Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 08:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-01-2017, 08:40 
Offline

Rejestracja: 09-10-2016, 18:23
Posty: 8
Suzuki: Vitara 2016
Jest juz jakis czas dostępna 5 generacja instalacji z wtryskie ciekłym gazu.
Poczytajcie i dopiero biadolcie. Miałem taka zamontowaną :)
Jesli chcesz zaoszczedzic na paliwie nie oszczedzaj na instalacji.
Przy ciekłym wtrysku odpada lubryfikacja,jest bezobsługowa.
A micha sie cieszy jak depniesz gaz w podłoge bo dobrze skalibrowana i idzie lepiej niz na benzynie.
Jakie swiece ,jakie kable ,jakie wtryski ,jakie reduktory ? Serwis normalny według km i po temacie .
Koszt 4,5 -5 tys zł


Na górę
Post: 15-01-2017, 09:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Ferdek73 pisze:
Jest juz jakis czas dostępna 5 generacja instalacji z wtryskie ciekłym gazu.
Poczytajcie i dopiero biadolcie.


O ile dobrze czytam główne "biadolenie" oszczędnych dotyczy utrzymania gwarancji na silnik. Twoja cudowna instalacja nie koliduje z gwarancją? Masz to na piśmie?


Na górę
Post: 15-01-2017, 13:40 
Offline

Rejestracja: 09-10-2016, 18:23
Posty: 8
Suzuki: Vitara 2016
piomic pisze:
Ferdek73 pisze:
Jest juz jakis czas dostępna 5 generacja instalacji z wtryskie ciekłym gazu.
Poczytajcie i dopiero biadolcie.


O ile dobrze czytam główne "biadolenie" oszczędnych dotyczy utrzymania gwarancji na silnik. Twoja cudowna instalacja nie koliduje z gwarancją? Masz to na piśmie?

A mi akurat nie o gwarancje chodziło a sprawę serwisowania auta i instalacji lpg.


Na górę
Post: 15-01-2017, 23:14 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Instalacja fazy ciekłej jeździ OK ale cena 5kpln + zmniejszony bagażnik + utrata gwarancji + zakaz wjazdu do podziemnych parkingów, dla mnie aż za dużo żeby sobie odpuścić takie "oszczędzanie". Samochód ma być funkcjonalny!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 16-01-2017, 09:04 
Offline

Rejestracja: 13-01-2017, 10:50
Posty: 4
Suzuki: prawdopodobnie Vitar
Ferdek73 pisze:
Jest juz jakis czas dostępna 5 generacja instalacji z wtryskie ciekłym gazu.
Poczytajcie i dopiero biadolcie. Miałem taka zamontowaną :)
Jesli chcesz zaoszczedzic na paliwie nie oszczedzaj na instalacji.
Przy ciekłym wtrysku odpada lubryfikacja,jest bezobsługowa.
A micha sie cieszy jak depniesz gaz w podłoge bo dobrze skalibrowana i idzie lepiej niz na benzynie.
Jakie swiece ,jakie kable ,jakie wtryski ,jakie reduktory ? Serwis normalny według km i po temacie .
Koszt 4,5 -5 tys zł



Polecisz konkretną instalacje? Zakład gdzie Ci montowali?


Na górę
Post: 16-01-2017, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
A co wy się tak czepiacie tych którzy chcą założyć LPG.
Jeśli instalacja będzie dobrze zrobiona i kontrolowane będą luzy zaworów to nie powinno się nic stać.
Ja osobiście nigdy nie miałem w żadnym aucie, ale rozumiem tych którzy zakładają.
A tak swoją drogą to ciekawe jakie jest oficjalne stanowisko Suzuki Polska w tej sprawie, bo u części dealerów można założyć LPG jeszcze przed odbiorem auta.


