Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 08:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: mild hybrid
Post: 03-02-2022, 20:20 
Offline

Rejestracja: 23-10-2021, 11:32
Posty: 9
Suzuki: vitara hybrid
Witam! ktoś się orientuje akumulatory w mild hybrid ze sobą współpracują czy pracują niezależnie? który akumulator obsługuje całą elektrykę w czasie jazdy /światła,media itp/


Na górę
Post: 03-02-2022, 21:18 
Offline

Rejestracja: 02-10-2019, 23:58
Posty: 51
Suzuki: s-cross
ozu1963 pisze:
Witam! ktoś się orientuje akumulatory w mild hybrid ze sobą współpracują czy pracują niezależnie? który akumulator obsługuje całą elektrykę w czasie jazdy /światła,media itp/
Myślę, że to w czasie jazdy obsługuje alternator. A z wyłączonym silnikiem, to jak w tradycyjnym samochodzie, tak myślę.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

_________________
Pozdrawiam Janusz


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 04-02-2022, 05:27 
Offline

Rejestracja: 23-10-2021, 11:32
Posty: 9
Suzuki: vitara hybrid
w czasie jazdy wiadomo że alternator raczej mi chodziło o sytuację kiedy start-stop wyłączy silnik i wtedy który aku podtrzymuje funkcje życiowe auta


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 04-02-2022, 06:39 
Offline

Rejestracja: 02-06-2021, 08:45
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Rozruch jest normalnie z rozrusznika i akumulatora pod maską, następnie wszystkie funkcje "życiowe" i S/S obsługuje akumulator pod fotelem i ISG (który pełni funkcję rozrusznika i alternatora).


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 04-02-2022, 07:03 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
To wszystko jest opisane w instrukcji obsługi samochodu.


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 17-03-2022, 10:07 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Dodam tylko, że w tym aucie nie ma alternatora - jego funkcje przejmuje ISG, który ładuje 48v akumulator. Akumulator 12v jest ładowany z 48v akumulatora przez przetwornicę 48v->12v
https://www.youtube.com/watch?v=Lfvig36a3og


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 17-03-2022, 10:12 
Offline

Rejestracja: 02-06-2021, 08:45
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Zapytam tutaj, czy Wam też nie zawsze załącza się odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora ? Czasem działa od razu, a czasem musi minąć sporo czasu by pojawiła się kontrolka ładowania baterii i by było czuć opór i hamowanie po puszczeniu gazu.


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 17-03-2022, 11:31 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Nie zauważyłem czegoś takiego. Wydaje mi się, że zawsze jak tylko puszczę gaz pokazuje mi się kontrolka ładowania akumulatora, jedynym zaobserwowanym wyjątkiem jest sytuacja, gdy auto toczy się bardzo powoli. Przy czym nie wykluczam, że coś przeoczyłem. Może masz akumulator na full i dlatego nie doładowuje?


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 17-03-2022, 11:54 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Ja zauważyłem, że jak auto stoi na dworze przy niskich temperaturach to faktycznie pierwsze 2-3 kilometry 'niechętnie' korzysta z odzyskiwania energii (żeby nie powiedzieć wcale).
I do tego mam wrażenie, że czasami się 'zawieszał' i w innym wątku ktoś radził wyłączyć i włączyć światła - pomaga.


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 17-03-2022, 12:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Akumulatory nie powinny byc ładowane w niskich temperaturach.
Zapewne jest układ który zapobiega takiemu działaniu. (standard w elektrykach)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 13-11-2023, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 54
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Odświeżając temat - mam pytanie. Do jakiego poziomu naładowuje się akumulator 48V w Vitarze mild hybrid? Mam auto dopiero kilka dni i najwięcej doładowany zosta łdo cztereh kresek. Animacja ładowania pokazuje jego ładowanie przy hamowaniu silnikiem, a przy hamowaniu hamulcami już nie.


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 13-11-2023, 21:07 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Da się na full, ale w normalnej jeździe chyba rzadko, bo ten system jest tak zaprojektowany, aby w miarę szybko oddawał energię. Ja u siebie na full widział chyba tylko w górach, a konkretnie przy zjeżdżaniu.


