autostradami zrobił, więc gdybym się załapał na wymienione usprawnienia, to dwumasa i DPF akurat by dochodziły do końca.
Przy niskich przebiegach i życiu w mieście nie zawsze opłacalnym jest mieć samochód. Można używać tańszych rozwiązań. W rodzinie mam przypadek gdzie wygrał samochód z Panka.
Racjonalnie dobrane narzędzie jakim jest samochód może dotrwać do 300kkm przebiegu. Tyle że w odpowiednich warunkach.


Na górę
Post: 10-10-2017, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Temat sie rozwiązał.
Po dzisiejszej wizycie w ASO i jezdzie testowej Vitarą 1.4T mamuśka stwierdziła, że tylko ten :)
W koncu samochód wg niej bezpiecznie wyprzedza.
Poczeka na rocznik 2018 i bierze. Moze pojawi sie wersja Premium z tym silnikiem.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Ostatnio zmieniony 10-10-2017, 19:57 przez Remote, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 10-10-2017, 19:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Niedługo Stihl u sąsiada w ogródku zawstydzi niejedno auto na podjeździe...
Pojemnością

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 11-10-2017, 07:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2017, 12:39
Posty: 267
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: Vitara
Ku temu to wszystko zmierza...:)
I owy Stihl wytrzyma dłuższy okres czasu niż nie jeden Fałwej TSI. :)

_________________
Vitara 1,6 2WD '17


Na górę
Post: 24-10-2017, 20:38 
Offline

Rejestracja: 16-12-2013, 23:17
Posty: 54
Lokalizacja: Tychy
Suzuki: Grand Vitara II
Zamówienie Vitara Premium 4WD kolor biały - 02.08.2017
Odbiór - 25.10.2017 (możliwy był odbiór już dwa tygodnie wczesniej).

_________________
________________________________
Była Grand Vitara II De Lux 2.0
Vitara II Premium 1.6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 27-10-2017, 19:48 
Offline

Rejestracja: 27-10-2017, 19:09
Posty: 4
Suzuki: 1,6 WD
Premium 1,6 2 WD zamówienie 19.08.2017 odbiór 17.10.2017.


Na górę
Post: 29-10-2017, 14:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 151
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara '17
Tak się zastanawiam, skąd u Was takie terminy, ja sobie upatrzyłem pomarańczową i może szczęście że akurat była w salonie, ale były też inne kolory (większość, może nie we wszystkich kombinacjach z dachami), z moimi kryteriami dostępne w przeciągu miesiąca.
Czekałem jakoś niecałe 2 tyg (połowa sierpnia), był to czas na doposażenie auta i tyle - vitara 1.6 premium 2D pomarańcz/czarny


Na górę
Post: 29-10-2017, 14:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
ja zamówiłem tydzień temu ale z odbiorem na koniec stycznia czy luty
nie mam ciśnienia aż takiego a wole taką jaką chcę z nowego rocznika
zobaczymy jak im się uda

ps. po jeździe GV 2.4 chciałem tylko taki ale zwyciężył rozsądek: większość jazdy w mieście i okresowa autostrada lub polna droga to 1.6 ogarnie
zwłaszcza że ten z 3 dorosłymi na pokładzie też nie był taki tragiczny - zwłaszcza na sport :)


Na górę
Post: 30-10-2017, 16:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
krupik pisze:
ja zamówiłem tydzień temu ale z odbiorem na koniec stycznia czy luty

Z tego co wiem (przynajmniej tak mnie poinformowano przy zamówieniu) to produkcja, na którą zbierano teraz zamówienia rozpocząć ma się w styczniu, także odbiór nie prędzej niż koniec lutego/początek marca.

oko50 pisze:
Tak się zastanawiam, skąd u Was takie terminy, ja sobie upatrzyłem pomarańczową i może szczęście że akurat była w salonie

Kwestia wersji.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 30-10-2017, 19:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
wolałem chwilę poczekać i mieć już 2018 w dacie produkcji
zawsze to "rok" młodsze później
no i zimę przejeżdżę moim starym autem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]