Na górę
Post: 16-01-2017, 18:23 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
"Poluzuj bokserki" ;) gdzie ty widzisz kolego, że ktoś się czepia? Co najwyżej wyraża swoją opinię o gazie w samochodzie, a to zdecydowana różnica. Według mnie, to nawet na pedały wszyscy mogą sobie poprzerabiać samochody! O co ktoś miałby się czepiać? Nie mój cyrk i nie moje małpy!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-01-2017, 10:01 
Offline

Rejestracja: 10-04-2011, 20:14
Posty: 117
Suzuki: Vitara S 2016
Gaz w samochodzie miał i ma ma swoich zwolenników i przeciwników.
Przez 20 lat jeździłem "na gazie" zamontowanym w różnych samochodach (3 nowych) i poza jedną usterką (padł wtryskiwacz) nie było żadnych problemów.
Wadami gazu jest coroczny, droższy przegląd techniczny (nawet w nowych autach), częstsze wymiany świec,oleju,filtrów,przeglądy instalacji,mniejszy bagażnik itd, jednak wszystko jest rekompensowane przy kasie na stacji paliw.
Jeżeli ktoś uważa,że gaz jest mu potrzebny, to nie bać się go , tylko zakładać.
Teraz mam Vitarę 1.4 i gazu nie mam i nie będę zakładał,bo nie widzę powodów do jej instalacji.


Na górę
Post: 25-01-2017, 11:29 
Offline

Rejestracja: 13-01-2017, 10:50
Posty: 4
Suzuki: prawdopodobnie Vitar
Witam,
Czy ktoś z Państwa jest w stanie podać mi adres ASO gdzie zamontuja mi instalacje LPG bez utraty gwarancji?


Na górę
Post: 25-01-2017, 17:15 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wiem czy takie istnieje. Może być tak , że diler montujący gaz weźmie obowiązki gwaranta na siebie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-01-2017, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Akurat byłem dzisiaj w salonie i można zamontować gaz ale traci się gwarancje na silnik.
Natomiast twierdzą że silnik powinien dobrze współpracować z instalacją pod warunkiem częstego sprawdzania luzów zaworowych - są na płytkach.
Podobno do serwisu przyjeżdżają czasem SX4 które na gazie zrobiły sporo ponad 100 000km.

Tak więc montaż instalacji tylko na własne ryzyko.


Na górę
Post: 25-01-2017, 19:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Stawiam również na to, że każde pojawienie się kontrolki "check engine", od drzwi ASO będzie zwalane na gaz!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-01-2017, 20:53 
Offline

Rejestracja: 30-10-2015, 05:32
Posty: 8
Lokalizacja: szczecin
ja montowalem gaz w suzuki w szczecinie i gwarancja cały czas obowiązuje bo byla przez ich pracownikow montowana


Na górę
Post: 26-01-2017, 20:18 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jest ważne stanowisko danego ASO tylko Suzuki Motor Poland. Z doświadczenia wiem, że diler cuda na kiju obiecuje czasem, żeby auto opchnąć. Masz to, że gwarancja trwa na piśmie, firmowane przez SMP? Inne zapewnienia by mnie nie interesowały.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-01-2017, 12:36 
Offline

Rejestracja: 16-03-2016, 23:46
Posty: 23
Suzuki: Vitara
Witam, ja również zastanawiałem się nad montażem instalacji LPG w swojej Vitarze, nawet zdaje się pisałem na ten temat posta ale nie było odzewu, miejmy nadzieje iż nie było to związane z brakiem chęci pomocy w tym temacie lecz brakiem wiedzy co do gazowania nowej Vitary ;)

Pisałem swego czasu nawet list z prośbą o oficjalne stanowisko Suzuki Motor Poland w tej sprawie i oto co mi wtedy odpisał całkiem rzeczowo Pan, który oczywiście się podpisał ale do mojej wiadomości więc zamieszczam poniżej jedynie treść odpowiedzi z dnia 18 marca 2016 roku:

Szanowny Panie

Na wstępie dziękuję za miłe słowa. W odniesieniu do instalacji gazowych w pojazdach Suzuki nasze stanowisko jest jednoznaczne.

Montaż instalacji gazowej wiąże się z utratą gwarancji na elementy współpracujące z tą instalacją. Nie opracowaliśmy jakiejś szczególnej listy takich elementów. Instalacje są różne, sposób podłączania również.

Generalnie w przypadku pojazdu z instalacją gazową naprawy gwarancyjne są rozpatrywane indywidualnie. Chciałbym zaznaczyć również że przeprowadzaliśmy testy instalacji gazowych w naszych firmowych pojazdach, również w silniku M16 montowanym w Vitarze i nie były one niezadowalające. Pojazd wymagał częstych regulacji zaworów - wykonywaliśmy takie co 15,000 kilometrów i po przejechaniu pojazdem ok 60,000 kilometrów skończyła się regulacja i zaszła konieczność regeneracji głowicy.