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 14-11-2023, 15:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 54
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Właśnie tak myślałem. Dzięki za info


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 16-11-2023, 12:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-08-2022, 10:53
Posty: 33
Suzuki: Vitara K14D Allgrip
System odzyskiwania energii ładuje akumulator "hybrydy" w przedziale 40-60%. Rzadko kiedy 20-80%. Jest to najlepszy (najzdrowszy) zakres dla ogniw litowo-jonowych.

Co do działania układu mild hybrid - na to pytanie nie potrafili mi odpowiedzieć panowie w salonie Suzuki. Generalnie pierwsze uruchomienie silnika jest z akumulatora 12V (ale nie mam tutaj 100% pewności), natomiast układ Start-Stop działa już na akumulatorze 48V.


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 16-11-2023, 13:37 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Tak jak napisałeś - pierwsze uruchomienie jest rozrusznikiem z akumulatora 12v a start/stop działa bazująć na silniku elektrycznym i akumulatorze 48v


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 19-11-2023, 11:46 
Offline

Rejestracja: 19-03-2021, 20:24
Posty: 15
Suzuki: Vitara 1.4 SHVS
Kiedyś sądziłem, że miękka hybryda to jakieś super komplikacje i w ogóle zapowiedź wielkich problemów, ale wyszło na to, że nie jest tak źle. Z grubsza jest 1 zmiana (motogenerator ISG zamast alternatora) i 1 dodatkowy element(bateria, ale bardzo mała i pracująca w optymalnych warunkach). ISG połączony przez pasek do silnika albo odbiera energię albo ją oddaje jako dodatkowe Nm. Może wznawiać pracę silnika po postoju w taki sposób, że korzystanie ze start-stop jest w końcu przyjemne i nie tyra rozrusznika. Dodatkowo może samodzielnie podtrzymywać wolne obroty podczas jazdy na luzie i łąduje aku 12V. Jest i pewne uproszczenie bo aku 12V jest zwykły i mały. Auta ze start-stop bez hybrydy wymagały większych i drozszych akumulatorów AGM i mocniejszych rozruszników a tutaj jest prosty mały akumulator i "jakiś" (nie wiem jaki) rozrusznik do pierwszego odpalenia.

Moje obserwacje:
- u mnie podczas zjazdu z góry ładuje tak pi razy oko jedną kreskę na kilkanaście sekund
- im bardziej jest naładowany tym lżejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje dodatkowe 'doladowanie' (przy 5 kreskach doładowuje cały czas, więc to bardzo rzadko się zdarza i trwa krótko)
- dodatkowy moment obrotowy z ISG jest odczuwalny
- malo jezdzę i kiedyś przez parę dni obserwowałem baterię na 100% i brak doładowania - podobno układ ładował akumulator 12v
- jeśli zjeżdżamy lub zwalniamy, można dosłownie chwilę hamować regeneracyjnie i wtedy dać na luz - bardzo często obroty spadną do 600rpm, co znaczy, że wolne obroty są podtrzymywane tylko silnikiem elektryczym przez pasek z ISG (układ musi się kręcić aby działało wspomaganie kierownicy/hamulców itd), po dłuższym czasie wskakują na 700 - chyba dlatego, że ten mechanizm został stworzony tylko aby odcinać paliwo na ostatnich metrach przed zatrzymaniem; osobiście czasem wykorzystuje to na łagodnych zjazdach

Jestem bardzo ciekawy jaka będzie trwałość tych aku zważywszy , że pracują w lepszych warunkach niż w pluginie/elektryku (wiekszosc czasu 40-60% naladowania). Teoretycznie samochód powinien normanie jezdzić nawet jak będą bardzo słabe lub martwe. W każdym razie ich koszt jest chyba aktualnie porównywalny z serwisem takich rzeczy jak turbo/dwumasy i powinien spadać - ciekawe czy ktoś będzie je regenerować, a może dla wielu aut okażą się dożywotnie ?


Na górę
 Tytuł: Re: mild hybrid
Post: 19-11-2023, 12:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
W hybrydach Toyoty trwałość aku do pierwszej wymiany cell to ok 250 tys km.
Koszty z reguły mieszczą się w 2,5-3,5 tys pln.
To dotyczy baterii NI-MH.
Baterie Li-Ion mają za mały staż rynkowy aby to ocenić.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]