Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 09:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 280 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1012 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-11-2018, 20:12 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Dobra cena. Ja płaciłem 529zł za sztukę. Sklepu nie znam.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 25-11-2018, 10:42 
Offline

Rejestracja: 17-11-2016, 19:13
Posty: 20
Suzuki: Vitara 1.6 2018
logistykaopon.pl najtańsze opony, nokiany za 444,75 215/55r17 wysyłka 0zł


Na górę
Post: 25-11-2018, 12:42 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
1janusz pisze:
logistykaopon.pl najtańsze opony, nokiany za 444,75 215/55r17 wysyłka 0zł


może więcej szczegółów... konkretny model ,indeksy ,rok (a najlepiej tydzień produkcji) to są informacje równie ,a może nawet ważniejsze aniżeli cena

ps.trochę zębów na Nokianach starłem więc wiem o czym piszę :D


Na górę
Post: 25-11-2018, 16:45 
Offline

Rejestracja: 17-11-2016, 19:13
Posty: 20
Suzuki: Vitara 1.6 2018
Moje 215/60r16WRD4 są z 25 tygodnia 2018, kupione w październiku 2018. Jest to drugi zakup nokian z tej strony taniej prawdopodobnie nie znajdziecie. Faktura wystawiona w Austrii więc vat 20%.
Pytajcie na stronie logistykaopon.pl informacje o oponach dostajecie prawie natychmiast.


Na górę
Post: 25-11-2018, 20:27 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
post


Na górę
Post: 02-12-2018, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-08-2007, 17:00
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
może i ja coś dodam od siebie - Nokian WR D4 215/60/R16 kupione z sklepopon.pl w listopadzie - produkcja z połowy tego roku z kosztami wysyłki za 1515zł.


Na górę
Post: 02-12-2018, 23:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-10-2018, 14:16
Posty: 17
Suzuki: Vitara 1,4T 2018
Pisałem wyżej o oponach Kormoran - od założenia przejechałem już trochę i jeździ się.... zadziwiająco dobrze :D Nie widzę jakiejś zasadniczej różnicy w stosunku do poprzednio użytkowanych opon Goodyear, Dunlop etc. Fakt że mój styl jazdy jest raczej ostrożny, ale zimą żaden inny nie ma uzasadnienia ;)

_________________
Vitara II po lifcie, 1.4T, FWD, czerwona :D


Na górę
Post: 03-12-2018, 15:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Kormoran to średnioklasowa marka Michelin, to działa tak że dany model opony zaczyna swoje życie w marce premium a potem jest sprzedawany w marce średniej -- jeździsz na oponach które kilka lat temu były sprzedawane jako Michelin. Nic dziwnego że są dobre ;)


Na górę
Post: 03-12-2018, 15:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ja też do tej pory jeździłem zimą na Goodyearach UG (7 i 8 ) a tym razem z polecenia kilku znajomych i dwóch oponiarzy zakupiłem opony Viking (Continental) i jestem póki co zadowolony, choć nie miałem odpukać żadnych awaryjnych sytuacji. Nie są głośne, a tego najbardziej się obawiałem.

Kormoran to też raczej opona w klasie budżetowej a nie średniej.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 03-12-2018, 16:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Miałem Vikingi kiedyś (10 lat temu) i nie było żadnych problemów.


Na górę
Post: 04-12-2018, 23:39 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Ja tam kupiłem rok temu AllSeasonContact Continentala i bardzo sobie chwalę. Czy nagle zrobi się zimno, czy spadnie śnieg, mam opony gotowe na te warunki. Jedyne co zauważyłem, że lepiej je trochę mocniej podpompować (jeżdżę na eko a nie na comfort na tych oponach), wtedy lepiej się zachowują na jezdni. I dodatkowo są dość głośne (co mnie akurat nie przeszkadza). Ponadto lekko terenowy bieżnik lubi wciągać kamienie, które później nie chcą się same usuwać z opony. Poza tym hamowanie zimą moim zdaniem bardzo dobre, latem na deszczu też, jedynie na suchym może trochę słabsze niż na dobrej klasy oponach letnich, ale też bez jakiejś większej różnicy. Wg testów te opony mają też bardzo mały spodziewany czas życia, ok. 32 tys. km, więc jeśli ktoś dużo jeździ, to oczywiście, nie jest to dobry wybór.