Koszt regulacji zaworów jest uzależniony od ilości płytek potrzebnych do regulacji, przy LPG jest to z reguły 8 płytek wydechowych - koszt płytki ok 30 PLN netto plus uszczelka pokrywy ok 80 PLN netto. Do tego koszt robocizny, więc całkowity koszt może oscylować w granicach 500-600 netto.


Będąc na Pana miejscu poważnie zastanowiłbym się nad sensownością takiego montażu - zwiększone koszty utrzymania pojazdu mogą skonsumować zysk na tańszym paliwie



Osoba która pisała tego maila jest specjalistą do spraw homologacji w SMP i dodam iż nie jest to osoba która jest tylko rzecznikiem lecz rzeczywiście zna się na rzeczy bo już w kilku kwestiach w których mój miejscowy diler (mówił że się raczej nie da zrobić), udzielała im wskazówek jak daną rzecz ogarnąć. Więc wielki szacunek do tego Pana za zainteresowanie tematem.

A jeśli chodzi o moje osobiste stanowisko na temat instalacji LPG - wiele osób sobie chwali z jasnych względów - oszczędności, ja jednak z tego zrezygnowałem. Co prawda robię rocznie około 25 tysięcy km i uważam iż jest to przebieg który nie pozwoli mi zaoszczędzić z uwagi na fakt iż kosztem nie jest tylko i wyłącznie instalacja LPG ale również koszty częstszych przeglądów, przeglądów u Pana od LPG oraz koszty regulacji luzów zaworowych... dla mnie oznaczałoby to nie mnie, nie więcej jak tylko stratę czasu i spędzanie go zamiast na przyjemnościach to w różnych serwisach. A samochodem trzeba się cieszyć a nie myśleć kiedy i co ile trzeba go serwisować.

No a co do gwarancji - wolałbym nie mieć kłopotów z uznaniem gwarancji w razie jakichkolwiek problemów w autem.

A jeszcze jedno - nie wiem jak inni forumowicze ale ja z reguły przy kupnie samochodu używanego z góry odrzucam te z instalacją założoną przez sprzedającego z uwagi na fakt iż w razie problemów każdy zakład umywa ręce i stara się zgonić problem na stację która zakładała instalację. I z tegoż powodu pomimo założenia drogiej instalacji, kosztem jest również to iż w razie sprzedaży, cena naszego auta jest zazwyczaj niższa od tych bez instalacji.

Każdy oczywiście ma prawo do swojego zdania ale pamiętajmy że czasami oszczędzając na jednym nie patrzymy na rosnące koszty tego drugiego.

Pozdrawiam,
Karol


Na górę
Post: 27-01-2017, 13:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
A ja wjakimś artykule znalazłem takie zdanie:
"Jak udało nam się ustalić silnik wymaga wprawdzie okresowej regulacji luzów zaworowych (co 40 tys. km), ale nawet w ASO koszt robocizny nie powinien przekroczyć 300 zł (plus koszt płytek regulacyjnych). Nowa Vitara jest więc ciekawą alternatywą dla zwolenników jazdy na LPG."

Może warto by było poznać opinię użytkowników SX4 z LPG, bo maja taki sam silnik.
Ile już przejechali kilometrów na LPG i czy a jesli tak to jakie były problemy podczas użytkowania LPG.
I co najważniejsze co z luzami zaworowymi po większych przebiegach?


Na górę
Post: 02-02-2017, 21:58 
Offline

Rejestracja: 26-03-2016, 19:03
Posty: 166
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara ALL Premium
Kolego - to montuj LPG do swojej Vici i skończ męczyć bułę :D

Miałem różne auta. Część z nich śmigała na gazie - bez żadnych zbędnych regulacji (zwory z hydraulicznymi popychaczami)

Są też auta - a raczej silniki, które wybitnie nie tolerują gazu np. Ford Focus 1,6 ZETEC.

Są również auta - a raczej silniki, które bardzo lubią gaz.

Suzuki nie należą do aut które ten gaz uwielbiają, a regulacja na szklankach czy nawet płytkach jest kosztowna.

