Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Start/Stop
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=14030
Strona 9 z 13

Autor:  akir [ 03-02-2020, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Ten chyba nie wystarczy ma opóźnienie startu a nie ma wyłączenia. Ten na przekaźniku ma faktycznie off, na tranzystorach nie ma.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  fox [ 03-02-2020, 15:50 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

To jest na przekaźniku. U mnie działa, włącza i rozłącza :)

Autor:  awd [ 03-02-2020, 16:02 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

PRZEKAŹNIK CZASOWY 0-999 MIN WIELOFUNKCYJNY TIMER
opisy działania z allegro
Tryb p2 Po wyzwoleniu trigera następuje odliczanie opóźnienia (CL) włączenie przekaźnika i odliczanie ustawionego czasu po którym przekaźnik zostaje wyłączony (OP).
P-2 Po podaniu sygnału Triggera następuje odliczanie czasu ustawionego jako atrybut funkcji CL, następnie włączenie przekaźnika oraz odliczanie czasu ustawionego jako atrybut funkcji OP, po czym przekaźnik się wyłącza (podanie sygnału Triggera podczas odliczania nie powoduje odliczania od 0 )
opis z avmarket
https://www.avmarket.eu/httpswwwavmarke ... -4701.html
P-2 - Domyślnie przekaźnik jest rozłączony. Po podaniu sygnału na wejście TRIG, przekaźnik załączy się ze zwłoką określona parametrem CL. Czas załączenia przekaźnika określony jest parametrem OP. Po upływie czasu OP przekaźnik ponownie się rozłączy.
Przykład - OP- 5 sekund, CL - 2 sekundy. Po podaniu sygnału na TRIG, przekaźnik załączy się po 2 sekundach i przez 5 sekund będzie załączony następnie się rozłączy.
Parametry OP, CL, LOP.

Są to parametry określające czasy zwłoki oraz liczbę powtórzeń
OP - czas załączenia przekaźnika
CL- czas rozłączenia przekaźnika
LOP - liczba powtórzeń

Opis wyjść modułu:
- wyjście przekaźnikowe :
NC - styk roboczy normalnie zamknięty
NO - styk roboczy normalnie otwarty
COM- styk roboczy wspólny
- 6 - 30V - plus zasilania modułu
- GND - masa zasilania modułu
- Triger - wejście wyzwalania przekaźnika
- GND_T - masa wejścia wyzwalania przekaźnika

Autor:  akir [ 04-02-2020, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Ja mam dokładnie z tego samego sklepu

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Autor:  xmalakx [ 10-03-2021, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Witam serdecznie, od kilku dni jestem posiadaczem Vitary 2016, 1.6 Diesel DDiS, automat.
W dniu dzisiejszym podczas jazdy po mieście i zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem system Start Stop zgasił mi silnik, po kilkunastu sekundach puściłem pedał hamulca i auto odpaliło samo i ruszyłem, ale zaczęła mrugać kontrola A off od wyłączonego systemu start stop i od tamtej pory mruga, a system nie działa.
Auto ma 5 lat prawie i mam zamiar wymienić akumulator bo jest oryginalny. Czy to może być spowodowane jego zużyciem?
Pozdrawiam

Autor:  akir [ 10-03-2021, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Po co wymieniać, sprawdź go najpierw.

Autor:  xmalakx [ 10-03-2021, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Witam serdecznie, miałem zamysł go wymienić bo samochodem tym chce jeździć przez kilka najbliższych lat więc nowy akumulator to dobra inwestycja na kilka lat.
Auto jest dość dobrze wyposażone i ogólnie nie chce na nim oszczędzać.
Niestety w instrukcji nie znalazłem nic o mrugającej diodzie Start Stop.
I tak szukam info.
Pozdrawiam

Autor:  akir [ 10-03-2021, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Zapewne to będzie akumulator, tak się zachowuje przynajmniej. Start stop teraz nie działa, ja musiałem się głowic jak się go pozbyć ty masz bez szukania rozwiązania :)

Autor:  xmalakx [ 11-03-2021, 01:43 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Witam. Kolego jak by ten start stop tylko się nie załączał to miałbym to gdzieś, ale mam mrugająca cały czas pomarańczowa kontrolkę na desce ;) a to już mnie denerwuje. Pozdrawiam

Autor:  adam53 [ 18-04-2021, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