Na górę
Post: 04-12-2018, 23:52 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
czy aby te wielosezonowe są gotowe na prawdziwą zimę ... ?
https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s


Na górę
Post: 05-12-2018, 21:25 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Nie wiem, czy akurat ten filmik jest wiarygodny, bo modele amerykanskie sa zupelnie inne niz europejskie, szczegolnie wielosezonowe.

Po drugie jak bedzie super zima, to lepiej nie podrozowac z wielu innych powodow. Juz nie mowiac, ze co z tego, ze masz super opony, jak kolo jadacy za toba ma jakis badziew i wjedzie ci w "zadek" (odpukac!!!).

Wreszcie ja obecnie mieszkam na polnocy, a tu praktycznie nie ma prawdziwych zim. Raczej ni to pies, nie to wydra, i ciagle zmiany troche zimy, troche wiosny. Jakbym sie przeprowadzil w gory, byc moze podjalbym inna decyzje. Natomiast podczas tych nielicznych dni zimowych, nie narzekalem na te opony, wiec moim zdaniem sa fajna alternatywa, jesli ktos nie mieszka w klimacie, gdzie sa naprawde solidne, mrozne zimy.


Na górę
Post: 06-12-2018, 12:06 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Tomash pisze:
Kormoran to średnioklasowa marka Michelin, to działa tak że dany model opony zaczyna swoje życie w marce premium a potem jest sprzedawany w marce średniej -- jeździsz na oponach które kilka lat temu były sprzedawane jako Michelin. Nic dziwnego że są dobre ;)
To niestety nie-do-końca tak działa.
Owszem bardzo często wykorzystany wczesniej w premium wzór (w tym wypadku bieżnika) przenoszony jest na tańsze marki tego samego producenta.
Ale tym razem już z użyciem mniej lub bardziej "odchudzonej" receptury. (I im niżej tym tańsze materiały).

Niestety "paaaanie, to dokładnie to samo" to tylko udany marketing sprzedawców (nawet nie producenta). :-/

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 06-12-2018, 12:28 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
dominiq pisze:
Ja też do tej pory jeździłem zimą na Goodyearach UG (7 i 8 ) a tym razem z polecenia kilku znajomych i dwóch oponiarzy zakupiłem opony Viking (Continental) i jestem póki co zadowolony, choć nie miałem odpukać żadnych awaryjnych sytuacji.



IMO to jest dobra zmiana. Vikingi mało znane, ale warte uwagi :ok: . UG 7 i 8 nie znam, ale 9 to porażka imo.


Na górę
Post: 06-01-2019, 11:21 
Offline

Rejestracja: 22-02-2018, 22:15
Posty: 10
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Witam,
proszę o opinie na temat Waszych opon jak się teraz spisują a szczególnie jak ktoś jeździ po górach, bo teraz jest dobry moment żeby je przetestować, ja niestety zawiodłem się już parę razy na swoich Vredesteinach (jak będę przy aucie to zobaczę jaki to konkretnie model, mój błąd, że przy zakupie wziąłem co mi dali...), ogólnie po ulicy nie ma problemu ale często jeżdżę do rodziców w góry a tam mają dość ekstremalne warunki - droga rzadko odśnieżana i niczym nie posypywana a podjazdy są spore, także teraz jeździ się albo po nieodśnieżonej drodze albo po zajeżdżonym śliskim śniegu, póki auto jeździe jest ok ale droga jest wąska na jedno auto i jak ktoś wyskoczy z naprzeciwka to trzeba się zatrzymać/cofać itp no i największy problem jest z ruszaniem pod górę (a i przy cofaniu w dół przy lekkim przyhamowaniu też potrafi "ciągnąć") moim zdaniem duży błąd Suzuki że nie dali 6 biegowej skrzyni bo z wolniejszą jedynką byłoby pewnie trochę lepiej (bo o reduktorze w SUV-ach pewnie już nie ma co marzyć), no i lepiej też rusza się dieslem (jeździłem wcześniej RAV4 II) czy zjeżdża w dół bo diesel się tak sam nie rozpędza (tryb zjazdu tutaj akurat się w miarę dobrze sprawuje ale 10km/h czasem na lodzie z góry ;) to jest za szybko a tym bardziej na wstecznym, druga sprawa że przy dłuższych zjazdach cierpią hamulce) inna sprawa to auto jest lekkie i właśnie przy ruszaniu pod góre a przy najmniej na tych oponach miałem już dwie sytuacje gdzie postawiło mnie bokiem (raz w trybie snow przód mi uciekł innym razem w trybie lock tył mi nadrzuciło), co prawda to co piszę to są ekstremalne sytuacje i żeby porównać opony to trzeba by się gdzieś spotkać i potestować w tych samych warunkach ale mam wrażenie że te Vredesteiny mają zbyt małe odległości między ząbkami i na głęboki śnieg nie są rewelacyjne, jeździłem wcześniej innymi autami na Dębicach Frigo i jakichś Barumach i moim zdaniem tamte opony się lepiej spisywały a przynajmniej w takich ciężkich warunkach.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 06-01-2019, 11:46 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Jestem z bielska-bialej u mnie wrd 4 w połączeniu z vitara są bardzo głośne, szczególnie przy skrecaniu (niczym łożysko) . Wczoraj dosypalo naprawdę dużo śniegu mój podjazd 200m utrzymany jest na biało. Odśnieżanie tylko 30m tam zjazd jest bardzo stromy. Postanowiłem w dniu wczorajszym otworzyć garaż, wbić jedynkę snow- lock 10metrow wyjazd z garażu zakręt 90° i ciężkie 30metrow do góry. Po przejechaniu 8-10m samochód zaczął zwalniać zostawiać 4 ślady ale ostatecznie poradził sobie. Wprawdzie przy tych 10m miałem wcisnąć hamulec i osunąć się na dół licząc że się uda (dobrze ze tego nie zrobiłem). Zatrzymanie się na wysokości 20-30m i odsunięcie się na dół może zakończyć się całka ;]. Drugim pojazdem w domu jest Panda 4x4 z oponami Dębica frigo 2, siedząc w niej mam wrażenie że radzi sobie lepiej. W zeszłym roku gdy vitara nie wyjechała Panda mielac kołami poradziła sobie.
https://youtu.be/A08PGqlx7zs
https://youtu.be/JvXYDVHNHBc





Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-01-2019, 12:46 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 34
Suzuki: Vitara II 1.4 AT 4wd
Czesc odkad jezdze Suzuki uzywalem glownie Nokian wr d4, puki sa nowe (do ok 7mm bieznika) sa świetnie, na zakretach na asfalcie rzeczywoscie lekko hucza, ale tylko przy szybszej jezdzie gdzie sa juz spore przeciazenia. Na sniegu dobrze sobie radza, a na mokrym sa poprostu swietne. Uzywam im czesto 2 extremalnych warunkach, mam dom wysoko w gorach w Zawoi aktualnie na drodze jest 10cm sniegu a pod spodem czasem lod.
Od piateku mam okazje na bezsposrednie porownanie z
vredestein snowtrack, bo mam scrossa jako auto zastepcze z rocznymi oponami. Potwierdzam te opony nie nadaja sie na trudne zasniezone podjazdy, wczoraj przy zjezdzie z dosyc stromego podjazdu zaczelo mnie obracac i uratowaly mnie zaspy(przy 10km/h) te opony latwo zalepiaja sie sniegiem i dalej jest juz jazda jak na sankach. Niestety moje lancuchy z Vitary byly za duze i glupi wjechalem scrosem na gore(pod gore te opony jakos jechaly choc czesto bokiem), w dol naprawde sie wystraszylem, a dobrze znam ta droge i na zadnych oponach nie mialem takich przygod.
Dzien wczesniej nowe Nokiany bez lancuchow radzily sobie swietnie, zero problemow, przy tych samych warunkach. Zauwazylem tez ze jak nokiany maja te 3 lata i bieznik ok 6mm jest juz duzo gorzej.
Podzielam opinie o skrzyni przy silniku 1.6 w poprzednim aucie tez mialem problemy z ruszaniem z miejsca na ostrych podjazdach, jedynka jest za dluga, stad teraz zdecydowalem sie na automat z 1.4 jest nieporownywalnie bardziej bezstresowo.

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Post: 06-01-2019, 12:58 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
To u mnie słychać te wrd 4 przy niskich prędkościach, robią odgłos niczym uszkodzone łożysko w kole. Dokładnie piszesz to o czym wspominałem samochód idzie bokiem na nich. Panda kręci ale trzyma kierunek.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-01-2019, 19:16 
Offline