Osobiście nie będę wkładał gazu do Vici, bo przy moim stylu jazdy średnie zużycie jakie mam w chwili obecnej (od czerwca 2016 r.) to 5,9 l/100 km, a przejechałem ok. 15 tyś. km.
Czy to dużo czy mało - 6 litrów benzyny jak na takie auto to dla mnie bardzo fajne spalanie. Gdybym chciał to spaliłaby i z 9 litrów - tylko po co ?

Jak chcę ostro pojeżdzić to wsiadam do Nissana GTR - żartowałem.

Reasumując. Wiem co to lpg, wiem jak się na tym jeździ, nie twierdzę że źle. Vici nie zagazuje, zaś Tobie życzę powodzenia z lpg.


Na górę
Post: 28-04-2019, 16:40 
Offline

Rejestracja: 03-10-2015, 22:41
Posty: 14
no musiałem napisać. Ależ wy pierdy piszecie (przeciwnicy lpg).
mam silnik 1,6 instalacja LR Omegas. zrobione 160k na lpg. Regulacja płytkami,. a koszt to najwiecej ile zapłaciłem to 400zł za wszystkie płytki czyli 16. Regulowalem co 40k narazie 3 razy. Koszty typu swiece olej do lpg i inne wcisnijcie sobie w cenzura nie ma czegoś takiego, wymieniasz co producent kazał ! koniec. Koledzy zwrot teraz - przykład 3 x norwegia zrobione po 8000km na lpg, różnica w litrze 5 złotych (pb-lpg). kazdy wyjazd około 2600 złotych w kieszeni. Reszta kosztów? tylko przegląd roczny i co 15k filtry (odpowiedni około 150 i 130). Raz wtryskiwacze ale na gwarancji. Po 3 latach uzytkowania lpg wliczając koszty przegladów, luzow, i spalania pb na rozruch zwrot około 20tyś !!!! wszystkie zapiski robione na bieżąco w latach 2013-2016, potem stwierdziłem ze nie ma sensu:) w tym (wspomniana norwegia x3, włochy pare razy i jeszcze troche europy). Tak że nie cenzyra ze sie nie opłaca ok?
Pamiętaj jeden z drugim - instalacja ma być zakładana przez kumatego gazownika i dobrze wystrojona w trasie !! wtedy luzy owszem zmniejszają się ale powoli. Na Pb według książki również należny kontrolować luz co 45k :):) Nie mam lubry bo gazownik powiedział że bez sensu.
Reasumując regulacja luzów to niewielkie pieniądze + przegląd lpg. A 400km aktualnie robię za 75-85 złotych? A ty przeciwniku?
Dla tego 2 miejsca wyżej - koszt płytki to 10-15pln. Zazwyczaj nie wymieniasz wszystkich tylko parę. Jak nie chcesz kupować nowych to szlifujesz za 5-10pln. Uszczelka oryginalna w warsztacie sprzedają za 110 taka samą kupisz w sieci za 60-70pln.
miłego dnia....

Edycja - usunięcie kilku wyrazów. Marek


Na górę
Post: 29-04-2019, 07:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Typowe kalkulacje gazownika, który liczy tylko pieniądze ;) Akurat miałem LPG i wiem jak to wygląda. Jednak nie każdemu to się opłaca, więc uszanuj zdanie innych ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 29-04-2019, 10:47 
Offline

Rejestracja: 03-10-2015, 22:41
Posty: 14
Tak tak, ja mogę napisać typowe kalkulacje benzyniaka :):) Kolego po to zakładasz chyba lpg żeby mieć z tego korzyści finansowe - prawda? Po prostu wolę wydawać kasę np na przyjemności niż ja spalać z dymem. Więc jeśli miałeś lpg i nie widzisz korzyści finansowych lub ich nie miałeś to znaczy że bardzo "złą" instalacje założyłeś lub jej w ogóle nie miałeś. Wyliczenia które przedstawiłem są prawdziwe.
No chyba że robisz 3k na rok to pewnie że sie nie opłaca :)
Luty 2019 - Norwegia - 4000km - ok. 360L gazu = 1300pln (koszt PB = 2500pln) odejmij od różnicy niech będzie te 20% (wieksze spalanie lpg) czyli 1200 -20% = ponad 900pln w kieszeni.