W całej tej dyskusji lekceważona jest możliwość samodzielnego przeprogramowania BC w celu inwersji działania przycisku. Ponad rok temu akir napomknął, że ma tak zrobione, ale jest tylko odsyłacz do jakichś fachowców...
Przez parę lat nie było mnie na forum Suzuki, miałem Vectrę a potem Mondeo (a ciągle i na zawsze oswojony Jimnik), W obu tych autach normą było i jest grzebanie w BC przez przez OBD ( odpowiedni interface i oprogramowanie). Sam to robiłem. Na forach jest wiele informacji na temat grzebania w BC. Tutaj z tym sucho :-)
Czy ktoś z tematu Start Stop ma doświadczenie w uaktywnianiu/zmienianiu opcji w BC (board computer)? Inwersja działania przycisku?
Czy ktoś robił to samodzielnie i może "naprowadzić na temat"?
Byłbym bardzo wdzięczny.
AP

Autor:  wawax [ 18-04-2021, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Najprostszy wyłącznik w vitarze to wypięcie czujnika zamknięcia maski silnika. A dokładnie to przekręcenie go w inne miejsce. Nie działa wtedy alarm. Zastanawiałem się nad pociągnięciem dodatkowo przełącznika, który pozwoliłby mi z kabiny wybierać czy wolę SS czy alarm, ale na razie po prostu mam wypięty.

Autor:  ig2205 [ 18-04-2021, 15:26 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Ja 4 lata temu kupiłem gdzieś w internetowym sklepie coś takiego jak jest teraz na aliexpressie (tylko cena była 3-krotnie niższa) i działa do teraz:
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... web201603_

Autor:  osy4 [ 19-04-2021, 20:22 ]
Tytuł:  Start/Stop

W Suzuki, a dokładnie na forach brakuje „magików” od programowania ECU, czego nie brakuje np w markach premium. W BMW i Audi takie rzeczy robiłem sobie sam za pomocą OBDII BT i aplikacji w komórce. W BMW nawet skrzynie automatyczną ZF, zmieniłem na sport. Fajną sprawą jest tez opcja powrotu do ustawień fabrycznych, np przed przeglądem w ASO (w BMW są darmowe do 100kkm) i ponowny powrót do zmian, jednym przyciskiem. Tu ten dział kuleje, nie ma nawet polskiego menu :(

Autor:  akir [ 25-04-2021, 10:12 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Ja przy serwisach tylko odłączałem od przycisku dezaktywator cała wiązkę zostawiałem. Nikt tego nie zauważy i tak. Całe urządzenie kosztowało poniżej 30 zł nikt tego nie zrobił chyba taniej jeszcze :p. Oczywiście nie mówię o odłączaniu czujnika otwarcia maski to jednak wolę mieć sprawne

Autor:  wawax [ 26-04-2021, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Przez półtora roku jeździłem ze zdezaktywowanym SS, ale skoro piszecie, że nic się złego nie stanie, to włączyłem z powrotem. I tu mam ciekawą obserwację dotyczącą ładowania akumulatora. Mam wersję bez hybrydy.

Przy zdezaktywowanym SS za pomocą wyłącznika w zamku klapy ładowanie zawsze było ok. 13.8V - mam woltomierz w zapalniczce, więc obserwuję regularnie.

Po aktywacji SS (zamontowaniu wyłącznika) nagle ładowanie się zmieniło. W trakcie jazdy alternator daje tylko tyle, aby podtrzymać akumulator (12,4-12,7). Natomiast w momencie dotknięcia pedału hamulca ładowanie skacze do 14,7V. Sprawdziłem w SZ Viewer i dokładnie takie same odczyty. Po zatrzymaniu spada do niskiego poziomu.

Wyłączenie SS przyciskiem w kabinie nic nie zmienia - dalej auto ładuje przy hamowaniu. Dzięki temu większy opór dla silnika wspomaga hamulce.

Autor:  Bandit1 [ 27-04-2021, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

[quote="osy4"]W Suzuki, a dokładnie na forach brakuje „magików” od programowania ECU, czego nie brakuje np w markach premium. W BMW i Audi takie rzeczy robiłem sobie sam za pomocą OBDII BT i aplikacji w komórce. W BMW nawet skrzynie automatyczną ZF, zmieniłem na sport. Fajną sprawą jest tez opcja powrotu do ustawień fabrycznych, np przed przeglądem w ASO (w BMW są darmowe do 100kkm) i ponowny powrót do zmian, jednym przyciskiem. Tu ten dział kuleje, nie ma nawet polskiego menu :([/quote

Powrót do ustawien fabrycznych to jedno, a drugie, że zostają logi. Jeśli w wyniku tego sypnie się skrzynia , turbo czy silnik to sprawdzą i przy tego typu zabawach traci sie gwarancje.