Rejestracja: 22-02-2018, 22:15
Posty: 10
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Dzięki za odpowiedzi i proszę o więcej opinii ;) w moim przypadku konkretnie mam Vredestein Wintrac Xtreme S i z tego co teraz czytam to niby nie mają złych opinii ale nie każdy jeździ w takich warunkach i mam nadzieje, że to kwestia opon, może na następny rok sprzedam te a kupie inne to będę miał porównanie, chyba że ktoś jest z okolic Nowego Sącza to zapraszam na testy ;) bo powiem szczerze że się trochę zawiodłem na Vitarze bo wydaje mi się że poprzednia RAV 4 (II - ze stałym napędem) by się lepiej spisała w tych sytuacjach, przed kupnem specjalnie w zimie testowałem Vitare w tym samym terenie, ruszanie pod górę itp i wtedy było ok tylko, wtedy była na pewno na innych oponach (nie pamiętam na jakich ale może w salonie będą jeszcze wiedzieć) i śnieg był zmrożony a to też duża różnica.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 06-01-2019, 19:21 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Ja jak ruszam snow i lock obowiazkowo. Nie ryzykuje więcej, strach w oczach. Czasem jeżdżę przez Zawoje do koleżanki na Podsarnie, ty musisz mieć opony premium ;]

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-01-2019, 20:00 
Offline

Rejestracja: 22-02-2018, 22:15
Posty: 10
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
muszę się kiedyś pobawić i popróbować oba tryby (snow/lock) przy ruszaniu pod górę, tylko jak znowu będzie taki lepiący się śliski śnieg, bo do tej pory jeździłem na snow (ktoś kiedyś pisał, że ESP jest wtedy bardziej wyczulone) i wydaje mi się, że wtedy jest bardziej sterowny a przynajmniej mniej rzuca tyłem (zresztą to logiczne bo o ile dobrze kojarzę nie zawsze jest on aktywny) tylko po sytuacji jak mi w tym trybie przód "ściągło" w bok (przy ruszaniu) zacząłem jeździć na locku żeby tył cały czas pracował ale tu znowu przy ruszaniu jest bardziej problem z tyłem, niestety nie miałem już jak porównać wtedy obu trybów bo było już za późno i musiałem się łańcuchami ratować żeby pod drogę nie wpaść... ale jak pisałem wcześniej diesel lub chociaż wolniejsza jedynka w takich przypadkach byłaby moim zdaniem lepsza i całkiem możliwe że 1.4 w automacie się lepiej spisuje, a opony nie koniecznie muszą być "premium" bo dębica frigo 2 w a3 (z przednim napędem - nie quattro) też całkiem dobrze dawały rade w tym terenie przez kilka lat tylko trzeba było się dobrze rozpędzić i modlić żeby z za zakrętu nikt nie wyjechał ;) moim zdaniem im większa odległość między klockami tym opony lepsze na śnieg tylko znowu na wodzie może być gorzej.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Ostatnio zmieniony 06-01-2019, 20:09 przez TomekS86, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 06-01-2019, 20:04 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Ja też wolę wolniejsza jedynkę, w subaru ratowalem się reduktorem. W pandzie jedynka świetna do zjazdów.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-01-2019, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
TomekS86 pisze:
muszę się kiedyś pobawić i popróbować oba tryby (snow/lock) przy ruszaniu pod górę, tylko jak znowu będzie taki lepiący się śliski śnieg, bo do tej pory jeździłem na snow (ktoś kiedyś pisał, że ESP jest wtedy bardziej wyczulone).
Trochę nie o oponach, ale w temacie podjazdów.
LOCK zaprogramowany jest tak, aby mielić kołami, jeśli chcesz utrzymać na tylnej osi dużo momentu (co nie zawsze jest wskazane), ale ograniczyć mielenie w tym trybie - wyłącz ESP.
SNOW jest bardziej sterowny, nie napędza stale tylnej osi (choć akurat przy podjazdach pod górki itp. ciągnie cały czas, ale dużo bardziej "myśli" i żongluje momentem).
Zadziałanie ESP/ABS (nie mylić z TC) powoduje przejście napędu w tryb 2WD (poza trybem LOCK, gdzie ESP nie ingeruje w działanie napędu).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 06-01-2019, 21:14 
Offline

Rejestracja: 31-08-2018, 13:03
Posty: 34
Suzuki: Vitara II 1.4 AT 4wd
Czyli wlaczone esp/tc nie kastruje mocy przy uslizgu w trybie lock?
Na auto i sport jestem pewny ze zajedziemy wyzej/dalej pod ośnieżone zbocze z wylaczonym esp, wlaczone esp w auto czasem wogole nie pozwala ruszyć z miejsca pod gore na sliskim, a po wylaczeniu esp mieli kolami i zazwyczaj podjezdza.
Na snow/lock nie jestem pewny, rzadko używam tych trybow, przy snow reakcja na gas jest jakas dziwna...

_________________
Vitara S 1.4 AT allgrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 280 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1012 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]