Na górę
Post: 29-04-2019, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Twoje wyliczenia opierają się na długich jazdach (Norwegia ;) ) a nie na codziennej eksploatacji Vitary, która jakby nie patrzeć została stworzona do jazdy raczej miejskiej i okołomiejskiej. Dolicz kosz PB na rozruch (1-2 l na 100km), czas spędzony na stacji benzynowej przez częstsze tankowanie, na przeglądach, serwisowaniu, regulowaniu. To zawsze dodatkowy osprzęt, który wymaga serwisowania i może się popsuć. Owszem na długiej trasie rachunek jest prosty, ale kto tak jeździ? ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 29-04-2019, 14:04 
Offline

Rejestracja: 03-10-2015, 22:41
Posty: 14
dominiq pisze:
Twoje wyliczenia opierają się na długich jazdach (Norwegia ;) ) a nie na codziennej eksploatacji Vitary, która jakby nie patrzeć została stworzona do jazdy raczej miejskiej i okołomiejskiej. Dolicz kosz PB na rozruch (1-2 l na 100km), czas spędzony na stacji benzynowej przez częstsze tankowanie, na przeglądach, serwisowaniu, regulowaniu. To zawsze dodatkowy osprzęt, który wymaga serwisowania i może się popsuć. Owszem na długiej trasie rachunek jest prosty, ale kto tak jeździ? ;)


Słuchaj naprawdę nie masz racji, albo tylko częściowo :). A np suzuki sx4 to został stworzony do jazdy w terenie? W moich wyliczeniach wziąłem pod uwagę koszty rozruchu i naprawdę w zimie jest to 1km (przełączanie na lpg przy 30st) może (przy -20 na zewnątrz z 1,5km, ale ile takich dni jest?) w lecie z 300-500m. Myslisz że jak uruchomię silnik zimny 3 razy na 100km to wezmie mi 1-2L pb? Czas spędzony na stacji ?? no proszę Cię to chyba najgłupszy argument jaki słyszałem - tankowanie co 400km nie jest chyba takie czasochłonne. PB też musisz tankować, nawet jak co 550km to jakie to ma znaczenie - pare minut dłużej ale 100 pln (w Polsce) na tankowaniu zostaje w kieszeni. Przegląd/serwis raz na 15k 45min? nie wiem ale nie więcej. Jeśli chodzi o czas no to może na sprawdzeniu lub regulacji luzów schodzi go trochę. Sprzęt jak każdy inny, należy dbać, serwisować, może się popsuć - tak samo jak każda inna część w aucie. Zawsze można połączyć serwis pb z lpg :):).
Ja robię rocznie przebieg około 1/4 Europa resztę Polska/Kraków :) opłaca się niezależnie od tego gdzie jeździsz, oczywiście że poza Polską są kraje gdzie różnica pomiędzy lpg a Pb to 4 złote, ale i u nas teraz jest bardzo dobrze bo około 3pln.
lpg opłacalne jest zawsze czy to dłuższa trasa czy miasto. W mieście przy korkach spalasz sporo paliwa (i Pb i lpg) czym więcej (częściej tankujesz) tym większa kasa zostaje w kieszeni :) proste.
Są fajne kalkulatory można ustawić koszty rozruchu na Pb, większego spalania np o 20%, przeglądów i wiele innych. Sa to bardzo dobre narzędzia aby przekonać się na ile się to opłaca lub nie.
Zresztą podstawowa zasada - instalacja musi być dobrze założona. Nie ma znaczenia jaka marka. Gazownik to klucz do bezproblemowej jazdy:)
Ok, chyba nie ma sensu się tutaj siłować czy lpg opłacalne czy nie. Dal mnie tak, niezależnie gdzie jeżdżę. Oby tylko nie do sklepu 3km i tak przez caly rok :):)
miłego dnia.


Na górę
Post: 29-04-2019, 14:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
No to wygląda na to, że we wszystkich autach z LPG jakie używałem miały popsute termostaty albo instalacje, bo żadne po 1-1,5km się nie przełączało na LPG, zwłaszcza zimą :-)

Ostatnie miałem Mondeo Mk3 2,5 V6 (Stag 300 Premium) i liczyłem spalanie dokładnie przez kilka lat jak je miałem. Przez ten cały okres spalił dokładnie 12,91 l/100km LPG + 1,76 PB. Wcześniej była Omega 3.0 i było bardzo podobnie, więc to mi się nie wydaje :-)

Ja nic nie mam do LPG, jak ktoś ma sporo samozaparcia to spoko, ale takie czysto matematyczne wyliczenia na długich trasach to nie wszystko.