Autor:  osy4 [ 27-04-2021, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Te modyfikacje to tylko „uwolnienie” funkcjonalności samochodu który hardware’owo już to ma. Producenci biorą za to kasę jako opcja i nie ma to wpływu na gwarancje. No przepraszam, nie można ich wadliwego działania zgłosić na gwarancji :). Skrzynia ZF jest do tego przystosowana a zmiana oprogramowania to tylko zmiana szybkości zmiany przełożeń. Nie ma wpływu na jej awaryjność. Zresztą nie wiem czy ze skrzyni przechowywane są logi w ECU. Tymi modyfikacjami nic się nie zmienia, ani softu, ani mechanicznie wiec gwarancja nie jest zagrożona.

Autor:  zabezp [ 29-04-2021, 09:35 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

wawax pisze:
Najprostszy wyłącznik w vitarze to wypięcie czujnika zamknięcia maski silnika. A dokładnie to przekręcenie go w inne miejsce. Nie działa wtedy alarm...

Można mieć tym sposobem i alarm i brak SS, trzeba tylko mały przekaźnik na 12V z zestykiem przełącznym zastosować.
Jak ktoś będzie zainteresowany tematem to opiszę dokładnie co i jak.
A i dodatkowo sytuacja z ładowaniem o, której pisał kolega "wawax" jest w stanie takim jakby SS działał.

Autor:  Jaclaw [ 17-05-2021, 10:06 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Ktoś się może orientuje, czy w Vitarze 1.4 ten system start/stop jest choć trochę "inteligentny" tzn. chodzi mi przykładowo o taką sytuację, że grzejemy autostradą i zjeżdżamy na MOP'a, zgodnie z instrukcją m.in. z uwagi na turbinę nie powinno się od razu zgasić silnika tylko pozwolić mu się lekko ostudzić na wolnych obrotach. I czy system start/stop też o tym "wie", czy trzeba uważać, bo może zgasić silnik?

Na logikę powinni to uwzględnić, ale patrząc na to jak beznadziejnie działa wskaźnik zmiany biegów to mam wątpliwości.

Autor:  emeryk113 [ 17-05-2021, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

System o tym "nie wie", za to kierowca ma po lewej stronie na desce wyłącznik systemu Start-Stop.

Autor:  Jaclaw [ 17-05-2021, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

emeryk113 pisze:
System o tym "nie wie", za to kierowca ma po lewej stronie na desce wyłącznik systemu Start-Stop.

Jeśli tak, to do bani ten system. Owszem, wiem, że jest wyłącznik, ale powinno to być jakoś ze sobą zgrane. Dla mnie i tak dziwne jest to, że w silnikach z tubo nie ma jakiegoś mechanizmu, który by dbał o bezpieczne ostudzenie turbiny - niby tyle w nich elektroniki. Ale niech będzie i trzeba o tym pamiętać, natomiast jeśli system start/stop tego nie ogarnia to jest to porażka.

Autor:  emeryk113 [ 17-05-2021, 12:08 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Start/Stop

Jaclaw pisze:
emeryk113 pisze:
System o tym "nie wie", za to kierowca ma po lewej stronie na desce wyłącznik systemu Start-Stop.

Jeśli tak, to do bani ten system. Owszem, wiem, że jest wyłącznik, ale powinno to być jakoś ze sobą zgrane. Dla mnie i tak dziwne jest to, że w silnikach z tubo nie ma jakiegoś mechanizmu, który by dbał o bezpieczne ostudzenie turbiny - niby tyle w nich elektroniki. Ale niech będzie i trzeba o tym pamiętać, natomiast jeśli system start/stop tego nie ogarnia to jest to porażka.
Ze względów bezpieczeństwa system nie może takimi sprawami zarządzać. Kierowca sam powinien wiedzieć jak zarządzać praca pojazdu w trakcie jazdy na autostradzie. Chyba jeszcze nie ma takiego samochodu.

Autor:  akir [ 17-05-2021, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Producentowi nie zależy żeby dbać o twoj samochód

Autor:  emeryk113 [ 17-05-2021, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Można poczytać:

https://autokult.pl/36885,benzynowy-sil ... -nim-robic

Autor:  wawax [ 17-05-2021, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Start/Stop

Komputer zna temperaturę turbiny. To czy japońscy inżynierowie uwzględnili ją w algorytmie start-stop jest czystym gdybaniem. Niestety nie znamy pełnego opisu algorytmu.

Strona 9 z 13 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/