Koniec tematu, bo to i tak nic nie wnosi. Jak ktoś liczy po swojemu i bardzo chce to i tak założy gaz ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 29-04-2019, 15:37 
Offline

Rejestracja: 03-10-2015, 22:41
Posty: 14
no to jeśli miałeś kilka lat lpg to doskonale wiesz ile zaoszczędziłeś kasy, bo jeśli nie miałbyś z tego żadnej korzyści to nie jeździłbyś na LPG tyle lat, prawda? no bo jaki sens żeby wyjść na zero?
U mnie instalacja LR Omegas, przełączanie 30st, używana tej firmy w 3 autach. 1,5km (przełączanie) w zimie to max. Czasami miałem ustawione 40st wtedy około 2km przy dużym minusie. To chyba nie jest dużo jak robisz np 20km. Przecież jak nie masz lpg to też więcej spalisz Pb dopóki silnik\ się nie rozgrzeje.

Wiesz jak to jest, ludzie jeżdżą na lpg ileś tam lat, dajmy na to pali im leciwe auto 11-12L gazu. Potem "okazyjnie" kupują ropniaka i nagle maja 6-7L i wtedy punkt widzenia zależy od punktu siedzenia:) Zaczyna się - teraz to się nie opłaca bo mi pali 6L i gaz to tylko do zapalniczek. Mój argument jest taki - porównywanie w ten sposób nie ma sensu bo jak porównać jedno do drugiego. Proponuje kupić benzyniaka który pali 6-7 i zagazować wtedy możemy to w jakikolwiek sposób porównać.


Na górę
Post: 29-04-2019, 16:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeździłem z gazem, bez gazu, teraz dieslem, ale wkrótce wracam do benzyny.

Gaz jest tańszy przy przebiegach większych niż 10-15 tys. km* rocznie i tu trudno polemizować. Trzeba przy tym pamiętać, że musi być serwisowany regularnie. Wiele osób instaluje gaz i dalej robi przeglądy jak w benzynie (olej, filtr i tyle). Oszczędność w gazie jest w czasie jazdy, ale na serwisowanie trzeba trochę wydać. Inaczej kończy się to uszkodzeniem instalacji, wypaleniem gniazd zaworów i innymi nieprzyjemnościami. Jednak nawet i wtedy koszt naprawy może być w sumie tańszy, niż ciągła jazda na benzynie (choć tu na pewno zależy to od modelu i zaawansowania silnika). Fajne jest też to, że gaz+benzyna daje w razie potrzeby 2x większy zasięg, co kilka razy musiałem wykorzystać.

Są też i słabsze strony gazu - zajmuje dodatkowe miejsce, wymaga regularnego serwisu (jak pisałem wyżej) i dobrego specjalisty - więc zajmuje trochę czasu, trzeba pamiętać o tankowaniu, problem z gwarancją, itp. W sumie po kilku latach jazdy z gazem zmieniłem auto na diesla i miałem te same korzyści, a brak wad. Dodatkowo większy moment obrotowy.

Dziś diesel już jest o wiele droższy niż kiedyś, więc praktycznie się nie opłaca w osobówkach (piszę o nowym aucie). Ponadto pojawiają się problemy z wjazdem do centrów miast i wkrótce dalsze ograniczenia. Jeżdżę trochę po Europie więc muszę to brać pod uwagę. Dlatego kolejny wybór padł na benzynę. Dzisiejsze benzyniaki też są nieco oszczędniejsze i gdy robiłem symulację to wyszło mi, że poniżej 50 tys. km rocznie nie odrobię wyższych kosztów zakupu diesla (porównywałem renault). A należy się spodziewać, że cena oleju napędowego będzie rosła dalej.

Czy dodam gaz do nowego auta? Nie. Po pierwsze gwarancja. Po drugie zmniejszenie bagażnika. Ale to już moje osobiste kryteria decyzyjne. Jeśli ktoś nie potrzebuje tyle bagażnika, to czemu nie. Powinno się opłacić, choć trzeba się pogodzić z pewną dodatkową uciążliwością eksploatacji.

* - może być oczywiście mniej przy prostszej instalacji, więcej przy bardziej zaawansowanej.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]